تابلو پشت مبل، دیوار خانه ات را خالی نذار!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

رازهایی درباره زیبایی دیوار پشت مبل، انواع تابلو پشت مبل، تعداد تابلوهایی که می توان بالای مبل نصب کرد و...

میل به زیبایی هرگز تمامی ندارد. یکی از راه‌های زیباتر کردن دکوراسیون منزل استفاده از تابلو پشت مبل است. تابلوهایی که پشت مبل نصب می‌شوند جلوه بصری فوق‌العاده شیک و خاصی به وجود می‌آورند که تقریبا در بیشتر خانه‌ها و حتی مراکز تجاری و اداری می‌توان نمونه‌هایی از آن را مشاهده کرد. این بار در این بخش از سایت بساز و بچین به موضوع جذاب و چالش برانگیز تابلو پشت مبلمان پرداخته‌ایم. شما را به خواندن ادامه مطلب دعوت می‌کنیم.

 

لزوم وجود تابلو پشت مبل

تابلو پشت مبل بر روی دیوارپوش

دیوار پشت مبل می‌تواند خالی بماند اما خالی ماندن آن همیشه جذابیت ندارد. برای اینکه بتوان نمای زیبایی در دیوار بالای مبل ایجاد کرد از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، از جمله:

  • گلدان
  • کاغذ دیواری یا هر دیوارپوش دیگر
  • آینه کاری
  • تابلو
  • قاب عکس
  • شلف یا طاقچه
  • چراغ دیواری
  • ساعت
  • ...

چنین ایده‌هایی توجه‌ها را نه تنها به سمت مبل بلکه به کل فضا که شامل مبل و دیوار پشت آن می‌شود جلب می‌کند که طرحی زیبا و دلنشین است. تابلو یکی از بهترین ایده‌هایی است که با توجه به چیدمان و دکوراسیون منزل می‌توان مناسب‌ترین آن را انتخاب کرد. تابلوی نصب شده می‌تواند پرتره، فرش دستباف یا ماشینی، آیه قرآنی، شعر، منظره و طبیعت، حیوان، طرح‌های مفهومی، مفاهیم انتزاعی و ... باشد. در واقع هیچ محدودیتی برای تابلو وجود ندارد.

تابلوها خانه را از حالت بی روحی و کسلی خارج کرده و به آن نما می‌بخشند. استفاده از تابلو پشت مبل به قدری رایج شده است که کمتر خانه‌ای را می‌توان یافت که در آن از تابلو پشت مبل استفاده نشده باشد. تابلوهای بالای مبل می‌توانند پشت کاناپه دو یا سه نفره نصب شده یا اینکه پشت صندلی‌های تک نفره قرار گیرند. حتی می‌توان چنین تابلوهایی را پشت صندلی‌های میز ناهارخوری بر روی دیوار نصب کرد.

 

با ما در سایت بساز و بچین تا انتها برای دیدن تصاویر زیبا از انواع تابلوهای پشت مبل و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن همراه بمانید.

 

انواع سبک تابلو برای پشت مبل

تابلو پشت مبل‌ها باید متناسب با دکوراسیون منزل باشد. انواع تابلوهای پشت مبل عبارتند از:

 

تابلو مدرن پشت مبلی

تابلو پشت مبل مدرن

تابلو پشت مبل مدرن

سبک مدرن از طرح‌های ساده و مینیمال پیروی می‌کند که در آن پیچیدگی دیده نمی‌شود. از آنجایی که در دکوراسیون مدرن خانه مینیمال توصیه می‌شود محیط اطراف خلوت و عاری از وسایل اضافه باشد، تابلوهای مدرن نقش مهمی در جان بخشیدن به منزل دارند که به عنوان دکور پشت مبل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

تابلو کلاسیک بالای مبل

تابلو پشت مبل کلاسیک

تابلو برای مبل کلاسیک در مدل و طرح‌های متنوع وجود دارد که قاب حاشیه آن دارای کنده کاری‌های جزئی بوده و در آن از هنر منبت کاری نیز استفاده شده است. تابلو‌های کلاسیک در سایزهای مختلف موجود هستند که با توجه به ابعاد مبل و متراژ خانه می‌توان نوع مناسب آن را انتخاب کرد.

 

تابلو سلطنتی پشت مبل

تابلو پشت مبل سلطنتی

در دکوراسیون سلطنتی تاکید بر چیدمان لوکس و لاکچری است. تابلوهای سلطنتی قاب پر جلوه و اصولا حاشیه‌هایی به رنگ طلایی داشته که در آن منبت و کنده‌کاری‌های بسیار زیاد دیده می‌شود. تابلو بالای مبل استیل (سلطنتی) باید کاملا مطابق رنگ چوب مبل بوده و از متریال چوب تهیه شده باشد.

 

تابلو فانتزی پشت مبل

تابلو پشت مبل فانتزی

تابلو پشت مبل فانتزی

تابلو پشت مبل فانتزی نیز متنوع و رایج است زیرا باید تناسبی میان آن و مبلمان وجود داشته باشد. در تابلوهای فانتزی عموما از طرح‌های رنگی رنگی، نقاشی‌های خنده‌دار، کاریکاتور و ... استفاده می‌شود. گاهی دکور فانتزی بیش از حد شلوغ و رنگی است که می‌توان تابلو مدرن را جایگزین تابلوهای فانتزی پشت مبل نمود.

 

دکور خانه شما به چه صورت است؟ کدام یک از انواع تابلوهای پشت مبل برای منزل شما مناسب‌تر است؟

 

تابلو برای پشت مبل و دیوار

تابلو پشت مبل آینه

تابلو پشت مبل دیوار تیره

تابلو پشت مبل سفید برای دکور تیره

گاهی دلیل استفاده از تابلو پشت مبل، رنگ و طرح دیوار است. اگر در کل خانه از رنگ‌های سنگین و گرم استفاده شده است و دیوارها نیز تیره رنگ هستند می‌توان تابلو را به رنگ روشن و خنثی انتخاب کرد تا نمای خانه را بهتر جلوه دهد و توجه‌ها را به خود جلب کند. دیوارهای بیش از حد روشن و مبلمانی به رنگ خنثی نیاز به یک چالش اساسی داشته که توسط تابلویی با رنگ متضاد و گرم جلوه‌ای بهتر پیدا می‌کنند. گاهی می‌توان خلاقیت بیشتر به کار برد و رنگ تابلو را با کوسن، پایه مبل یا هر آیتم دیگری هماهنگ کرد.

 

حتما بخوانید: ده روش چیدمان منزل با استفاده از تابلوهای طلا

 

تعداد تابلو پشت مبل

تابلو پشت مبل تکی

تابلو پشت مبل بر روی شلف

تابلو پشت مبل سه تیکه

در پشت مبل روی دیوار می‌توان از یک یا چند تابلو استفاده کرد. تابلو پشت مبل را می‌توان به صورت عمودی و افقی نصب کرد به همین دلیل محدودیتی در انتخاب تعداد و نوع نصب به دیوار وجود ندارد. حتی می‌توان تابلوها را به صورت بالا و پایین نصب کرد.

بهتر است قبل از نصب تابلو به دیوار ابتدا در باره چیدمان آن‌ها تصمیم بگیرید. حتی می‌توانید یک شلف بالای مبل نصب کرده و بعد تابلو و قاب‌های عکس را روی آن بچینید. برای جلوه بهتر و بیشتر تابلو نورپردازی نقش مهمی دارد. بعضی از تابلوها با نورپردازی به ویژه در شب چنان زیبا دیده می‌شوند که به عنوان نقطه کانونی منزل از آن یاد خواهد شد.

 

حتما بخوانید:

 

کجا می‌توان از تابلو بالای مبل استفاده کرد؟

تابلو پشت مبل

تابلو بالای مبل

تابلو پشت مبل طبیعت

تابلو پشت مبل انتزاعی

استفاده از تابلوی پشت مبل تنها محدود به خانه نیست بلکه می‌توان در مکان‌های دیگر هم از آن استفاده کرد، از جمله:

  • آتلیه‌های عکاسی
  • سالن انتظار
  • دفتر ریاست
  • مراکز تجاری مانند پاساژها، هتل، آرایشگاه‌ها و ....
  • ...

 

کلام آخر

ایجاد زیبایی در دکوراسیون منزل به روش‌های مختلفی امکان پذیر است. یکی از روش‌های بسیار رایج و محبوب استفاده از تابلو پشت مبل است که در تنوع‌های بسیار بالا در فروشگاه‌ها موجود است. حتی می‌توان به جای خرید نمونه آماده و صنعتی از هنر دست بهره‌مند شد که ارزش بسیار بالایی دارند.

از طریق مجریان و فروشندگان لوازم دکوری و هنری می‌توانید جذاب‌ترین مدل‌ها را برای تزئین منزل و دیوارهای خود انتخاب کنید. همچنین از طریق ارتباط با گروه طراحی معماری و معماری داخلی می‌توانید یک دکوراسیون بی‌نظیر برای خانه یا محیط کار خود بسازید.

 

برچسب ها:
تابلو
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید