ترولی چیست + کاربردها و مدل‌های ترولی آشپزخانه و بقیه فضاها

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای اینکه بدانید ترولی چیست و با کاربردها و انواع ترولی برای آشپزخانه، اتاق خواب، حمام و سایر فضاها آشنا شوید، با ما همراه بمانید.

ترولی (Trolley) یک وسیله چرخ‌دار است که معمولا دارای قفسه بندی بوده و برای انتقال ابزار و وسایل مورد نیاز به سایر فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که طراحی ترولی به گونه‌ای انجام شده که به راحتی بر روی چهار چرخ حرکت می‌کند، این امکان را فراهم می‌کند تا به بتوانید به سادگی وسایل بزرگ و سنگین و یا ابزار و وسایل روزمره و همیشگی را روی آن قرار داده و از یک نقطه به نقطه دیگر جا به جا کنید.

ترولی آشپزخانه، یکی از شناخته‌شده‌ترین انواع ترولی است که قابلیت چرخش آزاد را در آشپزخانه ایجاد می‌کند و کاربردهای متعددی را ارائه می‌دهد. در واقع، ترولی، یکی از لوازم و تجهیزات پرکاربرد بوده و برای کسانی که فضای بیشتری در آشپزخانه یا محل کار خود می‌خواهند، یک انتخاب عالی است. زیرا ترولی معمولا به عنوان یک واحد چند منظوره عمل می‌کند که نه تنها می‌توان از ان برای مرتب کردن ابزار و وسایل مورد نیاز استفاده کرد و یک فضای ذخیره سازی بسیار عالی را در اختیارتان قرار می‌دهد، بلکه حمل و نقل و جا به جایی این ابزار را نیز بسیار ساده می‌کند.

برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با ترولی کسب کنید و با کاربردها و انواع ترولی آشنا شوید، در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

 

ترولی چیست؟

ترولی زرد

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، ترولی یک وسیله چرخ‌دار است که به راحتی می‌توان آن را به حرکت درآورد و معمولا از ان برای مرتب کردن ابزار و وسایل مورد نیاز و جا به جایی راحت این وسایل استفاده می‌شود. ترولی‌ها با توجه به کاربردی دارند و فضایی که قرار است در ان مورد استفاده قرار گیرند، در اندازه و سایزهای مختلف و با استفاده از متریال متنوع ساخته می‌شوند تا همه افراد بتوانند با توجه به نیاز خود و همچنین دکوراسیون فضایی که در اختیار دارند، بهترین و کاربردی‌ترین مدل از ترولی را انتخاب کنند.

در حقیقت، ترولی، یک وسیله عالی و راه‌حل مناسب برای گسترش فضای ذخیره سازی شما بدون اشغال فضای زیاد است که می‌توان از ان به عنوان فضای ذخیره سازی وسایل ضروری، فضای آماده سازی و مکانی برای نگهداری همه لوازم مهم و کاربردی مورد استفاده قرار داد.

جالب است بدانید که اولین نمونه از ترولی، در قرن هجدهم ظاهر شد و از آن زمان تاکنون وجود داشته‌اند. ترولی‌ها، در ابتدا به عنوان وسیله‌ای برای انتقال مواد غذایی از یک مکان به مکان دیگر توسعه یافتند و امروزه کاربردی بسیار زیادی در همه فضاها دارند. 

پیشنهاد مطالعه: طرح جلوی اپن آشپزخانه | 30 ایده جذاب از طرح های خلاقانه

 

مزایای استفاده از ترولی چیست؟

ترولی در اشپزخانه

ترولی، یکی از تجهیزات بسیار سازگار و کاربردی است که ممکن است به روش‌های مختلفی برای ساده کردن زندگی استفاده شود. به طور کلی، ترولی چندین مزیت دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد ذخیره سازی اضافی: ترولی می‌تواند فضای ذخیره سازی اضافی برای همه چیزهایی که در طول انجام کارهای تخصصی و روزمره به آن نیاز دارید، اما لزوما نمی خواهید در معرض دید باشند، در اختیار شما قرار دهد.
  • ایجاد فضای کاری بهتر: با داشتن یک ترولی، در هنگام کار کردن، فضای کافی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز خود را دارید و می‌توانید به راحتی به این وسایل دسترسی داشته باشید بدون اینکه وقت و انرژی خود را برای پیدا کردن و جا به جا کردن این وسایل از سایر نقاط خانه یا محل کار خود صرف کنید.
  • قابلیت جا به جایی آسان: ترولی‌ها طوری ساخته شده‌اند که به راحتی جابجا شوند تا همیشه بتوانید از فضای موجود خود نهایت استفاده را ببرید. 
  • دارای طراحی و ظاهر متنوع و کاربردی: شما می‌توانید از بین سبک‌های مختلف، بهترین و مناسب‌ترین طرح و انداه از ترولی را انتخاب کنید، بنابراین احتمالاً یک نمونه از ترولی را پیدا خواهید کرد که به طور یکپارچه با دکوراسیون فعلی شما ترکیب می‌شود و ظاهر بهتری را برای فضایی که در نظر دارید، ایجاد می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: 7 ترند دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۴ به پیش‌بینی طراحان

 

کاربردهای ترولی در آشپزخانه

ترولی، یکی از وسایل و تجهیزات همه‌کاره است که می‌توان از آن به عنوان یک افزودنی عالی و کم‌هزینه برای خانه یا محل کار یاد کرد و می‌تواند به شما کمک کند تقریباً هر اتاق از خانه یا فضای کاری خود را سازماندهی کنید. در ادامه به برخی از بهترین کاربردهای ترولی در آشپزخانه اشاره کردیم:

 

فضایی برای به نمایش گذاشتن زیباترین وسایل آشپزخانه

کاربرد ترولی در اشپزخانه

ترولی آشپرخانه، یکی از شناخته‌شده‌ترین و در عین حال پرکاربردترین مدل‌های ترولی است که معمولا دارای چند طبقه است و به دلیل قفسه بندی باز و جابجایی آسانی که دارد، یکی از گزینه‌های بسیار عالی در آشپزخانه خواهد بود. شما می‌توانید، بشقاب‌ها یا لوازم آشپزخانه‌ای را که واقعاً می‌خواهید آنها را به نمایش بگذارید، مانند بشقاب‌های رنگارنگ پاستلی زیبا یا همزن قرمز جدیدتان را بر روی ترولی قرار دهید. در واقع، ترولی با ایجاد فضای ذخیره سازی اضافی، می‌تواند به راحتی دکوراسیون آشپزخانه را زیباتر کند.

 

ایجاد فضای مناسب برای اماده سازی مواد غذایی برای پخت و پز و آشپزی

ترولی مخصوص اشپزخانه

اگر پیشخوان آشپزخانه بیش از حد شلوغ شود و در طول پخت و پز به یک سطح اضافی نیاز دارید، استفاده از ترولی، یک گزینه ایده آل است، زیرا می‌توانید آن را به راحتی در تمام قسمت‌های آشپزخانه بچرخانید و از سطح آن استفاده کنید. در مواقعی که به آن نیاز ندارید نیز می‌توانید از آن در یک گوشه از آشپزخانه برای نگهداری وسایل و لوازم آشپزخانه استفاده کنید.

 

فضای مکمل در کنار پیشخوان یا جزیره آشپزخانه

ترولی به عنوان فضای مکمل در کنار پیشخوان یا جزیر آشپزخانه

اگر ترولی را به گونه‌ای انتخاب کنید که با طرح رنگی و دکوراسیون آشپزخانه هماهنگی داشته باشد، می‌توانید از ان به عنوان امتداد پیشخوان یا جزیره استفاده کنید و غذاهای اماده شده را روی ان قرار دهید. همچنین می‌توان با طراحی کشو برای ترولی، از ان به عنوان فضایی برای نگهداری کارد و چنگال یا لوازم جانبی اضافی استفاده کنید.

 

ایجاد فضای مناسب برای قرار دادن پرکاربردترین ادویه‌ها و وسایل آشپزی

ترولی برای قرار دادن ادویه های اشپزخانه

ادویه‌ها معمولا در تمام غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرند و لازم است که همیشه در دسترس باشند. با استفاده از یک ترولی که دارای طبقه بندی باز است، می‌توانید تمام ادویه‌ها و ابزارهای پرکاربرد در آشپزی را به طور منظم چیدمان کنید و در نزدیکی اجاق گاز قرار دهید و با یک نگاه سریع، ادویه یا ابزار مورد نیاز خود را پیدا کنید. با این کار، در حالی که اجاق گاز روشن است نیازی به جستجو در کابینت‌ها و کشوها برای پیدا کردن آرد، نمک یا ادویه نیست و راهی عالی برای آسان کردن پخت و پز خواهد بود.

 

فضایی برای ذخیره سازی وسایل و مواد شوینده در آشپزخانه

ترولی برای فضایی برای ذخیره سازی وسایل و مواد شوینده در آشپزخانه

همانطور که می‌دانید داشتن فضایی برای قرار دادن تمام لوازم تمیز کننده و شوینده در یک مکان بسیار مفید است. بنابراین اگر کابینت‌های آشپزخانه کم و محدود است و یا فضای اختصاصی برای قرار دادن شوینده‌ها ندارید، بهترین کار این است که از ترولی به عنوان فضای ذخیره سازی مناسب برای وسایل شوینده استفاده کنید. با اینکار به راحتی می‌توانید وسایل شوینده و مورد نیاز خود را به هر قسمت از خانه جا به جا کنید و مورد استفاده قرار دهید.

 

استفاده از ترولی به عنوان جزیره آشپزخانه

ترولی به عنوان جزیره اشپزخانه

شما می‌توانید یک ترولی زیبا با طراحی شیک و متناسب با کابینت بندی آشپزخانه خود تهیه کنید و آن را به عنوان جزیره در مرکز آشپزخانه قرار دهید. این ترولی که در نقطه مرکزی آشپزخانه است، می‌تواند بهترین فضا برای آماده‌ سازی، پخت و پز و ذخیره‌ سازی غذا را فراهم کند. اگر ترولی انتخابی شما دارای قفسه و کشوهایی نیز باشد، سازمان دهی به وسایل آشپزخانه را آسان‌تر کرده و کمک می‌کند تا هر انچه که در آشپزخانه به آن نیاز دارید، در دسترستان باشد. 

پیشنهاد مطالعه: کابینت گوشه، ۱۳ ایده برای رفع مشکل کنج کابینت آشپزخانه

 

سایر کاربردهای ترولی در خانه یا محل کار

شما می‌توانید از مدل‌‌های مختلف ترولی، برای ایجاد نظم و سازماندهی در سایر قسمت‌های خانه یا محل کار خود نیز استفاده کنید، درا دامه به برخی دیگر از کاربردهای ترولی در خانه و محل کار اشاره کردیم:

 

استفاده از ترولی به عنوان پاتختی در اتاق خواب

استفاده از ترولی به عنوان پاتختی در اتاق خواب

یکی از فضاهای عال برای استفاده از ترولی در خانه، اتاق خواب است. بهتر است یک مدل ترولی هم ارتفاع با تخت خواب را انتخاب کنید و از آن به عنوان پاتختی استفاده نمایید. می‌توانید کتاب‌ها، گیاهان سبز، ساعت‌های زنگ‌دار و سایر وسایل ضروری قبل از خواب را روی آن قرار دهید تا در دسترس قرار گیرند. همچنین می‌توانید یک چراغ شب یا قاب عکس‌های خانوادگی را روی آن قرار دهید تا ظاهری جذاب و شیک به فضا ببخشید. وجود قفسه‌های مختلف در ترولی، باعث می شود اتاق خوابتان منظم‌تر و با طراحی خوب به نظر برسد.

 

استفاده از ترولی به عنوان یک کابینت در حمام

استفاده از ترولی به عنوان یک کابینت در حمام

استفاده از ترولی می‌تواند در سازماندهی حمام نیز معجزه کند. می‌توانید از قفسه‌های پایین ترولی برای قرار دادن وسایلی که به ندرت استفاده می‌شوند مانند محصولات تمیزکننده اضافی، صابون‌ها و غیره استفاده کنید. از سطح بالایی می‌توان برای نمایش طیف وسیعی از محصولاتی که روزانه استفاده می‌شود مانند حوله‌ها، انواع شانه و شوینده‌های روزمره استفاده کرد. همچنین می‌توانید با قرار دادن تجهیزات مخصوص استایل کردن مو، یک فضای اختصاصی برای مرتب کردن موهای خود در حمام ایجاد کنید.

 

استفاده از ترولی در بالکن

استفاده از ترولی در بالکن

اگر بالکن شما کوچک است و می‌خواهید تا جایی که می‌توانید گیاهان را در آن بگنجانید، بهتر است به سراغ استفاده ازترولی در بالکن بروید و آن را به پایه گلدان‌ تبدیل کنید. همچنین می‌توانید از قفسه بالایی ترولی برای نمایش گیاهان و گلدان‌ها استفاده کنید و از قفسه پایین برای مخفی کردن ابزار باغبانی و سایر تجهیزات استفاده کنید. همچنین می‌توانید ترولی را با رنگ‌های رنگارنگ و زیبا تزئین کنید تا ظاهری سرگرم‌کننده و شخصی برای بالکن ایجاد کنید.

 

استفاده از ترولی در محل کار

استفاده از ترولی در محل کار

اگر شغل شما به گونه‌ای است که باید از ابزار و وسایل مختلفی در طول روز استفاده کنید، بهترین کار این است که یک ترولی مناسب تهیه کرده و وسایل و ابزارهای مورد نیاز خود را بر روی آن قرار دهید تا در هنگام جا به جایی این ابزار دچار مشکل نشوید و بتوانید تمام وسایل مورد نیاز خود را به صورت یکجا و سازمان یافته در کنار خود داشته باشید. 

 

ترولی چیست در یک جمله

ترولی، از جمله تجهیزات و قطعاتی است که به دلیل سبک خاصی که در طراحی ان به کار رفته است، شناخته شده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا ظاهری کاملا منظم، سازمان یافته و کاربردی برای فضاهای مختلف داشته باشند. همچنین تجهیزاتی هستند که از مواد مختلف و با مشخصات متنوع طراحی و تولید شده‌اند که هم برای مصارف تجاری و هم خانگی قابل استفاده هستند.

برچسب ها:
ترولی
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید