دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک، با این ایده‌ها باورتون می‌شه شدنیه!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

برای اینکه بدانید طراحی داخلی کلاسیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌توان دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک داشت، با بساز و بچین همراه بمانید.

طراحی داخلی کلاسیک یا دکوراسیون کلاسیک، ظاهری ساختاریافته و متعادل، غنی از لوازم جانبی و بافت و پرداخت دارد و از جمله سبک‌های دکوراسیونی است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و همواره طرفداران مخصوص به خود را دارد. در حال حاضر نیز، برداشت‌های مدرنی از این ظاهر وجود دارد که آن را برای یک خانه راحت و دلپذیر، عالی می‌کند. دکوراسیون کلاسیک، از قوانین ساده‌ای پیروی می‌کند که می‌توانید آن را با توجه به فضای داخلی خانه خود تطبیق دهید و یک دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک یا بزرگ ایجاد کنید.

برای اینکه بدانید طراحی داخلی کلاسیک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌توان دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک داشت، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

 

سبک طراحی داخلی کلاسیک چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

دکوراسیون منزل کوچک به سبک کلاسیک

سبک طراحی داخلی کلاسیک، یکی از روش‌های چیدمان و دکوراسیون منزل است که بر اساس آن، فضایی اصیل و شیک با استفاده از مبلمان خوب و مواد با کیفیت ایجاد می‌شود که می‌تواند تا چندین سال ماندگار باشد و همچنان شیک و مد روز به نظر برسد. از دیگر عواملی که در ایجاد یک ظاهر ظریف و شیک از دکوراسیون کلاسیک منزل نقش دارند، می‌توان به افزودن اثاثیه با ابهت و شیک، با الهام از دوران یونانی-رومی و همچنین تزئینات و جزئیات مجلل برگرفته از سبک دوره رنسانس، باروک و دوران ویکتوریا اشاره کرد.

ظرافت ذاتی، فضای لوکس، جزئیات تزئینی و استفاده از مواد ظریف تنها برخی از ویژگی‌هایی هستند که یک فضای داخلی خانه به سبک کلاسیک را در طراحی داخلی بسیار محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده است.

همچنین از آنجایی که دکوراسیون به سبک کلاسیک هرگز از مد نمی افتد، به همین دلیل همیشه مورد علاقه بسیاری از افراد است و خواهد بود؛ زیرا حسی جهانی و غیرقابل انکار از زیبایی، اصالت و کلاس را منتقل می‌کند. علاوه بر این، سبک طراحی داخلی کلاسیک دارای ویژگی‌های منحصر به فرد دیگری نیز هست که باعث می‌شود تا این سبک از دکوراسیون در همه جا شناخته شده و محبوب باشد. از جمله این ویژگی‌ها عبارتند از:

دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک به رنگ آبی

  • چیدمان مبلمان در دکوراسیون کلاسیک به صورت متقارن و هماهنگ انجام می‌شود و این موضوع عامل کلیدی در ایجاد فضایی متعادل و دلپذیر مطابق با قوانین کلاسیک است.
  • استفاده از مصالح نجیب و با کیفیت مانند چوب بلوط، چوب ماهون، گیلاس یا راش، سرامیک، برنز و مرمر و همچنین پرده‌ها و کفپوش‌های درجه یک، از دیگر ویژگی‌های طراحی داخلی به سبک کلاسیک محسوب می‌شوند.
  • در کنار مبلمان استاندارد، فضای داخلی به سبک کلاسیک می‌تواند دارای ستون‌ها یا نیم‌ستون‌ها، قرنیزها، پنجره‌های کارشده و حتی مجسمه‌های خاص باشد که همگی ویژگی‌های ظریفی هستند که یادآور دوران باستان هستند.
  • برای یک ظاهر کلاسیک و معتبر، بهتر است به سراغ رنگهای سفید یا بژ بروید. در غیر این صورت، رنگ‌های کلاسیک مورد استفاده در طراحی داخلی عموماً الهام گرفته از طبیعت هستند. سایه‌های زرد، آبی، سبز و قهوه‌ای از جمله رایج‌ترین رنگهای مورد استفاده در این سبک از دکوراسیون هستند.
  • نورپردازی فضای داخلی خانه کلاسیک شامل استفاده از چراغ‌های ایستاده، لوسترهای کریستال یا نور غیر مستقیم برای ایجاد فضایی دلپذیر است.
  • از دیگر ویژگی‌های طراحی داخلی کلاسیک می‌توان به گچ‌بری و قاب بندی‌های خاص روی دیوار و سقف اشاره کرد. قالب های کلاسیک اغلب ساده هستند، اما بسته به انتخاب شما می توانند پیچیده باشند.
  • درب اصلی که برای فضای یک خانه با طراحی داخلی کلاسیک انتخاب می‌شود باید نشان دهنده سلطنت درون باشد. درب‌های قوسی شکل شیاردار با قالب‌های ظریف، زیبایی درب را افزایش می‌دهند. این درها با دستگیره‌های پررنگ و پرآذین نگه داشته می‌شوند تا ظرافت و ظاهری منحصر به فردی را به آن اضافه کنند. 
  • برای انتخاب طراحی داخلی کلاسیک، باید فضای خانه به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوان با استفاده از مبلمان کلاسیک که معمولا در سایز و اندازه‌های بزرگ طراحی و تولید می‌شوند، زیبایی این سبک از طراحی داخلی را کامل کرد. به همین دلیل است که گفته می‌شود دکوراسیون کلاسیک برای فضاهای کوچک انتخاب مناسبی نیست و ممکن است باعث ایجاد شلوغی و درهم و برهم شدن فضا شود. 

پیشنهاد مطالعه: مبلمان کلاسیک ایتالیایی: جدیدترین مدل مبلمان کلاسیک ایتالیایی

 

آیا دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک امکان پذیر است؟

اتاق نشیمن کوچک با سبک کلاسیک

اگر به دکوراسیون کلاسیک علاقه‌مند هستید اما فضای منزلتان به اندازه کافی بزرگ نیست، می‌توانید از سبک طراحی دکوراسیون کلاسیک-مدرن که به عنوان تلفیقی بین گذشته و حال تعریف می‌شود، استفاده کنید. در این سبک از دکوراسیون داخلی، به لطف تعادل ماهرانه اشکال، رنگ‌ها و خطوط تقویت می‌شوند و ظاهری کلاسیک و خاص را برای فضاهای کوچک نیز ایجاد می‌کنند. در واقع این ادغام به محیط‌هایی که به طور همزمان بیانگر تجمل، ظرافت، راحتی و عملکرد هستند، حیات می‌بخشد.

در مقایسه با فضای داخلی کلاسیک خالص، سبک کلاسیک-مدرن بیشتر بر بهینه سازی فضا و عملکرد متمرکز است که دو عنصر کلیدی روند مبلمان امروزی هستند. اساساً این سبک از طراحی داخلی، از ظرافت چشم پوشی نمی‌کند، بلکه آن را بر اساس قوانین مختلف و اصول زیبایی شناسی ایجاد می‌کند. در سبک کلاسیک -مدرن، هر عنصر "اندازه گیری" می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده است که هم زیبا و هم کاربردی باشد. به همین دلیل است که طراحی دکوراسیون کلاسیک-مدرن، یک گزینه بسیار عالی برای دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: تزیین دکوراسیون منزل با وسایل ساده و بدون دردسر

 

چگونه دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک را طراحی کنیم؟

مبل شزلون در دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک

طراحی فضای داخلی کلاسیک، از قوانین ساده‌ای پیروی می‌کند که می‌توانید این قوانین را با طراحی داخلی فعلی خانه خود تطبیق دهید و یک دکوراسیون شیک و جذاب به سبک کلاسیک داشته باشید. برای این منظور، بهتر است که با تغییر موقعیت مبلمان خود شروع کنید. در ادامه 4 عنصر کلیدی از طراحی کلاسیک را معرفی کردیم که کمک می‌کند تا دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنید و به خانه شما جاذبه کلاسیک و خاص می‌بخشد:

 

نقطه کانونی منزل خود را پیدا کنید

اتاق پذیرایی کوچک به سبک کلاسیک

نکته کلیدی در یک فضای داخلی کلاسیک، تقارن و نظم است، با قرار دادن مبلمان و چیدمان آن حول یک نقطه کانونی کلیدی مانند شومینه، می‌توانید تغییرات لازم برای ایجاد دکوراسیون کلاسیک برای منزل خود را شروع کنید. بنابراین بهتر است که ابتدا یک نقطه کانونی در نظر بگیرید. اگر نتوانستید نقطه کانونی مناسبی برای فضای خانه پیدا کنید، می‌توانید به راحتی خط مرکزی اتاق را پیدا کرده و از آن به عنوان نقطه شروع خود استفاده کنید.

 

تقارن در چیدمان را در نظر بگیرید

چیدمان مقارن در سبک دکوراسیون کلاسیک

برای نحوه چیدمان مبلمان خود، به تقارن فکر کنید. سعی کنید تصاویر آینه ای ایجاد کنید، مانند مبل‌های یکسان روبروی یکدیگر با یک میز جلومبلی بین آن، و یا از ترکیب یک مبل بلند و دو صندلی تکی در مقابل هم استفاده کنید، زیرا این کار همچنان تقارن ایجاد می‌کند. البته بهتر است ابتدا به قطعات بزرگ مبلمان بپردازید، سپس در نظر بگیرید که آثار هنری و لوازم جانبی در کدام قسمت‌ها قرار بگیریند. باز هم، استفاده از جفت‌های همسان معمولاً بهترین عملکرد را دکوراسیون کلاسیک دارند. 

همچنین می‌توانید دو صندلی یک شکل را در گوشه یک اتاق قرار دهید تا با ایجاد یک نظم متعادل، هارمونی و حس کلاسیک را برای فضای منزل خود ایجاد کنید.

به طور کلی، سبک کلاسیک شامل مبلمان خوش ساخت با جزئیاتی مانند منبت کاری و پایه‌های کنده کاری شده است و همچنین قطعاتی با جزئیات پرآذین، گاهی اوقات با تأثیر گل یا جانوران است. پارچه‌هایی که دارای بافت و الگوهای ظریف و راه راه های مخلوط با رنگ‌های بلوکی هستند، انتخاب‌های محبوبی برای سبک دکوراسیون کلاسیک خواهند بود.

 

در انتخاب رنگ، به سراغ رنگ‌های خنثی و ملایم بروید

مبلمان کلاسیک با ترکیب رنگ روشن

وقتی نوبت به انتخاب پالت رنگی برای سبک دکوراسیون کلاسیک می‌رسد، به جای رنگ‌های پررنگ و جسورانه، به رنگ‌هایی همچون زرد، آبی، سبز و قهوه‌ای که از جمله رنگ های ملایم هستند، نگاه کنید. رنگ مایل به سفید نیز یک انتخاب سنتی‌تر است، اما استفاده از رنگ سفید شفاف برای تزئینات و جزئیات می‌تواند ظاهری تازه و به روز به سبک کلاسیک بدهد. علاوه بر این، با رعایت قوانین، می‌توانید از رنگ‌های خاص مانند زمردی و زرشکی و الگوهای قوی نیز استفاده کنید.

 

لوازم جانبی و هنری را فراموش نکنید

اکسسوری در دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

استفاده از لوازم جانبی و اکسسوری در دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک و بزرگ، نیز در دستیابی به یک حس منسجم مهم است. بهترین پیشنهاد این است که یک اثر هنری بزرگ را در مرکز یک دیوار یا بالای یک کنسول امتحان کنید، سپس دو چراغ دیواری یا رومیزی یک شکل را در دو طرف آن قرار دهید.

برای کوسن‌ها نیز هماهنگی رنگ و محل قرارگیری آن بسیار مهم است. بهتر است کوسن‌ها را یکی در مقابل دیگری قرار دهید تا حسی رسمی داشته باشید، یا آنها را در گوشه‌های مبل با حالت زاویه‌ای قرار دهید. برای سهولت کار، از اقلام به صورت ست یا جفت استفاده کنید.

همچنین اگر از سایر لوازم جانبی یا اکسسوری برای تکمیل کردن دکوراسیون کلاسیک منزل خود استفاده می‌کنید، سعی کنید از اقلامی با اندازه یا رنگ مشابه استفاده کنید و آنها را به صورت متقارن و آینه‌ای رو به روی هم قرار دهید تا به حس کلاسیک برسید.

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون منزل مدرن و شیک، اینجا کمتر بیشتر است!

دکوراسیون فضای کوچک به سبک کلاسیک

اتاق خواب کوچک به سبک کلاسیک

دکوراسیون خانه کوچک کلاسیک

ایده های طراحی منزل کوچک به سبک کلاسیک

کلام آخر

طراحی داخلی کلاسیک برگرفته از طراحی یونانی و رومی است. این نوع طراحی داخلی بر اساس نظم، تعادل و هماهنگی کامل است. همچنین ایده پشت دکوراسیون کلاسیک منزل، ایجاد حس تقارن کامل است. یعنی اگر یک طراحی داخلی کلاسیک از وسط برش داده شود، یک طرف اتاق کاملاً طرف دیگر اتاق را منعکس می کند.

برای اجرای دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک در منزل یا آپارتمان کوچک خود حتما از مشاوره و راهنمایی طراحان و معماران داخلی زبده بهره بگیرید و در صورت نیاز درخواست خود را ثبت کنید تا ما شرکت‌های مرتبط را به شما معرفی کنیم.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید