علت جیر جیر کردن ماشین لباسشویی کنوود+ راه حل

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه به مهم ترین دلایل جیر جیر کردن ماشین لباسشویی کنوود اشاره خواهیم داشت.

ماشین لباسشویی کنوود در حالت طبیعی صدای زیاد و غیرطبیعی ندارد، اما در برخی از مواقع صدای جیر جیر می دهد. گاهی با تراز کردن لباسشویی می توان براحتی این مشکل را حل کرد و در برخی از مواقع نیاز به تعمیر تخصصی دارد. در ادامه به مهم ترین دلایل جیر جیر کردن ماشین لباسشویی کنوود اشاره خواهیم داشت.

 

چرا لباسشویی کنوود صدای جیر جیر دارد؟

چند دلیل مهم برای ایجاد این صدا در لباسشویی های کنوود وجود دارد از قبیل:

موتور لباسشویی ضعیف است

بدترین دلیل برای صدای جیر جیر لباسشویی شک نکنید که خرابی موتور است. چون موتور که خراب شود تنها با استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی کنوود به صورت تخصصی یا تعویض این قطعه مشکل حل میشود. در بسیاری از مواقع به قدرت موتور توجه نمیشود و برای ساعات طولانی دستگاه روشن است. به همین دلیل به مرور موتور صعیف شده و توان خود را در چرخش از دست می دهد. موتورهای صعیف در زمان چرخش صدایی شبیه به جیر جیر و ناله دارند و یک علامت هشدار برای تعمیر هستند.

با سرویس دوره ای می توان تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کرد. چون با سرویس دوره ای سیم پیچی موتور و وضعیت آن توسط سرویس کار بررسی میشود.

زیاد بودن وزن لباس ها

توجه داشته باشید که موتور ماشین لباسشویی در بسیاری از مواقع به دلیل وزن زیاد لباس های داخل مخزن ضعیف میشود. اگر بیشتر از ظرفیت دستگاه داخل آن لباس قرار دهید، موتور در زمان چرخش قدرت نداشته و صدای جیر جیر ایجاد می شود. برای رفع این مشکل باید لباس های اضافه را از مخزن خارج کنید. همیشه به ظرفیت لباسشویی دقت داشته باشید چون رعایت نکردن این مساله مشکلات و خرابی های بسیار زیادی را در دستگاه بوجود می آورد.

تراز نبودن ماشین لباسشویی روی زمین

شاید برایتان جالب باشد که تراز نبودن ماشین لباسشویی روی زمین می تواند باعث صدای زیاد دستگاه و صدای جیر جیر آن شود. تراز کردن لباسشویی در زمان نصب اهمیت بسیار زیادی دارد و در برخی از مواقع نادیده گرفته میشود. علاوه بر تکان های شدید و صدای جیر جیر، تراز نبودن لباسشویی باعث آسیب به قطعات داخلی میشود. برای تراز شدن لباسشویی ابتدا سطح زیرین آن را بررسی کنید و سعی کنید حتما روی زمین صاف بدون شیب، برآمدگی و تورفتگی قرار گیرد. علاوه براین، پایه های لباسشویی را بررسی کنید. ممکن است ارتفاع پایه ها یکسان نباشد و دستگاه در زمان چرخش مخزن تکان بخورد و صدای جیر جیر بدهد.

کمک فنر لباسشویی خراب است

قطعه بسیار کوچک دیگری که می تواند منبع ایجاد این صدا در لباسشویی باشد، کمک فنر است. کمک فنر و فنرهای داخل مخزن نقش مهمی در نگه داشتن دیگ و سبد آبکشی دارند. دیگ به کمک این فنرهای فلزی به مخزن متصل است و در زمان چرخش به اطراف برخورد نمی کند. اگر این قطعات خراب باشند، چرخش دیگ با مشکل مواجه شده و صدا می دهد.

اگر تخصص ندارید پیشنهاد می کنیم تعویض کمک فنر را به مراکز تعمیر ماشین لباسشویی بسپارید.

تعمیر ماشین لباسشویی

تسمه لباسشویی خراب است

تسمه لباسشویی از جنس پلاستیک است و قدرت بالایی دارد و می تواند چرخش دیگ را با نیروی موتور انجام دهد. با توجه به اینکه تسمه پلاستیکی است و وزن دیگ در برخی از مواقع زیاد می شود، به مرور این قطعه مهم خراب خواهد شد. شل شدن تسمه و پارگی آن از دیگر دلایل صدای جیر جیر لباسشویی به شمار می رود. تعمیرکار در این شرایط باید تسمه مناسب و سالم را با تسمه خراب قبلی تعویض کند تا صدا رفع شود.

پمپ تخلیه خراب است

از دیگر دلایل صدای جیر جیر لباسشویی کنوود می توان به خرابی پمپ تخلیه آن اشاره کرد. پمپ تخلیه اگر خراب شود، در زمان تخلیه آب صدا می دهد. در برخی از مواقع پره های پروانه پمپ شکسته و به همین دلیل این صدا ایجاد می شود. علاوه بریان، ممکن است شی خارجی وارد پمپ شده باشد و این صدا را بوجود آورد.

پمپ باید توسط تعمیرکار لوازم خانگی بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

صدای جیر جیر لباسشویی با بلبرینگ خراب

یکی دیگر از قطعات مهمی که در این شرایط باید بررسی شود، بلبرینگ لباسشویی است. این قطعه بسیار مهم در پایین دیگ قرار دارد و نقش مهمی در پرخش آن دارد. اگر بلبرینگ خراب شود، لباسشویی صدایی شبیه به جیر جیر یا ناله دارد. البته تعمیرکار باید این قطعه را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تعویض کند.

علاوه براین، ممکن است شی خارجی بین لاستیک درب گیر کرده باشد. در زمان چرخش دیگ این اشیا با سبد برخورد کرده و صدا می دهند. با تمیز کردن زیر لاستیک دور درب می تواند براحتی و بدون تخصص این صدا را رفع کرد.

راه های کاهش صدای جیر جیر لباسشویی

در حالت کلی صدای غیرطبیعی و زیاد لباسشویی نگران کننده است و باید تا حد امکان از بروز آن پیشگیری کنید. برای جلوگیری از ایجاد صدای جیر جیر در دستگاه چند راهکار زیر می تواند موثر باشد:

  • وزن لباس ها همیشه باید با ظرفیت دستگاه تناسب داشته باشد. روی ماشین های لباسشویی ظرفیت آنها به کیلوگرم مشخص شده است و نباید مقدار لباس بیش از این اندازه باشد. البته پیشنهاد می کنیم از ریختن لباس خیلی کم نیز در لباسشویی خودداری کنید چون تکان شدیدی میخورد.
  • بیش از اندازه از لباسشویی استفاده نکنید. با روشن بودن مداوم لباسشویی در ساعات طولانی آسیب زیادی به موتور وارد میشود.
  • به صورت مرتب و دوره ای لباسشویی را سرویس کنید. با سرویس دوره ای می توان از خرابی پمپ، تسمه، بلبرینگ و موتور جلوگیری کرد. البته این کار باید توسط افراد متخصص و نمایندگی تعمیرات لباسشویی کنوود انجام شود.
  • حتما لباسشویی را روی سطح کاملا تراز قرار دهید. در غیر این صورت در زمان چرخش دیگ دستگاه تکان های شدیدی میخورد.

اگر به دنبال مجموعه ای مطمئن برای تعمیر لباسشویی کنوود در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران هستید، ما به شما کالا تعمیر را پیشنهاد می کنیم. این مجموعه در تمام مناطق تهران تعمیرکاران بسیار باتجربه را مستقر نموده و در کوتاه ترین زمان به محل اعزام میشوند. علاوه براین، در تعمیر لباسشویی های کنوود فقط از قطعات اصلی استفاده نموده و در نهایت کیفیت کار خود را تضمین می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید نام کالا تعمیر را در اینترنت جستجو و یا با شماره تلفن 02157428 تماس بگیرید. سفارشات خود را می توانید به صورت 24 ساعته روی سایت این مجموعه ثبت کنید تا تعمیرکار بعد از هماهنگی با شما در زمان مناسب به محل مراجعه کند.  

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید