تزیین میز پذیرایی : معرفی جدیدترین ایده های میز پذیرایی!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه بتوانید بهترین تزیین میز پذیرایی را داشته باشید، لازم است به چند نکته مهم و کلیدی توجه داشته باشید. این نکات را در بساز و بچین بخوانید.

زمانی که صحبت از دکوراسیون منزل به میان می آید، ممکن است که بیشترین تمرکز خود را بر روی دکوراسیون کلی اتاق نشیمن خود قرار دهید و جزئیات غافل شوید. اما لازم است بدانید کهتوجه به برخی از جزئیات از جمله تزیین میز پذیرایی، بسیار مهم است، زیرا به دلیل موقعیت آن، به راحتی در معرض دید مهمانان قرار دارد . 

برای اینکه بتوانید بهترین تزیین میز پذیرایی را داشته باشید، لازم است به چند نکته مهم و کلیدی توجه داشته باشید. این نکات را در بساز و بچین بخوانید .

 

پیشنهاد مطالعه: ایده‌هایی برای چیدمان میز کنسول به همراه باید‌ها و نبایدها!

 

عملکرد میز پذیرایی شما چیست؟

قبل از تزیین میز پذیرایی، لازم است که از خود بپرسید که هدف از این قطعه چیست؟ آیا این برای مهمانان است، یا برای کارهای روزانه، شاید برای بازی یا انجام تکالیف بچه های کوچک از آن استفاده می کنید؟

بنابراین مشخص کردن عملکرد میز پذیرایی، به شما کمک می کند تا تعیین کنید که چه مقدار و از چه نوع اکسسوری و وسایل دکوری برای تزئین میز پذیرایی خود استفاده کنید.

 

نکات کلیدی برای تزیین میز پذیرایی

اگر می خواهید تزیین میز پذیرایی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، لازم است که این نکات را در نظر بگیرید:

 

چیدمان میز پذیرایی را متناسب با سبک کلی خانه انتخاب کنید

سبک کلی اتاق چگونه است؟ هنگام انتخاب دکوراسیون، رنگ های پایه خود را در نظر داشته باشید. در این شرایط، مشاهده فضای داخلی از هر زاویه ضروری است. باید تصمیم بگیرید که چیدمان و تزیین میز پذیرایی شما چقدر باید شلوغ یا مینیمالیستی باشد. اگر از یک طراح داخلی نیز کمک بگیرید، سبک کلی دکوراسیون منزل شما، اولین چیزی است که آنها در نظر می گیرند .

چیدمان میز پذیرایی شیک

از اشیاء با ارتفاع های مختلف استفاده کنید

روی میز پذیرایی شما باید تعدادی اشیا در ارتفاع های مختلف وجود داشته باشد. با این انتخاب، چشم به یک سفر بصری خواهد رفت. برای این منظور می توانید اکسسوری های روی میز را بالا و پایین کنید و در ارتفاع های مختلف قرار دهید تا زیبایی بیشتری ایجاد کنند. پیشنهاد می شود که اجسام بلند در پشت چیدمان میز پذیرایی باشند و سپس اجسام کوتاهتر را در جلو قرار دهید. به این ترتیب همه اکسسوری ها به خوبی دیده خواهند شد. 

 

استفاده از گل و گیاه را فراموش نکنید

گل آرایی یا استفاده از گیاه، یکی از اجزای ضروری برای چیدمان و تزیین میز پذیرایی است. شما می توانید هم از گل و گیاه طبیعی برای این منظور استفاده کنید و هر چند وقت یکبار گلهای گلدان را تعویض کنید و حال و هوایی شاداب و با طراوت داشته باشید و یا به سراغ نمونه های مصنوعی و زیبا بروید و یک چیدمان شیک و دائمی برای میز پذیرایی خود ایجاد نمایید .

استفاده از گل و شمع برای تزیین میز پذیرایی

ترکیبی از بافت ها را به نمایش بگذارید

اغلب اوقات میزهای پذیرایی با اشیایی از مواد یکسان تزیین می شوند. مانند گلدانی براق در کنار اکسسوری پرنده براق روی سینی براق! اگرچه این آیتم ها در نگاه اول با یکدیگر همخوانی دارند اما در کنار هم زیبایی چشمگیری ایجاد نخواهند کرد! در عوض، اکسسوری هایی را که ظاهر و احساس متفاوتی دارند، انتخاب کنید و در کنار هم قرار دهید تا یک تزیین میز پذیرایی شیک و منحصر به فرد داشته باشید .

 

پیشنهاد مطالعه: انواع میز جلومبلی و میز عسلی جدید برای دکوراسیون منزل

 

از اقلام بزرگ استفاده کنید

شما می خواهید فقط مقدار مناسبی از قطعات را روی میز خود داشته باشید. بنابراین به عنوان یک قاعده کلی، اقلام بزرگتر بهتر از تعداد زیادی خرده ریز به نظر می رسند و استفاده از تعداد زیادی از اقلام کوچک می توانند صحنه را آشفته کنند. اما استفاده از اقلام بزرگتر به این معنی است که می توانید از تاثیر بصری بیشتری بدون احساس به هم ریختگی لذت ببرید.

استفاده از اقلام بزرگ در تزیین میز پذیرایی

اکسسوری ها را روی سینی قرار دهید

اگر میز بزرگتری دارید و می‌ خواهید تعدادی از وسایل را به نمایش بگذارید، استفاده از سینی، راهی عالی برای قرار دادن تمام قطعات است. در یک میز بزرگتر، می توانید مجموعه ای از اقلام را در یک سینی قرار دهید و پس از آن هنوز جایی برای قرار دادن کتاب ها یا گلدان در کنار سینی داشته باشید. فقط مطمئن شوید که سینی دارای رنگ و مواد یکسانی با میز پذیرایی نباشد تا زیبایی آن روی میز بهتر دیده شود. 

 

در مورد همه زوایای میز فکر کنید

هنگامی که به نحوه تزیین میز پذیرایی خود فکر می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که این منظره ای است که از همه جهت دیده می شود. بنابراین طوری استایل نزنید که جلوی قطعاتتان به یک شکل باشد و از زاویه دیگر جلوه خوبی نداشته باشند! بنابراین اکسسوری ها و اقلامی که روی میز پذیرایی قرار می دهید را از تمام زوایای میز بررسی کنید تا در بهترین حالت ممکن قرار بگیریند.

بهترین چیدمان میز پذیرایی

از مجموعه کتاب ها غافل نشوید

وقتی نوبت به استفاده از کتاب‌ روی پذیرایی می‌ رسد، بهتر است آن‌ طور که قبلاً هرگز روی هم انباشته نکرده‌ اید، روی هم بچینید. قبلاً اشاره کردم که ارتفاع‌ های متفاوت در اجسام واقعاً مهم است و کتاب راهی عالی برای بالا بردن و ارتفاع دادن به سایر اکسسوری هاست. به عنوان نمونه، می توانید 3 کتاب را روی هم قرار دهید و یک اکسسوری منحصر به فرد را روی آن قرار دهید تا زیبایی آن بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

 

پیشنهاد مطالعه: میز تلویزیون لاکچری، کدام یکی به خانه لوکس شما می‌آید؟

 

به طرح رنگ میز پذیرایی دقت کنید

میز پذیرایی، انعکاسی کوچکتر از آنچه در اتاق می گذرد، است. بنابراین، در حالی که سبک اشیا و اکسسوری ها مهم است، رنگ نیز مهم است. در واقع، شما نمی خواهید رنگی در سینی خود داشته باشید که در هیچ کجای اتاق نباشد. با این انتخاب تزیین میز پذیرایی، فقط عجیب به نظر خواهد رسید. در عوض، رنگ های به کار رفته برای تزیین میز پذیرایی را با کوسن، فرش و آثار هنری ست کنید. اینکار باعث می شود که کل دکوراسیون واقعاً منسجم شود.

تزیین میز پذیرایی با ترکیب رنگ یکسان

در مورد زیر میز فکر کنید

با توجه به مدل میز پذیرایی شما، ممکن است فضایی برای تزئین زیر آن نیز وجود داشته باشد. در این شرایط می توانید با سبدهای ذخیره‌ سازی زیر میز را پر کنید و کنترل‌های از راه دور را در آنجا نگه دارند و میز پذیرایی را بسیار مرتب نشان دهند.

 

نحوه تزیین میز پذیرایی گرد

تزیین میز پذیرایی گرد

  • قانون سه در اینجا ایده خوبی است. سه جسم بزرگ در ارتفاع های مختلف به خوبی کار می کنند
  • می توانید یک گیاه یا گل را به عنوان بلندترین اکسسوری بگذارید، سپس یک شمع، سپس یک دسته کتاب
  • در صورت نیاز می‌ توانید زیر لیوانی را روی کتاب‌ ها اضافه کنید
  • اگر دوست دارید که از سینی برای تزیین میز پذیرایی گرد استفاده کنید، به دنبال یک سینی گرد بروید؛ زیرا سینی مربع به نظر عجیب می رسد
  • اشیاء روی میز باید در یک خوشه در مرکز میز شما بنشینند

 

نحوه تزیین میز پذیرایی مربع شکل

نحوه تزیین میز پذیرایی مربع شکل

  • عاقلانه است که میز را به چند بخش تقسیم کنید. ایجاد سه "صحنه" اصلی روی میز به خوبی کار می کنند
  • می توانید اشیاء و اکسسوری ها را به شکل یک مثلث روی میز داشته باشید
  • از یک سینی مستطیل شکل به عنوان یک صحنه استفاده کنید و سپس اقلامی مانند گل، شمع و زیر لیوانی را روی آن بچینید
  • در کنار سینی، به یک شی بزرگ با شکل تصادفی مانند یک کاسه گرد یا مقداری مرجان نگاه کنید
  • آخرین موردی که می توانید روی میز و در کنار سینی و شیء عجیب و غریب داشته باشید، می تواند پشته ای از کتاب باشد

 

نحوه طراحی و تزیین میز پذیرایی مستطیلی

نحوه طراحی و تزیین میز پذیرایی مستطیلی

  • بهتر است که طول میز را به سه قسمت تقسیم کنید. با این حال، نیازی به فاصله دادن سه قسمت به طور مساوی در امتداد میز وجود ندارد
  • یک اکسسوری بزرگ را کمی خارج از مرکز روی میز قرار دهید
  • در هر طرف از قطعه بزرگتر، مجموعه ای از اشیا یا اکسسوری های کوچکتر (پشته کتاب، سینی و غیره) قرار دهید 
  • عمق میدان را در ذهن داشته باشید؛ برخی از اشیاء را به جلوی میز نزدیکتر و برخی دیگر را به عقب تر داشته باشید

 

نحوه طراحی و تزیین میز پذیرایی بیضی شکل

نحوه طراحی و تزیین میز پذیرایی بیضی شکل

  • برای تزیین میزهای بیضی می توانید یکی از دو راه را طی کنید. تزیین آن به شکل میز گرد و یا استفاده از یک روش تزیین رسمی تر
  • فلسفه میز گرد شامل نمایش سه اکسسوری در ارتفاعات مختلف در مرکز میز (به عنوان مثال گل، شمع و مجموعه زیر لیوانی) است.
  • راه رسمی برای انجام آن این است که یک اکسسوری اصلی در مرکز داشته باشید (مانند یک گل یا گیاه) و سپس دو اکسسوری کوچکتر با ارتفاع مشابه در هر طرف (مانند یک پشته کتاب) داشته باشید

 

کلام آخر

چه به دنبال راهی برای به روز رسانی آسان دکوراسیون خانه خود باشید و چه بخواهید فضایی عالی برای اتاق نشیمن ایجاد کنید یا کمی شخصیت به فضای خود تزریق کنید، در هر صورت دکوراسیون و تزیین میز پذیرایی، راهی آسان برای انجام تمام موارد فوق است. با در نظر گرفتن نکاتی که در این مقاله به آن اشاره کردیم می توانید تزیین میز پذیرایی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و یک تغییر چشمگیر ایجاد کنید.

برچسب ها:
میز پذیرایی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله