طراحی جزیره کابینت مدرن | معرفی 20 ایده کاربردی!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در ادامه این بخش، با نکات کلیدی در رابطه با طراحی جزیره کابینت مدرن بیشتر آشنا شوید و جدیدترین نمونه‌های جزیره آشپزخانه را ببینید و ایده بگیرید.

برای اینکه طراحی کابینت جزیره مدرن به بهترین نحو انجام شود، به دقت و دانش بسیار زیادی نیاز دارد. زیرا کل فضای شما حول این عنصر مرکزی می‌چرخد و لازم است تمام اصول مربوط به طراحی جزیره آشپزخانه کاملا دقیق مورد بررسی قرار گیرند.

در حقیقت، طراحی کابینت جزیره در آشپزخانه، نه تنها می‌تواند فضای بیشتری برای نشستن و ذخیره سازی فراهم کند، بلکه می‌تواند سینک و لوازم کلیدی را نیز در خود جای دهد، در حالی که یک نقطه کانونی برای جمع شدن دوستان و خانواده ایجاد می‌کند. همچنین یک جزیره آشپزخانه می‌تواند فرصتی برای معرفی رنگ، بافت، مواد جدید یا برای افراد بسیار ماجراجو، یک نمایشگر خاص و منحصر به فرد باشد.

در ادامه این بخش از بساز و بچین با نکات کلیدی در رابطه با طراحی جزیره کابینت مدرن بیشتر آشنا شوید و جدیدترین نمونه‌های جزیره آشپزخانه را ببینید و ایده بگیرید.

 

پیشنهاد مطالعه: 30 مدل چیدمان دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

 

نکات کلیدی و مهم در رابطه با طراحی جزیره کابینت مدرن

در هنگام طراحی جزیره آشپزخانه مهم است که چیزهای مهمی مانند اندازه و موقعیت جزیره را به درستی بدست آورید؛ زیرا هیچ کس نمی‌خواهد با جزیره‌ای روبرو شود که فضای آشزخانه و حتی نشمین را تحت الشعاع قرار می‌دهد یا برای رفت و آمد ناخوشایند است. در ادامه به برخی از نکات کلیدی که لازم است در هنگام  طراحی جزیره کابینت مدرن در نظر داشته باشید، اشاره کردیم:

 

به این فکر کنید که چگونه از جزیره آشپزخانه خود استفاده خواهید کرد

زیباترین مدل از جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه اغلب می‌تواند آشپزخانه را بهبود بخشد، فضای ذخیره‌سازی اضافی و مکان‌های نشیمن و سرگرمی اضافی را با استفاده هوشمندانه از ایده‌های نشستن در اطراف جزیره آشپزخانه فراهم می‌کند. با این حال، مهم است که مطمئن شوید، نیازهای افرادی که از آن استفاده می کنند را برآورده می‌کند.

بهترین نمونه‌ها از جزیره آشپزخانه، یک فضای کاری واقعی در آشپزخانه را ایجاد می‌کنند که امکان ایجاد یک چیدمان ساده اما درخشان را نیز فراهم خواهد کرد.

 

اطمینان حاصل کنید که اندازه جزیره متناسب است

جزیره آشپزخانه چوبی

یک جزیره آشپزخانه با اندازه مناسب و خوب می‌تواند بین ۲ تا ۳ متر طول و ۲.۲ تا ۱.۴ متر عرض داشته باشد. بنابراین اگر به فکر طراحی جزیره کابینت مدرن هستید، بهتر است در نظر داشته باشید که این مقدار فضا در آشپزخانه وجود داشته باشد.

 

اجازه دهید فضای کافی در اطراف جزیره آشپزخانه وجود داشته باشد

زیباترین مدل از طراحی جزیره آشپزخانه مدرن

اگرچه این موضوع واضح به نظر می‌رسد، اما لازم است مطمئن شوید که می‌توانید به راحتی در اطراف جزیره حرکت کنید و در آشپزخانه کار کنید. این موضوع به اندازه خود جزیره آشپزخانه مهم است. 

"قاعده طلایی در طراحی جزیره آشپزخانه این است که اجازه دهید 1 تا 1.2 متر فضا در اطراف ان وجود داشته باشد تا بتوانید به راحتی حرکت کنید، اما مواقعی وجود دارد که باریکتر شدن موجه است - به عنوان مثال وقتی درب ماشین ظرفشویی باز است."

همچنین لازم است که حداقل 1 متر فضا در اطراف جزیره در نظر بگیرید و اگر در اطراف جزیره می‌نشینید، به یاد داشته باشید که همه چهارپایه‌ها یا صندلی‌های که اطراف جزیره قرار می‌گیرند به درستی در این فضا جای بگیرند؛ بنابراین هنگام اندازه‌گیری از پشت جزیره تا جزیره، این موضوع را در نظر بگیرید. 

 

پیشنهاد مطالعه: ترولی چیست + کاربردها و مدل‌های ترولی آشپزخانه و بقیه فضاها

 

بین جزیره آشپزخانه مجهز و مستقل تصمیم بگیرید

طراحی اجاق گاز بر روی جزیره

جزایر آشپزخانه نصب‌شده یا قابل حمل، هر دو افزودنی‌های کاربردی به آشپزخانه هستند، اما تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه سبکی باید انتخاب شود بستگی به این دارد که نحوه کاربری آشپزخانه شما چگونه است. یک جزیره متحرک برای افرادی که به مبلمان نیاز دارند تا در طول روز به عنوان یک تقسیم‌کننده برای فضای آشپزخانه و اتاق نشمین عمل کند و در شب کنار گذاشته شود تا جایی را برای سرگرمی باز کند، ارزشمند است.

جزایر نصب شده نیز یک وسیله دائمی هستند که در آشپزخانه‌های بزرگتر با فضای کف اضافی کارایی بیشتری دارند و می‌توانید برخی از پرکاربردترین تجهیزات آشپزخانه مانند سینک یا اجاق گاز را روی این جزیره نصب کنید تا فضای جزیره کاربردی‌تر شود.

 

در انتخاب رنگ جزیره آشپزخانه جسور باشید!

جزیره اشپزخانه با رنگ تیره 

حتی اگر یک طرح رنگی خنثی برای کابینت‌های آشپزخانه دارید، طراحی جزیره آشپزخانه این فرصت را به شما می‌دهد تا یک رنگ جذاب و متفاوت را به فضای آشپزخانه خود اضافه کنید. بهترین پیشنهاد این است که رنگ تیره‌تری را نسبت به رنگ کابینت‌ها برای جزیره آشپزخانه انتخاب کنید تا دکوراسیون آشپزخانه متمایزتر و جذاب‌تر شود.

شاید انتخاب رنگ‌های تیره و پررنگ ترسناک باشند، اما کابینت جزیره همیشه زیر خط دید قرار می‌گیرد، بنابراین فرصتی برای شجاعت با رنگ‌ها و ایجاد کنتراست فراهم می‌کند.

 

یک صفحه کابینت عالی برای جزیره آشپزخانه انتخاب کنید

جزیره آشپزخانه شیک با صفحه ماربل

بهتر است برای انتخاب صفحه‌ای که روی جزیره قرار می‌گیرد به سراغ گزینه‌هایی بروید که دارای کیفیت بسیار خوبی بوده و در عین زیبایی، به راحتی تمیز شوند. سنگ مرمر طبیعی خیره کننده است، اما متخلخل است و به راحتی لکه دار و خراشیده می‌شود. اما صفحه کابینت کوارتز، از جمله مواردی است که به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد، تمیز کردن آن‌ آسان است و دقیقا متناسب با سایز و اندازه جزیره برش داده می‌شود تا هیچگونه درزی در ان وجود نداشته باشد و ظاهر یکپارچه و منحصر به فردی را برای قسمت رویه جزیره آشپزخانه ایجاد می‌کند. 

 

پیشنهاد مطالعه: طرح جلوی اپن آشپزخانه | 30 ایده جذاب از طرح های خلاقانه

 

بهترین طرح صندلی را برای جزیره آشپزخانه در نظر بگیرید

مدل جزیره آشپزخانه با صندلی های کاربردی

اگر می خواهید صندلی را به طراحی جزیره آشپزخانه خود اضافه کنید، به نحوه استفاده از آن فکر کنید. آیا این تنها صندلی در آشپزخانه شماست؟ آیا میهمانان روی ان می‌نشیند یا صرفاً برای خانواده است که یک صبحانه سریع در آن بخورند؟ آیا در آنجا کار خواهید کرد یا فقط در هنگام استراحت سریع و نوشیدن قهوه از ان استفاده خواهید کرد؟

با در نظر گرفتن این موارد و دکوراسیون منزل خودف به سراغ بهترین نمونه از صندلی آشپزخانه بروید و از این طریق، دکوراسیون آشپزخانه و منزل خود را کامل کنید. وقتی چهارپایه یا صندلی‌های پیشخوان خود را انتخاب می‌کنید، همیشه ابعاد را بررسی کنید و آنها را در طراحی آشپزخانه بکشید تا مطمئن شوید که کاملاً با فضای زیادی برای مانور دادن در اطراف مناسب هستند.

 

اطمینان حاصل کنید که عملکرد جزیره آشپزخانه عالی است

مدل جزیره آشپزخانه کاربردی و عالی

انتخاب چیزی که بر روی جزیره آشپزخانه شما قرار می‌گیرد به عوامل متعددی بستگی دارد، اما بهتر است که چند مورد را در نظر بگیرید:

  • اگر قرار است یک اجاق گاز در آشپزخانه وجود داشته باشد، قرار دادن آن بر روی جزیره به شما امکان می‌دهد همزمان آشپزی کنید و معاشرت کنید.
  • اگر در حال برنامه ریزی یک سینک جزیره‌ای در آشپزخانه هستید، به خاطر داشته باشید که احتمالاً پس از آن ظرف‌ها در آنجا نشسته و منتظر شستن هستند.
  • در نظر بگیرید که آیا فضایی برای یخچال نوشیدنی در جزیره، در سمت غذاخوری وجود دارد یا خیر.
  • در نهایت، فضای ذخیره سازی در جزیره آشپزخانه را نیز در نظر بگیرید.

بهترین ایده‌های ذخیره‌سازی آشپزخانه برای جزیره‌ها معمولاً کشوهای عریض و عمیق در سمت آشپزخانه و یا کشوهای کم عمق یا قفسه‌های باز در سمت ناهار خوری جزیره هستند – با فرض اینکه از آن به عنوان بار صبحانه استفاده نمی‌شود.

 

ایده‌های مختلف از طراحی جزیره کابینت مدرن

در ادامه نمونه‌های مختلف از طراحی جزیره کابینت مدرن را ببینید و ایده بگیرید:

 

مدل جزیره آشپزخانه بزرگ با صندلی های فلزی و مدرن

جدیدترین نمونه از طراحی جزیره آشپزخانه مدرن

مدل خاص از طرحی جزره آشپزخانه

شیک ترین نمونه اط طراحی کابینت جزیره مدرن

ایده طراحی جزیره آشپزخانه مدن و خاص

طراحی جزیره آشپزخانه در اطراف ستون

مدل جزیره آشپزخانه مدرن با رنگ مشکی

ایده طراحی جزیره آشپزخانه به شکل گرد

طراحی جزیره آشپزخانه مدرن به شکل میز غذاخوری

شیک ترین نمونه از طراحی کابینت جزیره مدرن

مدل جزیره آشپزخانه با ترکیب رنگ مشکی و طلایی

ایده جذاب برای طراحی جزیره در آشپزخانه

بهترین مدل طراحی جزیره در آشپزخانه

شک ترین مدل طراحی جزیره آشپزخانه با صندلی های فلزی

شیک ترین نمونه از طراحی کابینت جزیره مدرن در آشپزخانه

 

پیشنهاد مطالعه: 7 ترند دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۴ به پیش‌بینی طراحان

 

کلام اخر

طراحی جزیره کابینت مدرن، یکی از افزودنی‌های بسیار عالی برای آشپزخانه است؛ به شرطی که فضای کافی در آشپزخانه وجود داشته باشد و بهترین سایز و اندازه از جزیره آشپزخانه برای فضای موجود طراحی شود تا علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی بیشتری را برای دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کند.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید