ترکیب رنگ طوسی و کرم در دکوراسیون منزل، هم‌نشینی سرد و گرم

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

استفاده از ترکیب رنگ طوسی و کرم در دکوراسیون منزل، سبک‌های دکوراسیونی مختلف با ترکیب رنگ طوسی و کرم، ترکیب رنگ طوسی و کرم با رنگ‌های دیگر

امروزه در دکوراسیون منزل به رنگ‌ها اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود. رنگ‌های انتخابی برای خانه می‌تواند تک رنگ بوده یا رنگ‌های هم طیف یا حتی متضاد را شامل شود. ترکیب رنگ‌ها جذابیت خاصی به وجود آورده و خانه را از یکنواختی خارج می‌کند. ترکیب رنگ طوسی و کرم به قدری دوست داشتنی و زیبا است که از آن در بخش‌های مختلف منزل می‌توان استفاده کرد.

 

چگونگی ترکیب رنگ طوسی و کرم

ترکیب دلنشین رنگ طوسی و کرم

ترکیب رنگ طوسی و کرم در اتاق نشیمن

رنگ طوسی نوعی از گروه رنگ خاکستری بوده که ترکیبی از رنگ آبی، سفید و مشکی را در خود دارد در نتیجه جزو رنگ‌های سرد محسوب می‌شود. به دلیل ترکیب شدن سه رنگ با یکدیگر جهت ساخت رنگ طوسی، چنین رنگی دارای تنالیته‌های مختلف بوده که از آن در موارد مختلف استفاده می‌شود. برخی از تنالیته‌های رنگ طوسی عبارتند از:

  • طوسی مایل به بنفش
  • طوسی طبیعی
  • طوسی سربی
  • طوسی نقره‌ای
  • لجنی تیره
  • دودی

رنگ طوسی را نمادی از عقل، سازش، بلوغ و مسئولیت دانسته‌اند که آن را به عنوان رنگ محافظه‌کار می‌شناسند. طوسی رنگی جدی بوده که می‌توان آن را در کنار رنگ‌های دیگر به کاربرد تا به زیبایی آن افزوده شود.

کرم رنگ زیبایی است که از ترکیب رنگ‌های آبی، قرمز و زرد به دست آمده است. گستره کرم بسیار متنوع بوده که رنگ‌های سرد و گرم شیری، استخوانی، نباتی، بژ و خاکی را در بر می‌گیرد. در کل کرم، رنگی خنثی بوده که در روانشناسی رنگ‌ها از آن به عنوان رنگی یاد می‌شود که به فرد حس امنیت، اعتماد و اطمینان می‌دهد.

ست کردن رنگ کرم با طوسی به قدری جذاب است که هارمونی زیبایی را به وجود می‌آورد. ترکیب کرم و طوسی در دکوراسیون منزل چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند که امروزه شاهد مد شدن مبل‌هایی با پارچه طوسی در کنار بدنه و روکش‌های کرم یا چوب قهوه‌ای کم رنگ یا طبیعی روشن هستیم که از ترکیب شگفت انگیز طوسی و کرم الهام گرفته شده است.

 

استفاده از ترکیب رنگ طوسی و کرم در دکوراسیون منزل

زیبایی بی نظیر ترکیب رنگ طوسی و کرم

ترکیب رنگ طوسی و کرم در اتاق خواب

به کار بردن ترکیب رنگ طوسی و کرم در اتاق

هنر علم و ارتقای فضای داخلی ساختمان جهت رسیدن به محیطی زیبا و سالم‌تر برای افراد، دکوراسیون داخلی نام دارد. در دکوراسیون داخلی هماهنگ سازی طراحی شده حائز اهمیت بوده که به رنگ، اثاثیه و سایر اشیا موجود در اتاق یا ساختمان جلوه چشم‌گیری می‌بخشد.

دکوراسیون داخلی منزل دارای سبک و سیاق بوده که بر اساس سلیقه و نیازها تغییر می‌کند. گاهی در دکوراسیون منزل رنگ‌ها به چالش کشیده می‌شوند تا ترکیبی چشم نواز به وجود آید. طوسی و کرم دو رنگ به ظاهر جدا از هم بوده که می‌توان ازآن‌ها در دکوراسیون داخلی منزل در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

در دکوراسیون داخلی به کوچک یا بزرگ بودن فضا و همچنین نور توجه می‌شود که با توجه به این دو مورد نام برده شده می‌توان طیف‌های مختلف رنگی طوسی و کرم را در کنار یکدیگر استفاده کرد. ترکیب خارق‌العاده طوسی و کرم در کنار یکدیگر فضای منحصر به فرد ایجاد خواهد کرد.

 

سبک‌های دکوراسیونی مختلف با ترکیب رنگ طوسی و کرم

ترکیب جذاب طیف های رنگ طوسی و کرم

ترکیب رنگ طوسی همراه استفاده عمده از رنگ کرم

دکوراسیون صنعتی با ترکیب طوسی و کرم

در دکوراسیون صنعتی که از متریال‌های چوب، فلز، آهن و امثال آن برای دیزاین خانه استفاده می‌شود عمده وسایل مشکی، قهوه‌ای و نقره‌ای هستند که برای تلطیف نمودن محیط می‌توان کرم و طوسی را لا به لای وسایل استفاده کرد تا محیط دلنوازتر به چشم برسد.

 

دکوراسیون ساحلی

هنگامی که از دور به ساحل می‌نگریم ماسه‌ها تقریبا در طیف کرم به نظر می‌رسند که درخشش شن و ماسه زیر نور خورشید تلالو طوسی رنگ ایجاد می‌کند. در دکوراسیون ساحلی که یکی از زیباترین دکوراسیون‌ها شناخته شده است می‌توان از رنگ کرم استفاده کرد و وسایل جزئی مانند اکسسوری‌ها را به رنگ طوسی انتخاب کرد.

 

دکوراسیون مدرن طوسی و کرم

در دکوراسیون مدرن نیز تاکید بر این است که رنگ‌های انتخابی محدود بوده تا سادگی فضا از بین نرود. در دکوراسیون مدرن با خیالی آسوده می‌توان ترکیب دلنشین طوسی و کرم را در کنار یکدیگر استفاده کرد تا محیطی ساده و عاری از تجملات به وجود آید.

 

ترکیب رنگ طوسی و کرم با رنگ‌های دیگر

جذابیت رنگ زرد در ترکیب رنگ طوسی و کرم

استفاده جزئی از آبی در ترکیب رنگ طوسی و کرم

ترکیب زیبای رنگ طوسی و کرم با زرد

از آنجایی که کرم ترکیبی از رنگ‌های آبی، قرمز و زرد و طوسی ترکیبی از آبی، سفید و مشکی است می‌توان از رنگ‌های مکمل، متضاد یا حتی خنثی در کنار آن‌ها استفاده کرد.

شاید برای عده‌ای ترکیب دو رنگ طوسی و کرم قابل پسند نباشد یا دشوار به نظر برسد. می‌توان از رنگ‌های مکمل در کنار طوسی و کرم استفاده کرد تا فضا بیشتر به چشم بیاید. یکی از رنگ‌های دوست داشتنی که در کنار طوسی و همچنین کرم که زیبا دیده می‌شود، زرد است. به عنوان مثال اگر فرش‌ها طوسی هستند و مبلمان کرم انتخاب شده‌اند، کوسن و گلدان‌ها را زرد رنگ انتخاب کنید تا فضا شادتر به نظر برسد.

سفید رنگ دیگری است که در میان طوسی و کرم زیبا دیده می‌شود. آبی که در ساخت هر دو رنگ به کار رفته است، راحت‌ترین رنگی است که می‌توان از آن در ایجاد هماهنگی بیشتر میان رنگ‌های طوسی و کرم استفاده کرد. مشکی نیز رنگ جسورانه‌ای است که ممکن است برخی از افراد تمایل به استفاده از آن را داشته باشند. کالباسی تیره، کالباسی مات، کالباس صورتی و کالباسی روشن که طیف رنگ‌های کالباسی به شمار می‌روند را می‌توان با کرم و طوسی به زیبایی تمام ست کرد.

به طور کلی می‌توان کرم و طوسی را به عنوان رنگ‌های اصلی به کار برد و در جزئیات مانند اکسسوری‌ها از رنگ‌های دیگری استفاده کرد. انتخاب رنگ سوم بستگی به میزان تیرگی یا روشنی طوسی و کرم داشته که با توجه به آن می‌توان انتخاب مناسبی داشت.

 

بخوانید:

 

کجا می‌توان از ترکیب رنگ طوسی و کرم استفاده کرد؟

ترکیب رنگ طوسی و کرم در آشپزخانه

استفاده از ترکیب رنگ‌های کرم و طوسی در دکوراسیون داخلی منزل به تنهایی با یکدیگر یا همراه با رنگ سوم یا چندین رنگ دیگر هیچ محدودیتی نداشته و از آن در موارد مختلفی می‌توان استفاده کرد، از جمله:

  • سرویس بهداشتی
  • حمام
  • اتاق خواب
  • آشپزخانه
  • راهرو
  • راه پله
  • سالم پذیرایی
  • اتاق نشیمن
  • اتاق غذاخوری
  • تراس
  • حیاط خلوت

 

بخوانید:

 

کلام آخر

ترکیب جذاب طوسی و کرم نیاز به خلاقیت و ایده داشته که در این بخش از سایت بساز و بچین به آن پرداخته شد. انتخاب شما چیست؟ آیا ترکیب رنگ‌های طوسی و کرم را می‌پسندید؟ از رنگ‌های کرم و طوسی چگونه در دکوراسیون و طراحی داخلی منزل خود یا حتی محیط کار استفاده کرده‌اید؟

در بخش نظرات منتظر خواندن کامنت‌های شما هستیم.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید