قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری، دیوار را از سادگی بیرون بیاورید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری، کجا می‌توان از قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری استفاده کرد؟ متریال‌ها، مدل‌ها و انواع قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری

دیوارها بخشی از منزل هستند که زیبایی آن‌ها همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد. لزوما قرار نیست در صورت استفاده از کاغذ دیواری، تمام طول و عرض دیوار با آن پوشانده شود بلکه می‌توان تنها بخشی از دیوار را به کاغذ دیواری کردن اختصاص داد. قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری با استفاده از چوب یا گچ بری ایجاد می‌شود که ظاهر دیوار را از سادگی بیرون آورده و نمایی شیک و لوکس به خانه می‌بخشد. با ما  در سایت بساز و بچین همراه بمانید تا با کاربردهای کاغذ دیواری برای قاب بندی و به صورت تزیینی روی دیوار آشنا شوید.

 

قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری

قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری

قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری طرح دار تیره

قاب بندی دیوار کمک می‌کند که به طراحی داخلی سبک و استایلی اضافه شود. قاب بندی دیوار از گذشته‌های دور وجود داشته است اما در تکنیک‌های جدید دکوراتیو شکل مدرن‌تری به خود گرفته و جذاب‌تر شده است. به کادر بندی و ایجاد چارچوب روی سطح دیوار، قاب بندی گفته می‌شود که می‌تواند کل فضای دیوار را شامل شود یا اینکه فقط بخشی از آن را در برگیرد. معمولا قاب بندی دیوار به شکل مستطیل عمودی یا افقی بوده که گاهی برای ایجاد تنوع بیشتر به آن قوس و منحنی داده می‌شود.‌

قاب بندی‌ها تنوع بی شماری داشته که می‌تواند به صورت راه راه، مورب، منحنی، چهارخانه و ... باشد. در گذشته قاب بندی‌ها محلی برای نصب آینه، تابلوها و آثار هنری محسوب می‌شدند اما امروزه جای خود را به کاغذ دیواری داده‌اند. قاب بندی دیوار باعث می‌شود دیوارها زیباتر دیده شده و با ایجاد فضای دلنشین بتوان دکوراسیون جدیدی به وجود آورد. از سویی دیگر قاب بندی کردن دیوار کمک می‌کند تا پوشاندن سطح داخلی آن، خرابی و عیب و نقص‌های به وجود آمده بر روی سطح دیوار پوشانده شود.

پیشنهاد مطالعه: پوشاندن جای سوراخ روی دیوار، ساده‌تر از چیزیه که فکرش رو می‌کنی!

 

کجا می‌توان از قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری استفاده کرد؟

قاب بندی دیوار به شکل منحنی با کاغذ دیواری

قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری نوستالژیک

قاب بندی دیوار هم در معماری غربی و هم در معماری شرقی جزء مهمی از طراحی دکوراسیون داخلی به حساب می‌آمد که امروزه در معماری مدرن و معاصر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. قاب بندی دیوار یکی از بهترین طرح‌ها برای شیک نشان دادن منزل و حتی دفاتر کار، لابی ساختمان، رستوران، مکان‌های اداری و تجاری است. در منزل می‌توان از قاب بندی دیوار در اتاق نشیمن، سالن پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، راهرو، تی وی روم و حتی دیوار حیاط و فضای باز استفاده کرد.

 

متریال‌های مناسب قاب بندی دیوار

قاب بندی طلایی دیوار با کاغذ دیواری

قاب بندی دیوار با چوب و کاغذ دیواری

قاب بندی دیوار با متریال‌های مختلفی قابل اجرا است، از جمله:

  • قاب بندی دیوار با چوب: چوب‌های مختلفی هستند که می‌توان از آن برای قاب بندی دیوار استفاده کرد. دیوارهایی که با چوب قاب بندی می‌شوند نمای زیبایی پیدا کرده و حس گرما و آرامش را تداعی می‌کنند.
  • قاب بندی دیوار با گچ: گچ یکی از پرطرفدارترین متریال‌ها برای قاب بندی دیوار است که می‌توان آن را در سبک‌های مختلف اجرا کرد.
  • قاب بندی دیوار با ورق طلایی: از مواد خالص پلی استایرن می‌توان ورقی طلایی و براق ساخت که در ساخت قاب دیوار کاربرد دارند.

 

مدل‌های قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری

قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری اتاق

قاب بندی دیوار چند تکه با کاغذ دیواری

قاب دیوار می‌تواند به صورت تکی یا چند تایی در مدل‌های مختلف باشد. هرچند که سلیقه در انتخاب مدل قاب بندی دیوار تاثیر گذار است اما بهتر است به جز طول دیوار، ارتفاع را هم در نظر گرفت. برای سقف‌های بلند معمولا از طرح یک قاب در بالا با ارتفاع بیشتر و قرینه آن قاب در پایین با ارتفاع کمتر استفاده می‌شود و حتی می‌توان از یک ابزار طرح دار یا ساده به صورت افقی در امتداد طولی به عنوان کمربند میانی دیوار استفاده کرد.

در اتاق‌هایی با سقف کوتاه، از قاب ساده با کادر بندی‌های عمودی و با عرض کم بر روی دیوار استفاده می‌شود تا جلوه وسیع‌تری به سقف بدهد. هرچه ارتفاع سقف کوتاه‌تر یا فضا کوچک‌تر باشد، بهتر است از طرح‌های قاب بندی ساده‌تری استفاده شود. برای فضاهای کوچک، اصلا طرح‌های شلوغ و پر نقش و نگار انتخاب مناسبی نیستند مگر اینکه کل فضا ساده بوده و برای جلوگیری از یکنواختی و بی روحی به عنوان تنها  آیتم شلوغ مورد استفاده قرار گیرند.

 

انواع قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری

قاب بندی دیوار پشت تلویزیون

قاب بندی دیوار با کاغذ دیواری

طرح به کار رفته در چارچوب قاب بندی می‌تواند در سبک‌های کلاسیک، نئوکلاسیک، سلطنتی و مدرن اجرا شود. سبک کلاسیک برای خانه‌هایی با دکوراسیون کلاسیک مناسب است اما برای خانه‌هایی که میان کلاسیک و مدرن قرار دارند بهتر است از قاب بندی دیوار نئوکلاسیک استفاده کرد. قاب بندی سلطنتی همانطور که از نام آن پیداست برای دکوراسیون‌های سلطنتی و مجلل کاربرد دارد که در آن از نقش و نگارهای مختلفی استفاده شده است. اگر فضا سبک مینیمال دارد بهترین نوع قاب بندی برای آن مدرن است که شامل خطوط ساده و بی حاشیه است.

با توجه به سبک قاب بندی و دکوراسیون داخلی باید کاغذ دیواری مناسبی برای آن انتخاب شود.‌کاغذ دیواری‌ها سبک و طرح‌های مختلفی داشته که که به کار بردن نوع مناسب آن به زیبایی و جذابیت دیزاین می‌افزاید. نصب کاغذ دیواری درون قاب زمان‌ چندان زیادی لازم نداشته و به سرعت قابل انجام است.

 

کاغذ دیواری مناسب برای استفاده در درون قاب

کاغذ دیواری گل گلی برای استفاده در درون قاب

کاغذ دیواری مناسب برای استفاده در درون قاب در سالن ناهارخوری

کاغذ دیواری برای استفاده در درون قاب در سالن نشیمن

قاب بندی زمانی بیشتر به چشم می‌آید که درون آن با شیء مناسب پر شود که کاغذ دیواری انتخاب و گزینه مناسبی است. انواع کاغذ دیواری‌های ساده، طرح دار، مخملی، سه بعدی، پی وی سی و ... را می‌توان برای داخل قاب بندی دیوار استفاده کرد. دیواره قاب بندی را هم می‌توان برای هماهنگی بیشتر از رنگ هماهنگ با کاغذ دیواری انتخاب کرد تا جلوه و دید بیشتری داشته باشد.

 

حتما بخوانید:

تابلو پشت مبل، دیوار خانه ات را خالی نذار!

تزیین دیوار پذیرایی، دکوراسیون بدون آن ناقص است!

آینه کاری دیوار پشت تلویزیون، مدل‌های متنوع آینه کاری تی وی وال

 

کلام آخر

اگر به فکر ایجاد تغییر در دکوراسیون خود هستید پیشنهاد ما به شما این است که قاب بندی دیوار را با کاغذ دیواری امتحان کنید. کاغذ دیواری به خودی خود زیبا بوده که از آن می‌توان به نحو متفاوت‌تری استفاده کرد که همان گزینه قاب بندی دیوار است.

اگر دنبال یافتن بهترین ارائه دهنده قاب بندی دیوار هستید، توصیه ما به شما استفاده از خدمات ثبت درخواست بوده که بهترین فروشندگان و مجریان را با قیمت و کیفیت مناسب در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

 

برچسب ها:
کاغذ دیواری
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید