دکوراسیون مطب دندانپزشکی جدید 2022 [شیک و ایده آل]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

در این مقاله نکاتی را به همراه تصاویری از دکوراسیون مطب دندانپزشکی جدید 2022 قرار داده ایم.

فضاهای اداری، محل‌هایی مانند ساختمان پزشکان و انواع مطب‌ها از جمله فضاهایی هستند که به طراحی و دکوراسیون داخلی آن خیلی توجهی نمی‌شود و به ساده ترین شکل ممکن اجرا می‌شوند تا کمترین هزینه را داشته باشند و همین موضوع باعث می‌شود کوچک ترین توجهی به خواسته مراجع کننده نداشته باشند!

یکی از این فضاهای مهم پزشکی، طراحی مطب دندانپزشكی است که اکثر افراد (از کودک تا یک فرد بالغ) از حضور در این فضاها استرس و اضطراب خاصی دارند که بخشی از این استرس و آشوب از طریق دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی با اصول درست قابل حل است. کافی است با طراحی برنامه فیزیکی کلینیک دندانپزشکی به پلان مطب دندانپزشکی برسید به گونه ای که جوابگوی نیازهای مراجعه کنندگان باشند و استرس آن‌ها را تا حدودی کاهش بدهد. در واقع بیمار با حضور در مطب احساس راحتی در عین حال آرامش کند.

اگر به فکر طراحی کلینیک یا بازسازی مطب دندانپزشکی هستید باید به یکسری اصول و ضوابط طراحی مطب پزشکان آشنا باشید تا به یک کانسپت کلینیک دندانپزشکی برسید و از طریق آن طرح کلینیک دندانپزشکی را اجرایی کنید.

ما در این مقاله نکاتی را به همراه تصاویری از دکوراسیون مطب دندانپزشکی جدید 2022 قرار داده ایم.

تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

دکوراسیون داخلی اتاق انتظار مطب بسیار حائز اهمیت است که در نمونه زیر می‌توانید حضور عناصری چون نور طبیعی از شیشه بالکن، نور مصنوعی، تابلو هنری، چوب و طراحی سقف را مشاهده کنید که چقدر به کیفیت فضایی این بخش کمک کرده است. این عناصر در کنار یک دیگر باعث کاهش استرس در مراجعه کننده می‌شوند.

دیزاین مطب دندانپزشکی

 

رنگ در دسته عنصرهای مهم در دیزاین مطب دندانپزشکی به حساب می آید که در نمونه زیر می‌توانید روشنی محیط را از طریق رنگ سفید درک کنید و علاوه بر آن لکه‌های زرد رنگ را می‌توانید در کشوها مشاهده کنید که به خوبی باعث ایجاد تعادل و عدم خستگی شده است..

نمونه تابلو مطب دندانپزشکی

 

معجره گل و گیاه را در هیچ فضایی فراموش نکنید و سعی کنید در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی نیز از گیاهان و گلهای آپارتمانی استفاده کنید که این عناصر باعث ایجاد انرژی مضاعت می‌شوند.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

 

از فضا به خوبی بهره ببرید. در مطب دندانپزشکی لاکچری زیر با توجه به اینکه فضا کوچک است با طراحی کابینت مطب دندانپزشکی به عنوان جداکننده به خوبی توانسته است از فضا بهینه استفاده کند.

طراحی کابینت مطب دندانپزشکی

 

گاهی ممکن است مراجعه کننده به همراه فرزند کودک خود در کلینیک دندانپزشکی منتظر باشد پس خوب است از قبل به این موضوع فکر کرده باشید و با طراحی فضایی برای بازی در دکوراسیون سالن انتظار مطب نیازهای این دسته را نیز پاسخ داده باشید.

کابینت مطب دندانپزشکی

 

در زیر عکس مطب دندانپزشکی شیک را مشاهده می‌کنید که مانند سالن انتظار تصویر بالا در انتهای سالن فضایی را برای بازی بچه‌ها در نظر گرفته است. همچنین با استفاده از عنصر چوب سقفی را طراحی کرده که علاوه بر معین کردن محدوده سالن انتظار حس گرما و راحتی را به مراجعه کننده انتقال می‌دهد.

بهترین رنگ برای مطب دندانپزشکی

 

نمونه زیر، عکس مطب دندانپزشکی کودکان است که با استفاده از عروسک و پیشبند مخصوص حس راحتی را به کودک انتقال می‌دهد تا ترس از وجود آن دور شود.

مطب دندانپزشکی لاکچری

 

برای سالن انتظار کودکان سعی کنید فضای بازی را به شکل‌های مختلف طراحی کنید. از صندلی‌هایی که با ارگونومی بدن کودک یکسان است استفاده کنید. رنگ را وارد فضا کنید و از عناصر سرگرم کننده استفاده کنید.

پارتیشن بندی مطب دندانپزشکی

 

سقف را در طراحی مطب دندانپزشکی تهران فراموش نکنید. سقف‌ها خود می‌توانند عاملی برای تعیین محدوده فضای دندانپزشکی باشد. این ایده برای فضاهای کوچک بسیار کارآمد است. مراجع کننده از طریق سقف نیز می‌تواند متوجه بخش‌ها و اتاق‌ها شود.

وسایل تزیینی دندانپزشکی

 

نمونه تابلو مطب دندانپزشکی می‌تواند تصاویری از افراد شاد و خوشحال باشند که با لبخند زیبای خود دندان‌های سالمشان را به رخ کشیده اند که این موضوع نیز باعث حس رضایتمندی مراجع کننده می‌شود.

طراحی مطب دندانپزشکی تهران

 

در سالن انتظار می‌توانید قفسه‌هایی را برای نمایش محصولات طراحی کنید.

عکس مطب دندانپزشکی کودکان

 

اگر فضای مطب دندانپزشکی محدود است می‌توانید به پارتیشن بندی مطب دندانپزشکی نیز فکر کنید. پارتیشن‌ها به خوبی می‌توانند اتاق‌های کلینیک را از یکدیگر جدا کنند. اگر مراجع کننده با یک همراه در مطب حضور پیدا کند این ارتباط چشمی حس اطمینان را در او افزایش می‌دهد.

عکس مطب دکتر

 

اتاق انتظار مطب می‌تواند علاوه بر فضای نشیمن و انتظار مراجعه کننده فضایی نیز به عنوان کافه کوچک داشته باشد. این مورد علاوه بر اینکه برای مطب از نظر اقتصادی سود دارد بلکه باعث جذب مشتری نیز می‌شود.

پارتیشن بندی مطب دندانپزشکی

 

چیدمان فضا را دست کم نگیرید. در عکس مطب دکتر زیر می‌توانید به خوبی کابینت‌هایی که در اطراف فضا طراحی شده اند را ببینید؛ هم چنین با طراحی کف با استفاده از دو رنگ طوسی و نارنجی به خوبی محدوده صندلی مخصوص مراجع کننده را نشان داده است.

عکس دندانپزشکی برای پروفایل

 

تزیینات مطب دندانپزشکی بسیار در روحیات بیمار تاثیرگذار است. مخصوصا اگر بیمار کودک باشد به کمک استیکرها و طرح‌های کارتونی که پیامی را به او می‌رسانند بهتر می‌تواند با فضا ارتباط برقرار کند.

گلدان طرح دندان

 

کودکان در دسته افرادی هستند که بسیار از مطب دندانپزشکی و کارهای مخصوص دندان ترس دارند. اما شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های شاد در طراحی و شخصیت‌های کارتونی در دکوراسیون نظرشان را جلب کنید تا در مطب احساس راحتی داشته باشند.

پوستر دندانپزشکی

 

کابینت مطب دندانپزشکی را دست کم نگیرید. سعی کنید با توجه به کارهای که در مطب انجام می‌دهید طراحی کابینت مطب دندانپزشکی را انجام دهید.

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

طراحی مطب دندانپزشکی

 

وسایل تزیینی دندانپزشکی می‌تواند احساس راحتی را در مخاطب ایجاد کند. تصویر زیر گلدان طرح دندان که می‌تواند گزینه مناسبی برای مطب باشد:)

دکوراسیون مطب دندانپزشکی

 

طراحی داخل مطب را با توجه به مراجع کننده اش طراحی کنید. در عکس زیر می‌توانید ببینید چه چگونه روشویی را با توجه به ارگونومی کودک طراحی شده است.

عکس مطب دندانپزشکی شیک

 

بهترین رنگ برای مطب دندانپزشکی رنگ روشن و سفید است اما می‌توانید برای اینکه فضا از سادگی خارج شود از لکه‌های رنگی که در فضاها تکرار شوند استفاده کنید تا فضا شیک و جذاب شوند.

تزیینات مطب دندانپزشکی

 

می‌توانید در طراحی فضای لازم برای یونیت دندانپزشکی اتاقی را با عنوان اتاق مشاوره طراحی کنید تا مراجعه کننده به همراه مدارک لازم با دستیار پزشک مشاوره لازم را انجام دهد و پس از آن برای مراحل بعدی اقدام کند.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی جدید 2020

 

عکس از مطب دندانپزشکی

دکوراسیون مطب زنان

استفاده از رنگ نارنجی به عنوان رنگ تاکیدی برای مبلمان

 

پوستر دندانپزشکی

استفاده از شخصیت‌های کارتونی در مطب دندانپزشکی کودکان

 

طراحی کلینیک

طراحی دیوار کانونی با استفاده از رنگ شاد در کلینیک دندانپزشکی

 

عکس مطب دندانپزشکی شیک

طراحی فضایی برای کودک در سالن انتظار

 

دندانپزشكی پرنیان

به کارگیری عنصر چوب در بخش انتظار مطب

 

تزیینات مطب دندانپزشکی

طراحی فضایی دلنشین و آرام برای دندانپزشکی کودکان

 

ابعاد استاندارد یونیت دندانپزشکی

نمونه سالن انتظار لاکچری و لوکس

 

طراحی داخل مطب

به کارگیری رنگ‌های شاد برای دندانپزشکی کودکان

 

دکوراسیون داخلی مطب زنان

جداسازی فضای داخلی دندانپزشکی

 

فضای لازم در دندانپزشکی

طراحی کابینت‌های مخصوص در دندانپزشکی

 

طراحی دندانپزشکی

استفاده از رو رنگ متصاد سفید و مشکی با نورپردازی حرفه ای در فضای دندانپزشکی

 

سخن آخر

در این مقاله نکاتی را به همراه نمونه تصاویری از دکوراسیون دندانپزشکی قرار دادیم تا شما تا حدودی با طراحی مطب آشنا شوید. اما باید به این نکته توجه کنید طراحی مطب دندانپزشکی نیازمند طراحی برنامه فیزیکی، دیاگرام کلینیک دندانپزشکی، رسیدن به یک کانسپت و سپس طراحی پلان با توجه به استاندارد فضاهای کلینیک دندانپزشکی است. یعنی مسیر راحت و ساده ای نیست و نیازمند دانش و تجربه است. پس پیشنهاد می‌کنیم برای دكوراسیون داخلی مطب (چه دندانپزشکی چه هر فضای اداری و کاری دیگری) از یک معمار باتجربه کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را از طراحی داشته باشید.

به نظر شما چه نکات دیگری در طراحی مطب دندانپزشکی اهمیت دارد؟

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
M
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹

عالیییییییییی

نرا
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۹
نه
پاسخ
نظر خود را ثبت کنید