۸ مدل پرده مینیمال در دکوراسیون منزل امروزی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

در ادامه، نمونه‌های مختلف از مدل پرده مینیمال را آماده کردیم تا بهتر و راحتر بتوانید پرده مورد نظر خود را پیدا کنید.

اگر به سبک دکوراسیون مینیمال علاقه مند هستید، احتمالا به دنبال بهترین مدل های پرده مینیمال هستید تا بتوانید دکوراسیون مینیمالیستی خانه خود را کامل کنید. شعار اصلی دکوراسیون منزل به سبک مینیمال سادگی است، اما در کنار این موضوع، بهتر است همه مواردی که در این سبک از دکوراسیون به کار رفته می‌شوند در عین کاربردی بودن، ظاهر شیک و زیبایی نیز داشته باشند. بنابراین لازم است به سراغ مدل پرده های مینیمال بروید که در کنار ارائه پوشش مناسب برای پنجره‌ها و حفظ حریم خصوصی، ظاهر شیک و زیبایی نیز داشته باشند.

به همین منظور، در ادامه این بخش از بساز و بچین، نمونه‌های مختلف از مدل پرده مینیمال را آماده کردیم تا بهتر و راحتر بتوانید پرده مورد نظر خود را پیدا کنید.

 

ویژگی های دکوراسیون و طراحی داخلی به سبک مینیمال

امروزه اکثر مردم با مفهوم مینیمالیسم (minimalism) آشنا هستند، که شامل از بین بردن وسایل اضافی و استفاده از آیتم‌های ضروری و کاربردی است! این سبک را می‌توان برای هر چیزی از هنر و سبک زندگی گرفته تا معماری و طراحی داخلی اعمال کرد.

به طور کلی، طراحی داخلی مینیمالیستی بسیار شبیه به طراحی داخلی مدرن است و شامل استفاده از ملزومات ساده و کاربردی، برای ایجاد فضایی ساده و مرتب است. در واقع، دکوراسیون به سبک مینیمال، با سادگی، خطوط تمیز و پالت تک رنگ مشخص می‌شود و معمولاً یک پلان طبقه باز، نور زیاد و مبلمان کاربردی را با هم ترکیب می‌کند و بر شکل، رنگ و بافت فقط تعداد انگشت شماری از عناصر ضروری تمرکز دارد. در این سبک از دکوراسیون، تزئینات بیش از حد وجود ندارد و جزئیات اندکی که به عنوان دکوری یا تزئین استفاده می‌شوند نیز پیچیده نیستند و به‌طور هماهنگ با محیط ترکیب می‌شوند. این تزئینات ممکن است به شکل یک اثر هنری منفرد که دیوار اتاق نشیمن را تزئین می‌کند، یا یک گلدان زیبا در بالای میز ناهارخوری باشد.

همچنین، مبلمان و لوازم جانبی که برای دکوراسیون به سبک مینیمالیستی انتخاب می‌شوند باید کاربردی باشند. در این سبک اثاثیه و لوازم جانبی طرح‌دار یا تزئینات بسیار دقیق پیدا نمی‌کنید. در عوض، تمرکز بر خلوص و سادگی شکل و فرم است.

طرح رنگی تک رنگ متشکل از رنگ‌های سفید، بژ و خاکستری نمونه‌ای از رنگهای به کار رفته در فضاهای با طراحی مینیمالیستی است. به همین دلیل است که فضاهای مینیمالیستی فوراً به دلیل ظاهر واضح، تمیز، بدون درهم و برهم و تک رنگشان قابل تشخیص هستند.

از جمله ویژگی‌های کلیدی طراحی دکوراسیون به سبک مینیمال می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • کمتر، بهتر است (Less is more)
  • تمرکز بر روی عملکرد و کاربردی بودن وسایل
  • خطوط ساده و تمیز
  • نداشتن تزئینات اضافی
  • تک رنگ، پالت رنگ محدود، یا استفاده از یک رنگ ملایم به عنوان لهجه برای ایجاد یک محیط آرامش بخش
  • استفاده از مواد محدود و خوب انتخاب شده، مانند بتن، فولاد، شیشه و چوب
  • مشخص کردن مکان و هدف معین برای هر چیزی
  • استفاده از فضا و نور طبیعی
  • توجه به صنایع دستی
  • طراحی داخلی مطبوع و بدون درهم ریختگی، با چیدمان های باز و فضای ذخیره سازی یکپارچه بدون درز

پیشنهاد مطالعه: مدل پرده جدید پذیرایی 2023 [مدل پرده پانچ و سلطنتی پذیرایی]

 

مدل پرده مینیمال

با توجه به ویژگی‌های سبک مینیمال، احتمالا متوجه شده‌اید که مدل پرده های مینیمال باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند! پرده‌هایی با طراحی ساده، بدون تزئینات اضافی و در رنگ‌های خنثی و شفاف که دارای دوخت ساده‌ای هستند، از جمله بهترین مدل‌های پرده مینیمال هستند که تناسب خوبی با دکوراسیون و چیدمان مینمالیستی منزل دارند.

پرده‌ها، نه تنها می‌توانند پوشش مناسبی برای پنجره ایجاد کنند تا حریم خصوصی مورد نیاز شما را در داخل خانه تامین کنند، بلکه می‌توانند یک عنصر تزئینی متناسب با سبک داخلی خانه نیز باشند. برای خانه های مینیمالیستی، باید از مدل پرده مینیمالیستی استفاده کنید. مواد و مدل پرده‌ها باید با مبلمان و سبک اتاق مورد استفاده تطبیق داده شود. بنابراین، نصب پرده های مینیمال، نباید بی پروا انجام شود.

در ادامه برخی از بهترین مدل های پرده مینیمال را برای ایده گرفتن آماده کردیم:

 

پرده با رنگ تک رنگ

پرده با رنگ تک رنگ

همانطور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم، دکوراسیون و چیدمان منزل به سبک مینیمال معمولا با استفاده از رنگهای تک رنگ مانند سفید، بژ و خاکستری انجام می‌شود. فرقی نمی‌کند کدام رنگ را برای چیدمان منزل خود انتخاب کنید، بهتر است رنگ پرده‌ها را نیز با رنگ انتخابی خود برای دکوراسیون منزل خود هماهنگ انتخاب کنید تا ظاهر مینیمال و زیبایی برای خانه ایجاد شود.

بنابراین پیشنهاد می‌شود مدل پرده های مینیمال ساده و شیک و بدون نقش و نگار را انتخاب کنید تا جلوه زیبایی را به نمایش بگذارید و ظاهر مینیمالیسم را در اتاق خود حفظ کنید.

 

پرده حریری و شفاف

پرده حریری و شفاف

گزینه بعدی که برای مدل پرده مینیمال وجود دارد، پرده‌های حریری و شفاف هستند که ظاهری ظریف و شیک را ایجاد می‌کنند. از آنجایی که این مدل از پرده‌ها کاملاً شفاف هستند، جلوی نور خورشید را نمی‌گیرند و تا حدودری به حفظ حریم خصوصی کمک می‌کنند. به همین دلیل می‌توانند در یک اتاق نشیمن یا اتاق ناهار خوری مینیمالیستی زیبا به نظر برسند و تأثیر بگذارند. 

 

پرده حریری یا پارچه‌ای با رنگ محو شده (رنگ گرادینت)

پرده حریری یا پارچه‌ای با رنگ محو شده (رنگ گرادینت)

اگر نمی‌خواهید از پرده‌ای با رنگ یکنواخت استفاده کنید، بهترین پیشنهاد این است که به سراغ پرده‌هایی بروید که دارای حالت رنگی محو شده هستند تا ظاهر شاد و متفاوتی را برای دکوراسیون مینیمال منزل خود ایجاد کنید. البته برای یک خانه مینیمالیستی، لازم نیست رنگ‌های درجه بندی را خیلی چشمگیر یا خیلی روشن انتخاب کنید. بلکه توصیه می‌شود رنگ‌های درجه بندی ملایم مانند سفید و آبی روشن، سایه‌های سفید و خاکستری، سفید و نعنایی و غیره را انتخاب کنید تا زیبایی بیشتری را برای دکوراسیون به سبک میینمال ایجاد کند.

 

پیشنهاد مطالعه: پرده مدرن برای دکوراسیون مدرن منزل شما

 

پرده پانچ

پرده پانچ

پرده‌ پانچ، یکی دیگر از گزینه‌های بسیار عالی برای پرده مینیمال هستند که ظاهری بسیار شیک و مرتب دارند و می‌توانید رنگ آن را مطابق با دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید و یک دکوراسیون مینیمال بسیار عالی و زیبا داشته باشید. پرده پانچ، ظاهر مینیمالیستی بسیار ایده آلی دارند که می‌توانید نصب پرده پانچ را به راحتی انجام دهید و در مواقع نیاز پرده‌ها را باز کنید، بشویید و مجددا نصب کنید.

 

پرده هانیکوم

پرده هانیکوم

پرده هانیکوم، یک انتخاب و شیک و مقرون به صرفه است که به خوبی با سبک دکوراسیون مینیمال تناسب دارد. این پرده‌ها به راحتی جمع می‌شوند و در صورت عدم استفاده، فضایی را اشغال نمی‌کنند و در کنار ظاهر شیک و مرتبی در اطراف پنجره خواهند داشت، عایق مناسبی نیز برای پنجره ایجاد می‌کنند. بنابراین می‌توان از ان به عنوان یک پرده با طراحی بسیار مینیمالیستی با خطوط تمیز یاد کرد که معمولا در رنگ‌های خنثی موجود است.

علاوه بر این، مدل‌های مختلف پرده هانیکوم، حریم خصوصی خوبی را فراهم می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید بدون مسدود کردن نور طبیعی استراحت کنید، با انتخاب این مدل پرده بسیار مناسب و عالی است. 

 

پرده پلیسه

پرده پلیسه

یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای یک اتاق مینیمالیستی، انتخاب پرده پلیسه‌ای است که با میله‌های سقفی در اطراف پنجره نصب می‌شوند. امروزه، مدل‌هایی از پرده پلیسه طراحی و تولید می‌شوند که به نام پرده مینیمال نیز شناخته شده هستند. این مدل پرده‌ها به گونه‌ای روی چوب پرده نصب می‌شوند که در هنگام باز کردن یا جمع کردن پرده، به هیچ عنوان حالت پلیسه و زیبایی پرده به هم نمی‌ریزد و در هر صورت، پرده‌ها ظاهر مرتب و شیکی خواهند داشت.

اگر می‌خواهید پرده پلیسه را برای دکوراسیون مینیمال انتخاب کنید، بهتر است پرده‌های حریری و کتانی در سایه‌های طبیعی و خنثی را انتخاب کنید. این سبک از پرده پلیسه، برای همه اتاق‌ها مناسب است و می‌توانید در کنار آن یک پنل با رنگ اصلی مورد استفاده در دکوراسیون منزل خود نیز اضافه کنید تا ظاهر شیک‌تری برای پرده‌ها ایجاد کنید. حتی می‌توانید به سراغ مدل‌هایی که دارای کنترل از راه دور هستند بروید تا باز و بسته کردن پرده برایتان راحتر باشد.

 

پرده شید رول

پرده شید رول

پرده شید رول، یکی دیگر از گزینه‌های پرده مینیمال و ساده است.. این مدل از پرده‌ها اغلب در مواد طبیعی مانند جوت، کتان یا مواد مصنوعی هستند که برای یک خانه مینیمالیستی یا بوهو انتخاب مناسبی خواهند بود. همچنین می‌توانید یک رنگ زیبا و خاص را برای این مدل از پرده انتخاب کنید تا آن را به یک قطعه کانونی برای اتاق تبدیل کنید.

 

پرده زبرا یا پرده کرکره ای

پرده زبرا یا پرده کرکره ای

پرده کرکره‌ای که امروزه با نام پرده زبرا نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از مدل های پرده مینیمال است که می‌توانید انتخاب کنید. این مدل پرده به دلیل سهولت در استفاده از آن، طرفداران بسیار زیادی دارد و می‌تواند طرح و رنگ آن را مطابق با سلیقه خود و دکوراسیونی که برای منزل در نظر دارید، انتخاب کنید. اگرچه این مدل از پرده بیشتر برای فضاهای کوچک مانند اتاق خواب یا آشپزخانه مناسب است، اما می‌توانید نمونه‌هایی ار ان را برای پنجره اتاق نشمین و پذیرایی نیز انتخاب کنید و ظاهر ان را با پرده حریری یا پرده پانچ در کناره‌های پنجره کامل کنید و یک ظاهر شیک و منحصر به فرد برای پنجره‌ها ایجاد نمایید.

 

پیشنهاد مطالعه: تمیز کردن پرده زبرا، نیازی نیست بازش کنید!

 

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید، نمونه‌های مختلفی از مدل پرده مینیمال وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه خود و دکوراسیونی که برای منزل خود در نظر گرفتید، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. نکته قابل توجه در رابطه با انتخاب پرده مینیمال این است که به دنبال پرده‌ای با ساده‌ترین مدل باشید و سعی کنید از پارچ‌های ساده که هیچ طر و نقشی روی آن وجود ندارد، استفاده کنید تا ظاهر مینیمال پرده به بهترین شکل ممکن حفظ شود و در دکوراسیون منزل به سبک مینیمالیستی نیز به زیبایی بدرخشد.

 

برای خرید انواع پرده می‌توانید به فروشگاه‌های پرده در بساز و بچین سر بزنید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید