تزیین میز کار اداری، ایده‌هایی برای افزایش بهره‌وری در محیط کار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

بهترین ایده ها و نکات برای تزیین میز کار اداری که باعث افزایش روحیه و بهره وری در محیط کار می شوند.

میز کار، جایی است که تقریبا بیشتر وقت خود را چه در محیط اداری و چه در خانه در آنجا سپری می‌کنید. اگر به تزیین میز کار اداری اهمیت ندهید، ممکن است یک فضای خسته کننده و یکنواخت داشته باشید اما با کمی خلاقیت و استفاده از ایده‌های جذاب و وسایل هوشمندانه و شیک برای تزیین میز کار اداری، می‌توانید فضای کاری خود را به منبع الهام و بهره وری تبدیل کنید.

به طور کلی، آنچه در مقابل خود و روی میز کار می‌بینید می‌تواند بر نحوه عملکرد مغز  تأثیر بگذارد. بنابراین دکور مناسب میز کار می‌تواند به شما کمک کند تا میز کار خود را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید تا بر تمرکز، خلاقیت، خلق و خو و بهره وری شما تأثیر بگذارد.

خوشبختانه ایده‌های بسیار متنوع و زیادی برای دکور میز کار اداری وجود دارد که به سازمان دهی، راحت‌تر و زیباتر شدن آن کمک می‌کنند. در این مقاله از بساز و بچین به جالب‌ترین ایده‌ها برای تزیین میز اداری می‌پردازیم که شامل گجت‌های مدرن، لوازم جانبی شیک و عناصر کاربردی می‌شود که به موفقیت شما در کار و ایجاد یک محیط کاری راحت کمک می‌کنند.

 

فضای کاری خود را شخصی سازی کنید

میز کار شیک و زیبا

تزیین میز کار با ایده های شخصی

لوازم التحریر، نوت بوک‌ها و برنامه ریزهای سفارشی و شخصی سازی شده، ظاهری از شخصیت و پیچیدگی را به میز شما می‌بخشند. عکس‌های شخصی در قاب‌های تزئینی نیز یک راه آسان برای تقویت فوری خلق و خوی شما و در عین حال افزودن کمی عشق به فضای کاری هستند. یادگاری‌ها، چاپ‌های هنری، شکوفه‌های تزئینی و هر چیزی که شما را شاد می‌کند را بدون اینکه حواس‌تان را پرت کند یا میز کارتان را به هم بریزد را برای تزیین میز کار اداری خود مورد استفاده قرار دهید و فضای کاری خود را به بهترین شکل ممکن شخصی سازی کنید.

 

از گل و گیاه طبیعی بر روی میز کار خود استفاده کنید

تزیین میز کار اداری با گل و گیاه طبیعی

افزودن گیاهان طبیعی به محیط کار یا برای تزیین میز کار اداری، می‌تواند به کاهش استرس و افزایش حس خوب کمک کند. برای این منظور می‌توانید ی گلدان زیبا با گل و گیاه طبیعی که به نگهداری آسانی نیاز دارند را تهیه کنید و روی میز کار خود قرار دهید و از این طریق حس تازگی طبیعت را به فضای کار خود اضافه کنید. 

 

از وسایل نظم دهنده استفاده کنید

استفاده از وسایل نظم دهنده برای میز کار

از دیگر روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از ان میز کار خود را مرتب کرده و ظاهری زیبا و شیک برای میز کار اداری خود ایجاد کنید این است که از وسایل نظم دهنده استفاده کنید. باکس‌های کوچکی را درون کشو میز کار خود قرار دهید و وسایلی که به طور روزانه از آن استفاده می‌کنید را کاملا مرتب درون کشو قرار دهید. علاوه بر این از سازمان‌دهنده‌های میز گرفته تا دفترچه‌های یادداشت ایستاده و سایر ابزارهای هوشمند برای مرتب و شیک نگه داشتن میز کار خود استفاده کنید تا محیط کار آرامش بخش و جذابی را برای خود ایجاد کنید.

برای این منظور بهتر است، کمی هنر و الهام را با هم ترکیب کنید. از یک برنامه‌ریز یا ژورنال سفارشی با طراحی جلد چاپی زیبا گرفته تا ابزارهای نوشتاری رنگارنگ، سازمان‌دهنده‌های مدرن میز و موارد دیگر، راه‌های سرگرم‌کننده و کاربردی زیادی برای تزئین میز یا دفتر کار خانگی شما وجود دارد!

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون اداری مدرن، فضایی به‌روز برای کارمندان بسازید

 

از نور برای تنظیم روحیه استفاده کنید

نورپردازی میز کار اداری

نورپردازی اطراف میز کار، یکی از موثرترین راه‌ها برای تنظیم رنگ فضای کاری شما است. چراغ‌های روشن و لامپ‌های رومیزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شوند در حالی که لامپ‌ها یا چراغ‍‌های کم نور می‌توانند به آرامش و افزایش خلاقیت کمک کنند. اما نور طبیعی بهترین نور محیط کار برای تقویت تمرکز، خلاقیت، انرژی و خلق و خو است. اگر بعد از غروب آفتاب کار می‌کنید، بهتر است از یک لامپ با نور روز استفاده کنید تا جلوه نور طبیعی را افزایش دهید.

 

رنگ را برای افزایش خلق و خو و بهره وری خود ترکیب کنید

ایده جذاب برای تزیین میز کار

وقتی نوبت به تزئین میز کار اداری می‌رسد، همه چیز در مورد ترکیب مد و سرگرمی است. برای این منظور بهتر است به سراغ لوازم جانبی شیک و کاربردی بروید تا میز کار خود را به بهترین شکل ممکن تزیین کنید. بهترین پیشنهاد این است که فضای خود را با نگهدارنده‌های خودکار، دسته‌های کاغذ، مگنت‌های زیبا و موارد دیگر که به هم ریختگی را کاهش می‌دهد و در عین حال فضای جذاب و سرگرم کننده را به میز شما می‌افزایند، مورد استفاده قرار دهید.

 

فضایی دنج ایجاد کنید

فضای دنج میز کار در محیط اداری

یکی از مهمترین کارهایی که باید هنگام تزیین فضای کاری خود انجام دهید، این است که یک محیط کاری راحت و دنج ایجاد کنید. این می‌تواند شامل استفاده از یک میز با ظاهر زیبا با یک صندلی راحت، کوسن و روانداز شیک، چند عکس و هنر روی دیوارها و شاید یک شمع برای ایجاد گرما در محیط باشد.

 

تم و موضوعی را انتخاب کنید که الهام بخش شما باشد

تزیین میز کار با تم دلخواه

تزیین میز کار با عروسک های خاص

اگر نیاز به افزایش بهره وری و خلاقیت در فضای کاری خود دارید، سعی کنید میز خود را با موضوعی تزئین کنید که الهام بخش شما باشد. این تم‌ها می‌توانند شامل مواردی همچون تم گلدار، تم آرامش بخش، طرح رنگی جسورانه یا فضای هنری و غیره باشند. بهتر است از تخیل خود برای پیدا کردن تم مناسب استفاده کنید که به شما انگیزه و الهام می‌بخشد.

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون دفتر کار مدیریت، رهبری شیک و به‌روز باشید!

 

از یک تقویم برای انجام دقیق وظایف خود استفاده کنید

استفاده از تقویم در میز کار اداری

از تقویم رومیزی گرفته تا تقویم دیواری، از این ابزار کاربردی استفاده کنید تا تاریخ‌ها، جلسات و قرارهای ملاقات مهم را در ذهن خود نگه دارید. همچنن می‌توانید یک صفحه مخصوص به عنوان تقویم روزانه یا هفتگی را روی دیوار یا روی میز کار خود اضافه کنید تا کارهای خود را اولویت بندی کنید، متمرکز بمانید و بهره وری را افزایش دهید.

 

از صفحه کلید و ماوس بی سیم استفاده کنید

استفاده از صفحه کلید و ماوس بی سیم

افزودن یک صفحه کلید و ماوس بی سیم به دسکتاپ می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد. در واقع صفحه کلید و ماوس بی سیم راحتی و آزادی حرکت را ارائه می‌دهند و دیگر مجبور نخواهید بود توسط سیم‌هایی که گره می‌خورند یا محدودیت حرکت ایجاد می‌کنند، محدود شوید. با فناوری بی سیم، می‌توانید دور از رایانه خود کار کنید، راحت‌ترین موقعیت را انتخاب کنید یا حتی آن را از دور کنترل کنید. علاوه بر این، دستگاه‌های بی سیم ظاهری زیباتر و شیک‌تر را برای میز کار اداری ایجاد می‌کنند و عدم وجود سیم‌های غیر ضروری باعث ایجاد حس تمیزی و نظم می‌شود که می‌تواند به ایجاد فضای کاری سازمان یافته‌تر و دلپذیرتر کمک کند.

 

از ماگ یا فنجان جذاب برای نوشیدن چای و قهوه استفاده کنید

ماگ قرمز روی میز کار

تایم استراحت در محل کار، زمانی است که می‌توانید استراحت کنید و از نوشیدن یک فنجان نوشیدنی داغ یا آب گوارا لذت ببرید. برای اینکه این زمان لذت بخش‌تر شود، استفاده از فنجان‌، ماگ و بطری آب شیک و زیبا می‌تواند افزودنی عالی برای میز کار شما باشد.

به طور کلی، استفاده از فنجان و ماگ شیک نه تنها به جذابیت زیبایی شناسی میز کار می‌افزایند بلکه فضایی خاص و دکور زیبایی را برای میز ایجاد می‌کنند. می‌توانید فنجانی با الگوی منحصر به فرد، نقل قول یا پیام انگیزشی انتخاب کنید که در طول زمان استراحت، روحیه شما را بالا ببرد. فنجان‌هایی با اثر حرارتی نیز وجود دارند که نوشیدنی شما را برای مدت طولانی تری گرم نگه می‌دارد، که مخصوصا برای کسانی که غرق کار می‌شوند و نوشیدنی خود را فراموش ‌می‌کنند، مفید است.

نگهدارنده ماگ میز کار

بطری آب نیز در بین کسانی که سعی در داشتن یک سبک زندگی سالم و هیدراته ماندن در حین کار دارند، به طور فزاینده‌ای محبوب است. استفاده از یک بطری آب شیک که از مواد مختلفی مانند شیشه، فولاد ضد زنگ یا پلاستیک ساخته شده و طرح‌ها و عملکردهای متنوعی را ارائه می‌دهند یکی از گزینه‌های خیلی عالی هستند که می‌توانید برای محل کار خود از ان استفاده کنید.

ماگ طرح دار روی میز کار اداری

بنابراین خرید فنجان‌، ماگ و بطری‌ آب شیک نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که از تایم استراحت خود لذت ببرید یا در حین کار هیدراته بمانید، بلکه شخصیت و سبکی را به فضای کاری شما می‌افزاید. بهتر است مواردی را انتخاب کنید که منعکس کننده شخصیت و ترجیحات شما باشد و از هر جرعه از نوشیدنی خود لذت ببرید.

 

کلام آخر

بهتر است ایده‌هایی که برای تزیین میز کار اداری مورد استفاده قرار می‌دهید، ترکیبی از هماهنگی عملکرد، زیبایی شناسی و ارگونومی باشد. در فضای کاری امروزی که تاکید روزافزونی بر رفاه و بهره وری کارکنان است، طراحی و تزیین میز اداری نقش مهمی در ایجاد یک محیط راحت و الهام بخش دارد. یکی از روندهای اصلی برای این منظور، ماژولار بودن است، که به شما اجازه می‌دهد تا میز کار خود را برای پاسخگویی به نیازهای فردی خود سفارشی کنید و یک فضای کاری بهینه و متناسب با وظیفه یا ترجیحات خاص خود ایجاد کنید .

شما از چه ایده‌های برای تزیین میز کار اداری خود استفاده می‌کنید؟

 

برچسب ها:
میز کار
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید