راهنمای خرید فرش ماشینی ۱۴۰۲ | از کجا بخریم؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

برای اینکه اطلاعات خوبی در رابطه با فرش ماشینی داشته باشید، حتما این راهنمای خرید فرش ماشینی که در ادامه این بخش از بساز و بچین اماده کردیم را با دقت مطالعه کنید.

اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه دکوراسیون منزل خود هستید، احتمالاً به خرید فرش ماشینی فکر کرده‌اید. این فرش‌ها دارای تولید انبوه بوده و معمولاً بسیار ارزان‌تر از فرش‌های دستباف هستند اما طرح‌های آن می‌تواند به همان اندازه زیبا باشد. با این حال، تفاوت های بسیار زیادی در فرآیند تولید و کیفیت فرش های ماشینی وجود دارد.

برای اینکه اطلاعات خوبی در رابطه با فرش ماشینی داشته باشید، حتما این راهنمای خرید فرش ماشینی که در ادامه این بخش از بساز و بچین اماده کردیم را با دقت مطالعه کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: فرش طوسی و نحوه ست کردن آن در دکوراسیون

 

آشنایی با فرش ماشینی

فرش ماشینی این امکان را برای همه فراهم کرده است که از داشتن فرش باکیفیت در خانه خود لذت ببرند. چه فرشی را بخواهید که طرحی مشابه فرش دستباف داشته باشد و چه فرشی که راحتی فرش شرقی را فراهم کند، در هر صورت می‌توانید آن را در فرش ماشینی پیدا کنید. برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با مشخصات و ویژگی‌های فرش ماشینی داشته باشید، ادامه مطلب را با دقت بخوانید:

 

نخ مورد استفاده در فرش ماشینی

فرش ماشینی

در حال حاضر، فرش ماشینی در طیف وسیعی از ترکیب مواد مختلف موجود است. فرش‌هایی وجود دارد که به صورت مکانیکی در مواد طبیعی مانند پشم و پنبه تولید می‌شوند، اما استفاده از الیاف و مواد مصنوعی نیز در تولید فرش ماشینی بسیار رایج هستند. همه نخ‌ها و موادی که برای بافت فرش ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرند، خواص منحصر به فرد خود را دارند و دارای مزایا و معایب هستند.

 

نخ های مورد استفاده در فرش ماشینی از سه قسمت تشکیل شده است:

  1. نخ خاب فرش که معمولاً از اکریلیک یا پلی استر یا پلی پروپیلن ساخته می شوند
  2. نخ پود که معمولاً از جوت درست می شود
  3. نخ تار که معمولاً از پنبه یا پلی استر تهیه می شود

 

  • نخ پلی پروپیلن (پشم مصنوعی): این نوع نخ، یک الیاف ساخته شده توسط انسان و سازگار با محیط زیست است و یکی از رایج‌ترین ترموپلاستیک‌های موجود در بازار است و به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست، کمترین تأثیر را در بین تمام پلاستیک‌ها بر محیط زیست دارد. این ماده در برابر سایش مقاومت بالایی دارد و می تواند گرما را به خوبی تحمل کند، اما به سرما حساس است. فرش هایی که با استفاده از پشم مصنوعی تولید می‌شوند ارزش بسیار خوبی دارند و برای افرادی که به مواد طبیعی آلرژی دارند ایده آل هستند. این ماده پرز نمی‌دهد، به راحتی تمیز می‌شود و عمدتاً به دلیل خواص آن، اغلب در تولید فرش های ماشینی استفاده می‌شود.

 

  • نخ پنبه: پنبه یک الیاف نساجی از خانواده گیاه پنبه است. این ماده بسیار بادوام، مقاوم در شستشو است و اغلب در تولید لباس و سایر منسوجات استفاده می‌شود. پنبه به طور قابل توجهی دوام بیشتری نسبت به جوت دارد که در بسیاری از فرش‌ها استفاده می‌شود و در هنگام استفاده مستعد سایش است.

 

  • نخ جوت: جوت گیاهی نیمه گرمسیری است که در مناطقی مانند هند، چین و تایلند می‌روید و نخ جوت از ساقه این گیاه تولید می‌شود. الیاف جوت اغلب کوتاه هستند که ریسندگی آنها را دشوار می‌کند و در نتیجه روان کننده چرخان به آن اضافه می‌شود. تولید این محصول نسبتاً ارزان است و در تعدادی از تارهای فرش ماشینی استفاده می‌شود که در مقایسه با پنبه، فرش کمی سفت‌تر ایجاد می‌کند که باعث انعطاف پذیری فرش می‌شود.

 

پیشنهاد مطالعه: فرش کرم با چه مبلی ست می‌شود؟

 

بافت فرش ماشینی

بافت فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی از طریق هزاران حلقه نخ وارد شده به یک ماشین بافندگی مکانیکی غول‌پیکر تولید می‌شوند که به سرعت فرش را مطابق با الگوی انتخابی می‌بافد. در طول فرآیند تولید فرش ماشینی، که در عرض‌های ثابت انجام می شود، می‌توان الگوها و اندازه‌های مختلف را به طور همزمان تولید کرد، که به معنای حداقل ریختن مواد پس از کارکرد دستگاه است. 

فرآیند بافت فرش ماشینی با توجه به اندازه فرش، در مقایسه با فرش دستباف که ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها طول بکشد، بسیار کوتاه‌تر است و همین موضوع نیز دلیل اصلی ارزان‌تر بودن فرش‌های ماشینی نسبت به فرش‌های دستباف است.

بعد از اینکه بافت فرش ماشینی به پایان رسید، سطح خاب فرش با تیغه‌های مخصوصی پرداخت می‌شود تا سطحی یکنواخت و براق برای فرش ایجاد شود. سپس قسمت پشت فرش ماشینی نیز طی فرآیند آهار زنی، به رزین و چسب های مخصوص آغشته می‌شود تا گره‌های بافته شده فرش، کاملا مستحکم شوند. در نهایت، برش‌های طولی و عرضی فرش و همچنین لبه دوزی و ریشه زنی برای فرش، انجام خواهد شد.

 

طرح و رنگ و اندازه فرش ماشینی

فرش ماشینی کلاسیک

فرش ماشینی مدرن

امروزه طیف وسیعی از فرش‌های ماشینی، هم از نظر مدل و هم از نظر کیفیت، برای انتخاب وجود دارد. یعنی شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون منزل خود، از میان طرح‌های مدرن در طیفی از رنگ‌های مختلف و از میان فرش‌های شرقی با ظاهر سنتی و کلاسیک با طیفی از نقش و نگارهای مختلف، بهترین و مناسب‌ترین طرح و رنگ از فرش ماشینی را انتخاب کرده و دکوراسیون منزل خود را کامل کنید. همچنین، از آنجایی که تولید فرش ماشینی به صورت مکانیکی انجام می‌شود، تولید مجموعه‌های کوچکتر به سرعت برای بازارهای منتخب نیز آسان‌تر است.

علاوه بر این، از نظر اندازه فرش ماشینی نیز، محدوده وسیعی وجود دارد و معمولاً به راحتی می‌توان فرش مناسب را در اندازه دلخواه پیدا کرد. 

 

قیمت فرش ماشینی

قیمت فرش ماشینی

از آنجایی که این نوع فرش‌ها به سرعت بافته می‌شوند، اغلب ارزان‌تر هستند. شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا از نمونه‌های مختلف فرش ماشینی برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که قیمت فرش ماشینی نیز با توجه به الیاف و نخ مورد استفاده در بافت فرش، تعداد گره‌ها و شانه‌های فرش متغییر بوده و می‌توانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین و مناسب‌ترین فرش ماشینی را انتخاب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون مدرن با فرش قرمز، یکنواختی فضا را بشکنید

 

بازارهای خرید فرش ماشینی

اگرچه امروزه در تمام شهرهای بزرگ و کوچک چندین فروشگاه فرش ماشینی وجود دارد، اما اگر تمایل دارید، تنوع بیشتری از طرح‌ها و مدل‌های فرش ماشینی را ببینید و از میان انها، بهترین طرح و نقش از فرش ماشینی را انتخاب کنید، بهترین پیشنهاد این است که با بازارهای خرید فرش ماشینی آشنا باشید و با مراجعه به این بازارها، فرش‌های ماشینی را از نزدیک ببینید و بعد با توجه به بودجه خود، بهترین و مناسب‌ترین فرش ماشینی را انتخاب کنید. در ادامه بهترین بازارهای خرید فرش ماشینی را معرفی کردیم:

 

مرکز فروش فرش ماشینی در بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران، یکی از قدیمی‌ترین مراکز فروش فرش ماشینی است که می‌توانید تنوع بی نظیری از انواع فرش ماشینی را در این بازار ببینید و یک خرید عالی داشته باشید. بازار فرش فروشان در بازار بزرگ تهران، در خیابان ۱۵ خرداد، میدان سبزه میدان و انتهای بازار کفاشان واقع شده است.

 

بازار فرش ماشینی در خیابان سهروردی

اگر تمایلی ندارید، وارد شلوغی بازار بزرگ تهران شوید، بهترین پیشنهاد این است که برای دیدن جدیدترین نمونه‌های فرش ماشینی و خرید فرش، به خیابان سهروردی تهران مراجعه کنید و تنوع بی نظیری از بهترین و باکیفیت‌ترین فرش‌های ماشینی را در فروشگاه‌های موجود در خیابان سهروردی ببینید و انتخاب کنید.

 

مرکز فروش فرش ماشینی در مولوی

اگر تصمیم دارید فرش ماشینی با قیمت مناسبی تهیه کنید می‌توانید سری به بازار فرش در خیابان مولوی بزنید و از نمونه‌های متنوع فرش ماشینی که در فروشگاه‌های موجود در این خیابان وجود دارد، دیدن کنید و یک خرید عالی داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: فرش فانتزی جدید 2023 برای پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه

 

شهر فرش

شهر فرش، قطعا یکی از شناخته شده‌ترین مراکز فروش فرش ماشینی در تهران است که می‌توانید مجموعه‌ای از انواع فرش ماشینی در طرح‌های مدرن و کلاسیکف فرش فانتزی، گلیم فرش، تابلو فرش و فرش ماشینی را در این هایپرمارکت ببینید و با توجه به بودجه خودف یک خرید عالی انجام دهید.

  • آدرس شهر فرش: بعد از میدان آزادی، روبروی تهرانسر شعبه مرکزی شهرفرش
  • شماره تماس شهر فرش: ۰۲۱۴۸۰۶۲

 

سرای ابریشم

سرای ابریشم، یکی دیگر از مراکز فروش فرش در تهران است که می‌توانید با مراجعه به این مراکز، از تجربه و تخصص فروشندگان فرش در زمینه انتخاب بهترین سایز و اندازه از فرش ماشینی استفاده کنید و بهترین فرش ماشینی را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب نمایید.

  • آدرس سرای ابریشم:  خیابان مصطفی خمینی،چهارراه سیروس،سرای ابریشم
  • شماره تماس سرای ابریشم: 02122647876

 

آقای فرش

آقای فرش، یکی دیگر از مراکز تخصصی فروش فرش در تهران است که انواع فرش ماشینی، دستباف و تابلو فرش را در طرح‌ها و اندازه‌های متنوع را می‌توانید در انجا ببینید و یک خرید عالی را تجربه کنید.

  • شعبه 1 آقای فرش: اتوبان آیت الله سعیدی، بازار مبل یافت آباد، پاساژ کاسپین، طبقه 3   
  • شعبه 2 آقای فرش: بزرگراه بابایی (شرق)، خروجی حکیمیه -بهشت، بلوار بهار، خیابان بهشت، ارکیده 9
  • شماره تماس آقای فرش: 02161999

 

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین مدل فرش مینیمال بخر و دكوراسیون رو شیك بچین !

 

کلام اخر

فرش ماشینی، یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای کامل دکوراسیون منزل با هر سبک و استایلی است و به شما این امکان را می‌دهد تا با هزینه بسیار مناسب، یک فرش زیبا با طرح نقش مدرن یا کلاسیک را برای فضایی که در اختیار دارید انتخاب کرده و چیدمان منزل خود را به بهترین شکل ممکن کامل کنید.

برچسب ها:
فرش ماشینی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید