فرش طوسی و نحوه ست کردن آن در دکوراسیون

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵
دسته ها:

در این مطلب با نکات کلیدی انتخاب فرش طوسی و نحوه ست کردن آن با سایر عناصر موجود در دکوراسیون منزل، بیشتر آشنا شوید.

اگر می‌خواهید خانه خود را متحول کنید و جلوه‌ای خیره کننده برای دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید، انتخاب فرش طوسی می‌تواند نقطه شروع عالی باشد! زیرا فرش طوسی نه تنها شیک و همه کاره است، بلکه می‌تواند خلاقیت را برانگیزد و در عین حال امکانات بی‌پایانی را برای تزئین و دکوراسیون منزل، فراهم کند. علاوه بر این، تمیز کردن فرش طوسی بسیار راحت‌تر از رنگ‌های روشن‌تر است و برای خانواده‌های پرمشغله‌ای که نیاز به کفپوش‌های راحت و کاربردی در سرتاسر خانه خود دارند، ایده آل است.

به طور کلی، فرش‌ طوسی، یک انتخاب کلاسیک جاودانه است و می‌توان از آن برای ایجاد حس گرما و راحتی در هر اتاقی استفاده کرد. اگر شما نیز تصمیم دارید فرش طوسی را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید تا با نکات کلیدی در رابطه با انتخاب فرش طوسی و نحوه ست کردن آن با سایر عناصر موجود در دکوراسیون منزل، بیشتر آشنا شوید.

پیشنهاد مطالعه: مکمل رنگ طوسی در دکوراسیون منزل چه رنگ‌هایی است؟

 

آشنایی با انواع فرش طوسی

فرش‌های طوسی، راهی عالی برای اضافه کردن رنگی خنثی و در عین حال شیک به هر اتاقی هستند. همچنین می‌توانند برای ایجاد یک نقطه کانونی در یک اتاق یا برای گره زدن عناصر مختلف در یک فضا نیز استفاده شوند. وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون با فرش‌های طوسی می شود، گزینه‌های بی پایانی وجود دارد، بنابراین بیایید برخی از سبک‌های مختلف موجود را بررسی کنیم:

 

فرش طوسی مدرن

فرش طوسی مدرن

فرش‌های طوسی مدرن، اغلب دارای الگوهای جسورانه و هندسی هستند که ظاهری مدرن و پیچیده ایجاد می‌کنند. هنگامی که فرش‌های مدرن با یک مبل روشن یا سفید در دکوراسیون مورد استفاده قرار گیرند، برای ایجاد فضایی پر جنب و جوش و شیک مناسب هستند.

 

فرش طوسی سنتی، کلاسیک یا تردیشنال (Traditional)

فرش طسی کلاسیک

فرش‌های طوسی کلاسیک، یک پیچ و تاب مدرن در طراحی سنتی ارائه می‌دهند. این مدل از فرش طوسی، می‌تواند برای اضافه کردن رنگ‌های ظریف بدون اینکه اتاق را تحت تأثیر قرار دهد استفاده شود. طرح‌های ساده و رنگ‌های خنثی به کار رفته در این فرش‌ها، برای گره زدن عناصر مختلف در فضای شما عالی می‌کنند.

 

فرش طوسی پشمی

فرش طوسی پشمی

فرش‌های پشمی انتخابی عالی برای ایجاد گرما و بافت به فضای شما هستند. فرش‌های پشمی طوسی، برای ایجاد فضایی دلپذیر عالی بوده و در عین حال به اندازه کافی بادوام هستند تا در برابر استفاده زیاد مقاومت کنند. یک فرش پشمی طوسی را برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب در نظر بگیرید تا حسی دنج به آن اضافه کنید.

 

فرش طوسی با طرح‌های هندسی

فرش طوسی با طرح هندسی

فرش‌های طرح‌دار هندسی طوسی ، در هر اتاقی یک قطعه عالی خواهند بود. الگوهای جسورانه به کار رفته در طراحی این فرش‌ها، جذابیت بصری را به فضا اضافه می‌کنند، در حالی که رنگ طوسی و خنثی، آن  را تکمیل می‌کند. این فرش‌ها که برای افزودن حسی مدرن به خانه ایده‌آل هستند، می‌توانند به ایجاد فضایی چشم‌نواز و جذاب کمک کنند.

 

فرش پرز بلند شگی طوسی

فرش طوسی شگی

در نهایت، فرش‌های طوسی شگی، ظاهری مجلل و منحصر به فردی را برای دکوراسیون منزل ایجاد می‌کنند. در واقع این فرش‌ها به هر فضایی بافت، رنگ و گرما می‌بخشند. فرش‌های شگی برای اتاق خواب و فضاهای نشیمن که نیاز به حس راحتی و شیک بودن دارند، عالی هستند.

پیشنهاد مطالعه: میز تلویزیون طوسی، بیش از ۳۰ مدل برای انواع دکوراسیون

 

نکات مهم در انتخاب فرش طوسی

فرش طوسی

هنگام انتخاب فرش طوسی، توجه به سایز و اندازه فرش برای فضایی که قرار است مورد استفاده قرار دهید، بسیار مهم است.زیرا فرشی که انتخاب می‌کنید باید اندازه اتاق بوده و جلوه خوبی را ایجاد کند. 

یک فرش طوسی بزرگ می‌تواند راهی عالی برای بیان یک اتاق نشیمن باشد، در حالی که یک فرش طوسی کوچک می‌تواند افزودنی عالی برای اتاق خواب باشد.

  • برای اتاق نشیمن، فرش باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که مقدار کمی از فرش در زیر پایه مبلمان قرار گیرد. این کار ظاهری منسجم ایجاد می‌کند و فضای نشمین را جذاب‌تر نشان می‌دهد. 
  • برای اتاق خواب، می توان از یک فرش کوچکتر برای تعریف فضا و افزودن حس گرما استفاده کرد. 

 

به طور کلی، هنگام انتخاب فرش طوسی، مهم است که رنگ، بافت و طرح فرش را در نظر بگیرید. یک رنگ طوسی ملایم و ظریف می‌تواند فضایی نرم و آرام به اتاق بدهد، در حالی که یک سایه پررنگ‌تر می‌تواند حسی از درام به اتاق اضافه کند.

همچنین، فرش‌های بافت‌دار نیز می‌توانند عنصر بصری جالبی را ارائه دهند، در حالی که فرش طرح‌دار می‌تواند ویژگی منحصربه‌فردی به آن اضافه کند. با وجود گزینه های بسیار زیادی که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، به راحتی می‌توانید فرش طوسی کاملی را پیدا کنید که ظاهر فضای شما را کامل کند.

وقتی نوبت به انتخاب فرش طوسی برای فضا می‌رسد، بافت و متریال دو مورد از مهم‌ترین عواملی هستند که باید در نظر بگیرید. یک قالیچه طوسی برای افزودن بافت و لوکس بودن به هر اتاقی عالی است، در حالی که یک فرش پشمی خاکستری انتخابی جاودانه برای اتاق نشیمن است. برای اتاق خواب نیز، فرش‌های طوسی مخملی و شگی، فضایی دنج و جذاب را ارائه می‌دهند.

اگر به دنبال یک فرش طوسی بزرگ برای اتاق نشیمن یا منطقه پر رفت و آمد در خانه هستید، یک فرش کم پرز را در نظر بگیرید. این نوع فرش نه تنها ظاهری شیک و مدرن ارائه می‌دهد، بلکه تمیز کردن و نگهداری از آن نیز آسان است.

 

بهترین رنگ مبلمان که با فرش طوسی ست می‌شوند

وقتی فرش طوسی مورد نظر خود را انتخاب کردید، وقت آن است که رنگ مبلمان و سایر اکسسوری‌هایی که برای دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار می‌دهید را به گونه‌ای انتخاب کنید که با رنگ فرش هماهنگی داشته باشند و در کنار هم یک ترکیب عالی و خیره کننده را ایجاد کنند.

همانطور که می‌دانید، فرش طوسی یک انتخاب عالی برای هر فضای داخلی است. این رنگ از فرش، شیک، همه کاره و جاودانه است و احتمالا به همین دلیل است که امروزه رنگ طوسی، به عنوان رنگ اصلی برای طراحی‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که رنگ طوسی، دارای تناژهای بسیار متنوعی است، رنگ‌های زیادی وجود دارد که با این رنگ کلاسیک هماهنگ می‌شوند!

در ادامه بهترین رنگ مبلمان که با فرش طوسی هماهنگ و ست می‌شوند را معرفی کردیم:

 

مبل با تناژهای مختلف رنگ طوسی در کنار فرش طوسی

فرش طوسی تیره در کنار مبل طوسی روشن

باور کنید یا نه، رنگ طوسی به طرز شگفت انگیزی با سایر تناژهای رنگ طوسی ترکیب و ست می‌شود. بنابراین با لایه بندی رنگ‌های طوسی خود و استفاده از سایه‌های مختلف این رنگ در دکوراسیون یک فضا، می‌توانید فضایی دنج و زیبا ایجاد کنید. بهتر است رنگی که برای مبلمان خود انتخاب می‌کنید دارای تناژ متفاوتی نسبت به رنگ طوسی فرش باشد، تا زیبایی بیشتری را برای دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید. اگر احساس کردید که دکوراسیون منزلتان خیلی سرد و طوسی به نظر می‌رسد می‌توانید برخی از عناصر فلزی را مانند یک آینه با قاب نقره‌ای یا کوسن‌های درخشان را اضافه کنید.

 

مبل با رنگ کرمی، بژ و سفید در کنار فرش طوسی

فرش طوسی در کنار مبل کرمی

اگر چیزی سبک و مطبوع می‌خواهید، سایه‌های کرمی، بژ و سفید به سادگی در کنار فرش طوسی خیره کننده به نظر می‌رسند. ترکیب رنگ طوسی و کرم و این رنگ‌های خنثی که به اتاق ظاهری تمیز و مینیمال می‌بخشند، دکوراسیون منزل را چند درجه ارتقا می‌دهند و بلافاصله هر فضایی را با زیبایی‌شناسی تازه و بدون هیاهو به‌روز می‌کنند.

پیشنهاد می‌شود، فرش طوسی خود را با دیوارهای سفید یا کرم، مبلمان چوبی ست کنید و نورپردازی ساده به آن اضافه کنید تا ظاهری ظریف و ملایم داشته باشید. این همان ترکیب رنگی است که از آن سیر نخواهید شد!

 

مبل آبی با فرش طوسی

فرش طوسی با مبل آبی

آبی و طوسی به سادگی برای یکدیگر ساخته شده‌اند. این دو رنگ، به طرز شگفت‌انگیزی با هم سازگار هستند و با سایه‌های بی‌شماری که از هر دو رنگ آبی و طوسی موجود است، می‌توانید یک دکوراسیون شیک و منحصر به فرد ایجاد کنید.

با این حال، ترفندی برای استفاده از رنگ طوسی و آبی در کنار هم وجود دارد که به شما تضمین می‌دهد تا بهترین تناژ از این رنگها را انتخاب کنید. برای این منظور توصیه می‌شود سایه‌هایی از رنگ آبی و طوسی را انتخاب کنید که دارای ته رنگ یکسان هستند. یعنی اگر یک فرش طوسی روشن دارید، ممکن است بخواهید یک یا همه دیوارهای خود را به رنگ آبی روشن رنگ کنید و یا اگر فرش طوسی تیره دارید، می‌توانید پرده‌ها‌های مبل را به رنگ آبی تیره، انتخاب کنید. در واقع هدف این است که سایه‌های روشن را با روشن و سایه‌های تیره را با تیره جفت کنید.

همچنین لازم است بدانید که رنگ‌های خنک‌تر احساس تازه‌تری به فضا می‌دهند، در حالی که رنگ‌های تیره‌تر، به فضا حالتی مدرن می‌بخشند.

 

مبل صورتی صورتی با فرش طوسی

فرش طوسی در کنار مبلمان صورتی

فرقی نمی‌کند رنگ صورتی پاستلی زیبا را انتخاب کنید یا چیزی کمی گرم‌تر، تناژهای مختلف رنگ صورتی، از جمله رنگ‌های زیبایی هستند تا رنگ و رویی جذاب را به یک اتاق با فرش طوسی اضافه کنند.

رنگ صورتی مفرح و زنانه، همراه با رنگ طوسی خنثی، درخششی ملایم و زیبا به همراه دارد که هم در اتاق خواب و هم در اتاق‌های نشیمن به طور یکسان عالی به نظر می‌رسد.

اگر به رنگ صورتی علاقمند هستید اما آنقدر شجاع نیستید که این رنگ را روی دیوارها استفاده کنید، یک کاناپه صورتی، کوسن و لوازم جانبی تمام چیزی است که برای اضافه کردن رنگ صورتی به دکوراسیون منزل با فرش طوسی به آن نیاز دارید!

 

مبل زرد با فرش طوسی

فرش طوسی در کنار مبل زرد در اتاق خواب

رنگ طوسی و زرد، به ویژه زرد خردلی، بسیار موثر هستند و تعادل زیبایی را ارائه می‌دهند. اگر می خواهید کمی سرزندگی به دکوراسیون منزل خود بیافزایید، رنگ زرد آفتابی را با برای یک نقطه کانونی پررنگ، مانند مبل راحتی تک نفره زرد، یا کوسن ها انتخاب کنید تا جلوه زیبا و خاصی را به دکوراسیون منزل با فرش طوسی ایجاد کنید. 

 

مبل سبز با فرش طوسی

فرش طوسی و مبل سبز

رنگ سبز نیز یک انتخاب محبوب است که می‌توانید برای مبلمان خود انتخاب کنید تا در کنار فرش طوسی، فضایی آرام و منحصر به فرد داشته باشید. 

پیشنهاد مطالعه: همه چیز درباره دکوراسیون رنگ طوسی + جدیدترین مدل ها

 

آخرین نکته از فرش طوسی

فرش‌های طوسی، راهی عالی برای افزودن ظاهری شیک و عالی به هر خانه‌ای هستند. فرقی نمی‌کند که به دنبال یک قطعه بیانیه جسورانه باشید یا چیزی ظریف‌تر بخواهید، در هر صورت، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. هنگام انتخاب فرش طوسی، مهم است که اندازه، بافت، جنس، نقش و طرح فرش را در نظر بگیرید. همچنین، حتماً از لوازم جانبی و مبلمانی در کنار فرش خود استفاده کنید که با ان تناسب داشته و از این طریق دکوراسیون منزل خود را واقعاً منحصر به فرد کنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید