راهنمای انتخاب بهترین فرش مناسب برای پارکت + ست رنگی مناسب!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۳ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

اگر می‌خواهید بهترین فرش مناسب برای پارکت را انتخاب کنید و جزییات آن را بدانید، همراه ما باشید تا هوشمندانه دست به کار شوید.

پارکت یکی از محبوب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین کفپوش‌هایی است که می‌توانید در خانه تجربه کنید و از آن لذت ببرید! فضای جذاب و زیبای خانه به وسیله کفپوش‌های دکوراتیو و شیک دیزاین می‌شود تا بتوانید فضایی دلپذیر را تجربه کنید. هر کسی برای داشتن یک محیط جذاب و زیبا در خانه تلاش می‌کند تا متناسب با ابعاد، شرایط و ویژگی‌هایی که از سلیقه شخصی برداشت می‌شود، فضایی دلپذیر ایجاد گردد. به این ترتیب می‌توانید با آگاهی از فرش مناسب برای پارکت، بهترین گزینه را انتخاب نمایید و فضای دلپذیر و زیبایی را رقم بزنید.

در ادامه همراه بساز و بچین باشین تا جزییات و نحوه انتخاب بهترین فرش مناسب برای پارکت را بررسی کنیم.

 

چرا باید بر روی پارکت از فرش استفاده کنید؟

چرا باید بر روی پارکت از فرش استفاده کنید؟

استفاده از فرش بر روی پارکت به عنوان یک لایه حفاظتی و تزیینی مورد توجه قرار می‌گیرد. اکثر افرادی که علاقه‌مند به خرید فرش برای پارکت هستند، زیبایی بصری آن را مورد توجه قرار می‌دهند. پارکت‌ها به رنگ های تیره و روشن ارائه می‌شود. شما می‌توانید طیفی از قهوه‌ای سوخته تا کرم را برای پارکت انتخاب کنید. اما ست کردن فرش با پارکت و رعایت هارمونی موضوع مهم دیگری است که باید حتما به آن توجه کنید.  بسیاری از افراد که برای پارکت فرش تهیه می‌کنند، به میزان محافظت فرش از پارکت نیز توجه ویژه‌ای دارند. فرش می‌تواند از پارکت در برابر خراش، آسیب، رطوبت و خطراتی که از مبلمان و سایش صندلی‌ها یا دیگر اشیاء سنگین ایجاد می‌شود پیشگیری نماید. نکته مهم بعدی که ضرورت استفاده از فرش بر روی پارکت را یادآوری می‌کند، پیشگیری از لغزندگی است. پارکت‌ها سطوح صافی هستند که با کمی بی احتیاطی یا دمپایی نامناسب بر روی آن ها دچار لیز خوردگی خواهید شد، به این ترتیب باید حتما از فرش مناسب برای پارکت استفاده کنید. استفاده از فرش بر روی پارکت می‌تواند به تزیین اتاق کمک کند و جلوه‌ای زیبا و گرم برای شما فضا ایجاد کند. انتخاب یک فرش با رنگ‌ها و الگوهای متنوع می‌تواند به زیبایی طراحی داخلی کمک کند. از سوی دیگر نبود فرش موجب می‌شود تا فضای زندگی شما صداها را منعکس کند! شما می‌توانید با کمک فرش به بهترین شکل ممکن صداها را جذب نموده و از انتقال آن به طبقات زیرین جلوگیری نمایید. فرش‌ها در انواع مختلف و طرح‌ها یا رنگ‌های متنوع تولید و عرضه می‌شوند. به این ترتیب می‌توانید با انعطاف زیاد، فرش‌های مناسبی را برای استفاده انتخاب نمایید.

 

بهترین رنگ فرش برای ست کردن با پارکت

بهترین رنگ فرش برای ست کردن با پارکت

انتخاب رنگ فرش برای ست کردن با پارکت به سلیقه‌های شما، دکوراسیون داخلی فضای مدنظرتان، منبع نور و تم دکوراسیون بستگی دارد. به همین دلیل باید هوشمندانه دست به کار شوید و با انتخاب یک فرش مناسب برای فضای منزل‌تان، حس و حال خوبی را ایجاد نمایید. انتخاب رنگ تنها از طریق پالت رنگی انجام نمی‌شود، شما می‌توانید با استفاده از یادگیری اصول کلی انتخاب رنگ مناسب برای فرش، بهترین گزینه را انتخاب نمایید و از آن لذت ببرید. در این بخش به اصول مهم در انتخاب رنگ فرش اشاره می‌کنیم.

 

1. تضاد رنگی در انتخاب رنگ فرش

تضاد رنگی در انتخاب رنگ فرش

از مهم‌ترین پارامترهایی که باید در انتخاب رنگ فرش به آن توجه کنید، تضاد رنگی است. اگر پارکت شما دارای رنگی خاصی باشد، باید فرش با رنگی که تضاد مطلوبی با رنگ پارکت دارد را انتخاب کنید. برای مثال، اگر پارکت روشن باشد، می‌توانید از فرش با رنگ‌های تیره استفاده نمایید. اگر پارکت شما به رنگ روشن است، حتما از رنگ فرش روشن انتخاب نمایید و از جزییات آن لذت ببرید.

 

2. هماهنگی با دیگر المان‌های دکوراسیون داخلی

هماهنگی با دیگر المان‌های دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از نکاتی که در این خصوص باید توجه کنید، توجه به هماهنگی رنگ فرش با دیگر المان‌های فضای داخلی است. شما باید هوشمندانه نسبت به انتخاب فرش اقدام کنید تا هارمونی و هماهنگی خوبی با سایر المان‌ها ایجاد نمایید. با کمک همین ایده پردازی می‌توانید به بهترین شکل ممکن فضای دکوراسیون داخلی منزل را بچینید و از جزییات آن لذت ببرید.

 

3. رنگ‌های طبیعی در دکوراسیون داخلی

رنگ‌های طبیعی در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ‌های متناسب با طبیعت، ایده مناسبی است. به این ترتیب می‌توانید هوشمندانه دست به کار شوید و با انتخاب پالت رنگی طبیعی، فضای مطلوبی را خلق نمایید. یادتان باشد که رنگ طبیعی به بهترین شکل ممکن محیط زندگی شما را برای یک تجربه خوب آماده می‌کند و حسی از آرامش و امنیت را ایجا می‌نماید. شما به راحتی می‌توانید با کمک انتخاب هوشمندانه رنگ‌های طبیعی، محیطی دوست داشتنی ایجاد نمایید. این رنگ‌ها شامل سبزها در طیف‌های گوناگون، آبی آسمانی یا قهوه‌ای است.

 

4. کنتراست در الگو و طرح اصلی

 کنتراست در الگو و طرح اصلی

شما به راحتی می‌توانید با در نظر گرفتن کنتراست حاکم بر دکوراسیون داخلی، الگوها و طرح‌های مدنظر برای فرش را انتخاب نمایید. کنتراست به شکلی هوشمندانه فضا را برای ایجاد تعادل آماده می‌کند. شما می‌توانید با کمک ایجاد تناسب در فضا، حس و حال خوبی را تجربه کنید و از همه چیز لذت ببرید. کنتراست به تیره و روشن بودن رنگ‌ها و طیف آن در فضا گفته می‌شود.

 

5. رنگ‌های تیره مخصوص فضاهای بزرگ

رنگ‌های تیره مخصوص فضاهای بزرگ

در فضاهای بزرگ با نور کم، انتخاب فرش‌هایی با رنگ‌های تیره می‌تواند احساس گرما و صمیمیت را خلق نماید. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از رنگ های تیره، فضایی دلپذیر و جذاب ایجاد کنید و همه چیز را برای داشتن یک محیط دلپذیر فراهم نمایید. یادتان باشد که رنگ تیره انعکاس نور را محدود می‌کند. به همین دلیل باید از رنگ‌های تیره تنها برای فضاهای بزرگ استفاده کنید که نیازمند دید بصری خاصی نیستید!

 

6. رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک

رنگ‌های روشن برای فضاهای کوچک

همان طور که در بالا اشاره شد، باید از رنگ‌های روشن فرش، برای فضاهای کوچک استفاده کنید. رنگ‌های روشن انعکاس نور خوبی ایجاد می‌کنند و قطعا تجربه یک فضای دلپذیر و شیک همراه با نور مناسب، به وسیله همین رنگ‌های روشن ممکن می‌شود.

 

7. تم فضا را مدنظر قرار دهید

تم فضا را مدنظر قرار دهید

یکی دیگر از پارامترهایی که باید به آن توجه کنید، تم کلی فضا است. شما باید براساس تم اصلی فضای زندگی‌تان نسبت به انتخاب رنگ فرش اقدام نمایید. رنگ فرش به طور مستقیم با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ است. به همین دلیل باید هوشمندانه قبل از هر چیزی دست به کار شوید و پالت رنگی دکوراسیون مدنظرتان را کشف کنید تا فضای دلپذیری را ایجاد کنید.

 

راهنمای انتخاب بهترین فرش مناسب برای پارکت

راهنمای انتخاب بهترین فرش مناسب برای پارکت

انتخاب فرش مناسب برای پارکت نیازمند آگاهی از اطلاعاتی است که به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه دست به کار شوید. برای انتخاب بهترین فرش مناسب پارکت باید حتما به این جزییات توجه کنید. این اصول ذهن شما را یاری می‌کند تا بدون ریسک انتخاب اشتباه یا پشیمانی از انتخاب، بتوانید هوشمندانه دست به کار شوید و یک فرش مناسب برای پارکت انتخاب کنید. در ادامه به بررسی این پارامترها که راهنمای انتخاب بهترین فرش مناسب برای پارکت محسوب می‌شوند، می‌پردازیم.

  1. جنس فرش: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمان خرید فرش باید به آن توجه کنید، جنس فرش است. فرش‌ها اغلب از جنس‌های مختلفی مانند نخ، پشم، پلی‌استر، یا نایلون تولید می‌شوند. برخی از جنس‌ها مانند پلی‌استر و نایلون به دلیل مقاومت بالا، مورد توجه قرار می‌گیرند. فرش‌های ابریشم نیز قیمت بالایی دارند و درخشش فوق‌العاده آن‌ها بسیار چشم نواز است. انتخاب جنس فرش باید با توجه به سبک زندگی، بودجه و سبک دکوراسیون داخلی انجام شود.
  2. اندازه و شکل: اندازه و شکل فرش باید به ابعاد و طرح فضای مدنظر شما تناسب داشته باشد. شما به راحتی می‌توانید برای فضاهای بزرگ بنابر سلیقه شخصی از فرش بزرگ استفاده کنید و برای فضاهای کوچک، از قطعات کوچکتری از فرش استفاده نمایید. به این ترتیب همه چیز برای یک ساختار بی نظیر آماده می‌شود.
  3. طرح و رنگ: طرح و رنگ فرش باید با دیگر المان‌های داخلی اتاق هماهنگ باشد. معمولا طرح و رنگ فرش را طوری انتخاب می‌کنند تا هارمونی بی نظیری با رنگ پارکت داشته باشد و جزییات را به شکلی مدرن، کلاسیک یا لوکس نمایش دهد.
  4. مناسبت استفاده: اگر اهل فعالیت‌های خانوادگی هستید، قطعا وجود فرش یک گزینه مناسب برای فضای شما است. اما بر اساس سبک زندگی باید فرش را انتخاب کنید. مثلا اگر دارای پت هستید، انتخاب فرش‌هایی با پرز بلند اصلا گزینه مناسبی نیست. اگر دارای کودک در منزل هستید، انتخاب فرش‌های ابریشمی و حساس نیز گزینه مناسبی نیست. پس با توجه به شرایط‌تان دست به انتخاب بزنید.
  5. نگهداری آسان: فرشی که می‌توانید به آسانی آن را تمیز کنید، گزینه بهتری برای خرید است. فرش‌هایی که لکه را بر روی خود نگه میدارند، برای خانواده های بچه دار اصلا مناسب نخواهند بود.
  6. ضخامت فرش: ضخامت فرش نقش مهمی در احساس نرمی و راحتی دارد. فرش‌های ضخیم‌تر ممکن است در ایجاد حس لطافت و دفع صدا مؤثرتر باشند، اما در نظر داشته باشید که فرش‌های بسیار ضخیم ممکن است دربعضی موارد مشکلاتی از جمله خطر لغزش ایجاد کنند. نکته مهم بعدی، انتخاب فرش‌های ضخیم برای خانه و ریسک خیس شدن فضا است. شما باید هوشمندانه فرش مناسبی را انتخاب کنید که براساس اقلیم و شرایط‌تان گزینه مطلوبی باشد.
  7. بودجه: مقداری که می‌توانید برای فرش هزینه کنید نیز اهمیت دارد. بر اساس بودجه خود، می‌توانید از فرش‌های با کیفیت متوسط یا بالا انتخاب کنید. سعی کنید تمام جزییات و پارامترهای مهم در خرید را رعایت نمایید.
  8. آلرژی را مدنظر داشته باشید: یکی از پارامترهای مهم در خرید فرش، توجه به الرژی است. اگر به هر دلیلی حساسیتی به الیاف طبیعی و پشم دارید، حتما در خرید فرش این پارامتر را مدنظر قرار دهید و هوشمندانه انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.
  9. نکات بهداشتی: اگر بچه کوچک در خانه داری یا از حیوانات خانگی در منزل نگهداری می‌کنید، انتخاب فرش‌های آنتی باکتریال، قابل شست و شو و مقاوم بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

با درنظر گرفتن این پارامترها می‌توانید خرید هوشمندانه‌ای را رقم بزنید و بدون پشیمانی از انتخاب‌تان، به بهترین شکل برای یک تجربه عالی از دکوراسیون داخلی و فرش‌های مناسب برای پارکت لذت ببرید.

 

ایده انتخاب بهترین فرش مناسب پارکت

در این بخش تصاویری برای ایده گرفتن شما عزیزان جمع آوری کرده ایم که میتوانید با دقت در جزییات و توضیحات هرکدام هوشمندانه انتخاب کنید.

ایده انتخاب بهترین فرش مناسب پارکت

ایده انتخاب فرش مناسب برای پارکت | استفاده از جدیدترین و خاص ترین طرح فرش به شکل نازک و رنگ کرم و شکلاتی مناسب پارکت کرم رنگ و روشن

 

ایده انتخاب بهترین فرش مناسب پارکت

ایده انتخاب فرش مناسب برای پارکت | استفاده از بهترین و جذاب ترین طرح فرش به شکل گرد با پرزهای بلند و خز مانند به رنگ سفید مناسب پارکت تیره

 

ایده انتخاب بهترین فرش مناسب پارکتض

ایده انتخاب فرش مناسب برای پارکت | استفاده از جذاب ترین و زیباترین طرح فرش به شکل کلاسیک با الیاف کوتاه و تم گلبهی مناسب پارکت قهوه ای سوخته

 

ایده انتخاب بهترین فرش مناسب پارکت

ایده انتخاب فرش مناسب برای پارکت | استفاده از خاص ترین و ساده ترین طرح فرش به شکل سفید و طوسی و طرح کلاسیک مدرن تلفیقی مناسب پرکت طوسی

 

ایده انتخاب بهترین فرش مناسب پارکت

ایده انتخاب فرش مناسب برای پارکت | استفاده از بهترین و خاص ترین طرح فرش به شکل مدرن با طراحی خاص سفید و طوسی تیره و روشن مناسب پارکت روشن

 

ایده انتخاب بهترین فرش مناسب پارکت

ایده انتخاب فرش مناسب برای پارکت | استفاده از بهترین و شیک ترین طرح فرش با طرح ساده و مدل روستیک کرم رنگ مناسب برای پارکت قهوه ای تیره

 

ایده انتخاب بهترین فرش مناسب پارکت

ایده انتخاب فرش مناسب برای پارکت | استفاده از شیک ترین و جذاب ترین طرح فرش به شکل بدون الیاف بلند و دارای طرح روستیک ساده و هماهنگ

 

ایده انتخاب بهترین فرش مناسب پارکت

ایده انتخاب فرش مناسب برای پارکت | استفاده از بهترین و جذاب ترین طرح فرش به شکل سیاه و سفید دارای حاشیه مناسب برای پارکت چوبی شکلاتی رنگ

 

کلام آخر

برای داشتن یک فضای بی نظیر در خانه، باید حتما فرش مناسب برای پارکت انتخاب نمایید. فرش‌های مناسب دارای ویژگی‌های خاصی هستند که در بالا به آن اشاره کردیم. پس تلاش کنید تا در زمان خرید با توجه به همین گزینه‌ها انتخاب خوبی را رقم بزنید.

ایده شما برای انتخاب فرش مناسب برای پارکت چیست؟ نظرتان را بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید