کاور مبل از کجا بخریم؟ این نکارت را در نظر بگیرید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر قصد دارید از مبلمانتان مراقبت کنید و می‌خواهید بدانید، کاور مبل از کجا بخریم؟ همراه ما باشید تا جزییات آن را بررسی کنیم.

شاید برای شما هم سوال باشد که برای مراقبت از مبلمان باید چطور اقدام کنید. کاور مبل یکی از لوازمی است که در این مواقع به کمک‌تان می‌آید تا بهترین و مناسب ترین محافظت را از مبلمان‌تان انجام دهید. کاور مبلمان به بهترین شکل ممکن می‌تواند از مبل شما مراقبت کند. استفاده از کاور مبل ضمن طولانی کردن مدت زمان استفاده از مبلمان، امکان ایجاد فضایی مناسب و زیبا در خانه را فراهم می‌کند. اما سوال اصلی اینجاست که اصلا کاور مبل از کجا قابل سفارش یا خریداری است؟ کاور مبل در فروشگاه‌ها، مراکز فروش مبلمان و بازسازی مبلمان عرضه می‌شود. شما به راحتی میتوانید از مراکز تخصصی خرید کاور مبل، برای انتخاب یا سفارش مناسب ترین کاور اقدام کنید.

 

کاور مبل چیست؟

کاور مبل چیست؟

کاور مبل یک پوشش قابل جدا شدن است که بر روی مبلمان قرار می‌گیرد تا امکان محافظت و مراقبت از مبل فراهم شود. شما به راحتی میتوانید با کمک کاور مبلمان، از مبل‌تان محافظت کنید. به این ترتیب مبلمان در برابر گرد و غبار، لکه‌ها، خراش‌ها، و سایر آسیب‌ها مراقبت خواهد شد. این کاورها معمولاً از متریالی مانند پارچه در انواع مختلف و پلاستیک شفاف که به کاور ژلاتینی شهرت دارد، ساخته می‌شوند. بسیاری از کاورهای مبلمان قابل شست و شو هستند. به همین دلیل می‌توانید با خیال آسوده از آن‌ها استفاده کنید. همان طور که گفته شد، استفاده از کاور مبل به افراد اجازه می‌دهد تا مبلمان خود را در برابر خراش‌ها، لکه‌ها، و سایر خساراتی که ممکن است در طول زمان به آنها وارد شود، مراقبت نمایند.  علاوه بر این، با تعویض کاورهای مبل، می‌توان حال و هوای خانه را تغییر داد و محیطی بی نظیر ایجاد نمود. ست کردن کاور مبلمان به شما امکان می‌دهد تا بتوانید بدون دردسر و نگرانی، فضای متنوعی را ایجاد کنید.

کاورهای مبل معمولاً به صورت خاصی طراحی و دوخت می‌شوند. استفاده از پارچه هایی با استایل متفاوت، طرح های گوناگون، ساده، گل دار و متریال های پلاستیک مقاوم همگی از جمله رایج‌ترین متریال هایی است که با کمک آن میتوانید کاور مبلمان را تهیه کنید. به طور کلی، کاورهای مبل می‌توانند یک اقدام مقرون به صرفه و کارآمد برای حفظ و افزایش طول عمر مبلمان خانه باشند و همچنین به شما اجازه می‌دهند تا ظاهر داخلی فضا را به راحتی تغییر دهید.

 

مزایای استفاده از کاور مبل چیست؟

مزایای استفاده از کاور مبل چیست؟

استفاده از کاور مبل مزایای متعددی دارد. شما به راحتی میتوانید با شناخت مزایای استفاده از کاور مبلمان، انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید و یک تجربه عالی از این وسیله کاربردی رقم بزنید. در این بخش به بررسی مزایای استفاده از کاور مبل اشاره می‌کنیم.

  • محافظت از مبلمان: یکی از مزایای اصلی استفاده از کاور مبل، محافظت از مبلمان در برابر گرد و غبار، لکه‌ها، خطوط و خراش‌ها است. شما به راحتی میتوانید با استفاده از محافظتی که از طریق این وسیله دریافت می‌کنید، به بهترین شکل ممکن طول عمر مبلمان را افزایش دهید.
  • تمیزی و بهداشت: کاورهای مبل قابل شستشو هستند. به همین دلیل این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانید بدون دردسر و نگرانی، از مبلمان‌تان با خیالی آسوده استفاده کنید. این کاورها برای افرادی که حیوان خانگی دارند، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای محسوب می‌شوند.
  • تغییر استایل دکوراسیون: با استفاده از کاورهای مبل، می‌توانید به راحتی استایل و دکوراسیون داخلی خانه‌تان را تغییر دهید بدون اینکه نیاز به خرید مبلمان جدید داشته باشید، همه چیز در یک تنوع عالی قرار گرفته است. کاورها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی طراحی و عرضه می‌شوند که هرکس براساس سلیقه شخصی امکان انتخاب دارد.
  • نگهداری آسان: نگهداری و تمیز کردن کاورهای مبل بسیار آسان است. برخی از کاورها قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارند و بعضی از آنها با یک پارچه مرطوب قابل تمیز کردن هستند.

با این مزایا، استفاده از کاور مبل می‌تواند به شما کمک کند تا مبلمان خود را در طولانی مدت حفظ کرده و همچنین طول عمر طولانی تری برای آن رقم بزنید.

 

انواع کاور مبل

انواع کاور مبل

قطعا برای شما هم جالب است که بدانید کاور مبل انواع مختلفی دارد. با توجه به کاربرد مدنظرتان میتوانید مناسب ترین کاور مبل را تهیه کنید. فقط کافی است تا در خصوص کاور مبل اطلاعات بیشتری کسب کنید و جزییات هرکدام از این متریال ها را بدانید. در ادامه به انواع کاور مبل اشاره می‌کنیم تا آگاهانه دست به انتخاب بزنید.

 

1. کاور مبل پارچه‌ای

انواع کاور مبل

این نوع کاورها اغلب از پارچه‌های مختلفی مانند پنبه، پلی‌استر و یا ترکیبی از آن‌ها ساخته می‌شوند. این پوشش‌ها سطح نرم و لطیفی دارند. به همین دلیل میتوانید با استفاده از آن محیط خانه را زیباتر کرده و تنوع خوبی را خلق نمایید. یادتان باشد زمانی که از کاور پارچه ای برای مبلمان استفاده می‌کنید، قطعا نیاز به یک تجربه عالی از دوخت حرفه ای خواهید داشت. کاور پارچه ای هر چیزی که برای مراقبت نسبی از تخت خواب نیاز دارید را برای شما فراهم می‌کند. این کاورها قابل شستشو هستند و اغلب با استفاده از زیپ مخصوص قابل باز و بسته شدن هستند.

 

2. کاور مبل نانو (کشی - جادویی)

 کاور مبل نانو (کشی - جادویی)

این نوع کاورها از متریال‌هایی ساخته می‌شوند که به نوعی نانو اشاره می‌کند. این سبک پارچه ها کشسانی زیادی دارند و هرکدام برای استفاده از طیف وسیعی از مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. مبل نانو جادویی راحتی، به خوبی بر روی مبلمان چستر و سایر مبل های مدرن قرار می‌گیرند. شما میتوانید به راحتی از این نوع کاور مبلمان برای پوشش مبلمان مدنظرتان استفاده کنید و لذت ببرید. این سبک کاورها چندان ابعاد خاصی ندارند و معمولا هر کدام از این کاورها ابعاد خاصی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

 

3. کاور مبل ژلاتینی

 کاور مبل ژلاتینی

کاورهای مبل ژلاتینی یا پلاستیکی یک نوع کاور مبلمان هستند که از موادی همچون ژلاتین یا پلاستیک ساخته می‌شوند. این نوع کاورها برای محافظت از مبلمان در برابر مایعات، لکه‌ها و آسیب کودکان بسیار کارآمد است. کاورهای مبل ژلاتینی معمولاً شفاف هستند. به این ترتیب شرایطی را برای شما فراهم می‌کنند تا از زیبایی و استایل مبلمان‌تان لذت ببرید و هم زمان محافظت بسیار جدی از مبلمان داشته باشید. کاورهای مبل پلاستیکی همچنین از مواد شفافی ساخته می‌شوند که مقاومت کمتری نسبت به کشش دارند اما ظاهرشان با کاور ژلاتینی مشابه است. همانطور که اشاره شد، هدف اصلی از استفاده از کاورهای مبل ژلاتینی یا پلاستیکی، مراقبت از مبلمان است. شما به راحتی میتوانید در چنین فضایی حس و حال خوبی را تجربه کنید.

به طور کلی، انتخاب متریال کاور مبل بستگی به سلیقه شما، نیازهای خانه‌تان و همچنین میزان حفاظت و زیبایی مورد نظر دارد. اما مهمترین نکته این است که هر نوع کاوری که انتخاب کنید،  قابلیت شستشو و تمیز کردن  داشته باشد.

 

قیمت کاور مبل به چه عواملی وابسته است؟

قیمت کاور مبل به چه عواملی وابسته است؟

قیمت کاور مبلمان به عوامل مختلفی وابسته است. به همین دلیل باید در خصوص عوامل اثرگذار بر قیمت مبلمان اطلاعات کسب کنید.

  1. جنس متریال: نوع متریال استفاده شده در ساخت کاور مبلمان تاثیر مستقیمی در قیمت آن دارد. برخی از مواد مانند پارچه‌های باکیفیت، ژاکارد، چرم مصنوعی یا طبیعی، پلاستیک، و... قیمت بالاتری نسبت به متریال دیگر دارد.
  2. طراحی و الگو: کاورهایی که دارای طرح و الگوهای خاص، پیچیده و جذاب هستند، معمولاً قیمت بالاتری دارند. همچنین میزان پارچه یا متریالی که برای ساخت کاور استفاده می‌شود، پیچیدگی طراحی و الگوی کاور همگی در تعیین قیمت اثرگذار هستند.
  3. اندازه کاور مبل: کاورهای سفارشی که برای مبلمان با شکل و فرم دقیق ساخته می‌شوند و نیاز به اندازه‌گیری بسیار دقیق دارند، معمولاً قیمت بالاتری نسبت به کاور با اندازه‌های استاندارد دارند.
  4. مارک و برند: برخی از برندها و مارک‌های معروف در زمینه تولید کاورهای مبلمان قیمت بیشتری دارند، زیرا معمولاً از متریال با کیفیت و طراحی‌های متمایزتری برای آن‌ها استفاده می‌شود.
  5. محل تولید: محصولاتی که در کشورهایی با هزینه تولید کمتر ساخته شده‌اند، ممکن است قیمت پایین‌تری داشته باشند. اما محصولاتی که در برخی دیگر از کشورها ساخته می‌شوند، هزینه بالاتری نسبت به سایرین دارند.
  6. پوشش ضد آب یا مقاومت در برابر لکه: برخی از کاورها دارای پوشش‌های ضد آب یا مقاومت در برابر لکه هستند که باعث می‌شود قیمت آن‌ها بیشتر از سایرین باشد.
  7. تنوع رنگ و طرح: کاورهایی که با تنوع رنگ و طرح بهتری طراحی و تولید شده‌اند، هزینه بالاتری دارند.

در کل، هرچه کاور مبلمان از متریال  با کیفیت تری ساخته شده باشد و طراحی دقیق‌تری داشته باشد یا ویژگی‌های طرح و مدل آن فکر شده باشد، قطعا قیمت بالاتری برای آن باید پرداخت نمایید.

 

کاور مبل از کجا بخریم؟

کاور مبل از کجا بخریم؟

برای خرید کاور مبل می‌توانید به چندین مکان مختلف مراجعه کنید. هر فضا متناسب با شرایط خودش، قیمت و کیفیت خاصی را ارائه می‌کند. پس با توجه به این پارامتر و کیفیت مدنظرتان می‌توانید دست به خرید بزنید.

  • فروشگاه‌های کاور و پارچه مبلمان: بسیاری از فروشگاه‌های مبلمان و پارچه ‌فروشی‌های مبلی، کاورهای مبل آماده‌ای برای فروش دارند. اینجا می‌توانید انواع مختلف کاورها را در اندازه‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های متنوع پیدا کنید.
  • سایت‌های خرید آنلاین: بسیاری از سایت‌های خرید آنلاین نیز مجموعه‌ گسترده‌ای از کاورهای مبل را ارائه می‌دهند. با مراجعه به این سایت‌ها می‌توانید انواع مختلف کاورها را مشاهده کرده و آن‌هایی را که به سلیقه و نیاز شما نردیکتر است سفارش دهید.
  • کاور مبل سفارشی بر اساس استایل مبلمان: برخی از کارگاه‌ها و فروشگاه‌های خاص می‌توانند براساس نیاز شما و ابعاد مبلمان‌تان، کاوری متناسب با مبل می‌سازند. این مدل ساخت معمولا هزینه بیشتری دارد. اما می‌توانید برای مبلمان راحتی و مبلمان‌هایی که شکل و فرم نسبتا یکسانی دارند، از کاور با شکل و فرم یکسان استفاده نمایید.
  • کاور مبل آماده برای مبلمان: بعضی از فروشگاه‌های مبلمان، کاورهای آماده‌ای برای انواع خاصی از مبلمان عرضه می‌کنند. شما میتوانید با خرید کاور مبل مدنظرتان از این فروشگاه‌ها، به راحتی از کاور آماده استفاده کنید.

قبل از خرید، یادتان باشد که کاور مبلمان باید با استایل مبلتان سازگار باشد. استفاده از کاورهای آماده برای مبلمان خاص به شدت گزینه مناسب و مقرون به صرفه‌ای است.

 

کلام آخر

اگر شما نیز عاشق نگهداری از لوازم منزلتان هستید و میخواهید مبلمان‌تان دچار آسیب نشود، حتما از کاور مبل استفاده کنید. شما باید کاور مبل را مطابق با نیازتان تهیه کنید. ابعاد مبلمان، نوع کاور و مدل آن از جمله آیتم هایی است که باید در زمان خرید مدنظر قرار دهید.

انتخاب شما برای کاور مبلمان چیست؟ نظرتان را برای ما بنویسید.
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید