طراحی داخلی دفتر کار کوچک با این نکات بزرگ!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

چگونه دفتر کار کوچک را چیدمان و دیزاین کنیم تا طراحی داخلی آن بدون نقص به نظر برسد؟

دفتر کار مکانی است که صاحبان مشاغل و کسب و کار یا کارمندان در آنجا مشغول کار هستند. یک دفتر کار باید محیطی جذاب و پر از آرامش باشد تا خروجی کار مطلوب بوده و استفاده کنندگان از آن رضایت داشته باشند. زمانی موضوع مهم می‌شود که متراژ دفتر کار کم است و باید از حداقل فضا حداکثر استفاده را داشت. طراحی داخلی دفتر کار کوچک به روشی متفاوت انجام می‌شود تا ضمن ایجاد آرامش و زیبایی، حداکثر امکانات برای کار فراهم باشد.

 

دکوراسیون دفتر کار کوچک

 

دکوراسیون دفتر کار کوچک

دیزاین داخلی دفتر کار کوچک باید طوری انجام شود که در متراژ کم بتوان آزادانه رفت و آمد کرد، به حداکثر فضا دسترسی داشت و بتوان تمامی مدارک، اسناد و لوازم ضروری را به طور مرتب، تمیز و اصولی در آن جاسازی کرد. در طراحی داخلی دفتر کار، عنصر زیبایی در نظر گرفته می‌شود زیرا روی روحیه افراد تاثیرگذاشته و دکوراسیونی شیک به وجود می‌آورد.

دکوراسیون دفتر کار توجه ویژه به ایجاد هماهنگی میان اجزا مانند دیوار، کف، سقف، مبلمان، رنگ، نورپردازی و ... می‌شود که به فضا هویت می‌دهند. فضا باید مجموعه کاملی باشد که کارکنان در آنجا احساس راحتی و امنیت کرده تا بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند و از سویی دیگر مراجعه کننده حس خوبی گرفته و تمایل به مراجعه مجدد داشته باشد. طراحی داخلی دفتر کار کوچک نیازمند توجه به عوامل مختلفی است که در ادامه به توضیح و بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

 

طراحی داخلی دفتر کار کوچک

 

محل قرارگیری اجزا در طراحی داخلی دفتر کار کوچک

در دیزاین داخلی دفتر کار باید به محل قرارگیری اجزا دقت کرد. وسایل و اجزا باید طوری قرار گیرند یا چیدمان شوند که کارکنان و مراجعین با توجه به نیاز به امکانات دسترسی راحتی داشته باشند، از سویی دیگر حریم خصوصی و عمومی حفظ شود. برای این کار بخش‌های مربوط به کارمندان در یک سو و بخش مربوط به مدیر یا سرپرست در سویی دیگر قرار می‌گیرد.

در عین حال که میز و صندلی در مرکز کانونی قرار می‌گیرند گاهی نیاز است چندین بار دکوراسیون را عوض کرد تا به یک طرح جامع و کامل رسید. بنابراین باید این مسئله را در نظر گرفت که آیا دفتر کار تنها به پرسنل محدود می‌شود یا اینکه ارباب رجوع هم دارد. گاهی برای مرزبندی از پارتیشن استفاده می‌شود که بسیار مفید و کاربردی بوده و انعطاف پذیری خوبی را به محیط کار کوچک و کم‌جا می‌دهد. پارتیشن‌ها می‌توانند آکوستیک بوده تا صدا را پوشش دهند.

 

دفتر کار کوچک

 

خرید وسایل متناسب با ابعاد محیط دفتر کار کوچک

امروزه وسایل و لوازم تنوع زیادی دارند که می‌توان آن‌ها را با توجه به فضا در ابعاد مختلف تهیه کرد. در دکوراسیون دفتر کار کوچک از میز و صندلی‌های اداری ظریف که فضای کمی را اشغال می‌کنند استفاده می‌شود. چنین میز و صندلی‌هایی فضای کمی را اشغال می‌کنند اما طوری ساخته شده‌اند که نشستن و استفاده کردن از آن‌ها همراه با آرامش و رفاه است که تفاوتی از نظر ابعاد با میز و صندلی‌های بزرگ و جاگیر احساس نخواهید کرد.

مبلمان ادارای، میز و صندلی از مهم‌ترین ملزومات هستند که گاهی نیاز است در کنار آن‌ها از قفسه، کمد و ... نیز استفاده شود. نوع خاصی از مبلمان اداری وجود دارند که طراحی مدرن داشته طوریکه در عین کاربردی و چندکاره بودن، مینیمال و ساده هستند که نظم محیط را به هم نمی‌زنند و باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شوند.

 

چیدمان دفتر کار کوچک

 

رنگ در طراحی داخلی دفتر کار کوچک

در طراحی داخلی دفتر کار کوچک، رنگ‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. رنگ‌های روشن محیط را بزرگ‌تر و دلباز نشان می‌دهند اما رنگ‌های تیره بالعکس عمل کرده و باعث کوچک‌تر دیده شدن فضا می‌شوند. بهترین رنگ برای بهتر دیده شدن محیط دفتر کار کوچک در دیوارها، کفپوش و سقف سفید، کرم، لیمویی و گاهی طوسی روشن است.

در وسایل مانند میز و صندلی، ادوات اداری و ... هم می‌توان از رنگ‌های روشن استفاده کرد و یا اینکه رنگ‌های تیره را ارجحیت داد. استفاده از رنگ تیره در وسایل و لوازم باعث کوچک‌تر دیده شدن آن و جلب توجه به سوی آن‌ها می‌شود. همچنین به کمک رنگ‌های تیره می‌توان قسمت‌های پِرت ساختمان را پوشانده و آن‌ها را کوچک‌تر و جزئی نشان داد.

 

نورپردازی دفتر کار کوچک

 

نورپردازی در دکوراسیون داخلی دفتر کار کوچک

نورپردازی نه تنها باعث زیبایی بیشتر محیط می‌شود بلکه روی تصمیم‌گیری و بهره وری هم اثر می‌گذارد. استفاده حداکثری از نور طبیعی در طراحی داخلی دفتر کار کوچک بسیار مفید است اما گاهی به دلیل نبود پنجره یا کم بودن میزان جریان نور عبوری نیاز است از ابزارهای دیگری کمک گرفت. می‌توان از نورپردازی‌هایی استفاده کرد که شبیه به نور خورشید است. همچنین نورپردازی باید طوری باشد که سایه ایجاد نکرده و مانع از فعالیت و تمرکز کارکنان نشود.

 

مبلمان دفتر کار کوچک

 

تزئین و زیباسازی دفتر کار کوچک

موارد تزئینی اعم از تابلوهای هنری، جوایز و مدارک، محصولات تولیدی، گلدان و ... را می‌توان در دیزاین داخلی دفتر کار استفاده کرد. در طراحی داخلی دفتر کار کوچک مانعی برای استفاده از موارد تزئینی وجود ندارد و می‌توان با استفاده هوشمندانه از آن‌ها محیط زیباتری به وجود آورد و فضا را از حالت سادگی بیش از حد خارج کرده و آن را شیک و زیبا نشان داد.

 

دکوراسیون داخلی دفتر کار کوچک

 

اجزای تزئینی را می‌بایست به موقع تمیز کرد و آن‌ها را با نظم و ترتیب چید. همچنین استفاده از وسایل تزئینی که کهنه و معیوب شده‌اند به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چرا که زیبایی بصری را از بین برده و اثر منفی بر روی افراد می‌گذارد. تناسب المان‌های تزئینی با دفتر کار را باید در نظر گرفت و از ایجاد شلوغی پرهیز کرد.

 

دیزاین دفتر کار کوچک

 

سازماندهی و نظم در دفتر کار کوچک

آخرین مورد که در دکوراسیون دفتر کار کوچک مورد توجه قرار می‌گیرد استفاده از مواردی است که منجر به سازماندهی و نظم می‌شوند. به دلیل اینکه فضا کوچک است هر نوع بی‌نظمی و ناهماهنگی سریع به چشم آمده و محیط را آشفته و نامرتب نشان می‌دهد. ایجاد سازماندهی و نظم در طراحی داخلی دفتر کار کوچک به روش‌های مختلف انجام می‌شود.

به عنوان مثال در صورتیکه نیاز به نگهداری اسناد و مدارک است می‌توان از قفسه استفاده کرد اما برای اینکه به هم ریختگی و عدم تناسب مدارک با یکدیگر دیده نشود می‌توان از قفسه‌هایی استفاده کرد که دارای درب، شیشه مات یا طرحدار هستند. یا اینکه بر روی میز از ارگانایزرهای هماهنگ با جنس میز و صندلی استفاده کرد تا هر چیزی در جای خود قرار گیرد تا به دور از شلوغی، محیط بزرگ و بازتر دیده شود. موارد دیگری مانند سیم و امثال آن توسط تجهیزات مربوطه جمع شده تا مرتب دیده می‌شوند.

 

طراحی دفتر کار کوچک با رنگ سفید

 

جمع‌بندی

در طراحی داخلی دفتر کار کوچک می‌توان از فضای مجازی، مجلات مد و ... کمک گرفت یا اینکه به دفتر کارهای مشابه سر زده و از آن‌ها ایده بگیرید. افرادی هستند که وظیفه طراحی دکوراسیون دفتر کار را به عهده داشته که با توجه به آموخته‌ها و مهارت‌های کسب شده می‌توانند دیزاین داخلی دفتر کار کوچک را اجرا کنند. در این مقاله از بساز و بچین به مهم‌ترین نکات در طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار با متراژ کم پرداخته شد که آگاهی شما را بالاتر می‌برد.

 

طراحی داخلی دفتر کار کوچک با چوب

 

 

میز مدیریت در دفتر کار کوچک

 اگر ایده یا فکری دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا دیگران هم از آن استفاده کنند.
برچسب ها:
دفتر کار
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید