تمیز کردن پرده زبرا، نیازی نیست بازش کنید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

نحوه تمیز کردن پرده زبرا بدون باز کردن پرده، نحوه شستن و تمیز کردن پرده زبرا با آب، بایدها و نبایدهای تمیز کردن پرده زبرا

همانطور که می‌دانید لیست کارهای نظافتی خانه بسیار بلند و طولانی است. برخی از این کارها مانند شستن لباس‌ها، گردگیری و جاروبرقی، به یک روتین همیشگی تبدیل شده‌اند و هیچ وقت فراموش نمی‌شوند اما برخی از کارها مانند تمیز کردن پرده‌ها یا تمیز کردن ماشین ظرف‌شویی یا لباسشویی، ممکن است هر از چندگاهی فراموش شود!

اما برای اینکه تمام قسمت‌های خانه و به ویژه پرده‌ها کاملا تمیز و عاری از گرد و غبار و آلودگی باشند، بهتر است که یک گردگیری سریع از پرده‌ها را به تمیز کردن هفتگی خود اضافه کنید. اما اگر مدتی از آخرین باری که این کار را انجام دادید می‌گذرد یا اخیراً متوجه اثر انگشت چسبناک یا تغییر رنگ روی پرده‌ها شده‌اید، توصیه‌هایی در ادامه این بخش از بساز و بچین آماده کردیم که به شما کمک می‌کنند تا تمیز کردن پرده زبرا را بهتر و راحتتر انجام دهید.

 

پیشنهاد مطالعه: پرده مدرن برای دکوراسیون مدرن منزل شما

 

نحوه تمیز کردن پرده زبرا بدون باز کردن پرده

پرده زبرا قهوه ای

بهترین راه برای تمیز کردن عمیق پرده‌ها این است که پرده را پایین بیاورید و روی یک سطح صاف قرار دهید و سپس پرده را تمیز کنید یا بشویید. با این کار، تمیز کردن هر دو طرف پرده و ریل‌های بالا و پایین آسان‌تر خواهد بود، اما ممکن است همیشه وقت یا انرژی برای این کار نداشته باشید.

بنابراین برای تمیز کردن پرده زیرا بدون باز کردن و پایین آوردن پرده، چه باید کرد؟ به طور کلی، برای این کار دو روش وجود دارد که می‌توانید گرد و غبار را از پرده‌ها در حالی که هنوز آویزان هستند، پاک کنید:

  • گردگیری با ابزار میکروفیبر مانند پارچه، دستکش یا گردگیر و جاروبرقی با یک برس نرم و گردگیر
  • استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن پرده زبرا چوبی، پارچه‌ای و غیره

 

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن پرده زبرا بدون باز کردن پرده

  • پارچه های میکروفایبر، گردگیر یا دستکش گردگیری
  • جاروبرقی با ضمائم
  • آب گرم
  • مایع ظرفشویی

 

نحوه تمیز کردن پرده زبرا با دستمال میکروفایبر و گردگیر

نحوه تمیز کردن پرده زبرا با دستمال میکروفایبر و گردگیر

  1. پرده زبرا را همانطور که به چوب پرده متصل است، به طور کامل باز کنید.
  2. تمیز کردن پرده زبرا از بالاترین نقطه نزدیک به سقف شروع کنید و تمام قسمت‌های پرده را با دستمال کاملا تمیز کنید. شروع از بالا به پایین تضمین می‌کند که وقتی گرد و غبار از قسمت بالا بر روی صفحه زیر می‌نشیند، مجبور نخواهید بود برای بار دوم همان قسمت را تمیز کنید. نوار پرده زبرا را از چپ به راست نیز پاک کنید تا کاملا مطمئن شوید که تمام قسمتهای پرده تمیز شده است.
  3. در مرحله بعدی، یک پارچه میکروفایبر را در مخلوطی از آب گرم و صابون ظرفشویی آغشته کنید و روی پرده بکشید. این مخلوط برای از بین بردن لکه‌های سرسخت و باقی مانده‌های چسبنده از روی پرده‌های فلزی، وینیل یا چوب مصنوعی بسیار عالی خواهد بود. 
  4. سپس یک دستمال میکروفایبر تمیز را مرطوب کنید و روی پرده بکشید و پرده را از چپ به راست یا از بالا به پایین تمیز کنید.
  5. در مرحله آخر، یک دستمال تمیز و خشک را روی پرده بکشید تا پرده کاملا خشک شود. 

 

نحوه تمیز کردن پرده زبرا با جاروبرقی

نحوه تمیز کردن پرده زبرا با جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما دارای یک برس گردگیری نرم است، می‌توانید با استفاده از ان، تمیز کردن پرده زبرا را به راحتی انجام دهید. برای این منظور، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. برس گردگیری نرم جاروبرقی خود را وصل کنید و مکش را تا پایین‌ترین حالت موجود کاهش دهید. اگر جاروبرقی شما فقط یک حالت مکش دارد، مطمئن شوید که آنقدر قوی نیست که به پرده‌های شما آسیب برساند.
  2. پرده را به طور کاملا جمع کنید و سپس به آرامی تمیز کردن پرده زبرا با استفاده از جاروبرقی از پایین پرده شورع کنید و سپس به آرامی پرده را باز کنید و سایر قسمت‌های پرده را نیز به همین ترتیب جارو برقی بکشید تا گرد و غبار روی پرده کاملا از بین رود.
  3. این کار را برای قسمت پشت پرده نیز انجام دهید و مطمئن شوید که تمام قسمت‌های پرده کاملا تمیز و عاری از گرد و غبار شده است.

 

پیشنهاد مطالعه: پرده زبرا و هر آنچه باید قبل از خرید بدانید

 

نحوه شستن و تمیز کردن پرده زبرا با آب

گاهی اوقات پرده‌ها به قدری کثیف و چرب هستند که راهی جز باز کردن پرده و شستن پرده با آب وجود نخواهد داشت. اگرچه پرده‌های زبرا به دلیل ظرافتی که دارند باید کاملا با احتیاط و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شسته شوند، اما باز هم لازم است قبل از شستن پرده زبرا با آب، حتما از فروشنده یا سازنده پرده، دستورالعمل‌های لازم برای شستن پرده را پرس و جو کنید تا هیچ آسیبی به پرده‌ها وارد نشود.

در ادامه نحوه شستن پرده زبرا با آب را توضیح داده‌ایم:

 

وسایل مورد نیاز برای شستن پرده زبرا

  • آب گرم
  • مایع ظرفشویی
  • پارچه میکروفایبر

 

نحوه شستن پرده زبرا با آب

  1. زمانی که پرده به چوب پرده متصل است، آن را ببندید و سپس با احتیاط پرده را از چوب پرده خارج کنید.
  2. سطح صافی را برای شستن پرده زبرا در نظر بگیرید و آن را کاملا تمیز کنید
  3. سپس پرده زبرا را روی سطح قرار دهید و باز کنید
  4. پرده زبرا را با آب خیس کنید و اجازه دهید به مدت 10 الی 20 دقیقه خیس بخورد
  5. سپس با استفاده از یک دستمال میکروفایبر و مقداری صابون یا مایع ظرفشویی، تمام قسمت‌های پرده را به آرامی بشویید تا لکه‌ها و چربی‌های موجود روی پرده پاک شود
  6. بعد از اینکه از تمیز شدن پرده مطمئن شدید، پرده را آبکشی کنید تا باقی مانده صابون یا مایع از پرده خارج شود
  7. بعد از آبکشی کامل پرده، آن را روی یک سطح صاف پهن کنید تا کاملا خشک شود.

 

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین مدل های پردهای فانتزی اشپزخانه

 

بایدها و نبایدهای تمیز کردن پرده زبرا

  • ابتدا گرد و غبار موجود روی پرده‌ها را به طور کامل با استفاده از دستمال گردگیر پاک کنید و سپس از آب برای شستن و تمیز کردن پرده زبرا استفاده کنید
  • قبل از تمیز کردن پرده‌ها با آب، دستورالعمل‌های سازنده پرده را بررسی کنید تا در اثر شستن پرده؛ آسیبی به آن وارد نشود
  • پرده‌ها را فقط پس از خشک شدن کامل آویزان کنید

 

پیشنهاد مطالعه: مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید پرده منزل توجه کنیم

 

کلام آخر

تمیز کردن پرده‌ها یکی از کارهایی است که باید حداقل هر 6 ماه یکبار انجام دهید تا علاوه بر حفظ زیبایی پرده‌ها، طول عمر پرده‌ها را نیز بیشتر کنید و همیشه از داشتن پرده‌های زیبا و تمیز بر روی پنجره‌ها لذت ببرید. اگر پاک کردن یا تمیز کردن پرده را به طور مرتب انجام دهید، شاید نیازی به شستن مداوم پرده با آب وجود نداشته باشد و فقط با یک گردگیری ساده، ظاهر پرده‌ها کاملا تمیز خواهد شد.

شما از چه روشی برای شستن پرده زبرا استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما و همراهان بسازو بچین در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید