ویژگی های بهترین طراحی دفتر کار اداری

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای ارائه یک طرح زیبا در دفتر کار، لازم است تا با ویژگی های یک طرح زیبا و کاربردی، آشنا شوید. 

طراحی دفتر کار اداری اگر به شکل صحیح و ایده آل صورت بگیرد، فضای مناسبی برای کار و فعالیت تعبیه می کند. برای ارائه یک طرح زیبا در دفتر کار، لازم است تا با ویژگی های یک طرح زیبا و کاربردی، آشنا شوید. 

 

مشخصات بهترین طرح دفتر کار اداری 

دفتر کار به عنوان خانه دوم شما، نیاز به طراحی ایده آل و خلاقانه دارد. در یک نگاه کلی مشخصات یک طرح زیبا و کارآ را می توان در موارد زیر خلاصه نمود. 

 

1. استفاده از یک سبک طراحی مناسب در دفتر کار اداری 

مهم ترین آیتمی که امتیاز طراحی دفتر کار شما را بالا می برد، انتخاب صحیح سبک طراحی است. اگر میان ماهیت کسب و کار شما و سبک انتخابی، تناسب کافی وجود داشته باشد، طرح کلی دکوراسیون زیبا و درخور خواهد بود. بهتر است در اجرای سبک هایی همچون مدرن، کلاسیک یا نئوکلاسیک، به استفاده از الگوهای همان سبک پایبند بمانید. این یعنی از تلفیق ناشیانه سبک های مختلف، پرهیز کنید. برای دفاتری که با تکنولوژی های روز در ارتباط هستند، سبک مدرن و برای دفاتر رسمی و سنتی، سبک کلاسیک یا رومی مناسب خواهد بود. 

 

2. به کارگیری هارمونی رنگ صحیح در طراحی دفتر کار 

دومین آیتم، انتخاب صحیح رنگ است. اگر در انتخاب پالت رنگ دقیق و حرفه ای عمل کنید، نیمی از مسیر طراحی دفتر کار را طی کرده اید. با یک هارمونی رنگ زیبا می توان با کمترین هزینه، یک طرح زیبا در دفاتر کاری ایجاد کرد. به خاطر داشته باشید، رنگ ها، حامل انرژی هستند. این یعنی می توانند انرژی مثبت یا منفی را در محیط اداری شما منعکس کنند. 
برای مثال رنگ هایی مانند قرمز یا نارنجی منجر به افزایش میزان تنش در محیط می شوند. در حالی که آبی و سبز با ایجاد آرامش در محیط، تمرکز را نیز افزایش می دهند. پس در انتخاب رنگ علاوه بر توجه به محدودیت های هر سبک و سلایق شخصی خود، به انرژی هر رنگ نیز دقت کنید. رنگ ها را به گونه ای انتخاب کنید که میزان شادابی، نشاط و تمرکز کارمندان را افزایش دهند. 

 

دفترکار اداری

 

3. انتخاب مبلمان اداری مناسب در طراحی شرکت 

مبلمان های اداری نه تنها در افزایش کارآیی کارمندان، بلکه بر طرح کلی دکوراسیون نیز اثر مستقیم می گذارند. اگر از یک ست اداری زیبا، شکیل و ارگونومیک استفاده کنید، با یک تیر چند نشان زده اید. علاوه بر اینکه زمینه آسایش و رفاه کارمندان را فراهم کرده اید، به بهبود کیفیت دکواسیون اداری نیز کمک کرده اید. 
می توانید انتظار داشته باشید انتخاب صحیح مبلمان اداری، به شما در افزایش راندمان شرکت و ایجاد دیدگاهی مثبت در مشتریان و کارمندان، کمک کند. در طراحی های موفق، سبک طراحی مبلمان درست مطابق با سبک طراحی محیط انتخاب می شود. 
برای دفاتر مدرن از مبلمان های مینیمال و ساده و برای دفتر کلاسیک از مبلمان های سلطنتی و با شکوه استفاده می شود. جالب است بدانید که حتی متریال و جنس مبلمان نیز در هماهنگی کامل با سبک دکوراسیون دفتر کار اداری انتخاب می شود. شما نیز برای خلق یک طرح زیبا در دفتر کار خود، از همین دستورالعمل همیشه موفق، استفاده کنید. 

 

4. انتخاب صحیح متریال در دکوراسیون دفاتر کاری 

در طراحی دکوراسیون اداری، انتخاب هوشمندانه متریال نیز بسیار تعیین کننده است. در واقع می توان گفت یک طرح زیبا در دکوراسیون حاصل انتخاب صحیح سبک و رنگ متریال است. در هر سبک طراحی، محدودیت هایی برای انتخاب متریال وجود دارد. برای مثال سبک مدرن شما را به استفاده از متریال های سبک همچون فلز، بتن، سیمان، شیشه و ... محدود می سازد. 
  

دفتر کار اداری


به طور عکس سبک کلاسیک دستور استفاده از متریال های ارزشمندی همچون چوب و چرم را می دهد. بهتر است پس از انتخاب سبک مورد نظر، متریال ها را بر اساس میزان دوام و استحکامی که در محیط ارائه می دهند، انتخاب کنید. چرا که در محیط اداری، سرعت استهلاک متریال به جهت رفت و آمد زیاد و عدم نگهداری صحیح، بسیار بالاست. اولویت بعدی شما می تواند زیبایی ظاهری متریال باشد. 
لازم است در انتخاب سبک متریال و رنگ آن، از الگوهای سبک حاکم بر محیط استفاده کنید. برای مثال اگر دکوراسیون شرکت بر اساس سبک مدرن طراحی شده، سراغ متریال هایی با ظاهر ساده و مینیمال بروید. این رمز موفقیت مدیران شایسته در طراحی بهترین دفاتر اداری است. 

 

5. استفاده از یک سیستم نورپردازی قوی در طراحی دفتر کار اداری 

نورپردازی از دیگر آیتم هاییست که میزان موفقیت در طراحی شرکت های اداری را تعیین می کند. اگر شرکت با یک سیستم نورپردازی قوی و حرفه ای دیزاین شود، علاوه بر این که زیبا و شکیل به نظر می رسد، به تمام نیازهای کاربران خود پاسخ خواهد داد. بهتر است در اجرای سیستم نورپردازی تنها به زیباسازی محیط اکتفا نکنید.

برچسب ها:
دفتر کار
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید