دکوراسیون مدرن با فرش قرمز، یکنواختی فضا را بشکنید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۱
دسته ها:

ایده‌های دکوراسیون مدرن با فرش قرمز؛ ست کردن مبلمان مدرن با فرش قرمز، ست کردن پرده مدرن با فرش قرمز و...

فرش یکی از مهم‌ترین عناصر در فضای منزل است که زیر پا را گرم و نرم کرده و حس فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد. سبک مدرن یکی از سبک‌های محبوب بوده که در آن اجزا به صورت مینیمال طراحی شده‌اند. دکوراسیون مدرن با فرش قرمز یکی از زیباترین ایده‌هایی است که می‌توان در منزل اجرا کرد. در این بخش از سایت بساز و بچین بیشتر با نحوه اجرای دکوراسیون شیک و مدرن همراه با فرش قرمز آشنا خواهیم شد.

 

ایده‌های دکوراسیون مدرن با فرش قرمز

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز و سفید

دکوراسیون شیک و مدرن با فرش قرمز

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز و مشکی

روزی روزگاری در بیشتر خانه‌های ایرانی فرش‌ها قرمز بودند اما رفته رفته فرش‌ها جای خود را به رنگ‌های کرم و بعدها رنگ‌های متنوع‌تری دادند. در این میان افرادی بودند که همچنان به فرش‌های قرمز علاقه نشان می‌دادند به همین دلیل باز هم در بسیاری از مغازه‌های فرش فروشی می‌توان فرش قرمز را در سبک سنتی یا حتی مدرن یافت. مدرن یکی از سبک‌های رایج و دوست داشتنی بوده که برخی از افراد ترجیح می‌دهند چیدمان و دیزاین خانه خود را برحسب سبک مدرن انجام دهند.

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز یکی از سبک‌های محبوب و دوست داشتنی بوده که در بخش های مختلف منزل اعم از اتاق خواب، سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، آشپزخانه و حتی راه پله و راهروها نیز قابل انجام است. در ادامه با ایده هایی جهت طراحی دکوراسیون مدرن با فرش به رنگ جذاب و دوست داشتنی قرمز معرفی خواهد شد:

 

ست کردن مبلمان مدرن با فرش قرمز

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز و طوسی

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز در اتاق خواب

ست کردن فرش قرمز با روتختی در اتاق کودک

مبلمان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر خانه‌ای هستند که می‌توان سبک‌های مختلف آن را اجرا کرد. در سبک مدرن از مبلمانی استفاده می‌شود که تابع الگوهای مینیمال و خطوط صاف بوده و در مجموعه‌های کامل و نیم ست طراحی می‌شوند. برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان فرش قرمز و مبلمان بهتر است از رنگ‌های مکمل که با قرمز در تضاد هستند استفاده شود. سبز، نارنجی، سفید، کرم، آبی و ... جزو رنگ‌هایی هستند که برای بدنه یا روکش مبل در نظر گرفته می‌شوند.

طیف‌های متنوع رنگ قرمز نیز هماهنگی زیبایی را در کنار فرش قرمز به وجود می‌آورند. رنگ‌های خنثی مانند طوسی، کرم، مشکی و سفید نیز به آسانی با فرش قرمز ست می‌شوند. کافی است طرح‌های به کار رفته در پارچه یا چرم مبل، ساده و ظریف بوده تا در کنار فرش تشکیل یک دکوراسیون مدرن بدهند. اگر از رنگ قرمز در اتاق خواب استفاده می‌شود، می‌توان روتختی را از طیف‌های متنوع قرمز انتخاب کرد تا با فرش قرمز هماهنگی زیبایی به وجود آورد.

 

ست کردن پرده در دکوراسیون مدرن با فرش قرمز

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز و والان قرنز زیبا

پرده به عنوان پوشاننده پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که در دکوراسیون مدرن می‌توان آن را با فرش قرمز ست کرد. برای داشتن طراحی داخلی مدرن، پرده‌هایی که با سایه فرش مطابقت دارند، انتخابی عالی و ایده‌آل است زیرا ظاهری یکپارچه و منسجم به وجود می‌آورند. سفید یا خاکستری جزو رنگ‌های خنثی بوده که تضاد بسیار زیبایی ایجاد کرده و نمایی شیک و مدرن به وجود می آورند.

والان‌ یکی از آیتم‌های جذابی است که در دکوراسیون مدرن می‌توان از آن استفاده کرد. برای ایجاد هماهنگی بیشتر می‌توان رنگ والان را کاملا همرنگ فرش قرمز انتخاب کرد یا اینکه طوری باشد که با کوسن‌های مبل همخوانی داشته باشد.

 

ست کردن کفپوش در دکوراسیون مدرن با فرش قرمز

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز و مبل طوسی و صورتی

اگر پوشش کف خانه با فرش قرمز هماهنگی ایجاد کند زیبایی بصری به اوج می‌رسد. سنگ و سرامیک‌های سفید، کرم و شیری بهترین انتخاب در دکوراسیون مدرن هستند. پارکت و لمینت‌های روشن یا به رنگ چوب نیز با فرش قرمز ست شده و جذابیت خاصی دارند.

 

ست کردن دیوار در دکوراسیون مدرن با فرش قرمز

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز در راهرو

دیوارها بخش مهمی از خانه هستند که در اتاق نشیمن، سالن پذیرایی، اتاق ناهارخوری، آشپزخانه، راهرو، راه پله، اتاق خواب‌ها و ... مورد توجه قرار می‌گیرند. در دکوراسیون مدرن اصولا دیوارها رنگ روشن و طرحی ساده دارند. اگر خواهان استفاده از کاغذ دیواری هستید، طرح‌هایی را انتخاب کنید که مینیمال بوده یا بافت درون کاغذ دیواری است. در سبک مدرن، تاکید بر سادگی است از این رو بهتر است دیوارها با کفپوش هماهنگی داشته باشند تا زیبایی بیشتری به وجود آورند.

 

ست کردن لوستر در دکوراسیون مدرن با فرش قرمز

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز با نور سقفی

لوستر وسیله‌ای برای روشنایی است که در دکوراسیون مدرن از نوع ساده با طراحی مینیمال استفاده می‌شود. معمولا فلز و چوب بهترین متریال‌ برای لوستر هستند که با فرش قرمز هماهنگی زیبایی به وجود می‌آورند. به جای لوستر می‌توان از هالوژن‌های سقفی توکار استفاده کرد که داخل سقف قرار گرفته و همچون نقطه‌ای نورانی فضای خانه را روشن و دلباز نشان می‌دهند و راحت‌تر با فرش قرمز در دکوراسیون مدرن ست می‌شوند.

 

ست کردن کابینت در دکوراسیون مدرن با فرش قرمز

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز در آشپزخانه

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز در آشپزخانه مینیمال

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز طرح دار

دکوراسیون مدرن با فرش دراز قرمز

کابینت آشپزخانه در دکوراسیون مدرن از طرح ساده و مینیمال پیروی کرده که از متریال‌های مختلف مانند هایگلاس، ام دی اف، ملامینه، پلی اورتان، فلز، انزو، ممبران، وکیوم و ... تهیه می‌شود که فاقد حکاکی بوده و در آن از جزئیات تزئینی یا اصلا استفاده نشده یا اینکه به مقدار خیلی کم و جزئی به کار رفته است.

 

ست کردن اکسسوری‌ها در دکوراسیون مدرن با فرش قرمز

ست کردن اکسسوری ها با فرش قرمز

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز و مبل طوسی

اکسسوری‌های مختلفی وجود دارند که که در چیدمان منزل از آن‌ها استفاده می‌شود. برای ایجاد هماهنگی بیشتر در دکوراسیون مدرن، اکسسوری‌ها طرح ساده با خطوطی صاف یا منحنی به دور از پیچیدگی داشته و رنگ آن یکی از رنگ‌های خنثی، مکمل یا هماهنگ با قرمز است. اکسسوری انتخابی می‌تواند شامل شمع، شمعدان، آینه، گلدان، تابلو، شلف و ... باشد.

 

بخوانید:

 

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز گرد

دکوراسیون مدرن با فرش قرمز خال خالی

کلام آخر

قرمز رنگی آتشین، فریبنده و جذاب است که جزو رنگ‌های اصلی به شمار می‌آید. قرمز گوجه‌ای، زرشکی، جگری، ماهاگونی، شرابی، سرخ آتشین، فندقی، آجری و ... از طیف‌های رنگی متنوع قرمز به شمار می‌روند که می‌توان از آن‌ها در دکوراسیون مدرن استفاده کرد. دکوراسیون مدرن با فرش قرمز زیبایی منحصر به فردی داشته که می‌تواند انتخاب افراد خاص پسند باشد.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید