بهترین صندلی میز تحریر، چه مدلی از چه برندی بخریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

اگر قصد خرید صندلی میز تحریر دارید و میخواهید با ویژگی بهترین صندلی میز تحریر آشنا شوید و بهترین برندهای ایرانی را بشناسید، همراه ما باشید.

آیا شما هم پس از مدتی نشستن پشت میز کامپیوتر یا میز تحریر دچار کمر درد، سردرد، گردن درد و خشکی در نواحی مختلف بدن می‌شوید؟

طبق تحقیقات انجام شده، بسیاری از افراد پس از پاندمی کرونا و حضور در خانه، درس خواندن یا کار کردن پشت میز تحریر و صندلی‌های غیر استاندارد، دچار دردهای مشترکی شده‌اند که در نواحی گردن، شانه‌ها و نشیمن‌گاه احساس می‌شود. به نظر شما دلیل این موضوع چیزی غیر از صندلی‌های نامطلوب و نشیمن نامناسب است؟ تاثیر صندلی میز تحریر بر سلامت فیزیکی افراد کاملا اثبات شده است. به همین دلیل باید برای انتخاب بهترین صندلی میز تحریر، هوشمندانه اقدام کنید.

با کشف ویژگی‌های بهترین صندلی میز تحریر می‌توانید ضمن شناخت پارامترهای مهم در انتخاب، برترین برندهای تولید کننده صندلی میز تحریر را بشناسید و با خیال آسوده دست به خرید بزنید.

 

پارامترهای مهم در انتخاب یک صندلی میز تحریر چیست؟

صندلی میز تحریر مینیمال و شیک

اگر بخواهید برای نشستن‌های طولانی مدت یک صندلی میز تحریر مناسب انتخاب کنید، باید پارامترهای مختلفی را در خصوص آن بررسی نمایید. خرید یک صندلی میز تحریر مناسب، باید تحت چارچوب مشخصی انجام شود. در این بخش به بررسی دقیق پارامترهای مهم در انتخاب صندلی میز تحریر اشاره می‌کنیم.

  • طراحی ارگونومی: صندلی میز تحریر به دلیل استفاده مداوم باشد به شکلی طراحی شده باشد که دقیقا مطابق با بدن انسان تمام نیازها را پاسخ دهد. طراحی ارگونومیک یک صندلی شامل ایجاد یک قوس مناسب در ناحیه پشت صندلی برای پر کردن قوص کمر، ایجاد یک پشت گردنی مناسب برای ساپورت این ناحیه از گردن و استفاده از دسته های صندلی قابل تنظیم برای کاهش وزن اضافی تحمیل شده به ناحیه کتف و گردن همگی بخشی از طراحی ارگونومی صندلی است.
  • راحتی و آسایش: صندلی میز تحریر باید راحتی شما را تا حد امکان تامین کند.  این آسایش شامل فراهم کردن یک نشیمن نرم و راحت است. تغییر جنس نشیمن بین چرم، توری و الیاف متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی می‌تواند بخش مهمی از راحتی شما را تامین کند.
  • قابلیت تنظیم ارتفاع: یکی از پارامترهای مهم در صندلی میز تحریر، قابلیت تنظیم ارتفاع آن است. شما باید بتوانید با کمک این قابلیت، متناسب با قد خودتان و ارتفاع میزی که قصد استفاده از آن را دارید، صندلی را تنظیم نمایید.
  • قابلیت تنظیم دسته صندلی، پشتی و پشت گردنی: تنظیم و شخصی سازی دسته صندلی، پشت گردنی و پشتی صندلی از مهم‌ترین پارامترهایی است که می‌تواند کیفیت نشستن در یک ناحیه را تضمین کند.
  • کیفیت چرخ‌ها: بخش مهمی از صندلی میز تحریر متحرک، چرخ‌های آن است. کیفیت چرخ‌ها تضمین می‌کند که چگونه به آسانی در محیط مدنظرتان حرکت کنید و کارها را انجام دهید.
  • پایه مستحکم: زمانی که بر روی صندلی نشسته‌اید، تمام وزن‌تان ابتدا بر روی پایه است. به همین دلیل باید پایه صندلی استحکام کافی داشته باشد تا نشیمن راحتی را برای شما فراهم کند.
  • کیفیت ساخت صندلی: حتی اگر انتخاب شما صندلی چرخ دار و دارای دسته و تنظیم ارتفاع نباشد، باید هم کیفیت ساخت در آرامش شما دخیل است. به همین دلیل باید متریالی با دوام و صندلی با کیفیتی را انتخاب کنید تا راحتی خوبی از آن تجربه نمایید.
  • قیمت و بودجه: قطعا برای خرید بهترین صندلی میز تحریر نیاز دارید تا هزینه مطلوبی را صرف کنید. خرید یک صندلی با کیفیت و اقتصادی، بهترین گزینه برای بودجه محدود است.
  • محدودیت وزن: همیشه برای خرید صندلی میز تحریر یا هر نوع نشیمن دیگر، باید پارمتر محدودیت وزن را مدنظر قرار دهید. اکثر صندلی‌های میز تحریر موجود در بازار، تحمل وزن 125 کیلوگرم را دارا هستند. اما جهت اطمینان بیشتر، این بازه عددی را جویا شوید.
  • ضمانت نامه یا گارانتی: گارانتی صندلی میز تحریر اهمیت زیادی دارد. چرا که گارانتی محصول یکی از نشانه‌های اطمینان به کیفیت آن است. به همین دلیل باید در زمان خرید و انتخاب یک صندلی میز تحریر، به ضمانت نامه آن توجه داشته باشید.
  • اعتبار برند: هر برند تولید کننده و عرضه کننده صندلی میز تحریر، دارای تاریخچه، بازخورد و مشتریان خاصی است که اعتبار آن را تامین می‌کنند. شما باید برای خرید یک صندلی مناسب، به برند آن و اعتبار مجموعه سازنده توجه کنید. با یک جستجوی ساده و مشاهده نظرات مختلف در این خصوص می‌توانید بهترین صندلی میز تحریر را از برندی با کیفیت تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه: انواع صندلی اپن برای دکوراسیون آشپزخانه منزل یا محل کار شما

 

راهنمای خرید بهترین صندلی میز تحریر

صندلی میز تحریر کرم با دسته مناسب

خرید صندلی میز تحریر اقدامی مهم و استراتژیک است. چرا که افراد ساعات زیادی را بر روی صندلی میز تحریر در حال مطالعه، انجام امور روزانه و کار با لپ تاپ هستند. به همین دلیل آگاهی از چارچوب انتخاب بهترین صندلی میز تحریر کمک می‌کند تا بتوانید با آگاهی کافی در این راستا اقدام کنید و صندلی مناسبی را تهیه نمایید.

  1. تعیین بودجه: قبل از اقدام به مشاهده و خرید صندلی میز تحریر، باید تعیین بودجه نمایید. مشخص کردن بودجه ای که در اختیار دارید، کمک می‌کند تا بتوانید دامنه خریدتان را تعیین کنید و سطح توقعات‌تان را مطابع با همین پارامترها تنظیم کنید.
  2. ثابت یا متحرک: شما باید متناسب با ناحیه مدنظر برای استفاده از صندلی میز تحریر و توجه به نیازهای شخصی‌تان، بهترین صندلی میز تحریر را انتخاب کنید. در واقع، شما باید بدانید که نیاز به صندلی ثابت برای میز تحریر دارید یا صندلی متحرک کارتان را راه می‌اندازد؟ پاسخ به این سوال سمت و سوی بررسی‌های دقیق‌تر را مشخص می‌کند.
  3. قابلیت تنظیم ارتفاع: صندلی میز تحریر باید دارای قابلیت تنظیم ارتفاع باشد. به این ترتیب می‌توانید متناسب با مدل نشستن، قد و پارامترهایی مثل ارتفاع میز تحریر و زیر پایی، ارتفاع مناسب را تنظیم کنید. این پارامتر گاهی برای صندلی‌های ثابت نیز وجود دارد.
  4. ساپورت نواحی مختلف بدن: تفاوتی ندارد که انتخاب شما یک صندلی ثابت است یا چرخ دار! به هر حال صندلی میز تحریر باید دارای ساپورت مناسب در نواحی مختلف بدن باشد تا بتوانید با خیال آسوده، آرامش و راحتی از آن استفاده کنید.
  5. ابعاد صندلی: این روزها فضای خانه‌ها و محیط‌های اداری محدود شده است. به همین دلیل ابعاد نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب دارد. شما باید متناسب با ابعاد مدنظرتان، یک صندلی را انتخاب کنید. در این خصوص گاهی نیاز دارید تا ابعاد داخلی صندلی یا همان پهنای آن را نیز مدنظر قرار دهید. این پارامتر برای افراد دارا اضافه وزن نقش تعیین کننده ای دارند.
  6. مقاومت متریال‌ها: نوع مواد استفاده شده در ساخت صندلی اهمیت زیادی دارند و تاثیری مستقیم بر روی کیفیت و کارایی آن خواهند داشت. شما باید براساس بودجه تلاش کنید تا صندلی مقاومی را انتخاب نمایید. برای مثال، پایه فلزی، چرخ‌های مقاوم، دسته صندلی با استراکچر فلزی و مقاوم همگی از جمله پارامترهای مهمی در انتخاب صندلی است.
  7. دسته صندلی: شاید در ابتدا وجود دسته صندلی چندان برای شما مهم نباشد. اما زمانی که تجربه نشستن پشت میز برای چند ساعت را احساس می‌کنید، لزوم توجه به دسته صندلی نیز مشخص می‌شود. دسته صندلی مانع از تحمیل فشار بر روی عضلات شما است و خستگی یا آسیب مهره‌های گردن را در طول مطالعه یا کار کاهش می‌دهند.

 

مدل‌های مختلف صندلی میز تحریر

صندلی میز تحریر چرخ دار با دسته تنظیم شونده

صندلی میز تحریر در مدل‌های مختلفی طراحی و عرضه می‌شود. شما متناسب با نیاز شخصی و کاربرد مدنظرتان می‌توانید یکی از مدل‌های صندلی میز تحریر را انتخاب کنید.

 

1. صندلی میز تحریر با رویه مشبک

صندلی با رویه مشبک

این نوع صندلی‌ها دارای رویه‌ای مشبک هستند که از جنس توری مستحکم ارائه می‌شوند. این مدل رویه مشکل اجاره تبادل هوا را می‌دهد و نشستن طولانی مدت شما بر روی صندلی موجب تعرق، احساس ناخوش آیند و گرما نمی‌شود. معمولا استفاده از این مدل صندلی در نواحی آب و هوایی گرم و محیط‌هایی که نیاز به نشستن طولانی مدت افراد بر روی صندلی دارند، استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: انواع صندلی اداری و عوامل اثرگذار در قیمت صندلی اداری

 

2. صندلی میز تحریر چرخ دار

صندلی چرخ دار

این نوع صندلی‌ میز تحریر دارای چرخ‌های سه تایی، چهار تایی و پنج تایی در ناحیه زیر ستون ارتفاع صندلی است. به این ترتیب امکان جابجایی سریع بدون نیاز به ایستادن برای شما فراهم می‌شود. همین جزییات کمک می‌کند تا بتوانید انتخابی متناسب با نیازتان داشته باشید.

 

3. صندلی میز تحریر ثابت

صندلی ثابت

در صندلی‌های ثابت خبری از چرخ نیست! شما دقیقا با یک صندلی کلاسیک ثابت مواجه هستید که پایه‌های آن بر روی زمین استقرار پیدا می‌کند. معمولا این مدل صندلی‌ها حرکت کمتری دارند و امکان جابجایی همراه با صندلی را فراهم نمی‌کنند. به همین دلیل باید دقیقا در شرایط از این مدل صندلی استفاده کنید که محیط شما دارای فرش یا کفپوش خاصی باشد و نیاز به حرکت چندانی در محیط احساس نکنید.

 

4. صندلی میز تحریر با دسته و بدون دسته

صندلی با دسته و بدون دسته

همان‌طور که بالاتر نیز اشاره شد، وجود دسته صندلی یک پارامتر مهم است. اما گاهی زمان کوتاه نشستن پشت میز تحریر یا دست و پا گیر بودن دسته صندلی در کنار عدم وجود فضای کافی یا ارتفاع محدود میز، از جمله دلایلی است که موجب می‌شود تا صندلی بدون دسته انتخاب نهایی باشد.

پیشنهاد مطالعه: صندلی تابی چیست؟ معرفی انواع مدل صندلی تابی جدید 2023

 

بهترین برندهای معروف صندلی میز تحریر ایرانی

صندلی میز تحریر ایرانی

خرید صندلی میز تحریر از بهترین‌ برندها، هوشمندانه ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. به این ترتیب ریسک بروز مشکلات ناشی از کیفیت پایین، پشتیبانی ضعیف، عدم رسیدگی به شکایات یا گارانتی، وجود نخواهد داشت. خوشبختانه کیفیت عملکرد برخی برندهای ایرانی در این حوزه رقابتی است و محصولات آن‌ها هیچ تفاوتی با نمونه‌های خارجی گران قیمت ندارند. معروف‌ترین برندهای تولید کننده بهترین صندلی میز تحریر شامل این موارد است.

  • نیلپر
  • راحتیران
  • لیو
  • اروند

 

کلام آخر

اگر میخواهید یک صندلی راحت و مناسب برای میز تحریر تهیه کنید، باید حتما متناسب با نیاز شخصی‌تان اقدام کنید. خرید بهترین صندلی میز تحریر به شما فرصت می‌دهد تا چندین سال بدون دردسر از این محصول استفاده کنید و راحتی مطلوبی را تجربه نمایید.

شما چه برندی را به عنوان بهترین صندلی میز تحریر توصیه می‌کنید؟ نام آن را برای ما بنویسید.

 

منابع:
The 6 best ergonomic office chairs of 2023 (nbcnews.com)
How to Choose the Right Office Chair | TIME Stamped

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید