پوشاندن جای سوراخ روی دیوار، ساده‌تر از چیزیه که فکرش رو می‌کنی!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

پوشاندن جای سوراخ روی دیوار چندان سخت نیست و به کمک ابزارهای ساده و دم دست می‌توان به راحتی آن‌ها را کاور کرد. در این مطلب به شما می‌گوییم چگونه؟

تابلوها، آینه‌های دیواری، ساعت، گلدان‌های دیواری، جا لیوانی و ... معمولا با میخ یا پیچ به دیوار نصب می‌شوند. هنگام تغییر دکوراسیون و جابه‌جایی اولین چیزی که به چشم می‌آید سوراخ های روی دیوار است. ایده‌های تعمیراتی و دکوراسیونی مختلفی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توان تا حدودی جای سوراخ باقی مانده روی دیوار را پوشاند. پوشاندن جای سوراخ روی دیوار چندان سخت نیست و به کمک ابزارهای ساده و دم دست می‌توان به راحتی آن‌ها را کاور کرد.

 

فشار دادن خمیر دندان در سوراخ دیوار

خمیر دندان برای پوشاندن سوراخ دیوار

خمیردندان روشی ایده‌آل برای پوشاندن سوراخ روی دیوار است.‌ در این حالت کافی است کمی خمیردندان را روی انگشت دست ریخته و سپس داخل سوراخ دیوار فشار دهید. در ادامه با دستمالی تمیز و مرطوب یا کاردک نرم سطح خمیردندان را صاف کرده و اضافه آن را از روی دیوار بردارید. توجه به رنگ دیوار الزامی است زیرا اگر دیوار سفید باشد باید از خمیردندان سفید استفاده کرد در غیر این صورت می‌توان با افزودن چند قطره رنگ خوراکی، خمیردندان را به رنگ دیوار مورد نظر درآورد.

معمولا سطح خمیردندان پس از مدتی خاک گرفته و تغییر رنگ می‌یابد. بنابراین روشی دائمی نبوده و به عنوان روشی موقت اما کار راه انداز از آن برای پوشاندن جای سوراخ روی دیوار یاد می‌شود.

 

مالیدن صابون سفید بر روی سوراخ دیوار

پوشاندن سوراخ دیوار با صابون

شاید استفاده از صابون سفید برای پوشاندن دیوار راهکاری دائمی نباشد اما برای زمانی که فرصت محدود است و مایل به انجام راهی فوری برای پوشاندن سوراخ روی دیوار هستیم جوابگو است. در این حالت کافی است یک صابون سفید نرم را برداشته و به آرامی روی سوراخ بکشید تا داخل آن پر از تراشه‌های صابون شود. پس از اتمام کار، با دستمال تمیز مرطوب اضافه‌ها را از روی دیوار پاک کنید.

 

پر کردن سوراخ از خمیر جوش شیرین

کاربرد خمیر جوش شیرین برای پوشاندن سوراخ روی دیوار

پوشاندن جای سوراخ روی دیوار با خمیر جوش شیرین امکان پذیر است. کافی است کمی جوش شیرین را با مقدار مناسبی آب ترکیب کرد تا حالت خمیری پیدا کند. برای تمیزتر شدن ظاهر کار بهتر است از سرنگ باریک استفاده شود تا خمیر را به داخل آن کشیده و سپس به آرامی درون سوراخ فشار داد. پس از اتمام کار با انگشت خمیر را به داخل فشار دهید تا کامل پوشیده و پر شود و اضافه خمیر را از روی دیوار پاک کرده و با دستمالی مرطوب تمیز کنید.

چنین راهکاری برای چند روز موقت جوابگو بوده و پس از آن تغییر رنگ می‌دهد. اگر دیوار رنگی به غیر از سفید دارد می‌توان از رنگ خوراکی کمک گرفت تا خمیری همرنگ دیوار ساخته شود.

 

گنجاندن خمیر بازی کودکان در سوراخ دیوار

کاور کردن سوراخ دیوار با خمیر بازی

خمیر بازی کودکان رنگ‌های مختلفی دارد که از آن می‌توان برای پوشاندن سوراخ روی دیوار استفاده کرد. از مزیت‌های ساتفاده از خمیر بازی این است که فرم پذیر بوده که می‌توان مقدار مناسبی از آن را به شکل لوله‌ای بسیار باریک در آورد و با ظرافت تمام سوراخ باقی مانده روی دیوار را پوشاند.

 

پوشاندن سوراخ دیوار با چسب سفید

کاربرد چسب سفید در پوشش سوراخ دیوار

چسب درزگیر سفید نوعی چسب به عنوان پر کننده بوده که عمری 5 ساله دارد. برای پوشاندن جای سوراخ روی دیوار کافی است سر باریک چسب را درون سوراخ کرده و به آرامی آن را از چسب پر کرد. سپس اضافه آن را از روی دیوار می‌توان به کاردک یا کارت اعتباری منقضی شده پاک کرد که باید قبل از اینکه چسب خشک شود انجام گیرد. اگر دیوار رنگی غیر از سفید دارد می‌توان چسب را با کمی جوش شیرین و آب ترکیب کرد و ترکیب خمیری به دست آمده را با کمی رنگ خوراکی ترکیب کنید تا به رنگ دیوار مورد نظر در آید.

 

پوشاندن سوراخ دیوار با بتونه کاری

پوشاندن سوراخ دیوار با بتونه کاری

بتونه کاری راهکاری دائمی برای پشواندن جای سوراخ روی دیوار است که نیاز به کمی حرفه و مهارت دارد. بتونه کاری برای زیرسازی قبل از رنگ آمیزی انجام می‌شود تا سطحی مسطح ایجاد شود. برای بتونه کاری ابتدا بتونه را داخل سوراخ فشار داده و با کاردک ظریف اضافات گرفته و صاف می‌شود. اگر قصد رنگ آمیزی دیوار را دارید که نیاز به تمیز کاری اطراف آن نیست در غیر این صورت باید نسبت به نظافت اقدام کرد. پس از گذشت 24 ساعت، زمانی که بتونه خشک شد با سنباده سطح آن را صاف کنید تا سوراخ پوشانده شده صاف و یکدست شود.

 

استفاده از دستمال کاغذی خیس برای پوشاندن سوراخ

اگر دیوار سفید باشد استفاده از دستمال کاغذی خیس راهکاری ایده‌آل برای پوشاندن جای سوراخ روی دیوار است. برای این کار تکه‌ای از دستمال کاغذی را خیس کرده و با کمک سوزن داخل سوراخ را بپوشانید.

 

استفاده از پولکی برای پوشاندن سوراخ دیوار

در ابزار فروشی‌های وسیله‌ای وجود دارد که پولکی نامیده می‌شود. پولکی‌ها رنگ‌های مختلفی دارند که یک طرف آن چسبی است. با چسباندن پولکی به دیوار سوراخ از رو پوشانده خواهد شد اما درون آن پر نمی‌شود.

 

مخفی کردن سوراخ با وسایل

جا به جایی کمد برای مخفی کردن سوراخ دیوار

گلدان برای پوشاندن سوراخ دیوار

پرده برای پوشش سوراخ روی دیوار

همیشه نمی‌توان از انواع روش‌های نام برده شده برای پوشاندن جای سوراخ روی دیوار استفاده کرد. گاهی استفاده از راهکارهایی دیگر به طور موقت نمای سوراخ روی دیوار را پنهان می‌کند. به عنوان مثال می‌توان کمد یا بوفه را جلوی سوراخ‌ها جاسازی کرد، از گل‌هایی استفاده کرد که برگ آن‌ها دیوار را می‌پوشاند و یا اگر سوراخ دور پنجره است از پرده‌هایی بزرگ‌تر یا بلندتر استفاده کرد.

 

پیشنهاد مطالعه:

 

کلام آخر

سوراخ‌های روی دیوار ظاهر نازیبایی به وجود می‌آورند بنابراین بهترین راهکار استفاده از ترفندهایی برای پوشاندن آن‌هاست. در این قسمت از سایت بساز و بچین به 9 راهکار برای پوشاندن جای سوراخ روی دیوار اشاره شد که هرکدام از آن‌ها به ابزارهایی نسبتا ساده و دم دست نیاز دارند.

اگر به فکر بازسازی منزل خود هستید می‌توانید از گروه مجریان و فروشندگان سایت بساز و بچین برای تهیه نیازهای خود کمک گرفته یا از طریق ثبت درخواست نزدیک‌ترین خدمات را بیابید.

 

برچسب ها:
تعمیرات منزل
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نگار محمدی
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

یه خونه ای اجاره کردم رنگ امیزی شده است رنگ روغنی زده شده جای رولپلاک ها نمیخوام بمونه چجوری میتونم جای اونارو بدون عیب و ایراد پر کنم

پاسخ
نظر خود را ثبت کنید