آشنایی با انواع مبلمان کلاسیک و مدرن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اغلب، نام مبلمان مدرن و کلاسیک به گوشتان خورده است اما دقیقا از تنوع آن‌ها اطلاع ندارید! در این مقاله شما را با انواع مبلمان کلاسیک و مدرن آشنا می‌کنیم.

در فضای خانه، اگر از هر وسیله‌ای بتوان چشم‌پوشی کرد و خرید آن را نادیده گرفت؛ از خرید مبلمان نمی‌توان گذشت! مبل ها، عناصر مهم دکوراسیون داخلی هستند که بر روی دید بصری و زیبایی فضای خانه تاثیر شگفت‌آوری دارند.

در گذشته، اغلب خانه‌ها، بدون مبلمان بودند و همه اعضای خانواده و مهمان‌ها بر روی زمین می‌نشستند و به پشتی تکیه می‌دانند اما با گذشت زمان، مبل‌ها، بخش اصلی و جدانشدنی اتاق‌ نشیمن و پذیرایی را تشکیل دادند تا جایی که امروزه کمتر خانه‌ای پیدا می‌شود که بدون مبلمان باشد و اکثر خانه‌ها، چه کوچک باشند چه بزرگ، حداقل یک دست مبلمان دارند.

مبل ها، سبک های مختلفی دارند اما معمولا به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. اغلب، زمانی که وارد یک فروشگاه مبلمان شده‌ایم، فروشنده می‌پرسد: چه سبکی از مبلمان مدنظر شماست؟ کلاسیک یا مدرن؟ اما این دو دسته اصلی، چه ویژگی‌هایی دارند؟ به چند زیرمجموعه تقسیم می‌شوند؟

ما در این مقاله، شما را با پرطرفدارترین مدل‌های مبلمان مدرن و کلاسیک آشنا می‌کنیم. تا زمانی که برای سفارش و یا خرید مبلمانی می‌روید؛ بتوانید با استفاده از دانش قبلی خود، بهترین و شیک ترین مبلمان راانتخاب کنید.

با ما همراه باشید

 

معرفی مبلمان کلاسیک

مبل کلاسیک

تصویر شماره یک (مبل کلاسیک)

زمانی که کلمه کلاسیک به گوشتان می‌خورد. ناخودآگاه، ذهنتان به سمت فضایی که سبکی اشرافی و سلطنتی دارد، می‌رود؛ که کاملا هم درست و منطقی است! مبلمان کلاسیک، دارای سبک خاصی از طراحی هستند که از سمت کشورهای اروپایی وارد سرزمین‌های شرقی شدند و در خاورمیانه رونق بسیاری یافتند. معمولا این نوع طراحی مبلمان برگرفته از سنت و تاریخ است؛ به همین علت، جلوه خاصی به فضای خانه می‌بخشد.

مبل های کلاسیک، به خاطر نوع طراحی و سبکشان، معمولا انتخاب و سلیقه عده خاصی هستند. در ساخت آن‌ها از پارچه‌های زیبا و شکیل و همچنین چوب راش، افرا و گردو به علاوه منبت‌کاری‌های ریز و پر از جزئیات استفاده می‌شود. 

اگر انتخاب شما برای اتاق نشیمن و پذیرایی، مبلمان کلاسیک است و نمی‌دانید کدام مدل را انتخاب کنید، اصلا نگران نباشید! فقط توجه کنید مبلمانی را انتخاب کنید که علاوه بر سبک، از نظر ابعاد واندازه و رنگ برای فضای شما مناسب باشد. 

ما شما را با پرطرفدارترین و شیک‌ترین مدل‌های مبلمان کلاسیک آشنا می‌کنیم تا بهترین و مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنید.

 

4 مدل‌ از زیباترین و شیک ترین مبلمان کلاسیک

 

1. مبل کلاسیک لهستانی

اگر انتخاب و سلیقه شما مبل کلاسیک است و در عین حال خانه‌ای با متراژ کم و کوچک دارید؛ مسلما نگران ابعاد بزرگ این نوع مبلمان هستید. مبل کلاسیک لهستانی می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد! این نوع مبلمان، دارای ابعاد کوچکی‌ هستند و برای فضاها و خانه‌های کوچک با متراژ کم بسیار مناسبند.

مبل کلاسیک لهستانی، از پارچه‌های ساده طرح‌دار به همراه چوب که فرمی منحنی دارد، ساخته می‌شود.

مبلمان کلاسیک لهستانی

تصویر شماره دو (مبلمان کلاسیک لهستانی)

 

2. مبل کلاسیک فرانسوی

مبلمان کلاسیک فرانسوی مثل انواع مبلمان کلاسیک، ظاهری سلطنتی و اشرافی دارند. اگر فضای خانه شما دارای متراژ زیادی است، مبلمان کلاسیک فرانسوی، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه پیشنهادی باشد. این نوع مبل ها، دارای پایه‌هایی هستند که با طلاکاری و منبت کاری طراحی شده‌اند و مسلما ظاهر مبلمان را شکیل‌تر و اشرافی‌تر کرده‌اند. 

مبل کلاسیک فرانسوی، دارای پایه‌های نیمکتی شکل است که باعث شده این مبل مناسب استراحت کردن بعد از یک روزکاری سخت باشد. 

مبلمان کلاسیک فرانسوی

تصویر شماره سه (مبلمان کلاسیک فرانسوی)

 

مبلمان کلاسیک فرانسوی مدل نیمکتی

تصویر شماره چهار (مبلمان کلاسیک فرانسوی)

 

3. مبل کلاسیک مصری

یکی از انوع مبلمان کلاسیک، مدل مصری است. این نوع مبلمان، ظاهری به شدت سلطنتی و شیک دارند و معمولا از پارچه مخمل و چوب منبت‌کاری‌‌شده و طلاکوب‌شده، ساخته می‌شوند. همچنین دسته‌های این نوع مبلمان، همانند بدنه‌اش، از ترکیب چوب و پارچه است.

مبلمان کلاسیک مصری، در کنار شیک بودن، حالتی راحت و نرمی دارند. اگر می‌خواهید برای این نوع مبلمان از کوسن استفاده کنید، پیشنهاد ما انتخاب کوسن هایی با پارچه‌های طرح‌دار است.

مبلمان کلاسیک مصری

تصویر شماره پنج (مبلمان کلاسیک مصری)

 

مبل کلاسیک مصری

تصویر شماره شش (مبلمان کلاسیک مصری)

 

مبلمان کلاسیک مدل مصری

تصویر شماره هفت (مبلمان کلاسیک مصری)

 

4. مبل کلاسیک راحتی

نوع آخر مبلمان کلاسیک، که به مدل کلاسیک راحتی معروف هستند بیشتر مناسب افرادی است که در کنار ظاهر اشرافی و شیک مبلمان، راحتی مبلمان نیز برایشان اهمیت دارد.

مبلمان کلاسیک راحتی

تصویر شماره هشت (مبلمان کلاسیک راحتی)

 

مبلمان راحتی کلاسیک

تصویر شماره نه (مبلمان کلاسیک راحتی)

 

مبل راحتی کلاسیک

تصویر شماره ده (مبلمان کلاسیک راحتی)

 

 

معرفی زیباترین و شیک ترین مبلمان‌ مدرن

معرفی مبلمان مدرن

تصویر شماره یازده (مبلمان مدرن)

با گذشت زمان، خواه‌ناخواه، موج مدرن شدن بر روی سبک زندگی و دکوراسیون داخلی خانه‌ها تاثیر گذاشته است و باعث شده، انتخاب و سلیقه اکثر افراد در خرید انواع دکوراسیون و مبلمان، نوع مدرن و امروزی باشد. 

مبلمان‌ مدرن، بر خلاف مبلمان‌ کلاسیک،  وزن کمتری دارند. این ویژگی، قابلیت جابه‌جایی و تغییر دکوراسیون خانه را بسیار آسان می‌کند. مبلمان مدرن، دارای ظاهری ساده در عین حال شیک و راحت هستند که به همین دلیل، بسیار مورد توجه خریداران قرار می‌گیرند.

همچنین در زندگی‌های پرمشغله امروزی، وجود یک مبل مدرن در فضا، آرامش و راحتی خارق‌العاده‌ای به فضا منتقل می‌کنند.

مبلمان‌ مدرن، دارای تنوع بسیاری در طرح، رنگ و ساخت هستند و در عین حال در تمامی مدل‌ها، استاندارد ساختشان یکسان است و دست شما را در خرید باز می‌گذارند.

مبلمان مدرن ایتالیایی و ترک، از انواع مبل های مدرن هستند که روزانه توسط شرکت‌های سازنده آن‌ها ساخته و وارد بازار می‌شوند.

 

1. مبل مدرن راحتی

یکی از زیباترین مدل های مبلمان مدرن، مبل مدرن راحتی است. که معمولا بدنه آن‌، کاملا با پارچه پوشانده شده است و تنوع بسیار زیادی دارد و اغلب با انواع دکوراسیون‌ خانه هماهنگی و هم‌خوانی دارند. به همین خاطر می‌توان گفت: این مدل مبلمان با سلیقه ما ایرانی‌ها بسیار متناسب است و توانسته جای خودش را در خانه‌های ما پیدا کند.

مبل مدرن راحتی، خود دارای دو نوع ویژه است:

  • مبل مدرن کاملا راحتی

    • برای اتاق نشیمن یا اتاق استراحت کاربری دارد.
    • مبلمان ال شکل، جزء این دسته هستند که فضای دنج و صمیمی در خانه ایجاد می‌کنند.
    • مبلمان ال شکل، علاوه بر اینکه فضای کمی را اشغال می‌کنند اما فضای بیشتری برای نشستن در اختیار شما می‌گذارند.

 

  • مبل مدرن نیمه راحتی

    • برای اتاق پذیرایی و فضاهای اداری مناسب است.

مبل ال راحتی

تصویر شماره دوازده (مبلمان مدرن مدل ال راحتی)

 

مبل راحتی جدید

تصویر شماره سیزده (مبلمان مدرن نیمه راحتی)

 

2. مبلمان مدرن کلاسیک

این مدل مبلمان، که به مبلمان نیمه استیل نیز معروف است، ترکیبی از دو سبک مبلمان مدرن و کلاسیک است اما در دسته مبلمان مدرن قرار می‌گیرد. این نوع مبل ها، دارای تکیه‌گاه و نشیمن راحتی هستند؛ که از سبک مبلمان مدرن الهام گرفته شده‌ است. اما چوب به‌کاررفته در آن، شامل تزئیناتی از منبت‌کاری دارد که نشانه‌ای از سبک کلاسیک است.

این نوع مبلمان در عین راحتی و شیک بودن، فرمی رسمی دارند؛ به همین خاطر برای اتاق‌هایی مانند: اتاق مهمان بسیار مناسب هستند.

مبل راحتی کلاسیک

تصویر شماره چهارده (مبلمان مدرن کلاسیک)

 

6 نمونه‌ دیگر از مبلمان مدرن

مبل راحتی ارزان

مبل راحتی ایتالیایی

مبلمان راحتی ترک

مبل راحتی ترک

مبل راحتی ترک جدید

مبلمان راحتی جدید

 

سخن آخر، مبلمان کلاسیک انتخاب کنیم یا مبلمان مدرن

حال که با انواع مبلمان کلاسیک و مدرن آشنا شدید، جواب این سوال پیش خودتان است. به سلیقه و انتخاب خودتان به ویژگی‌های منزل خود توجه کنید. مثلا اگر فضای هال یا اتاق پذیرایی، سقفی کوتاه و متراژ کمی دارد، مبلمان مدرن می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. یا اگر در فضای خانه (سقف و دیوارها) گچ‌بری وجود دارد، پیشنهاد ما مبل کلاسیک است.

سعی کنید تمام عناصر اتاق نشیمن یا هر فضای دیگری که قرار است برای آن مبلمان تهیه کنید را در نظر بگیرید، سپس نوع مبل و سبک آن را انتخاب کنید.

تجربه‌های ناب خرید خود را برای ما بنویسید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید