انواع مبلمان کوچک و کم جا، چیدمان فضای نقلی و کوچک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۴ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر خانه کوچکی دارید و به دنبال پیدا کردن جدیدترین و بهترین مبلمان کوچک و کم جا هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا ایده های جدید مبلمان کم جا را ببینید.

زمانی که خانه ای با متراژ کم به شما نشان می دهند اولین چیزی که به ذهنتان می آید، چه چیزی است؟ درست است. دغدغه اکثر افراد در نگاه اول چیدمان فضا است، باید به دنبال مبلمان های کوچک و کم جا بروند در کنار آنکه باید در فضای خود صرفه جویی نیز کنند. معمولا افرادی که به دنبال خانه های نقلی می روند (این نکته در مورد همه ی افراد صدق نمی کند.) با مشکل بودجه و هزینه مواجه هستند. پس در واقع باید مبلمانی برای فضای خود انتخاب کنند که در کنار مقرون به صرفه بودن، کوچک، کم جا، زیبا، شیک و چند عملکرده باشند. مبل جمع و جور برای خانه های کوچک باید به شکلی هوشمندانه انتخاب شود تا پاسخگوی نیاز افراد باشد. انتخاب اشتباه مبلمان هیچ نتیجه‌ای غیر از صرف هزینه زیاد، پشیمانی و فضای کوچک در خانه نخواهد داشت.

پس اگر شما نیز نگران انتخاب مبل جمع و جور برای خانه های کوچک هستید و میخواهید مناسب‌ترین مبلمان کوچک و ظریف برای خانه نقلی را بشناسید، همراه ما باشید.

 

ویژگی بهترین مبلمان برای خانه کوچک

زمانی که به طور دقیق بدانید که مبلمان مناسب برای فضای کوچک چیست، می‌توانید خیلی راحت نسبت به انتخاب بهترین مبلمان تصمیم بگیرید. شما نباید تنها معیارتان انتخاب مبلمان سایز کوچک باشد! چرا که پارامترهای مهم دیگری مثل رنگ و طرح نیز در این خصوص دخیل است. سعی کنید بهترین مبلمان برای فضای کوچک را، به وسیله پارامترهای تعیین کننده‌ای مثل پیچیدگی، ظاهر، ابعاد، طرح پارچه و رنگ شناسایی کنید. فضاهای کوچک نیازمند المان‌هایی با رنگ روشن هستند تا نور را منعکس کنند. مبل چستر کوچک در یک خانه نقلی، زمانی بهترین گزینه است که پارچه آن رنگ روشن و ساده باشد. استفاده از پارچه‌های طرح دار در مبلمان با ابعاد بزرگ اصلا انتخاب مناسبی نیست. شما باید با استفاده حداکثری از امکانات، بهترین نتیجه را استخراج کنید. پس سعی کنید مبلمانی شیک، نقلی و مناسب برای فضا پیدا کنید که اثر منفی در زیبایی بصری خانه نداشته باشد.

 

مبلمان کوچک: مبل های ال شکل برای اتاق نشیمن

مبلمان های ال شکل، مبلمان های کوچک و کم جایی هستند که جزء محبوب ترین مبلمان فضای محدود شناخته می‌شود.  این مدل مبلمان را می توان در اکثر خانه ها دید. این مبلمان با توجه به طراحی که دارند، اکثر ظرفیت را در کنار کم جا بودن در خود جا می دهند و در گوشه ای از خانه قرار می گیرند. این نکته را می توان جزء نکات مثبت این مبل دانست، زیرا دیگر دغدغه چیدمان آن را ندارید و می دانید گوشه ای از فضا را باید به این نوع مبلمان اختصاص بدهید. گاهی ممکن است فضای شما دیوارهای کمی داشته باشد یا دیوارها دارای پنجره هستند و شما امکان قرار دادن مبلمان را ندارید. در این صورت شما می توانید از مبل های ال شکل به عنوان تفکیک کننده فضا استفاده کنید و با یک تیر دو نشان بزنید و مبلمان خود را دو عملکرد کنید. برخی از مدل های این نوع مبلمان این قابلیت را دارند که از هم جدا می شوند  و شما می توانید برای وقتی که منزل را عوض کردید در حالت های دیگر مبل از آن استفاده کنید. نکته پایانی از مبلمان ال شکل: ای نوع مبلمان بهترین و مناسب ترین نوع مبلمان برای اتاق های نشیمن با متراژ کم هستند زیرا زمانی که از نوع مبلمان در فضا استفاده می کنید در اصل از بیشترین پتانسیل فضا استفاده کرده اید. زیرا این مبلمان در کنار یکدیگر فاصله ای ندارد و کاملا فشرده هستند. پس سعی کنید به کمک مبلمان سایز کوچک ال، فضایی مینیمال یا مدرن ایجاد کنید که از نگاه کردن به آن آرامش بگیرید. استفاده زیاد از اکسسوری‌ها و میزهای بزرگ در چنین فضایی اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

 

مبلمان های کوچک و کم جا

 

مبلمان کوچک: مبل تخت خواب شو - Futons

همانطور که از اسم این مبلمان مشخص است، دارای دو عملکرد (مبل و تخت خواب) هستند. در مقاله دکوراسیون خانه ایرانی کوچک، گفتیم که استفاده از لوازم چند منظوره یکی از بهترین ایده‌ها برای زیبایی بصری محیط است. شما می‌توانید مبلمان را به شکلی هوشمندانه در فضا استفاده کنید و در زمان نیاز، از امکاناتی مثل تخت خواب یا باکس آن بهره ببرید. پس می‌توان ادعا کرد که این مدل مبلمان مناسب برای فضاهای کوچک اند. با اینکه دارای دو عملکرد هستند فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. برخی از مدل های مبلمان های تخت خواب شو، قابلیت تنظیم شدن دارند و با بازشدن، فضای بیشتری را برای تخت به شما می دهند. اگر تصمیم به خرید این نوع مبلمان برای فضایتان را دارید، حتما به نحوه باز و بسته شدن آن در زمان تبدیل به تخت توجه کنید که به راحتی و با کم ترین سرو صدا باشد. به وزن آن دقت کنید که سبک باشد. به راحتی آن، در زمان تخت توجه کنید که به ستون فقرات در طول زمان آسیب نزند. و در آخر به تناسبات آن در فضای خانه یا اتاق نشیمن دقت کنید، چه در زمانی که به حالت مبل برای نشستن است چه زمانی که تخت برای استراحت است. یادتان باشد که کیفیت متریال مبلمان کوچک و ظریف تختخوابشو، نکته مهمی است که عدم توجه به آن موجب صرف هزینه مضاعف در آینده نزدیک خواهد شد.

 

- مطلب پیشنهادی: انواع میز ناهارخوری (فرم+مصالح+سبک+ظرفیت)

انواع مبلمان کوچک و کم جا

 

مبلمان کوچک: مبلمان های راحتی کوچک

برای اتاق نشیمن کوچک، گزینه دیگری هم وجود دارد. شما میتوانید اگر به مبلمان های راحتی علاقه دارید، از آن ها اما با ابعاد کوچک در فضایتان استفاده کنید. اما این گزینه می تواند این ویژگی منفی را با خود به همراه داشته باشد که شما تنها میتوانید تعدادی محدود مبل برای نشستن داشته باشید. مبلمان کوچک و ظریف در فضای خانه با پذیرایی محدود، اگر به شکلی هوشمندانه و مطلوب استفاده شود، می‌تواند زیبایی فوق العاده‌ای به محیط ببخشد. اگر به مبلمان چستر علاقه دارید، انتخاب یک مبل چستر کوچک در قسمتی از فضا می‌تواند استایل مدرن نشیمن را تکمیل کند. اما به یاد داشته باشید که بهترین انتخاب برای شما، مبل جمع و جور برای خانه های کوچک است. پس بدون تردید ظریف‌ترین و مستحکم‌ترین مبلمان را انتخاب کنید.

 

انواع مبلمان کوچک و کم جا

 

مبلمان کوچک: اتومان کم جا

اتومان ها، دکوراسیونی به روز و سبکی مدرن را به فضای شما هدیه می دهند. بسازوبچین به شما پیشنهاد می کند حتما از اتومان در فضایتان استفاده کنید. از آن جایی که اتومان ها دارای ابعاد و اندازه متنوعی هستند شما می توانید از نوع کوچک آن ها که چند عملکرده (دارای کشو، جایی برای ذخیره سازی، به عنوان میز و...) نیز باشند، تهیه کنید. این نوع مبلمان، بهترین انتخاب برای فضای کوچک و نقلی شما هستند. درواقع، اتومات به شما مبلمان کوچک و ظریف ارائه می‌کند که کاربردی مثل تخت خواب، میز پذیرایی و باکس نظم دهید را دارا است. جذابیت و زیبایی این سبک مبلمان در دکوراسیون مدرن نیز، بسیار جذاب است. پس بدون تامل این مبلمان را برای خانه کوچک‌تان انتخاب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

 

- مطلب پیشنهادی: اتومان و انواع آن را بشناسید، مبلمان های به روز در دکوراسیون منزل شما!

مبلمان های کوچک و کم جا

 

مبلمان کوچک: میز ناهارخوری کوچک

معمولا خانه هایی وجود دارند که اتاقی اختصاصی و رسمی به قسمت غذاخوری می دهند. اما زمانی که فضای شما کوچک است، انتخاب خوبی نیست که اتاق را به اتاق غذاخوری اختصاص بدهید. در این حالت می توانید از میزهای ناهارخوری کوچک و کم جا در گوشه ای از فضای اتاق نشیمن یا آشپزخانه استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از میزی با فرم دایره ای که پایه ای در مرکز دارد، تهیه کنید زیرا در این حالت می توانید بیشتر از ظرفیت میز به دور آن صندلی بچینید. یا از میزهایی استفاده کنید که در کنار عملکرد اصلی خود (پذیرایی) قابلیت ذخیره سازی وسایل را هم داشته باشند که این مورد به نوعی طراحی میز مربوط میشود. میز ناهارخوری کم جا با طراحی خاص بر روی دیوار نصب می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا از حداکثر فضا استفاده کنید. یادتان باشد اگر آشپزخانه شما دارای جزیره یا کانتر باشد، بهترین کار استفاده از آن به عنوان میز ناهارخوری است. چرا که بدون اشغال کردن بخش زیادی از فضا، می‌توانید عملکرد فوق العاده‌ای از میز ناهارخوری شاهد باشید.

 

- مطلب پیشنهادی: انواع صندلی میزناهارخوری برای دکوراسیون اتاق غذاخوری شما! (مدل+مصالح+سبک)

مبلمان کوچک و کم جا

 

مبلمان کوچک: تخت دو طبقه برای اتاق خواب

یکی دیگر از مبلمان های کوچک و کم جا که به صرفه جویی در فضا هم کمک میکند استفاده از تخت های دو طبقه در اتاق خواب است. قبل‌ترها، این مدل تخت خواب‌ها در فضاهایی مثل هاستل، خوابگاه و چنین جاهایی کاربرد داشت. اما با گذشت زمان این تنوع در این نوع تخت ها نیز افزایش یافت و تخت های دو طبقه شیک و جذابی برای بچه‌ها با اتاق مشترک ساخته شد. این مدل تخت خواب دارای مدل ها و طرح های مختلفی شدند. برخی از آن ها دارای فرم ال شکل هستند یا برخی از مدل ها دارای میز تحریر و میز مطالعه هستند. یا فضایی برای سامان دهی وسایل مختلف در اتاق خواب و ... دارند. اما همه ی این ها علاوه بر متراژ فضا، به بودجه شما هم بستگی دارد که اگر نمی خواهید هزینه زیادی صرف کنید می توانید از مدل ساده آن خریداری کنید که مدت زیادی قابل استفاده هستند. در خرید تخت خواب دو طبقه باید به نوع متریال، نوع رنگ و کیفیت آن توجه کنید تا بهترین جنس را خریداری کنید. یادتان باشد به دلیل فشار بیشتری که در این مدل تخت خواب وجود دارد، جنس نامرغوب خیلی زود خراب شده و شما را ناچار به هزینه مجدد خواهد کرد.

 

مبلمان کوچک و کم جا

 

مبلمان کوچک: میز کامپیوتر کم جا

معمولا خانه ها دارای فضای اختصاصی برای اتاق کار هستند که آن ها هم نیازمند، میز کامپیوتر، میز مطالعه و... هستند. اما این گونه فضاها قابلیت این را دارند که از هر نوع میز با هر مدلی در فضای خود استفاده کنند. اما خانه های کوچک که اغلب فضای اختصاصی برای اتاق کار ندارند، نیازمند بخش یا محدوده ای از فضا برای کار هستند. که شما می توانید از این مدل میزهای کامپیوتر کم جا که در عکس یک نمونه از آن را میبینید تهیه کنید و در گوشه از فضا قرار دهید. خوب است بدانید: برخی از این مدل میزها قابلیت جمع شدن را دارا هستند یا برخی دیگر قابلیت تنظیم شدن در هر ارتفاع و ابعادی را دارند. شما می توانید با توجه به فضا و عملکردی که از میز می خواهید، مدل مد نظر خود را تهیه کنید. خوشبختانه طراحان صنعتی باتوجه به نیاز افراد، دست به کار شده‌اند و میزهایی طراحی کرده‌اند که قابلیت تاشدن دارد. برخی از مدل‌های عرضه شده در بازار، به شکل باکس دیواری طراحی شده است که بعد از باز شدن به شکل میز تغییر کاربری می‌دهد. استفاده از لوازم خلاقانه و کم جا می‌تواند بهترین راه برای تامین نیازها در خانه کوچک باشد.

 

مبلمان کوچک و کم جا

 

مبلمان کوچک: قفسه و کتابخانه کوچک

در اکثر خانه ها کتاب و کتابخانه حرفی برای گفتن دارند. حتی شاید اعضای خانواده کتابخوان نباشند اما از قفسه و کتابخانه در چیدمان فضا برای قرار دادن اکسسوری استفاده می کنند. قفسه یا کتابخانه را می توان جزء کاربردی ترین مبلمان برای فضاهای کوچک دانست زیرا قابلیت سامان دهی تجهیزات و وسایل گوناگون را دارند. و در کنار آن زیبایی خاصی به فضا می دهند. در فضاهای کوچک، نحوه استفاده از کتابخانه مورد اهمیت است. به عنوان مثال شما می توانید قفسه کوچکی را طراحی کنید و از آن نیز به عنوان میز عسلی (میز کنارمبلی ) نیز استفاده کنید. یا گر فضایتان دارای دیوارهای کمی است شما می توانید از طریقه قفسه ها، فضاها را از هم تفکیک کنید. پس یعنی کنید توجه داشته باشید، قفسه یا کتابخانه خود را در کجا قرار می دهید. بهینه ترین فضا را برایش انتخاب کنید.  

 

- مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل و کاربردی خرید و انتخاب کتابخانه برای دکوراسیون داخلی

مبلمان و انواع آن

 

خلاصه مطلب

انتخاب لوازم منزل، ارتباط مستقیمی با دکوراسیون و نحوه چیدمان آن دارد. زمانی که در این زمینه هوشمندانه عمل نمی‌کنید، شانس داشتن یک خانه زیبا با دکوراسیون شیک را از دست خواهید داد. در خانه‌های کوچک انتخاب لوازم منزل موضوع مهم‌تری است. شناخت بهترین مبلمان برای فضای کوچک یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که باید به آن بپردازید. استفاده از مبل جمع و جور برای خانه های کوچک می‌تواند در فضای گرفته شده صرفه جویی کند و امکان قرار دادن وسیله کاربردی دیگری را برایتان فراهم کند. پس سعی کنید باتوجه به توصیه‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، بهترین دکوراسیون را بچینید.

توصیه شما برای خانه های کوچک چیست؟

حتما نظرتان را برای ما کامنت کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید