نصب پرده پانچ، آموزش تصویری قدم به قدم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۰ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه با روش نصب پرده پانچ به شکل تصویری آشنا شوید، در ادامه با بساز و بچین همراه بمانید.

فهرست موضوعات

پرده پانچ به انگلیسی Eyelet curtains، یکی از مدل‌های پرطرفدار و زیبا از پرده هستند که به دلیل وجود سوراخ‌ یا پانچ‌های یک اندازه و یک شکل در امتداد لبه بالایی پرده، به این نام شناخته می‌شوند. این سوراخ‌ها برای جلوگیری از ساییدگی و ایستایی زیباتر پرده هستند که با استفاده از میله پرده‌ بزرگ تکمیل می‌شوند. روش نصب پرده پانچ بسیار ساده است و نیازی به استفاده از گیره پرده نخواهید داشت. از آنجایی که این پرده‌ها مستقیما بر روی میله پرده نصب می‌شود، چین‌های زیبایی در پارچه پرده ایجاد می‌شود که تقریبا برای هر فضایی مناسب بوده و می‌تواند هر اتاقی را بزرگ‌تر و رسمی‌تر نشان دهد.

برای اینکه با روش نصب پرده پانچ به شکل تصویری آشنا شوید، در ادامه با بساز و بچین همراه بمانید.

پیشنهاد مطالعه: پرده پانچ چیست؟ انواع مدل های پرده پانچ

 

پرده پانچ و میله پرده مخصوص آن را خریداری کنید

برای اینکه نصب پرده پانچ را به خوبی انجام دهید، لازم است مراحل زیر را در هنگام انتخاب پرده پانچ و میله مخصوص پرده پانچ رعایت کنید:

 

پرده پانچ را با تعداد پانچ زوج خریداری کرده یا سفارش دهید

پرده پانچ

بهتر است پرده پانچی که تهیه می‌کنید دارای سوراخ‌ها یا پانچ‌هایی با تعداد زوج باشد. این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا تعداد پانچ‌ها بر نحوه کشیدن پرده روی میله تأثیر می‌گذارد. در واقع اگر تعداد پانچ‌های پرده فرد باشد، لبه‌های پرده به درستی روی دیوار قرار نمی‌گیرند. رنگ و سبک پرده را با اتاقی که قرار است در آن آویزان شود، مطابقت دهید و بهترین سایز و اندازه از پرده پانچ را تهیه کنید.

 

پهنای داخلی پانچ‌های پرده را با دقت اندازه گیری کنید

اندازه گیری اندازه پانچ های پرده

میله ای که برای نصب پرده پانچ خریداری می‌کنید باید به اندازه کافی نازک باشد تا از میان پانچ‌های پرده عبور کند. بنابراین برای اینکه بتوانید بهترین سایز و اندازه از میله مخصوص پرده پانچ را تهیه کنید، بهتر است که پهنای داخلی پانچ‌های موجود روی پرده را اندازه گیری کنید. اینکار به سادگی با استفاده از یک خط کش یا متر قابل انجام است!

میله پرده باید به اندازه‌ای باشد که پانچ‌های پرده به راحتی از آن عبور کرده و همچنین به راحتی جابه‌جا شوند.

 

اندازه گیری دقیقی از عرض پنجره داشته باشید

اندازه گیری پنجره برای نصب پرده پانچ

قبل از اینکه میله پرده تهیه کنید، لازم است که ابتدا پنجره خود را اندازه بگیرید. این اندازه گیری به شما کمک می‌کند تا بهترین سایز و اندازه از میله پرده را برای پنجره خود تهیه کنید.

برای این منظور، ابتدا عرض پنجره را با دقت اندازه بگیرید. این اندازه را تقسیم بر عدد 3 کنید. جواب به دست امده را با اندازه اولیه عرض پنجره جمع کنید. این عدد بهترین اندازه برای میله پرده پانچ خواهد بود.

به عنوان مثال اگر عرض پنچره 150 سانتی متر است:

  • 150 تقسیم بر 3 = 50
  • 150 + 50 = 200
  • سایز و اندازه مناسب برای میله پرده 200 سانتی متر است.

 

رنگ مناسبی برای میله پرده انتخاب کنید

انتخاب رنگ مناسب میله برای پرده پانچ

میله پرده پانچ باید رنگ لبه‌های پانچ شده روی پرده مطابقت داشته باشد. به طور کلی، تطبیق رنگ میله پرده با رنگ پانچهای روی پرده مهم است. به عنوان مثال، یک میله نقره‌ای روشن در برابر گیره‌های نقره‌ای تیره خوب به نظر نمی‌رسد.

 

کلاهک میله پرده را فراموش نکنید

میله پرده پانچ یا کلاهک

معمولا میله مورد استفاده برای نصب پرده پانچ، دارای یک کلاهک میله است که در دو قسمت انتهایی پرده قرار می‌گیرد و از سر خوردن پرده‌ها از روی میله جلوگیری می‌کنند. در حال حاضر بسیاری از میله‌های پرده با این ملزومات عرضه می‌شوند. اگر میله پرده‌ای که انتخاب کرده‌اید دارای کلاهک نیست، حتما ان را به صورت جداگانه تهیه کنید تا ظاهر نهایی چوب پرده کامل شود.

 

پرده پانچ چروک شده را از قسمت جلو اتو کنید

اتو کردن پرده پانچ

دستورالعمل‌های مراقبت از پرده پانچ را بخوانید تا متوجه شوید که از چه درجه حرارتی باید اتو کردن پرده استفاده کنید و یا مطمئن شوید که در وهله اول می‌توانید پارچه را اتو کنید. بهترین جایگزین برای اتو کردن پرده پانچ قبل از نصب، بخار دادن به پرده است. اگر نمی‌توانید پرده‌ها را اتو کنید یا بخار دهید، بهتر است پرده‌ها را روی یک سطح صاف، برای چند ساعت تا یک روز کامل پهن کنید. این روش به باز شدن چروک‌های روی پرده کمک خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: مدل پرده کوتاه برای پذیرایی و اتاق خواب + تصاویر

 

روش نصب پایه مخصوص چوب پرده

برای اینکه چوب پرده به خوبی روی دیوار یا سقف نصب شود، لازم است که ابتدا پایه مخصوص آن را با دقت نصب کنید:

 

تصمیم بگیرید که می‌خواهید پرده را در کجا نصب کنید

مشخص کرده مکان مناسب برای میله پرده پانچ

به طور کلی، پایه مخصوص میله پرده 10 تا 15 سانتی‌متر بالای قاب پنجره و حدود 8 سانتی متر در دو طرف آن نصب می‌شوند. اگر می‌خواهید نسبت پنجره خود را تغییر دهید، می‌توانید از این اندازه گیری‌ها استفاده نکنید.

  • اگر می‌خواهید پنجره‌ بلندتر به نظر برسد، پایه را 20 سانتی‌متر بالای پنجره یا نزدیک‌تر به سقف نصب کنید
  • اگر می‌خواهید پنجره عریض‌تر به نظر برسد، پایه را در فاصله 8 تا 15 سانتی‌متر از کناره‌های پنجره نصب کنید

 

پایه میله پرده را روی دیواری که می‌خواهید نصب کنید قرار دهید

نصب پایه میله پرده

ابتدا از یک خط کش برای اندازه گیری به سمت بالا و کنار پنجره استفاده کنید. سپس پایه را روی دیواری که اندازه‌گیری کرده‌اید قرار دهید. سطحی را در بالای پایه قرار دهید تا مطمئن شوید که صاف است و کج نیست. جایی که اندازه گیری می‌کنید بستگی به جایی دارد که می‌خواهید پایه را نصب کنید. قسمت هلالی روی سطح بست باید دقیقا در مرکز و بین خطوط راهنما روی لوله قرار گیرد. اگر این قسمت خارج از مرکز است، پایه را کج کنید تا قسمت هلالی آن در مرکز قرار گیرد.

 

جای پیچ‌ها را با مداد روی دیوار مشخص کنید و سوراخ کنید

مشخص کردن جای پیچ پایه میله پرده

یک مداد تیز شده را روی سوراخ پیچ قرار دهید و آن را به اطراف تکان دهید تا علامتی ایجاد شود. این مرحله را برای سایر سوراخ های پیچ روی پایه تکرار کنید.

سوراخ کردن جای پیچ

سپس پایه را کنار بگذارید و با استفاده از دریل، قسمت‌های علامت زده شده را سوراخ کنید.

قرار دادن رول پلاک در جای پیچ

برای اینکه پایه خیلی محکم به دیوار پیچ شود، لازم است که حتما از رول پلاک درون این سوراخ‌ها استفاده کنید.

 

پایه میله پرده را با پیچ روی دیوار نصب کنید

نصب پایه میله پرده

پایه را روی دیوار قرار دهید و جا پیچ‌ها را بر روی سوراخ‌های ایجاد شده روی دیوار تنظیم کنید و با استفاده از پیچ به دیوار نصب کنید و از محکم شدن آن روی دیوار مطمئن شوید.

 

میله پرده را روی پایه قرار دهید و محل قرار گیری آن را تنظیم کنید

تنظیم کردن میله پرده پانچ

میله پرده را روی پایه‌های میله پرده قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که میله پرده در هر دو طرف پنجره به یک اندازه باشد.

پیشنهاد مطالعه: مدل پرده جدید پذیرایی 2023 [مدل پرده پانچ و سلطنتی پذیرایی]

 

نصب پرده پانچ روی میله پرده

بعد از اینکه میله پرده با دقت نصب شد، نوبت به آویزان کردن پرده و نصب پرده پانچ می‌رسد

 

قسمت انتهایی میله پرده یا کلاهک میله پرده را جدا کنید

جدا کردن کلاهک میله پرده

ابتدا میله پرده را از روی بست‌ها بردارید، سپس یکی از کلاهک میله‌ها را بردارید. 

 

پرده پانچ را از داخل میله پرده رد کنید

نصب پرده پانچ

پرده را طوری در دست بگیرید تا قسمت جلو یا راست پرده، رو به شما باشد. دقت داشته باشید که در هنگام نصب پرده پانچ، اولین پانچ از پرده به سمت دیوار باید و سپس بقیه پانچ‌ها را به ترتیب در کنار هم قرار دهید و از داخل میله پرده عبور دهید.

بسیار مهم است که اولین پانچ را به سمت دیوار بگیرید، زیرا در غیر این صورت، لبه پرده بر می‌گردد و به درستی قرار نمی‌گیرد. اگر فقط 1 پانل روی میله پرده خود دارید، کارتان تمام شده است و می توانید به مرحله بعدی بروید.

نصب پرده پانچ دو تایی

اما اگر قرار است دو پنل از پرده پانچ را روی میله نصب کنید، این فرآیند را برای پنل دوم نیز تکرار کنید. اطمینان حاصل کنید که پانل دوم را نیز به همین ترتیب و از جلوی پرده شروع کنید.

مخفی کردن پایه میله پرده بعد از نصب پرده پانچ

برای اینکه قسمت پایه میله پرده دیده نشود، میله پرده را از روی پایه بلند کنید و اولین پانچ پرده را قبل از پایه میل قرار دهید تا پایه میله پرده در پشت پرده مخفی شود. 

 

کلاهک میله پرده را مجددا نصب کنید

نصب کلاهک میله پرده

بعد از نصب پرده پانچ، کلاهک میله پرده را در سر جای خود محکم کنید تا ظاهر نهایی پرده و میله پرده به زیباترین شکل ممکن کامل شود.

 

ظاهر نهایی پرده پانچ بعد از نصب

پرده پانچ

بعد از نصب پرده پانج، چینهای پرده را مرتب کنید تا ظار زیبایی برای پرده ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه: پرده مدرن برای دکوراسیون مدرن منزل شما

 

خلاصه‌ای از نصب پرده پانچ

نصب پرده پانچ بسیار آسان است و می‌توانید بدون نیاز به نصاب آن را به سادگی نصب کنید. فقط دقت باشید که اندازه گیری دقیقی از اندازه میله پرده داشته باشید و پایه‌های میله پرده را نیز با اندازه گیری مناسب و کاملا محکم روی دیوار نصب کنید.

برای خرید و نصب انواع پرده می‌توانید روی همکاری و مشاوره ما در بساز و بچین حساب کنید. فقط کافی است درخواست خود را ثبت کنید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید
فهرست موضوعات