نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه این بخش از بساز و بچین به نکات کلیدی و کاربردی در رابطه با طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار اشاره کردیم که می‌توانید از این نکات برای تبدیل فضای اداری خود به فضایی پربار استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار نقش مهمی در سطوح بهره‌وری کارکنان دارد که مستقیماً بر بهره‌وری کسب‌وکار تأثیر می‌گذارد و یک چیدمان ناکارآمد می‌تواند منجر به ایجاد جوی کند، کاهش تمرکز ذهنی و یک جریان تولیدی افتضاح شود. اما با این حال، تمام این بازدارنده‌های منفی را می‌توان با جوان‌سازی فضای اداری برای تحریک سطوح بالاتر بهره‌وری و ایجاد فضای مناسب برای ایجاد انگیزه در کارکنان و کارآمد و متمرکز نگه داشتن آنها کنترل کرد.

به همین منظور، در ادامه این بخش از بساز و بچین به نکات کلیدی و کاربردی در رابطه با طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار اشاره کردیم که می‌توانید از این نکات برای تبدیل فضای اداری خود به فضایی پربار استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: نکات مهم در خرید صندلی اداری | ویژگی‌ها، مدل‌ها و برندهای محبوب!

 

فضا را شلوغ نکنید

یک فضای به هم ریخته منجر به ذهن درهم ریخته می‌شود و این در فضاهای اداری نیز صادق است. در واقع، مناطق بیش از حد شلوغ با وسایل غیر ضروری می‌تواند حواس کارمندان را پرت کند و سطح تمرکز کلی را کاهش دهد. برای این منظور می‌توانید از واحد های ذخیره سازی موثر برای کمک به جلوگیری از درهم ریختگی غیر ضروری مانند مدیریت کابل یا ذخیره سازی برای دستگاه‌های دیجیتال استفاده کنید. اینکار می‌تواند فضا را بسیار تمیزتر به نظر برساند و در عین حال حس بهره وری را در کارمندان هنگام شروع روز کاری خود القا می‌کند.

 

به نورپردازی بیشتر توجه کنید

تقریباً هیچ کس نمی‌تواند برای مدت طولانی زیر نور ضعیف کار کند. در واقع، نور مناسب، یک عنصر حیاتی در فضای اداری است که می‌تواند بر خلق و خوی افراد تأثیر زیادی بگذارد و نور بد باعث می‌شود کارمندان دچار خستگی چشم، سردرد، خواب‌آلودگی و تحریک‌پذیری شوند و همچنین باعث می‌شود تا دفتر کار و فضای اداری کهنه و ناخوشایند به نظر برسد.

بنابراین برای جلوگیری از این امر، سعی کنید تا جایی که ممکن است از نور طبیعی یا از لامپ‌های دارای نور طبیعی استفاده کنید تا احساس راحتی بیشتری در فضای اداری داشته باشید. استفاده از چندین لامپ با سبک‌های مختلف در سراسر دفتر کار نیز می‌تواند مناطق را به خوبی جدا کند و در عین حال یک محیط روشن و جذاب ایجاد نماید.

فضای اداری با نورپردازی مناسب

از تجهیزات ارگونومیک استفاده کنید

مطالعات نشان می‌دهد که نشستن در یک وضعیت برای ساعت‌ها می‌تواند منجر به انواع شرایط پزشکی شود که می‌تواند بر کیفیت زندگی و کار تأثیر منفی بگذارد. بنابراین در تلاش برای مبارزه با این اثرات هستید، بهتر است از تجهیزات ارگونومیک برای کمک به بهبود محیط کار و در عین حال توجه به رفاه کارکنان استفاده کنید. سرمایه‌گذاری روی میزهای ایستاده قابل تنظیم یا صندلی‌هایی با طراحی ارگونومیک و تجهیزات کاری مانند موس کامپیوتری می‌تواند به حفظ بهترین سطح بهره‌وری کمک کند و کارمندان را از تنظیمات خود راضی نگه دارد.

 

به رنگ دیوارها توجه کنید

رنگ دیوارهای فضای اداری و دفتر کار، می‌تواند به طور ناخودآگاه تأثیر روانی بر احساسات و رفتار کارکنان داشته باشد. به عنوان نمونه،یک دفتر کاملا سفید می‌تواند غیر الهام بخش به نظر برسد، احساسی مکانیکی و ناراحت کننده داشته باشد. همچنین استفاده بیش از حد از هر رنگی نیز می‌تواند طاقت فرسا باشد، بنابراین سعی کنید از ترکیب رنگ‌هایی استفاده کنید که برای چشم خوشایند بوده و علاقه بصری را حفظ می‌کند. علاوه بر این، اگر کسب‌وکار شما دارای یک پالت رنگی مشخص است، بهتر است ترکیب رنگ‌هایی که حول آن‌ها می‌چرخند را برای رنگ آمیزی فضای اداری و دفتر کار انتخاب کنید. اینکار می‌تواند حضور برند شما را برای کارمندانتان تثبیت کند.

 

یک فضای راحت ایجاد کنید

یک فضای اداری مولد، فضایی است که کارکنان در حین کار در آن احساس راحتی و آسودگی کنند. افزودن عناصری که می‌توانند سطح راحتی را حفظ کنند، مانند فرش یا صندلی‌های راحت، می‌تواند شادی کارکنان را افزایش دهد و سطح بهره وری را به سطح بعدی افزایش دهد.

ایجاد فضای راحت در محیط اداری

از مبلمان و لوازم جانبی ضد صدا استفاده کنید

سر و صدا اغلب می تواند بزرگترین بازدارنده بهره وری اداری باشد و می‌تواند بسیار حواس پرت کننده بوده و سطح استرس را بالا ببرد و منجر به ایجاد یک محیط کاری نه چندان ایده آل شود. برای جلوگیری از این موضوع، می‌توانید به سراغ انتخاب و نصب مبلمان و لوازم جانبی بروید که می‌توانند صدای اطراف را جذب کنند. این یک راه عالی برای حفظ زیبایی اداری و در عین حال کاهش حواس پرتی‌های غیر ضروری است.

 

فضایی برای حرکت ایجاد کنید

یک محیط تنگ می تواند فضا را محصور کند و حسی کلاستروفوبیک به آن منطقه بدهد. برای ایجاد یک محیط کاری کارآمد، بهتر است فضای کاری ایجاد کنید که کارکنان را به یک منطقه محدود نکند. همچنین ترکیب چیدمان‌ فضای باز، می‌تواند منطقه را مطبوع‌تر کند در حالی که به کارمندان آزادی بیشتری برای برقراری ارتباط و همکاری می‌دهد.

 

پیشنهاد مطالعه: طراحی فضای استراحت و اتاق بازی در دکوراسیون اداری

 

از تاثیر گیاهان غافل نشوید

گیاهان به دلیل توانایی خود در کاهش بیماری، کاهش استرس و سطح صدا به خوبی شناخته شده‌اند و همچنین تصفیه کننده هوای عالی هستند. بنابراین در هنگام طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار هرگز از تاثیر گیاهان غافل نشوید. قرار دادن گیاهان سرسبز و طبیعی در سراسر دفتر کار می‌تواند محیطی روشن‌تر و آرام‌تر ایجاد کند که می‌تواند مستقیماً بر سطح بهره وری کارکنان تأثیر مثبت بگذارد.

استفاده از گیاهان در طراحی دکوراسیون اداری

یک دکوراسیون تایم لس انتخاب کنید

نکته دیگری که لازم است در رابطه با طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار به آن توجه کنید این است که یک طراحی شیک را در نظر بگیرید که در طول سال‌های مختلف همچنان زیبا بوده و به عبارتی تایم لس و بی انتها باشد. در حقیقت، یک فضای اداری ساده می‌تواند در نهایت خسته کننده و غیر الهام بخش به نظر برسد و یک محیط غیرمولد برای کارمندان شما ایجاد کند. این چیزهای کوچک هستند که می‌توانند فضا را شاداب‌تر و پر از خلاقیت به نظر برسانند. بنابراین سرمایه گذاری بر روی آثار هنری و سایر اقلام دکور می‌تواند احساس شخصی سازی بیشتری در فضای اداری ایجاد کند و محیطی عالی برای کارایی ایجاد کند.

طراحی دکوراسیون دفتر کار

از آثار هنری استفاده کنید

همانطور که دفتر خود را تزئین می‌کنید، باید به نصب آثار هنری در فضاهای مختلف فکر کنید. دیدن آثار هنری می‌تواند به الهام بخشیدن به خلاقیت در میان اعضای تیم کمک کند. اگرچه، در هنگام انجام این کار، نصب قطعات ساده‌ای که هیچ مزاحمت احتمالی ایجاد نمی‌کنند، مهم است.

 

فضاهای کاری را شخصی سازی کنید

از آنجایی که اعضای تیم شما محل کار خود را در دفتر شما تعیین می‌کنند، ممکن است بخواهند فضای خود را با مواردی که منعکس کننده علایق آنها هستند شخصی سازی کنند تا آنها را در محیط کاری، درگیر و آرام نگه دارند. بنابراین، هنگام طراحی دفتر کار و فضای اداری، سعی کنید این را در نظر داشته باشید و جایی برای شخصی سازی کارمندان بگذارید.

 

پیشنهاد مطالعه: تزیین میز کار اداری، ایده‌هایی برای افزایش بهره‌وری در محیط کار

 

کلام اخر

محیط های کاری می‌توانند به طور قابل توجهی بر بهره وری، رضایت، خلاقیت و راحتی کارکنان سازمان تأثیر بگذارند. با طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار استراتژیک، سازمان‌ها می توانند کار با کیفیت بالا، همکاری و راحتی را در میان نیروی کار خود تشویق کنند. بنابراین، برای به حداکثر رساندن موفقیت سازمان خود، باید در مورد طراحی دفتر خود هدفمند باشید و در نظر داشته باشید که چگونه فضای اداری شما می‌تواند بر گردش کار کارکنان تأثیر مثبت بگذارد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید