بهترین مارک بخارشوی خانگی؛ راهنمای خرید صفر تا صد

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر می‌خواهید با عملکرد بخارشوی آشنا شوید، مزایا و معایب آن را درک کنید و بهترین مارک بخارشوی خانگی را بشناسید، همراه ما باشید.

تا به حال از دیدن ویدئوهای نظافت منزل که با تجهیزات کامل انجام می‌شود لذت برده‌اید؟

استفاده از تجهیزات مناسب برای تمیز کردن فضای زندگی یکی از جذابیت‌هایی است که می‌توانید تجربه کنید. بخارشوی‌ها دستگاه‌های مفیدی برای نظافت موثر و ضدعفونی سطوح مختلف در خانه هستند. این دستگاه‌ها با استفاده از آبی که به بخار تبدیل می‌شود، کثیفی، چربی، باکتری‌ها و ویروس‌ها را از سطوح مختلف برداشته و ضدعفونی می‌کنند. بخارشوی‌ها می‌توانند بر روی سطوح مختلفی از جمله فرش، کف‌پوش‌ها، پرده‌ها، پنجره‌ها، سرامیک و غیره استفاده شوند. هر بخارشوی متناسب با مخزن و ویژگی‌های قدرت پرتاب بخار می‌تواند در ارزیابی انتخاب قرار گیرد.

اگر شما نیز علاقه‌مند هستید که بهترین مارک بخارشوی خانگی را بشناسید، تا پایان همراه ما باشید.

 

نکات مهم در انتخاب بخارشوی خانگی

عملکرد بخار شوی

پیش از انتخاب و خرید بهترین مارک بخارشوی خانگی، باید به این نکات توجه کنید. آگاهی از این جزییات می‌تواند رضایت نهایی شما پس از خرید بخار شوی را رقم بزند.

  • قدرت و عملکرد بخارشوی: پیش از خرید هر برندی، بررسی کنید که بخارشوی مورد نظر چه قدرت بخاری دارد. آیا قادر به انجام کارهای سخت‌تر مانند تمیز کردن آلودگی‌های عمیق‌تر و چربی هست یا خیر! با بررسی قدرت بخار شوی متناسب با نیازهای شخصی می‌توانید خرید خوبی را رقم بزنید.
  • ظرفیت مخزن آب: ظرفیت مخزن آب بخار شوی نشان‌دهنده مدت زمانی است که می‌توانید از دستگاه استفاده کنید. مدل‌هایی با مخزن بزرگتر به شما این امکان را می‌دهند که بدون توقف مکرر، نظافت را ادامه دهید.
  • وزن بخار شوی و قابلیت حمل: وزن دستگاه و قابلیت حمل آن، از جمله پارامترهای مهم در انتخاب بخار شوی خانگی است. اگر قصدتان استفاده از بخار شوی در نواحی مختلف و قابلیت حمل آن به هر دلیل و نیازی برای‌تان اهمیت دارد، باید حتما به این نکته توجه کنید.
  • بررسی نظرات کاربران: قبل از خرید، نظرات کاربران و بررسی‌های مستقل در مورد مدل‌های مختلف را مطالعه کنید تا اطلاعات دقیق‌تری درباره‌ی عملکرد و مشکلات مدل مدنظرتان دریافت نمایید.

به هر حال، توصیه می‌شود قبل از خرید، مقایسه‌ای دقیق بین مدل‌ها و برندهای مختلف انجام داده و با توجه به نیازها و بودجه‌ی خود، تصمیم‌گیری کنید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی، دانستنی‌های مهم!

 

با انواع بخارشوی آشنا شوید

تمیز کردن بالشت با بخار شوی

قبل از انتخاب بهترین مارک بخارشوی خانگی، باید انواع بخارشوی را بشناسید تا متناسب با عملکرد مدنظرتان و کاربردی که برای آن در ذهن دارید، تصمیم بگیرید.

 

1- بخارشوی دستی (Handheld Steam Cleaners)

بخارشوی دستی (Handheld Steam Cleaners)

بخارشوی دستی دارای وزن کم‌تر و اندازه کوچک‌ تری نسبت به سایر انواع بخار شوی است. این مدل‌ها مناسب برای کارهای نظافتی کوچک‌تر در سطوحی مثل سرویس بهداشتی، سینک ظرفشویی، شیشه و اجاق گاز هستند. از آن‌جا که توان پاک کنندگی این نوع بخار شوی متوسط است، برای آلودگی‌ها و لکه‌های معمولی  و استفاده روزانه گزینه بسیار مناسبی است. استفاده از این نوع بخارشوی بسیار ساده است و به عنوان دستگاهی قابل حمل برای نظافت سریع انتخاب مطلوبی خواهد بود.

 

2- بخارشوی چند منظوره (Multi-Purpose Steam Cleaners)

بخارشوی چند منظوره (Multi-Purpose Steam Cleaners)

بخارشوی چند منظوره دارای قابلیت‌های متعددی برای تمیز کردن سطوح مختلف است. این مدل‌ بخار شوی قابلیت‌های متعددی دارد. به همین دلیل سری‌های قابل تعویض گوناگونی را همراه خود ارائه می‌کند. از بخارشوی‌های چند منظوره برای تمیز کردن کف‌پوش‌ها، فرش‌ها، پرده‌ها، مبلمان‌ها، شیشه‌ها و بسیاری سطوح دیگر استفاده می‌شود.

 

3- بخارشوی سیلندری (Cylinder Steam Cleaners)

بخارشوی سیلندری (Cylinder Steam Cleaners)

بخارشوی سیلندری بیشترین قدرت بخار و پاک کنندگی را دارد و به خصوص برای تمیز کردن مساحت‌های بزرگ و مراکز صنعتی کاربرد دارد. این دستگاه‌ها دارای مخزن آب بزرگی هستند که امکان تمیز کردن بدون نیاز به تعویض مکرر آب را فراهم می‌کند. بخارشوی‌های سیلندری با توان بالا به آلودگی‌ها و لکه‌های سخت‌تر نیز واکنش مناسبی نشان می‌دهد.

 

کاربرد بخار شوی چیست؟

استفاده از بخار شوی در آشپزخانه

بخارشوی‌ها دستگاه‌های مفیدی برای نظافت و ضدعفونی سطوح و لوازم هستند. آن‌ها از طریق تولید بخار گرم حاصل از آب، به کمک فشار و دمای بالا، آلودگی‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها، لکه‌ها، چربی‌ها و سایر ذرات را از سطوح جدا می‌کنند یا به دلیل حرارت بالا بافت آن‌ها حل می‌کنند. برخی از کاربردهای اصلی بخارشوی‌ها عبارتند از:

  • تمیز کردن کف‌پوش‌ها و فرش‌ها: بخارشوی‌ها با تولید بخار گرم و فشار، عمق فرش‌ها و کف‌پوش‌ها را تمیز می‌کنند و آلودگی‌های عمقی را از آنها برداشته و ضدعفونی می‌کنند.
  • نظافت سطوح سخت: این دستگاه‌ها بر روی سطوح سخت مثل کاشی‌، سرامیک‌، میز، پنجره و دیگر سطوح جامد کارآیی دارند و به راحتی لکه‌ها و چربی‌ها را از آن‌ها پاک می‌کنند.
  • تمیز کردن مبلمان و پرده‌ها: بخارشوی‌ها از تراکم بخار گرم استفاده می‌کنند تا مبلمان و پرده‌ها را تمیز کرده و باکتری‌ها و آلودگی‌های موجود در آنها را از بین ببرند. چربی‌ها و غبار روی پرده به راحتی با کمک بخار شوی پاک می‌شود. جالب است بدانید که تمیز کردن پرده زبرا با همین بخار شوی امکان پذیر است.
  • نظافت خودرو: برخی مدل‌های بخارشوی‌ به طور تخصصی برای تمیز کردن داخل و بیرون خودروها طراحی شده‌اند. آن‌ها می‌توانند صندلی‌ها، فرش‌ها، داشبورد، شیشه‌ها و سایر قسمت‌های خودرو را تمیز کنند.
  • ضدعفونی سطوح: بخار گرم تولید شده توسط بخارشوی‌ها می‌تواند به عنوان روشی موثر برای ضدعفونی سطوح مختلف از جمله سرویس بهداشتی، کابینت‌ها، دستگیره‌ها و سایر مکان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.
  • تمیز کردن سرویس بهداشتی و کابینت‌ها: بخارشوی‌ها به راحتی آلودگی‌ها و باکتری‌ها را از سرویس بهداشتی، کابینت‌ها و دیگر سطوح مرطوب و آشپزخانه پاک می‌کنند.
  • پاک کردن شیشه و آینه: بخارشوی‌ها می‌توانند شیشه‌ها، آینه‌ها و سطوح شیشه‌ای را بدون نیاز به مواد شیمیایی پاک کنند.
  • تمیز کردن سطوح سنگی و سرامیک: این دستگاه‌ها مناسب برای تمیز کردن سطوح سنگی مانند کف‌پوش‌ها و کاشی‌ها هستند و به راحتی آلودگی‌ها و لکه‌ها را از آنها پاک می‌کنند.

با توجه به توان، ویژگی‌ها و لوازم جانبی هر نوع بخارشوی، می‌توان از آنها برای تمیز کردن انواع سطوح و وسایل استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه: نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس، نذار از ریخت بیفته!

 

مزایای بخارشوی خانگی

شست و شوی آینه با بخار شوی

مثل هر وسیله نظافتی دیگری، استفاده از بخارشو نیز مزایای خاص خودش را دارد. شما به عنوان مصرف کننده باید از این مزیت‌ها آگاه باشید.

  1. عدم استفاده از مواد شوینده شیمیایی: بخارشوی‌ها تمیز کردن را بدون نیاز به استفاده از مواد شیمیایی انجام می‌دهند، به همین دلیل برای محیط زیست بسیار مفید هستند و همچنین از خطرات ناشی از مواد شیمیایی برای سلامتی جلوگیری می‌کنند.
  2. کارآیی در ضدعفونی: بخار گرم می‌تواند باکتری‌ها، ویروس‌ها و میکروب‌ها را از سطوح جدا کرده و ضدعفونی کند.
  3. تمیز کردن عمقی: بخارشوی‌ به علت تولید بخار با حرارت بالا، توانایی تمیز کردن عمقی آلودگی‌ها و لکه‌ها را از سطوح مختلف فراهم می‌کند.
  4. تمیز کردن بدون آب ‌گرفتگی: بخارشوی‌ها برای تمیز کردن سطوح مختلف از جمله کف‌پوش‌ها، فرش‌ها و موکت‌ها بدون آب‌ گرفتگی گزینه مناسبی هستند
  5. سرعت و کارآیی: بخارشوی‌ها به دلیل تولید بخار سریعاً کارها را انجام می‌دهند و می‌توانند در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی کنند.

 

معایب استفاده از بخارشوی خانگی

بخار شوی  و تمیزی کف

اطلاع از معایب دستگاه‌های بخارشوی در کنار مزایای آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیم هوشیارانه‌ای بگیرید.

  • قیمت نسبتاً بالا: بخارشوی‌ها معمولاً از تجهیزات پیچیده ‌تر و فناوری پیشرفته ‌تری برخوردار هستند، که ممکن است قیمت آن‌ها را نسبت به دیگر لوازم نظافتی افزایش دهد.
  • محدودیت زمانی: برخی مدل‌های بخار شوی، نیاز به زمان برای گرم شدن و تولید بخار دارند. به همین دلیل در زمان شروع نظافت، ناچار هستید تا زمان‌های متعددی را منتظر بمانید تا مخزن آب تبدیل به بخار شود.
  • وزن و حمل و نقل: بخارشوی‌ها ممکن است به دلیل وزن و اندازه‌ بزرگ‌تر نسبت به لوازم نظافتی دستی، حمل و نقل دشوارتری داشته باشند.
  • محدودیت در استفاده در برخی سطوح حساس: بخارشوی‌ها به دلیل دما و فشار بالای پرتاب بخار، ممکن است برای برخی سطوح حساس مانند چوب مضر باشد و آسیب جدی به آن وارد نماید.

 

لیست بهترین مارک بخارشوی خانگی خارجی

بخار شوی خانگی و نظافت کف

توجه داشته باشید که مناسب‌ترین مارک بخارشوی خانگی بستگی به نیاز، بودجه و ویژگی‌های مورد نظر شما متفاوت خواهد بود. با شناخت بهترین مارک بخار شوی خانگی خارجی، می‌توانید تصمیم بگیرید کدام مدل برای‌تان مناسب‌تر است.

 

1- بخارشوی Kärcher (کرشر یا کارچر)

بخار شوی Kärcher (کرشر یا کارچر)

کرشر یکی از مارک‌های معتبر آلمانی است. این برند به کیفیت بالا و عملکرد قوی محصولاتش شهرت دارد. بخارشوی‌ کرشر در مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. هر مدل با توان، قدرت بخار و لوازم جانبی متنوع شناخته می‌شوند.

 

2- بخار شوی Fakir (فکیر)

 بخار شوی Fakir (فکیر)

فکیر یک مارک آلمانی است که لوازم خانگی متعددی تولید می‌کند. محصولات فکیر، با کیفیت مطلوب و توان خوبی تولید می‌شوند. بخار شوی فکیر یا فاکیر نیز به دلیل کیفیت عالی و عملکرد قابل قبول، مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است.

 

3- بخارشوی Kenwood (کنوود)

 بخار شوی Kenwood (کنوود)

کنوود یک برند بریتانیایی است که به تولید محصولات خانگی و آشپزخانه می‌پردازد. این مارک معمولاً برای لوازم الکترونیک و وسایل آشپزخانه شناخته می‌شود. کیفیت محصولات کنوود تا حدی قابل قبول است که استفاده از آن در حوره بخار شوی نیز زبانزد بسیاری از افراد است.

 

4- بخارشوی Delonghi (دلونگی)

 بخار شوی Delonghi (دلونگی)

یکی دیگر از برندهای مطلوب برای خرید بخار شوی خانگی، دلونگی است. دلونگی یک مارک ایتالیایی است که در زمینه تولید محصولات خانگی و کافی‌شاپ فعالیت می‌کند. بعد از اسپرسو سازهای دلونگی، شهرت بخار شوی آن موجب شده است تا مشتریان زیادی از این برند استفاده کنند.

 

5- بخار شوی Black and Decker (بلک اند دکر)

بخار شوی Black and Decker (بلک اند دکر)

بلک اند دکر یک مارک آمریکایی است که به تولید انواع ابزار تخصصی برقی و لوازم خانگی می‌پردازد. بخارشوی‌های این مارک نیز در بازار موجود هستند و به دلیل بدنه قوی و ساختار حرفه‌ای، به شدت کاندید معرفی به عنوان بهترین مارک بخار شوی خانگی هستند.

 

6- بخارشوی Feller (فلر)

بخار شوی Feller (فلر)

به عنوان یکی دیگر از کاندیدای بهترین مارک بخار شوی خارجی برای مصارف خانگی، می‌توان به فلر اشاره کرد. این برند به عنوان یک مارک محبوب و معروف در آلمان شناخته می‌شود که محصولاتی با کیفیت مطلوب تولید می‌کند.

 

لیست بهترین مارک بخارشوی خانگی ایرانی

بخار شوی دستی و قابل حمل

حمایت از تولید داخلی یکی از مهم‌ترین انگیزه‌هایی است که افراد برای خرید محصولات ایرانی دست به کار می‌شوند. این محصولات با خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر ارائه می‌شود که خیال خریدار را بسیار راحت کرده است. در این بخش بهترین مارک بخار شوی خانگی ایرانی را مشاهده خواهید کرد.

 

1- بخارشوی Pars Khazar (پارس خزر)

بخار شوی Pars Khazar (پارس خزر)

پارس خزر یکی از برندهای شناخته شده و حرفه‌ای ایرانی است که در زمینه تولید لوازم خانگی و محصولات نظافتی فعالیت می‌کند. محصولات پارس خزر در انواع مختلف و کیفیت‌های متفاوت با قابلیت‌های جذابی ارائه می‌شوند.

 

2- بخار شوی Migel (میگل)

بخار شوی Migel (میگل)

میگل نیز یک مارک ایرانی است که محصولات با کیفیت مطلوبی تولید می‌کند. محصولات این مارک نیز با قیمتی مناسب در بازار عرضه می‌شود.

 

3- بخارشوی Tulips (تولیپس)

بخار شوی Tulips (تولیپس)

تولیپس نیز یک برند ایرانی است که با تولید انواع بخار شوی، موفق به جلب رضایت مشتریان شده است. قیمت مناسب و کارایی مطلوب از ویژگی‌های تولیپس محسوب می‌شود.

 

کلام آخر

اگر به دنبال خرید بهترین مارک بخار شوی خانگی هستید، حتما جزییات و نکات مهم در انتخاب بخار شوی را مطالعه کنید و با درک عمیق مزایا و معایب ان دست به خرید بزنید. یادتان باشد که خرید از برترین‌ برندهای بخار شوی خانگی، تضمینی برای کیفیت و کاربرد محصول مدنظرتان است.

شما چه برند بخارشوی را انتخاب می‌کنید؟ اسم برند و تجربه شخصی خودتان را برای ما بنویسید.

 

برچسب ها:
نظافت
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله