پرده مدرن برای دکوراسیون مدرن منزل شما

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

آشنایی با انواع پرده مدرن، انواع روش دوخت پرده، بهترین مدل های پرده مدرن، کدام رنگ و مدل از پرده مدرن را انتخاب کنیم؟

وجود پرده در هر فضا و اتاقی که دارای پنجره یا دربهای بزرگ است، ضروریست اما پیدا کردن پرده‌های مناسب می‌تواند چالش برانگیز باشد. همانطور که می دانید امروزه تنوع بسیار زیادی در مدل پرده، طرح و چاپ پرده و نوع دوخت پرده وجود دارد اما همه این مدل ها ممکن است برای فضای شما مناسب نباشند!

نکته قابل توجهی که در رابطه با پرده وجود دارد این است که پرده‌ها چیزی بیشتر از یک پوشش برای پنجره‌ها هستند و می‌توانند نقش بسیار مهمی در تکمیل کردن زیبایی دکوراسیون فضای نشمین، اتاق خواب، آشپزخانه یا سایر اتاق‌ها و فضاها داشته باشند. همچنین جزء آیتمهای کاربردی در دکوراسیون منزل محسوب می‌شوند و می‌توانند مزایای حفظ حریم خصوصی، حفظ گرما و صرفه جویی در انرژی را نیز ارائه دهند. با این حال، با پارچه‌ها، الگوها و سبک‌های زیادی که برای پرده‌ها وجود دارد، پیدا کردن پرده‌های مناسب برای فضای شما ممکن است زمان‌بر و خسته کننده باشد. اما اگر با نکات و توصیه‌های کاربردی برای انتخاب پرده آشنا باشید، می‌توانید در انتخاب پرده بسیار هوشمندانه عمل کنید و یک انتخاب عالی داشته باشید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین با نکات و توصیه‌های کاربردی برای انتخاب پرده آشنا شوید و جدیدترین نمونه‌ها از مدل پرده مدرن را ببینید و ایده بگیرید.

 

آشنایی با انواع پرده 

پرده آماده با ترکیب رنگ ست شده با مبلمان

پرده ها انواع مختلفی دارند که در ادامه تعدادی از پرکاربردترین انواع پرده را معرفی کردیم:

 

  • پرده آماده: اگر بودجه محدودی دارید و یا زمان کمی برای انتخاب پرده دارید، بهترین پیشنهاد این است که به سراغ پرده آماده بروید. همانطور که از نام این پرده مشخص است، مستقیماً آماده آویزان کردن هستند و نیازی نیست که منتظر دوخت پرده و یا نصب کننده‌ها باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اندازه گیری دقیقی از پنجره ها و ارتفاع سقف انجام دهید و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

 

  • پرده سفارشی: انتخاب پرده‌های سفارشی به شما امکان می‌دهد متریال، الگو، رنگ و سبک پرده را مطابق با نیازهای خود سفارش دهید و مطمئن باشید که پرده‌های خریداری شده، بهترین گزینه برای پنجره‌ها خواهند بود. علاوه بر این، در هنگام سفارش پرده مورد نظر خود، می‌توانید ویژگی‌های اضافی مانند آسترهای اضافی، اتصالات و دکورهای خاص را برای ظاهری سفارشی که نیازهای شما را برآورده می‌کند را نیز اضافه کنید. البته لازم است بدانید که برای آماده شدن پرده‌های سفارشی باید چند روز صبر کنید و هزینه بیشتری نسبت به پرده‌های اماده برای ان بپردازید. بنابراین پیشنهاد می‌شود در هنگام سفارش پرده، به دنبال طرح‌هایی باشید که قدیمی نمی‌شوند و از آنها خسته نمی‌شوید تا از این طریق هزینه بالاتر را توجیه کنید.

بیشتر بخوانید: پرده سالن پذیرایی، از طرح‌های مدرن و ساده تا شلوغ و تجملاتی!

 

انواع روش دوخت پرده 

مدل پرده پانچ شده به رنگ سبز روشن

روش دوخت پرده، ارتباط مستقیمی با نحوه نصب پرده دارد و می‌تواند تاثیر زیادی بر ظاهر پرده‌های شما داشته باشد. در ادامه رایج ترین روش های دوخت پرده را معرفی کردیم:

 

  • پرده پانچ: اگر تمایل دارید یک پرده مدرن و زیبا با چین‌های منظم و یکدست داشته باشید، بهترین پیشنهاد این است که به سراغ پرده پانچ شده بروید. برای دوخت این مدل از پرده، پانچ‌های بزرگی با فاصله یکسان در قسمت بالای پرده ایجاد می‌شود که باید آن را چوب پرده عبور دهید. روش نصب این مدل پرده بسیار ساده است و ظاهر بسیار زیبا و مدرنی را برای پرده ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: پرده پانچ چیست؟ انواع مدل های پرده پانچ

 

  • پرده با چین فرانسوی: این مدل از پرده، با اتصال سه پلیسه به هم در بالای پرده‌ها دوخته می‌شوند. این مدل از پرده‌ها نسبت به سایر مدل‌ها معمولا گران‌تر هستند اما به دلیل ظاهر نهایی و زیبایی که ارائه می‌دهند، ارزش هزینه کردن را دارند. بنابراین اگر به دنبال یک پرده مدرن با ظاهر رسمی‌تر هستید، حتما این مدل از پرده را انتخاب کنید.

 

  • پرده پلیسه‌ای با چین‌های مدادی: این مدل از پرده، دارای چین‌های باریک و تکی هستند که در چین‌های منظمی شکل گرفته‌اند. در واقع این مدل پرده به شکل چین خورده و پلیسه‌ای دوخته می شود و بعد از نصب روی چوب پرده، شکل و ظاهر چین خورده خود را حفظ خواهد کرد. چین‌های این مدل پرده مدرن، لبه‌های جمع‌شده جذاب و یکنواختی دارند که برای فضاهایی مانند اتاق کار یا اتاق خواب یا حتی سالن پذیرایی یا اتاق نشمین که به دنبال یک پرده ساده و شیک هستید، مناسب خواهد بود.

 

پرده‌های حریر و شفاف، بهترین مدل از پرده مدرن

پرده حریری و شفاف و ساده

پرده‌های شفاف، ظاهر کلی پنجره را نرم می‌کند، نور طبیعی را در طول روز به حداکثر می‌رساند و همچنان حفظ حریم خصوصی را ارائه می‌دهند. این پرده‌ها معمولا بدون آستر و یا همراه با یک آستر ساده و نازک مورد استفاده قرار می‌گیرند و ظاهری کاملا مدرن و شیک را برای دکوراسیون خانه ایجاد می‌کنند. 

پارچه‌های شفاف که برای پرده مورد استفاده قرار می‌گیرند در طیف وسیعی از مواد، از جمله پنبه، ابریشم و مواد مصنوعی موجود هستند که می‌توانند مقرون به صرفه تر از پرده‌های سنتی باشند.

 

کدام رنگ و مدل از پرده مدرن را انتخاب کنیم؟

ترکیب رنگ طوسی برای پرده

در هنگام انتخاب پرده، لازم است که  ابتدا سبک موردپسند خود را بشناسید. آیا پرده‌های تیره‌تر و سنگین‌تر که اتاق نشیمن را گرم می‌کنند و فضایی دنج را ایجاد می‌کنند را می‌پسندید یا اینکه پرده‌های نازک و شفاف را بیشتر ترجیح می‌دهید تا اجازه دهید نور اتاق نشیمن روشن‌تر کند؟

آیا به سراغ رنگ‌های خنثی می‌روید یا به دنبال چاپ‌های پررنگ با رنگ‌های زیاد هستید تا واقعاً بیانیه‌ای داشته باشید. شما می‌توانید ایده‌های بسیاری را با دیدن پینترست، خواندن مجلات دکوراسیون منزل، تماشای سریال‌های جدید نتفلیکس در مورد دکوراسیون منزل و البته نگاهی به کارهایی که دوستانتان انجام داده‌اند، بیابید.

به طور کلی، مسیرهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در هنگام انتخاب پرده از ان استفاده کنید. برخی از طراحان عاشق یک پانل پارچه‌ای ظریف هستند که با رنگ دیوار مطابقت داشته باشد، در حالی که برخی دیگر چیزی جسورانه را ترجیح می‌دهند که بیانیه‌ای دراماتیک ایجاد کند. هر دوی این رویکردها زیبا هستند و واقعاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد.

وقتی سعی می‌کنید از خود بپرسید که چگونه بهترین رنگ و مدل از پرده را انتخاب کنید، از خود بپرسید که نقطه کانونی اتاق چیست؟ اگر یک وسیله هنری، مبلمان، یا چیزی که در مرکز توجه است، دارید، بهتر است پرده‌ را ساده انتخاب کنید تا نقش مکمل را در اتاق داشته باشد. اما اگر پنجره‌ها نقطه کانونی اتاق نشمین یا پذیرایی هستند، شاید انتخاب یک پانل پرده برجسته انتخاب عالی باشد!

وقتی سبک و استایل پرده مورد علاقه خود را پیدا کردید، فوراً آن را انتخاب نکنید، نکات دیگری نیز وجود دارند که لازم است برای انتخاب بهترین مدل پرده در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: مهمترین نکاتی که باید در هنگام خرید پرده منزل توجه کنیم

 

آیا پرده‌ها باید با مبلمان مطابقت داشته باشند؟

طرح پرده ست شده با مبل

پیدا کردن سبک موردپسند خود برای پرده یک چیز است، اما تصمیم گیری در مورد اینکه آیا سبک شما با مبلمان نیز مطابقت دارد یا خیر، چیز دیگری است.

اگر به چاپ‌های پررنگ علاقه دارید اما مبلمان منزلتان کلاسیک و آرام است، یک چاپ بزرگ با رنگ خنثی انتخاب کنید. الگوهای بزرگتر در پنجره‌های بزرگتر بهتر به نظر می‌رسند، بنابراین این را در نظر داشته باشید. برای پنجره‌های کوچک‌تر، می‌توانید الگوی کمی کوچک‌تر انتخاب کنید تا پرده‌ها فضای اتاق را نگیرند.

یک اتاق رنگارنگ نیازی به پرده‌های رنگارنگ هم ندارد، تصور کنید پرده‌های بسته شده نیز به دیواری از رنگ تبدیل می‌شوند. بنابراین اگر مبلمان رنگارنگی دارید و یا کوسن‌های مبل رنگی هستند، بهتر است برای پرده، یک رنگ را انتخاب کنید یا به سمت رنگ‌های خنثی بروید تا تمرکز روی مبلمان باشد.

 

پر بودن پرده چقدر باید باشد؟

پرده ساده با چین معمولی

پرده ها می‌توانند صاف یا پر از چین باشند. پر بودن پرده، شامل پارچه اضافی است که در عرض یا گاهی اوقات ارتفاع پرده استفاده می‌شود. هرچه یک پرده پر باشد، ظاهر کامل‌تر و زیباتری خواهد داشت.

لازم است بدانید که برای داشتن یک پرده پرچین و زیبا، به دو یا سه برابر عرض پنجره، به پارچه پرده نیاز دارید تا پارچه کافی برای ساخت چین‌ها داشته باشید.

برای داشتن یک ظاهر پرده مدرن، اجازه دهید پرده چند میلی متر بالاتر از روی زمین قرار گیرد. اما برای ظاهر کلاسیک‌تر، معمولا پرده‌ها را 6 سانتی متر بلندتر از ارتفاع معمولی در نظر می‌گیرند تا پرده روی زمین قرار گیرد.

 

ایده‌های جدید و شیک از مدل پرده مدرن

جدیدترین و شیکترین نمونه‌ها از مدل پرده مدرن را در ادامه ببینید و ایده بگیرید:

 

مدل پرده حریری سفید با پنل آبی و طرح دار

مدل پرده حریری سفید با پنل آبی و طرح دار

 

شیک ترین مدل پرده حریری با پنل حریر طرح دار و زیبا

شیک ترین مدل پرده حریری با پنل حریر طرح دار و زیبا

 

مدل پرده مدرن و شیک ترکیب پرده حریری ساده و پانل کرمی

مدل پرده مدرن و شیک ترکیب پرده حریری ساده و پانل کرمی

 

مدل پرده حریری مدرن پانچ شده با پنل ساده به رنگ طوسی

مدل پرده حریری مدرن پانچ شده با پنل ساده به رنگ طوسی

 

پرده پانچ شده ساده و شیک با دو ترکیب رنگ زرد و سبز پاستلی

پرده پانچ شده ساده و شیک با دو ترکیب رنگ زرد و سبز پاستلی

 

خاص ترین نمونه از مدل پرده مدردن با پنل مخمل کار شده شیک و زیبا

خاص ترین نمونه از مدل پرده مدردن با پنل مخمل کار شده شیک و زیبا

 

مدل پرده مدرن شیک با ترکیب پانل مخمل و حریری ساده

مدل پرده مدرن شیک با ترکیب پانل مخمل و حریری ساده

 

شیک ترین مدل پرده مدرن با دو پنل زیبا به رنگ آبی روشن و کرمی

شیک ترین مدل پرده مدرن با دو پنل زیبا به رنگ آبی روشن و کرمی

 

مدل پرده شیک با قسمت حریری ساده و پانل مخمل طرح دار به رنگ بژ

مدل پرده شیک با قسمت حریری ساده و پانل مخمل طرح دار به رنگ بژ

 

زیباترین مدل پرده برای سالن پذیرایی با پنل آبی و سفید و حریر ساده

زیباترین مدل پرده برای سالن پذیرایی با پنل آبی و سفید و حریر ساده

 

شیک ترین مدل پرده مدرن برای اتاق نشمین

شیک ترین مدل پرده مدرن برای اتاق نشمین

 

مدل پرده رنگارنگ و مدرن برای اتاق نشمین

مدل پرده رنگارنگ و مدرن برای اتاق نشمین

 

مدل پرده خاص با پنل طرح دار و رویه حریری

مدل پرده خاص با پنل طرح دار و رویه حریری

 

شیک ترین مدل پرده مدرن برای اتاق نشمین و پذیرایی

شیک ترین مدل پرده مدرن برای اتاق نشمین و پذیرایی

 

مدل پرده شیک و مدرن با قسمت زیری حریری به رنگ سفید و رویه حریری به رنگ تیره

مدل پرده شیک و مدرن با قسمت زیری حریری به رنگ سفید و رویه حریری به رنگ تیره

 

بیشتر بخوانید: پرده زبرا و هر آنچه باید قبل از خرید بدانید

 

کلام آخر

اگر در حال انتخاب پرده مناسب برای اتاق نشمین یا سالن پذیرایی خود هستید و می خواهید یک پرده مدرن شیک و زیبا را برای این فضا انتخاب کنید، حتما به نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم توجه کنید و نمونه‌های مدل پرده مدرن را با دقت مشاهده کنید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

شما چه نکته‌ای برای انتخاب پرده دارید که فکر می‌کنید باید به موارد بالا اضافه شود. نظر خود را در قسمت کامنت با ما درمیان بگذارید.

 

برچسب ها:
پرده مدرن
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید