فرش کرم با چه مبلی ست می‌شود؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

معرفی انواع ست مبل با فرش کرم، اگر می‌خواهید بدانید فرش کرم با چه مبلی ست می‌شود و چه رنگ‌هایی مناسب ست کردن با فرش کرم هستند، این مطلب را بخوانید.

اکثر خانم‌ها برای زیبایی دکوراسیون منزل تلاش می‌کنند. کشف کردن هارمونی رنگ‌ها و نحوه ست کردن لوازم خانه با یکدیگر، گزینه‌ای بسیار رایج است که اثرات لذتبخشی را دارد. نکته قابل توجه در این خصوص، آگاهی از قوانین و اصول ست کردن رنگ‌ها است. شما باید بر اساس پتانسیل محیط و المان‌هایی که در اختیار دارید، بتوانید فضا را در بهترین حالت دیزاین کنید. زمانی که از فرش کرم در خانه استفاده می‌کنید، برای ست کردن مبلمان باید اصولی را بدانید. در واقع ست مبل با فرش کرم، در یک چارچوب حرفه‌ای انجام می‌شود تا نتایج خوبی داشته باشد.

در این بخش از بساز و بچین قصد داریم با بررسی نحوه ست کردن مبل با فرش کرم، اطلاعاتی را به شما ارائه کنیم.

 

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی مدرن و شیک

رنگ کرم یکی از رنگ‌های ملایم و دلپذیر است که معمولا در خانه‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. دیوارهای کرم، مبلمان کرم یا فرش کرم همیشه یک انتخاب کلاسیک، سنگین و جذاب برای ما محسوب می‌شود. زیبایی فضا با این رنگ چشم گیر است. دامنه رنگ‌هایی که می‌توانند در یک هارمونی زیبا با کرم باشند، موجب شده است تا برای دکوراسیون داخلی یک انتخاب عالی و هوشمندانه باشد. به همین دلیل در این بخش قصد داریم نسبت به بررسی جایگاه این رنگ در دیزاین فضای داخلی پارامترهایی را بررسی کنیم.

  • آرامش: رنگ کرم به عنوان یک رنگ نیوترال آرامبخش و جذاب شناخته می‌شود. این رنگ حسی از استراحت و آرامش را تداعی می‌کند. معمولا برای ایجاد محیطی امن و آرام از آن استفاده می‌شود. گاهی نیز در میان رنگ‌های تند و تیز از کرم استفاده می‌کنید تا فضا را تلطیف کنیم.
  • ترکیب با رنگ‌های دیگر: رنگ کرم به عنوان یک رنگ جذاب با پتانسیل ترکیب با رنگ‌های دیگر شناخته می‌شود. این رنگ می‌تواند به راحتی با طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها ترکیب شده و نتیجه مطلوبی را پدید آورد.
  • گرمابخشی: رنگ کرم به دلایل روانشناسانه ای، حس گرما به محیط می‌بخشد. حسی که شما از رنگ کرم می‌گیرید کاملا متفاوت از رنگ‌هایی مثل طوسی است! قطعا این تفاوت احساس مرتبط با حس گرمای محیط است که با رنگ کرم ایجاد شده!
  • انعکاس نور: رنگ کرم به خوبی می‌تواند نور را منعکس کند. نکته قابل توجه در این سبک دیزاین، مدنظر قرار دادن جزییاتی است که با یک نورپردازی ساده می‌توانید مشاهده کنید. این رنگ برخلاف طیف تیره‌، می‌تواند بدون جذب کردن نور فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر نشان دهد.
  • مناسب فضاهای کوچک: شاید جالب باشد که بدانید همین ویژگی انعکاس نور در فضا، موجب شده است تا رنگ کرم انتخاب خوبی برای فضاهای کوچک باشد. رنگ کرم به عنوان یک رنگ روشن می‌تواند فضا را بیش از آنچه که هست نشان دهد و حس گرفتگی را از دکوراسیون داخلی دور کند.

بیشتر بخوانید: مکمل رنگ کرم در دکوراسیون منزل چه رنگ هایی است؟

 

تجزیه و تحلیل فرش کرم رنگ در دکوراسیون داخلی

 فرش کرم رنگ در دکوراسیون داخلی آبی رنگ

فرش کرم رنگ یکی از انتخاب‌های رایج در دکوراسیون داخلی است. این رنگ می‌تواند به فضا شکوه و زیبایی خاصی ببخشد. هارمونی رنگی آن با سایر لوازم خانه اهمیت زیادی دارد و برای درک عمیق این موضوع، لازم است تا نسبت به تجزیه و تحلیل فرش کرم رنگ در دکوراسیون داخلی، این نکات را بدانید. فرش کرم رنگ معمولاً به عنوان رنگ و پالت ثابت و  پایه‌ای برای دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. این رنگ نیوترال و آرامش‌بخش، به عنوان یک پس‌زمینه خوب برای دکوراسیون شما عمل می‌کند. تنوع بالای رنگ‌هایی که می‌توانند در کنار فرش کرم رنگ شما جلوه‌ای به فضا اضافه کنند بالا است. از سوی دیگر انعکاس نور با فرش کرم رنگ حتی در کف پوش هایی که رنگ تیره دارند نیز مطلوب است. همین پارامتر موجب می‌شود تا فضای شما پر نور و بزرگ‌تر به نظر برسد. پالت‌های رنگی که می‌توانید با فرش کرم بسازید بسیار متنوع است. ست کردن آن با مبلمان و پرده‌ها بسیار اقدام رایجی است. وجود الگوهای مختلف و طرح‌های گوناگون در پس زمینه رنگ کرم، می‌تواند پالت رنگی نهایی خانه شما را بسازد. استفاده از همین پارامتر مهم در پالت رنگی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید رنگ مبلمان را انتخاب کنید و درک کنید که فرش کرم با چه مبلی ست می‌شود. یادتان باشد که همین ریز بینی‌ها است که می‌تواند نتایج درخشانی در دکوراسیون داخلی رقم بزند. اگر فرش کرم در سالن پذیرایی استفاده شود، قطعا ست کردن مبلمان اولویت بسیار بالایی دارد. گاهی نیز همین فرش در ناحیه ناهارخوری قرار می‌گیرد که دقیقا به همین شکل باید مبلمان ناهارخوری را با فرش‌ها ست کنید.

به این نکته توجه کنید که فرش کرم یک گزینه بسیار رایج، جذاب و مطلوب است. اما برای هر خانه‌ای مناسب نیست. اگر تردد زیادی دارید یا به هر دلیلی نمی‌توانید تمیزی را اولویت قرار دهید، باید خودتان را برای شست و شوی مرتب فرش آماده کنید.

 

راهنمای ست مبل با فرش کرم

 فرش کرم رنگ در دکوراسیون داخلی با مبل سفید

با کمک راهنمای ست مبل با فرش کرم می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید و جزییاتی را مدنظر قرار دهید. مبلمان باید با فرش کرم هارمونی داشته باشد. اگر نگرانی بابت این موضوع دارید، یادتان باشد که رنگ کرم به دلیل ویژگی خاصی که دارد، با طیف گسترده‌ای از رنگ ها ست می‌شود و از این لحاظ چندان دست و پای شما بسته نیست!

 

1- ست مبل سفید با فرش کرم

ست مبل سفید با فرش کرم

به عنوان یکی از گزینه‌های رایج در خانه‌های ایرانی، باید به مبلمان سفید اشاره کرد. تفاوتی ندارد که سبک مبلمان شما کلاسیک باشد یا مدرن! به هر حال انتخاب مبلمان سفید برای چنین فضایی یک انتخاب جذاب و هوشمندانه است. با رنگ سفید می‌توانید فضا را بزرگ‌تر نشان دهید و انعکاس خوبی را رقم بزنید.

 

2-ست مبل خاکستری با فرش کرم

ست مبل خاکستری با فرش کرم

یکی از رنگ هایی که می‌توانید در کنار فرش کرم رنگ تصور کنید، مبلمان خاکستری است. رنگ خاکستری یا طوسی به دلیل حس سردی خاصی که از خود بروز می‌دهد، زمانی که در کنار یک رنگ گرم مثل کرم قرار می‌گیرد، حس و حال دیگری را تداعی می‌کند. جذابیت این رنگ به دلیل روشن بودن و عدم جذب نور، بسیار زیاد است. شما می‌توانید این ترکیب را برای خانه‌های کوچک نیز استفاده کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: ترکیب رنگ طوسی و کرم در دکوراسیون منزل، هم‌نشینی سرد و گرم

 

3- ست مبل سبز با فرش کرم

ست مبل سبز با فرش کرم

استفاده از مبلمان به رنگ سبز می‌تواند حسی از تازگی را در فضا ایجاد کند. براساس طیف رنگی سبز، این حس و حال متفاوت است. شما می‌توانید با در نظر گرفتن سایر المان‌های موجود در فضا، برای ست کردن مبل سبز با فرش کرم رنگ اقدام کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

 

4- ست مبل آبی با فرش کرم

ست مبل آبی با فرش کرم

طیف رنگ‌های آبی می‌توانند با فرش کرم رنگ شما یک ترکیب رنگی آرام و اصیل ایجاد کنند. وجود طیف‌های خاصی از رنگ آبی در فضا می‌تواند حس کلاسیک و جذابی را رقم بزند. معمولا ست چنین مبلمانی با چنین فضایی به گونه‌ای است که باید با چند المان ساده یا اکسسوری هارمونی خوبی را رقم بزنید.

بیشتر بخوانید: مبل آبی با چه فرشی ست میشه؟ ۱۵ پیشنهاد چشم‌گیر

 

5- ست مبل صورتی با فرش کرم

ست مبل صورتی با فرش کرم

استفاده از رنگ کرم در کنار صورتی یک هارمونی لطیف و زنانه در دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند. ست مبل صورتی با فرش کرم یک ترکیب بسیار جذاب و دوست داشتنی است. به همین دلیل باید با درنظر گرفتن سلیقه شخصی، طیفی جذاب از رنگ صورتی را به عنوان پارچه مبلمان انتخاب کنید. استفاده از کوسن‌های صورتی رنگ نیز می‌تواند فضا را دگرگون کند.

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون مدرن با فرش قرمز، یکنواختی فضا را بشکنید

 

6- ست مبل قهوه ای با فرش کرم

ست مبل قهوه ای با فرش کرم

یک ترکیب رنگ برنده و جذاب برای فرش کرم، مبلمان قهوه‌ای رنگ است! شما به راحتی می‌توانید مبلمان قهوه‌ای رنگ را در کنار فرش کرم قرار دهید و از ترکیب جذاب آن لذت ببرید. این ترکیب احتمالا شما را به یاد یک فنجان قهوه خوش عطر با کف کرمی روی آن خواهد انداخت. ایده پردازی با الهام از طبیعت یکی از بهترین راهکارهایی است که بهترین ست مبل با فرش کرم را مشخص می‌کند.

 

7- ست مبل مسی یا طلایی با فرش کرم

ست مبل مسی یا طلایی با فرش کرم

اگر طرفدار دکوراسیون لاکچری و خاص باشید، قطعا به کار بردن ست مبلمان مسی رنگ یا طلایی رنگ در کنار فرش کرم می‌تواند ساختاری لوکس ایجاد کند. هرچند چنین ترکیبی در سلیقه بسیاری از افراد نیست و فضاهای کوچک اصلا محل مناسبی برای این سبک دیزاین نیستند! اما بر حسب سلیقه شخصی می‌توانید مبل استیل به این رنگ‌ها تهیه کنید و در کنار فرش کرم دیزاین شیک و جذابی را رقم بزنید.

 

8- ست مبل مشکی با فرش کرم

ست مبل مشکی با فرش کرم

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، رنگ کرم با بسیاری از رنگ‌ها جذابیت خودش را نشان می‌دهد. رنگ مشکی با ساختاری متفاوت و جذب نور بالا، یک گزینه متضاد با رنگ کرم محسوب می‌شود. اما بهتر است بدانید که ست مبل مشکی با فرش کرم می‌تواند نتایج چشم گیری را ایجاد کند و فضای شما را از حالتی لطیف به جسورانه تغییر دهد.

 

9- ست مبل نارنجی با فرش کرم

ست مبل نارنجی با فرش کرم

یکی از رنگ‌های جذابی که در دکوراسیون با فرش کرم می‌توانید از آن لذت ببرید، مبلمان نارنجی است. شما در این سبک مبلمان جلوه‌ای جذاب از رنگ‌های گرم را مشاهده می‌کنید که در کنار طیف کمرنگ و زیبای فرش کرم خودشان را نشان می‌دهند. این ترکیب می‌تواند به عنوان یک گزینه جذاب برای شما مدنظر باشد تا جزییات دکوراسیون را به خوبی نمایان کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره دکوراسیون رنگ نارنجی + جدیدترین مدل ها

 

10- ست مبل قرمز با فرش کرم

ست مبل نارنجی با فرش کرم

اگر عاشق گرمای رنگ‌ها باشید و استفاده از رنگ‌های جیغ و پر رنگ و لعاب برای‌تان یک گزینه جذاب باشد، قطعا ست مبل قرمز رنگ می‌تواند یک گزینه عالی، جذاب و هیجان انگیز برای‌تان باشد. شما با این مدل مبلمان جذابیت فضا را در کنار رنگ کرم افزایش می‌دهید. یادتان باشد که استفاده از کوسن به رنگ های کرم و روشن، یک انتخاب هوشمندانه است تا میزان غلظت رنگ قرمز را در دکوراسیون کاهش دهید.

 

کلام آخر

برای داشتن یک دکوراسیون حرفه‌ای و جذاب نیاز دارید تا آگاهانه رنگ ها را انتخاب کنید. برای فرش کرم باید به دنبال مبلمان مناسب باشید. ست مبل با فرش کرم، انتخابی هوشمندانه است که شما را برای رسیدن به بهترین سبک دیزاین آماده می‌کند. با الهام از جزییاتی که در بالا به آن اشاره شد می‌توانید به خوبی همه چیز را متحول کنید.

 

منبع:
9 Colors That Match Beige Carpet (with Photos) (arthitectural.com)
10 Awesome Color Scheme with Beige Carpet - roomdsign.com

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید