مبل کلاسیک فرانسوی چیست؟ + ویژگی‌ها و مدل‌های جدید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

مدل‌های مبلمان کلاسیک فرانسوی برای دکوراسیون منزل، نکات خرید مبل کلاسیک فرانسوی، تصاویر مبل کلاسیک فرانسوی در انواع دکوراسیون‌ها

هر کشوری با توجه به تاریخ و هویت خود در زمینه‌ای معروف و مشهور است. کشور فرانسه یکی از کشورهایی است که در زمینه مد، فشن و طراحی لباس حرفی برای صحبت دارد اما این کشور در زمینه تولید مبلمان نیز کارهایی انجام داده است و شهرتش جهانی است؛ یکی از این تولیدات "مبل کلاسیک فرانسوی" است که به لوکس دوست‌داشتنی معروف است. این مبل همانطور که از اسمش مشخص است برای اشراف‌زادگان و قشری طراحی شده که در ناز و نعمت بوده‌اند. البته که برخی از این مبلمان در طرح ساده‌تری نیز ساخته شده‌اند تا عموم مردم نیز بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. 

مبلمان کلاسیک فرانسوی با توجه به ویژگی‌هایی که داراست که به این نام معروف شده است. ما در این مقاله به معرفی مبل کلاسیک فرانسوی و ویژگی‌های آن پرداخته ایم.

اگر می‌خواهید با این مبل لوکس بیشتر آشنا شوید و نمونه تصاویری از آن مشاهده کنید؛ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

مبل کلاسیک فرانسوی چیست؟

مبل کلاسیک فرانسوی

مبلمان فرانسوی ساده به رنگ روشن با لبه‌های چوبی

 

مبل کلاسیک فرانسوی که در گذشته در کشور فرانسه طراحی و ساخته شد و امروزه نیز در حال تولید است هویت و تاریخ کشور فرانسه را به رخ می‌کشد. در طراحی این مبل لوکس و لاکچری دو دسته در نظر گرفته شد؛ یکی اشراف زادگان و افراد ثروت مند کشور فرانسه بود و دیگری مردم عادی که در این کشور در حال زندگی بودند. در واقع این مبل شیک ترکیبی از هنر مردم عادی و مردم ثروت مند بوده است.

در طراحی این مبل نهایت دقت، ظرافت، زیبایی و هنر به کار رفته است به همین خاطر هویت کشور فرانسه را با خود همراه دارد و می‌توان از آن در دکوراسیون داخلی فضاهایی به سبک کلاسیک و معاصر استفاده کرد.

زمانی که اسم مبل استیل فرانسوی جدید می‌آید اکثرا تصور می‌کنند این مبل دارای جسته بزرگی است و برای فضاهای بزرگ و لاکچری قابل استفاده از در حالی که این مدل با ظرافتی که دارد برای خانه‌های کوچک نیز قابل استفاده است. 

بسازوبچین به شما پیشنهاد می‌کند اگر دکوراسیون داخلی کوچکی دارید اما به سبک کلاسیک علاقه مند هستید این مدل مبل می‌تواند انتخاب مناسبی برای فضای شما باشد!

 

ویژگی‌های مبل کلاسیک فرانسوی

مبل فرانسوی قدیمی

نمونه مدل مبل فرانسوی با نشیمن طوسی و تکیه گاه کرمی رنگ

 

هر مبل با توجه به ویژگی‌هایی که دارد نام مخصوص به خودش را دریافت می‌کند. این مبل نیز دارای ویژگی‌های مخصوص به خودش است که آن را در دسته مبلمان محبوب به حساب می‌آورند.

  • مبلمان کلاسیک فرانسوی دارای پایه‌های منحنی رو به بیرون است که گاهی مشابه پنجه حیوان هستند و به پایه شمشیری معروف هستند. این مدل مبلمان با توجه به پایه مبلمان قابل تشخیص هستند!
  • این مبلمان دارای کنده کاری و طریف‌های مخصوص به خودشان هستند که این کنده کاری‌ها در ابتدا از طرح‌های رومی الگو برداری شده اند و معمولا نشانه تفکر مردم فرانسه بوده اند.
  • طراحی این مبل شیک و لوکس در زمان لویی پانزده ام آغاز شده است.
  • پارچه‌های استفاده شده در ساخت مبل استیل فرانسوی ساده از جنس کتان و ریون با طرح‌های ساده و ظریف بوده است و برخی از آن‌ها دارای پارچه‌های لوکس و لاکچری ابریشم، مخمل و پارچه‌های توری است که قیمت مبل کلاسیک یافت آباد نیز بالاتر است.
  • مصالح استفاده شده در هر مبلی بسیار ارزشمند است زیرا کیفیت و مقاومت مبل را با خود به همراه دارد که در مبلمان کلاسیک فرانسوی از چوب راش استفاده که چوبی با استحکام و مقاومت بالایی است استفاده شده است و برای برخی دیگر که قیمت نسبتا پایین تری دارند از چوب‌هایی چون گردو، روسی، افرا و آبنوس که طول عمر بالایی نیز دارند استفاده می‌شود.
  • هر مبل کلاسیکی به ویژگی "راحتی" معروف است که این ویژگی نیز در مبل کلاسیک فرانسوی مشهود است کافی است یک بار بر روی آن بنشینید و راحتی را تجربه کنید. این دست مبلمان به همین خاطر دارای جسته نسبتا بزرگ تری نسبت به دیگر مبلمان دارند.
  • استفاده از رنگ سفید و روشن از نمادهای خانه‌های فرانسوی است و آن‌ها معتقد هستند این رنگ آرامش ایجاد می‌کنند. در گذشته سعی شده بود از رنگ‌های روشن و خنثی به خصوص سفید برای طراحی مبلمان کلاسیک فرانسوی استفاده شود اما رفته رفته رنگ‌های تیره و تند دیگری نیز در طراحی و ساخت این مبل لوکس استفاده شد تا همه بتوانند هماهنگ با دکوراسیون داخلی منزلشان استفاده کنند.

 

حتما بخوانید: آشنایی با انواع مبلمان کلاسیک و مدرن

 

نکات خرید مبل کلاسیک فرانسوی برای دکوراسیون منزل

مبل فرانسوی لیون

استفاده از جدیدترین و لوکس ترین مبلمان کلاسیک فرانسوی طرحدار

 

اگر تصمیم به خرید مبلمان کلاسیک فرانسوی دارید خوب است در هنگام خرید به نکات زیر توجه کنید:

  • همانطور که از اسم این مبلمان مشخص است مخصوص سبک کلاسیک یا معاصر هستند پس نباید از آن برای سبک‌های مدرن، مینیمال و غیره استفاده کنید. پس اگر خانه یا فضایی به سبک مدرن دارید از خرید مبلمان کلاسیک فرانسوی صرف نظر کنید!
  • مبلمان کلاسیک فرانسوی به گونه ای هستند که با کنده کاری‌هایی که دارند در دکوراسیون نظر مخاطب را به سمت خود جذب می‌کنند پس سعی کنید فضا را مخصوصا اگر فضای کوچکی دارید با اکسسوری‌ها شلوغ نکنید.
  • اگر می‌خواهید با مبلمانی سنگین مواجه نباشید بهتر است مبلمانی خریداری کنید که از کنده کاری‌های کمتری برخوردار است و دارای رنگی روشن است.
  • سعی کنید رنگی برای مبلمان انتخاب کنید که با دکوراسیون داخلی فضای مدنظرتان هماهنگ باشد.
  • مبلمان فرانسوی دارای راحتی بالایی هستند پس اگر فضای کوچکی دارید غصه این را نخورید که مبلمان دیگری ندارید که راحتی باشند.

 

حتما بخوانید: جدیدترین انواع مدل مبل استیل ترک (99 - 2020)

 

مبل کویین چیست

مبلمان کلاسیک ایتالیایی

شیک ترین و لوکس ترین مبل تک نفره کویین

 

مبلمان فرانسوی در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از جمله مبل کویین برژه، مبل فرانسوی سلامی، مبل کویین مبل فرانسوی لیون و مبل فرانسوی ریسه ای تولید و ساخته می‌شوند. که محبوب ترین و شیک ترین نوع آن "مبل کویین" است.

این مدل به نسبت دیگر مدل‌ها دارای پشتی راحت تر و نرم تری است که در بخش که گودی کمر در زمان نشستن وجود دارد دارای یک منحنی است. این مبل در دو طرف بخش پشتی مقداری جلو آمده است به گونه ای محافظ دارد. زمانی که روی این مبل مینشینید داخل مبل فرو می‌روید. دسته‌های این مبل نیز داری قوس‌های پارچه ای است تا زمانی که دست روی آن قرار می‌گیرد احساس سختی نداشته باشد.

مبل کویین از جمله شیک ترین مبلمان کلاسیک فرانسوی به حساب می‌آید.

 

تصاویری از مبل کلاسیک فرانسوی 

مبلمان ایتالیایی

دکوراسیون داخلی شیک و لوکس با استفاده از ست مبلمان فرانسوی

 

مبلمان کلاسیک انگلیسی

نمونه مدل مبل تک نفره کلاسیک فرانسوی به رنگ روشن

 

مبل فرانسوی پشت حصیری

استفاده از کنده‌کاری‌های لوکس و شیک برای مبل تک نفره کلاسیک

 

مبل کلاسیک فرانسوی قیمت

مبل سه نفره شیک و ساده به رنگ روشن

 

مبل کلاسیک ایتالیا

نمونه مدل مبل سه نفره به سبک کلاسیک فرانسوی با پارچه گلدار

 

مبل فرانسوی سلامی

مبلمان لوکس و لاکچری به سبک کلاسیک

 

مبل مدل فرانسوی دوگل

استفاده از پارچه طرخدار و کنده کاری‌های لاکچری برای مبل کلاسیک فرانسوی سه نفره

 

مبل چستر منبتی

مدل پایه منحنی طراحی شده با کنده کاری برای مبل لاکچری

 

مبل مدل ژولیت

نمونه مدل مبل تک نفره متفاوت شیک و ساده

 

مبلمان آمریکایی در تهران

طراحی شیک و ساده مبلمان کلاسیک فرانسوی با چوب

 

مبلمان کلاسیک امریکایی

نمونه مدل مبل کویین طراحی شده با پارچه طرحدار

 

مدل مبل آمریکایی

استفاده از پارچه طرحدار برای مبلمان شیک

 

مبل کویین امریکایی

مبلمان آبی رنگ ست شده با کوسن‌هایی به رنگ زرشکی

 

مبل کلاسیک فرانسوی ایران چوب

استفاده از مبل لاکچری برای سالن پذیرایی لوکس

 

مبل کلاسیک مدرن

نمونه مدل مبل کلاسیک فرانسوی شیک و لاکچری با بدنه به رنگ کرم

 

مبلمان فرانسوی ساده

ست مبلمان کلاسیک فرانسوی به رنگ روشن

 

قیمت مبل کلاسیک فرانسوی

مبلمان کلاسیک اتریشی

مبل دو نفره فرانسوی طراحی شده با پارچه براق و شیک

 

با توجه به شرایط موجود هزینه و قیمت مبل کلاسیک جدید ثابت نیست و هر روز یک قیمت را کارخانه تعیین می‌کند. اما نکته ای که در بالا و پایین بودن هزینه مبلمان کلاسیک فرانسوی و هر مدل مبل دیگری در ایران مورد اهمیت است؛ کیفیتی است که مبلمان دارند. یعنی ممکن است شما در فروشگاه دو مبل را کاملا شبیه به هم ببینید اما یکی قیمت بالاتری نسبت به دیگری داشته باشد که این مورد نشان می‌دهد چوب، پارچه و کنده کاری‌ها که در مبلمان استفاده شده متفاوت است. یعنی اگر به دنبال مبل کلاسیک ارزان هستید می‌توانید مبلی با پارچه کتانی که در ساخت آن از چوب افرا استفاده شده است سفارش بدهید. و اگر کیفیت به نسبت هزینه الویت دارد می‌توانید مبلمان کلاسیک فرانسوی خود را با پارچه‌های مخمل و ابریشم با چوب راش سفارش بدهید.

 

حتما بخوانید: معرفی مبل نیمه سلطنتی جدید 2020

 

سخن آخر

دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک یا معاصر نیازمند هزینه بالایی است زیرا از قدیم این سبک به سبکی لوکس و لاکچری معروف بوده است. شاید خرید یک دست مبل کلاسیک فرانسوی هزینه معقولی داشته باشد اما اگر می‌خواهید این مبل در دکوراسیون داخلی منزل شما استفاده شود باید دیگر مبلمان استفاده شده در فضا نیز با این مبل هماهنگ باشد که در این حالت نیازمند هزینه بالایی هستید.

اگر تجربه استفاده از مبلمان ظریف فرانسوی را داشته اید؛ نظرات خود را برایمان در کامنت بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید