بهترین مارک جارو رباتیک + راهنمای خرید جاروبرقی رباتیک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

اگر قصد خرید جارو رباتیک دارید یا آشنایی با جزییات آن برای شما جذاب است، همراه ما باشید تا راهنمای خرید بهترین مارک جارو رباتیک را بررسی کنیم.

این روزها زمان‌هایی که خارج از منزل هستیم زیاد شده است و ساعت‌های خستگی در ترافیک و فعالیت‌های روزمره اجازه نمی‌دهد تا به شکلی مطلوب نظافت خانه را در اولویت قرار دهیم. به همین دلیل یکی از بهترین کارها، پیدا کردن بهترین مارک جارو رباتیک برای استفاده در محیط خانه یا محل کار است. جارو رباتیک، دستگاهی هوشمند است که با تکنولوژی هوش مصنوعی کار می‌کند. این دستگاه در انواع مختلفی ارائه می‌شود که هر کدام قابلیت‌های خاص خودشان را دارند. جارو رباتیک با قابلیت جارو کردن زمین، تمیز کردن و تی کشی می‌تواند فضای خانه شما را زیبا و براق نشان دهد. با داشتن یک جارو رباتیک می‌توانید بدون نیاز به صرف وقت، محیطی تمیز داشته باشید. پیدا کردن بهترین مارک جارو رباتیک اهمیت زیادی دارد تا بتوانید دقیقا مطابق نیازهای شخصی برند و مدل مناسبی را انتخاب کنید.

در این مقاله از بساز و بچین زیر و بم انتخاب بهترین مارک جارو رباتیک را مرور می‌کنیم. پس تا پایان کنار ما باشید تا پاسخ سوالات‌تان را کشف کنید.

 

بررسی تخصصی جارو رباتیک

جارو رباتیک جدید و کاربردی

بسیاری از افراد از جارو رباتیک تنها یک دستگاه در حال حرکت را می‌شناسند و هیچ اطلاعاتی از ماهیت تخصصی آن ندارند. بهتر است بدانید که جارو رباتیک با سنسورهای مختلفی حرکت می‌کند. این سنسورها شامل سنسورهای اصطکاک، ارتفاع، تشخیصی شن و ماسه، و سنسورهای تشخیص لبه‌ و موانع هستند. در واقع سنسور اصلی‌ترین آیتمی است که موجب حرکت هوشمندانه جارو می‌شود. بخش مهم دیگری که در جاروهای رباتیک وجود دارد، برداشت نقشه محیطی است. استفاده از هوش مصنوعی در جارو رباتیک موجب می‌شود تا جارو یک نقشه مشخصی از محیط در حافظه خود ثبت کند تا امکان تمیز کردن با سرعت بیشتر فراهم شود. در بعضی از مدل‌های جارو رباتیک، امکان برنامه ریزی زمانی فراهم است. در واقع تنظیم زمان آغاز به تمیز کردن در جاروها اجازه می‌دهد تا بازه زمانی مدنظرتان را مشخص کنید و فضایی تمیز داشته باشید. در برخی از انواع جارو رباتیک، امکان تمیز کردن غبار، رطوبت و موی پت هم فراهم است. معمولا جارو رباتیک پس از تمیز کردن فضا، به جایگاه شارژ خود باز می‌گردد تا انرژی دوباره‌ای برای فعالیت داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: چگونه تشک خوشخواب را تمیز کنیم؟ راهنمای صفر تا صد

 

راهنمای خرید و بررسی جارو رباتیک

راهنمایی برای خرید انواع جارو رباتیک

زمانی که قصد خرید هر نوع لوازم برقی داشته باشید، لازم است تا در خصوص تکنولوژی ساخت آن و امکاناتی که ارائه می‌شود اطلاعات کسب کنید. به این ترتیب آگاهی بیشتر شما موجب می‌شود تا بتوانید آگاهانه انتخاب کنید. در خصوص جارو رباتیک نیز، پارامترهای گوناگونی مطرح می‌شود که در کیفیت، کارایی و قیمت نهایی آن‌ها اثرگذار است. در این بخش به پارامترهای مطرح در بررسی‌های تخصصی بهترین مارک جارو رباتیک اشاره می کنیم.

  • قابلیت نقشه‌برداری و نوع سنسورها: جارو روباتیک معمولا دارای سنسورهای مختلفی است که کاربردهای دستگاه را تعیین می‌کنند. این ویژگی‌ها کمک می‌کنند تا دستگاه هوشمندانه‌تر عمل کند. جالب است بدانید که توانایی نقشه برداری از محیط به وسیله همین سنسورها، قابلیت مهمی است که در دستگاه‌های جدیدتر مشاهده می‌شود.
  • کارایی نظافتی: توان مکش جارو رباتیک نقش تعیین کننده‌ای در زمان خرید دارد. معمولا مقدار توان مکش جاروبزقی رباتیک نشان دهنده میزان کارایی آن در نظافت محیط است. هرچه توان مکش بیشتر باشد، دستگاه شما قابلیت تمیز کاری بیشتری دارد و عمیق‌تر همه جا را تمیز می‌کند.  جالب است بدانید که همین پارامتر مکش، تعیین کننده امکان جمع آوری ذرات مختلف، مو و پنبه را دارا است. این موضوع برای دارندگان پت اهمیت بالایی دارد.
  • ظرفیت باتری: مدت زمان کارکرد باتری اهمیت زیادی دارد. در بعضی مدل‌ها به دلیل پایین بودن ظرفیت باتری، جارو توانایی تمیز کردن کل فضا را در یک زمان مشخص ندارد. همین موضوع موجب می‌شود تا زمان نظافت طولانی شود و دستگاه کارایی مطلوبی نداشته باشد.
  • مقر شارژر: بعضی از انواع جارو رباتیک، پس از تمیز کردن فضا به مقر شارژ خودشان برمی‌گردند تا مجدد باتری به میزان کامل شارژ شود. این امر یک روتین مناسب برای فضا فراهم می‌کند که نیازی به پیگیری انسانی ندارد.
  • ظرفیت مخزن: در جاروهای رباتیک، محل تجمع گرد و غبار و زباله‌های جمع شده اهمیت بالایی دارد. چرا که بزرگ یا کوچک بودن این مخزن یک پارامتر مهم و اثرگذار در انتخاب محسوب می‌شود. اگر فضای شما بزرگ است یا قصد دارید مدت طولانی دستگاه را خالی نکنید، حتما از جارو با ظرفیت مخزن مناسب و بزرگ انتخاب نمایید.
  • قیمت جارو رباتیک: معمولا بودجه مشخصی برای خرید جارو رباتیک درنظر گرفته می‌شود. زمانی که قیمت جاروی مدنظر با این بودجه هماهنگ باشد، می‌توانید به راحتی اقدام به خرید نمایید.
  • امکانات جانبی: هر فرد باید براساس سبک زندگی، انتظارات و نیازهای شخصی اقدام به انتخاب یک گزینه کند. شما باید براساس شرایط‌تان به امکانات جانبی جارو رباتیک توجه کنید. امکاناتی مثل کنترل از راه دور از طریق یک برنامه موبایل، اتصال به اینترنت بی سیم، و قابلیت اجرای اسکریپت‌های تنظیم شده و برنامه‌های خاص توسط کاربر از جمله امکانات اضافی است.
  • بررسی تجربیات مصرف کنندگان: شما به عنوان فردی که قرار است یک انتخاب هوشمندانه داشته باشد، باید حتما نسبت به بررسی تجارب مصرف کنندگان اقدام کنید. به این ترتیب می‌توانید یک گزینه دلخواه و مناسب انتخاب نمایید.

حتما برای خرید از متخصصین کارشناسان مربوطه کمک بگیرید و کاربرد، انتظارات و جزییات مدنظرتان را بیان کنید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس، نذار از ریخت بیفته!

 

جاروبرقی های رباتیک چگونه کار می‌کنند؟

جارو رباتیک در خانه های مدرن

جاروبرقی‌های رباتیک با کمک هوش مصنوعی می‌تواند از طریق سنسورها اطلاعات محیطی و هشدارها را دریافت کند و با تحلیل داخلی خود، تمیزی و نظافت کلی را رقم بزند. در واقع، عملکرد جاروهای رباتیک به شکلی جذاب و هوشمندانه رقم می‌خورد.

  1. بررسی و شناخت محیط: جاروبرقی رباتیک با استفاده از سنسورها محیط اطراف خود را شناسایی می‌کند. این سنسورها معمولاً شامل سنسورهای تشخیص موانع، سنسورهای ارتفاع، سنسورهای لبه‌ها، و دیگر انواع سنسورها هستند.
  2. نقشه‌برداری: برخی از جاروبرقی‌های رباتیک دارای قابلیت نقشه ‌برداری از محیط هستند. در این مدل جاروها سنسور و دوربین‌های مخصوصی قرار دارد که امکان ثبت محیط را فراهم می‌کند.
  3. حرکت و تمیزکردن: معمولا زمانی که جارو رباتیک را در فضای جدید روشن می‌کنید، به وسیله سنسور مخصوص و حرکت کنترل شده، دستگاه شروع به حرکت و تمیز کردن فضای مدنظر می‌کند. جارو کشی و تمیز کردن فضا با توجه به نقشه رباتیک (در صورت وجود) انجام می‌شود. دستگاه تمام دیوارها و موانع را در خود ثبت می‌کند تا دفعات بعدی عملکرد بهتری را نشان دهد.
  4. شارژ خودکار: جارو رباتیک به وسیله باتری قابل شارژ کار می‌کند. پس بدیهی است که پس از مدتی دچار کاهش شارژ باتری شود و نیازمند شارژ مجدد باشد. دستگاه یا همان پایه مخصوص برای شارژ خودکار بهترین گزینه‌ای است که امکان استفاده مداوم از جارو را فراهم می‌کند.
  5. کنترل و برنامه‌ریزی: برخی از مدل‌های پیشرفته‌ جارو رباتیک، به شما اجازه می‌دهند تا کنترل دقیقی بر روی آن‌ها از طریق موبایل یا دستگاه‌های دیگر داشته باشید. این کنترل شامل زمان روشن شدن، نوع عملکرد (جارو یا تی کشی) است. گزینه‌های پیشرفته‌تری نیز وجود دارد که با مطالعه دقیق دستور العمل استفاده از آن‌ها متوجه خواهید شد.

 

قابلیت های مختلف جارو رباتیک چیست؟

شارژ کردن جارو رباتیک

تفاوتی ندارد که قصدتان آگاهی بیشتر باشد یا برنامه خرید جارو رباتیک را داشته باشید. به هر حال نیاز دارید تا اطلاعاتی در خصوص قابلیت این جاروها به دست آورید. به این ترتیب می‌توانید در زمان انتخاب یا صحبت در خصوص آن ها آگاه‌تر باشید.

  • نقشه‌برداری از محیط: این روزها که علم و تکنولوژی هر روز گزینه‌های جذاب‌تری در اختیار ما قرار می دهد، امکان نقشه برداری از فضا برای داشتن عملکرد بهینه و مطلوب توسط جارو رباتیک نیز یکی از همین موارد است. نقشه برداری هوشمندانه با بهترین عملکرد شانس زیادی برای شما فراهم می‌کند تا بدون تکرار، ازدست رفتن شارژ یا زمان، عملکرد خوبی را شاهد باشید.
  • سنسورهای تشخیصی: جارو رباتیک هوشمند عمل می‌کند. سنسورها دقیقا مثل حس لامثه و چشم این دستگاه هستند. به این ترتیب همه چیز برای دستیابی به یک عملکرد عالی با تشخیص مطلوب فراهم است تا دستگاه بدون برخورد با لوازم و اشیا منزل یا دیوارها، حرکات خوبی را داشته باشد.
  • پاکسازی لبه‌: حتی در جاروبرقی‌ها نیز برای تمیز کردن لبه دیوارها یا لبه لوازم منزل، نیاز به کمی تلاش دارید. این روند در جاروهای رباتیک به دلیل ساختار گرد محدودتر است و تنها برخی مدل‌ها امکان تمیز کردن لبه‌ها را دارا هستند.
  • شارژ اتوماتیک: به عنوان یک پارامتر انتخاب محصول، شارژ اتوماتیک را مدنظر داشته باشید. جاروهای این مدل پس از کار کردن و پایان شارژ، مجدد به پایه شارژر خود باز می‌گردند تا برای شارژ مجدد آماده شوند.
  • امکان زمان بندی: در مدل‌های جدید جارو رباتیک، می‌توانید به راحتی زمان تمیز کردن را مشخص کنید. این عملکرد بهترین مارک جارو رباتیک است که طبق خواسته شما عمل کند.
  • اتصال به اینترنت (IoT): در برخی مدل‌های جارو رباتیک، امکان اتصال به اینترنت فراهم است تا بتوانید با استفاده از اپ مخصوص، جارو را کنترل کنید. این قابلیت تحت عنوان کنترل از راه دور نیز شناخته می‌شود.
  • قابلیت جذب مو: مشکل اصلی دارندگان پت یا افراد دارای موهای بلند، ریزش مو در خانه است. خوشبختانه در برخی مدل‌های جارو رباتیک، امکان جمع آوری مو نیز فراهم است.
  • تنظیمات مختلف نظافت: باتوجه به کارایی و قابلیت‌های مختلفی که در جارو رباتیک وجود دارد، می‌توانید به شکل‌های مختلفی از آن ها استفاده کنید. برنامه ریزی و تعیین نوع عملکرد جارو در تمیز کردن سطوح مختلف از جمله مواردی است که در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای انتخاب مناسب ترین گزینه از برندهای مختلف حتما قابلیت هرکدام را براساس این موارد ارزیابی کنید.

پیشنهاد مطالعه: علت جیر جیر کردن ماشین لباسشویی کنوود+ راه حل

 

بهترین مارک جارو رباتیک

انواع برندجارو رباتیک

شناخت بهترین مارک جارو رباتیک به شما کمک می‌کند تا حق انتخاب داشته باشید. خوشبختانه این روزها تنها به برندهای موجود در ایران محدود نیستیم و امکان خرید از آنلاین‌ شاپ‌ها، شرایط را برای خرید برترین لوازم فراهم کرده است.

  • جارو رباتیک برند Dyson: دایسون یک شرکت بریتانیایی است که تولید کننده هواساز و انواع سشوار و لوازم این‌چنینی است. این روزها با تولید جارو رباتیک شهرت دایسون جهانی شده استت.
  • جارو رباتیک برند ECOVACS: این برند به عنوان یک برند اروپایی شناخته می‌شود که این روزها دفاتر و کارخانجاتی در آلمان، آمریکا، چین و ژاپن دارد.
  • جارو رباتیک برند Roborock: روبوراک یک برند چینی تولید کننده جاروهای رباتیک قوی است.
  • جارو رباتیک برند iRobot: آی ربات یک شرکت شناخته شده در آمریکا است که جاروهای سری Roomba و Braava را تولید می کند.
  • جارو رباتیک برند Samsung Jet Bot: شرکت سامسونگ از شناخته شده ترین شرکت‌های کره جنوبی است که محصولا متنوعی را عرضه می کند.
  • جارو رباتیک برند Miele: برند میله به عنوان یک گزینه محبوب آلمانی شناخته می‌شود.
  • جارو رباتیک برند Shark: برند شارک نینجا یک برند چینی است که انواع لوازم منزل را تولید می‌کند
  • جارو رباتیک برند eufy: شاید جالب باشد که بدانید یوفی نیز شرکتی چینی است که جارو رباتیک تولید می‌کند.
  • جارو رباتیک برند iLife: برند آی لایف نیز تولید کننده انواع لوازم برقی و ورزشی است که در چین واقع شده است.

 

کلام آخر

اگر قصد دارید برای انجام دادن نظافت روزانه و تمیزی کف سطوح از جارو رباتیک استفاده کنید، حتما جزییات مطرح شده در این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا بهترین مارک جارو رباتیک را کشف نمایید.

شما چه برندی از جارو رباتیک را انتخاب می‌کنید؟ اسم برند آن را برای ما بنویسید.

 

منبع:
The best robot vacuums of 2023, tested by editors | CNN Underscored
5 Best Robot Vacuums of 2023, Tested & Reviewed by Experts (goodhousekeeping.com)

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله