تزیین اتاق کودک با وسایل ساده، این بار از خودش کمک بگیرید

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۶ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
تعداد رای‌دهندگان:
۳
۵

اگر میخواهید جدیدترین ایده های تزیین اتاق کودک با وسایل ساده را بدانید و تصاویر آن را مشاهده کنید، همراه ما باشید.

فهرست موضوعات

اکثر والدین خوش سلیقه، عاشق دیزاین فضای اتاق کودکان هستند. به همین دلیل همیشه در جست و جوی یافتن بهترین ایده‌ها برای تزیین اتاق کودک با وسایل ساده هستند. خوشبختانه در حوزه دکوراسیون داخلی، وسعت زیادی از خلاقیت و ایده پردازی برای والدین فراهم است تا بتوانند به بهترین شکل ممکن برای کودکان‌شان فضایی آرام، امن و زیبا بسازند. در این مقاله از بساز و بچین، جزییاتی از چیدمان اتاق کودک را بررسی می‌کنیم و ایده‌های تزیین اتاق کودک با وسایل ساده را بررسی می‌کنیم.

 

تزیین اتاق کودک با تابلوهای خالی

تزیین اتاق کودک با تابلوهای خالی

یکی از ایده‌های جذاب برای ایجاد فضای خاص در اتاق کودک، استفاده از تابلوهای خالی است. تابلوهای خالی پتانسیل بالایی برای دیزاین دارند. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این ایده، اتاق کودک را در سبک مدنظرتان سمت و سو دهید. در این فریم های خالی میتوانید عکس ها، نقاشی ها و هنرنمایی های فرزندتان را بچسبانید.

 

تزیین اتاق کودک با استایل موسیقی

تزیین اتاق کودک با استایل موسیقی

اگر کودک‌تان عاشق موسیقی و سازهای مختلف است، حتما از نت‌های موسیقی برای دیزاین فضا استفاده کنید. با این ایده می‌توانید به کودک‌تان حس و حالی از زیبایی موسیقی را نمایش دهید. در چنین اتاق هایی می‌توانید فضاهای مخصوص برای تمرین موسیقی با حال و هوایی خاص ایجاد کنید تا کودک‌تان از آن لذت ببرد.

 

از پوسترها برای دیزاین اتاق کودک کمک بگیرید

از پوستر ها برای دیزاین اتاق کودک کمک بگیرید

یکی از تکنیک های عالی برای تزیین اتاق کودک، استفاده از پوستر است. شما به راحتی میتوانید با کمک پوستر های متنوع، حس و حال اتاق کودک را تغییر دهید. استفاده از طرح‌های مناسب که هارمونی خوبی با یکدیگر دارند، به شما کمک میکند تا بتوانید جذابیت زیادی به این فضا اضافه نمایید. با پوسترها می‌توانید به شکلی معجزه آسا فضا را متحول کنید.

بیشتر بخوانید: پوستر اتاق کودک، مدل‌های جذاب برای فرزند دلبندتان

 

تزیین اتاق کودک با مقوای رنگی

دیزاین اتاق کودک با رنگ آمیزی

دیزاین اتاق کودک با استفاده از مقواهای رنگی ایده جذاب و کم هزینه ای است. شما به راحتی میتوانید با همین ایده، کوه و درخت و زرافه بر روی دیوار بکشید. این اقدامات کمک میکند تا فضایی دل انگیز برای کودکتان خلق کنید. رنگ ها در فضا معجزه آفرین هستند و حسی از آرامش را تداعی میکنند.

 

دیزاین اتاق کودک با شلف های مدل دار

دیزاین اتاق کودک با کاغذ دیواری

در ایده استفاده از شلف های مدل دار میتوانید یک نظم مطلوب در فضای اتاق کودک ایجاد کنید. این مدل فضا ها به راحتی قابل تزیین هستند. کافی است دست سازهای کودک را بر روی شلف ها بچینید و کتاب های کودک را بر روی آن قرار دهید. این فضا برای نظم دهی به عروسک ها نیز کافی است.

 

تزیین اتاق کودک با لوازم کاربردی و رنگی

دیزاین اتاق کودک با رنگ های متنوع

یکی از بهترین ایده ها برای تزیین اتاق کودک، استفاده از لوازم مناسب با قد کودکان است. لوازم رنگارنگ اتاق خواب با اولویت قرار دادن رنگ سفید، به شدت میتوانند اتاق را جذاب نشان دهند. از هارمونی کمدها گرفته تا کاغذ دیواری و استند مخصوص نقاشی با میز و صندلی کودکانه، همگی برای ایجاد یک اتاق راحت مناسب هستند.

 

تزیین اتاق کودک با نقاشی کودکان 

دیزاین اتاق کودک با تم آبی

کودکان در سن و سال کم تلاش میکنند تا با کشیدن نقاشی، نمایی از ذهن پیچیده خودشان را نشان دهند. این کار سرگرم کننده است و به کودکان کمک میکند تا خلاقانه رشد کنند. شما میتوانید برای تشویق کودکان این نقاشی ها را قاب کرده و بر روی دیوار اتاق خواب قرار دهید. ارزش نهادن به نقاشی کودکان میتواند ذهن آن ها را ارتقا دهد.

 

تزیین اتاق کودک با فریم

دیزاین اتاق کودک با تخت دونفره و آویز

اتاق کودک دو نفره باید به شکلی مطلوب شخصی سازی شود. شما میتوانید با یک پارچه مناسب و دارای پترن، دقیقا استایلی مشابه با همین عکس ایجاد کنید. ایجاد فریم مجزا دو هویت مستقل برای فضاهای شخصی و دکوراسیون آن ایجاد میکند. اگر تفاوت سلیقه وجود داشته باشد، باز هم میتوانید به وسیله همین ایده پردازی، یک فضای جذاب برای کودک خلق نمایید.

 

تزیین اتاق کودک با ایجاد فضای شخصی و دنج

دیزاین اتاق کودک با محیط دنج

یکی از جذاب ترین ایده ها برای تزیین اتاق کودک با وسایل ساده، استفاده از پرده های طرح دار متناسب با سبک دکوراسیون اتاق کودک برای جداسازی فضاهای مختلف و خلق یک فضای دنج است. کودکان عاشق محیط های امن، بسته و دنج هستند تا حسی از استقلال را تجربه کنند! به همین دلیل دارا بودن یک فضای خاص اینچنینی میتواند اتاق آن ها را تبدیل به یک فضای هیجان انگیز برای بازی و مطالعه کند.

 

تزیین اتاق کودک با لوستر مکرومه

دیزاین اتاق کودک با لوستر ساده

هنر مکرومه به عنوان یک ایده تزیین اتاق کودک با وسایل ساده شناخته میشود! شما میتوانید با مکرومه برای اتاق خواب کودک تاب بسازید تا سرگرمی کافی ایجاد کنید. گاهی نیز میتوانید با استفاده از نخ مکرومه و هنر و خلاقیت شخصی، یک لوستر ساده و شیک بسازید. لوستر شما باید با پالت رنگی اتاق خواب کودک هماهنگی داشته باشد. به همین دلیل لازم است تا همه چیز را به خوبی مدنظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: لوستر اتاق کودک، وقتی سقف اتاقش براش قصه می‌گه!

 

تزیین اتاق کودک با آویزهای دست ساز

دیزاین اتاق کودک با استایل جذاب

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده یکی از بهترین کارهایی است که به شما کمک میکند تا فضای شیک و جذابی را ایجاد نمایید. دست سازهای تزیینی و آویزهای دست ساز به شکلی هیجان انگیز میتوانند فضا را متحول کنند. اتاق کودک باید نشاط و زیبایی کافی داشته باشد. به همین دلیل استفاده از این ایده ها کمک میکند تا بتوانید فضایی دلپذیر برای کودکتان ایجاد کنید.

 

تزیین اتاق کودک با پترن دیوار

دیزاین اتاق کودک با استایل شیک

اتاق کودک به شکلی جذاب میتواند تزیین شود. در فضای اتاق خواب کودک باید هارمونی رنگ را اولویت قرار دهید. به همین دلیل ایجاد پترن متناسب با همین رنگ ها میتواند فضای اتاق را زیباتر نشان دهد. در این تصویر استفاده از مثلث های ساده مشکی رنگ، به شما کمک میکند تا یک فضای دل انگیز و زیبا ایجاد نمایید.

 

تزیین اتاق کودک با چادر کودک

دیزاین اتاق کودک با تخت خواب ساده

در این مدل دیزاین، باید یک چارچوب مناسب چادر ایجاد کنید. برای این بخش میتوانید از چادرهای سرخ پوستی نیز ایده بگیرید. این چادرها با زیر اندازی نرم و مناسب میتواند فضایی برای بازی کردن کودک ایجاد کند. این چادرها حس و حال خوبی به کودکان ایجاد میکند تا بتوانند تجربیاتی جذاب در طول بازی و استراحت کسب کنند.

 

تزیین اتاق کودک با کاردستی های دیواری

دیزاین اتاق کودک با دیوار آبی.

به عنوان یکی از روش های تزیین اتاق کودک با وسایل ساده، میتوان به ساخت اکسسوری های مختلف با مقوا اشاره کرد. نصب دست سازهای هنری بر روی دیوارها ایده جذابی است که میتواند هویت و تم رنگی اتاق را مشخص کند. با توجه به همین پارامترها باید حتما هوشمندانه اتخاب کنید و دست سازی متناسب با رنگ و لعاب اتاق بسازید.

 

تزیین اتاق کودک با کوسن ساده

دیزاین اتاق کودک با استایل ساده

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده یک ایده جذاب است. استفاده از کوسن در اتاق کودک به شما اجازه میدهد تا از رنگ های خاص مدنظرتان در یک لمس هوشمندان استفاده کنید. کوسن ها به اشکال مختلف کنار هم قرار می گیرند! استفاده از آن ها بر روی تخت، زمین و نواحی مختلف به شدت کاربردی است.

 

تزیین اتاق کودک با قفسه و شلف

دیزاین اتاق کودک با قفسه های ساده

خانه کودکان همیشه پر از لوازم و اسباب بازی های سرگردان است! شما با ایجاد یک قفسه مناسب و نصب آن به صورت ایمن، میتوانید ضمن سازماندهی لوازم مربوط به کودک، استایلی شیک در فضای اتاق خلق کنید. همان طور که در این تصویر مشاهده میکنید، تمامی لوازم تحریر، اسباب بازی ها و لوازم کاربردی کودک داخل این قفسه ها چیده شده است و در وسط آن ناحیه ای به عنوان میز تحریر ساخته شده است.

نظم دهی اتاق کودک با ایده های کاربردی به شدت اهمیت دارد.

 

تزیین اتاق کودک با استفاده از پرده بالای تخت

دیزاین اتاق کودک با پشه بند

ایده استفاده از پرده تخت خواب ایده جذابی برای تزیین اتاق خواب است. شما میتوانید این پرده را به صورت دست ساز و خلاقانه ایجاد کنید و از نتیجه آن لذت ببرید. ایجاد فضای خصوصی یا رویایی برای کودکان اهمیت دارد. شما میتوانید با استفاده از تور و حریر، این پرده را ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: پرده اتاق پسرانه [کودک، نوجوان و جوان]، جدیدترین مدل‌ها

 

تزیین اتاق کودک با پرده های ساده بر روی تخت خواب

دیزاین اتاق کودک با پرده کنار تخت

فضا سازی برای خاله بازی کودکان، بازی های متنوع، ایجاد استقلال و موارد این چنینی میتواند ایده جذابی باشد. شما میتوانید در این فضا به راحتی آرامش و امنیت را برای کودک ایجاد کنید. یادتان باشد که ایجاد چنین فضاهایی باید با نیاز سنجی قبلی باشد. برای مثال برخی از کودکان از تاریک شدن محل خوابشان لذت نمیبرند! پس چنین ایده ای برای ان ها مناسب نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: پرده دخترانه [کودک، نوجوان و جوان]، برای اتاق خوابی به زیبایی سلیقه او

 

ریسه های مقوایی و پارچه ای بسازید

دیزاین اتاق کودک با استایل جذاب

یک المان جذاب برای دیزاین فضای اتاق، استفاده از ریسه های مقوایی و پارچه ای است. هرچند این ریسه ها در فروشگاه های لوازم تولد نیز عرضه میشوند! اما برای تزیین اتاق کودک با وسایل ساده، میتوانید چند رنگ دارای هارمونی، مقوا تهیه کنید. خرید پارچه نیز ایده جذابی است! با استفاده از یک الگوی ساده میتوانید به راحتی این هارمونی را ایجاد کنید. یادتان باشد که رنگ و لعاب این ریسه ها باید متناسب با هارمونی اتاق خواب کودک باشد! به این ترتیب میتوانید جذابیت فضا را افزایش دهید.

یادتان باشد که میتوانید از متریال هایی مثل نمد، پارچه، مقوا، کاغذ رنگی و موارد اینچنینی استفاده کنید.

 

گوشه دنج اتاق را طراحی کنید

دیزاین اتاق کودک با پارچه پشه بندی

یک ایده جذاب برای اتاق خواب کودک، ایجاد یک دیزاین ساده اما هوشمندان هاست. شما میتوانید با یک ایده پردازی جذاب، گوشه ای از اتاق کودک را تبدیل به یک محل مناسب برای خوابیدن کنید! در این بخش به راحتی میتوانید یک پرده تخت خواب نصب کنید و با کمک فرش کوچک به اندازه ناحیه مدنظرتان، حدود فضا را تعیین کنید. پس از آن با دیزاین کوسن ها و مدنظر قرار دادن تم اتاق خواب کودک، این فضا را به شکلی جذاب رقم بزنید.

 

شلف باریک دیواری استفاده کنید

دیزاین اتاق کودک با استایل رنگارنگ

استفاده از شلف های باریک گاهی به نظر بی مصرف هستند! اما جالب است بدانید که در اتاق کودک از همین شلف های باریک میتوانید برای سازمان دهی کتاب داستان ها استفاده کنید. این شلف ها ضمن دیزاین فضای اتاق کودک ایجاد هویت در آن، میتوانند به عنوان محلی جهت نصب قاب عکس استفاده شوند. چنین ایده ای با تلفیق و خلاقیت نتیجه جذابتری خواهد داشت.

 

از پاپیه ماشه استفاده کنید

دیزاین اتاق کودک با رنگ گلبهی

پاپیه ماشه خمیری است که با کاغذ ایجاد میشود و برای ساخت حجم های مختلف و مجسمه از آن استفاده میشود! شما به راحتی میتوانید از این خمیر برای ایجاد فرم های کاربردی اتاق کودک استفاده نمایید. در این تصویر یک میز سه پایه مشاهده میکنید که با خمیر پاپیه ماشه ایجاد شده است. کافی است خمیر را طبق دستور العمل های موجود ایجاد کنید و پس از ساخت پایه و بدنه اصلی، اقدام به پوشش آن به وسیله خمیر نمایید. این ایده در نواحی دیگر خانه نیز قابل اجرا است.

 

مبلمان مخصوص کودک را فراموش نکنید

دیزاین اتاق کودک با شلف و قفسه سفید

استفاده از مبلمان مخصوص برای کودک میتواند فضای اتاق را متحول کند! در این راستا با استفاده از همین ایده، میتوانید کوسن های رنگارنگی در اتاق استفاده کنید که متناسب با پالت رنگی مدنظر در این فضا است. یادتان باشد که ایده پردازی در این زمینه انتهایی ندارد و شما میتوانید با در نظر گرفتن چارچوب های دکوراسیونی، در این راستا اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: مبل کودک، مهم‌ترین اصول خرید مبل برای کوچولوهاتون

 

اصول مهم تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

اصول مهم تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

ایجاد فضایی برای بازی و رشد فرزندتان می‌تواند تجربه‌ای شاد و بهره‌ور باشد، اما به چالش‌ها هم برمی‌خورد. در واقع، ایجاد یک اتاق زیبا و کارآمد که فرزندتان به آن علاقه‌مند باشد و همچنان در آینده از آن لذت ببرد، کار نه چندان آسانی است.

 

1- سادگی را حفظ کنید

اصول مهم تزیین اتاق کودک با وسایل جذاب

وقتی به اتاق کودکان می‌رسد، کمتر معمولاً بهتر است. با حفظ تزئینات ساده و کاهش میزان مبلمان، فضای بیشتری برای بازی ایجاد می‌کنید و زمینه‌ای نیوتر را ارائه می‌دهید که به راحتی در آینده به‌روز شود.

 

2- بر روی بازی متمرکز باشید

طراحی فضای بازی در اتاق کودک

برای ایجاد یک اتاقی که فرزندتان عاشق آن شود، به چیزی که بیشتر دوست دارند، تمرکز کنید: بازی!

این اتاق شیرین فضای زیادی را برای بازی فراهم می‌کند. تخت به شکل خانه به عنوان یک محیط بازی عمل می‌کند و قفسه‌های باز اجازه می‌دهد تا اسباب‌بازی‌های محبوب به عنوان تزئینات جذاب عمل کنند.

 

3- استفاده بهینه از فضای کودکتان 

اصول مهم تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

برای کودکتان، استفاده از حداکثر فضا بسیار ضروری است. با این اقدام میتوانید تمام نیازهای کودک را در فضای اتاق برآورده سازید. دیزاین فضا با چیدمان مناسب برای بازی، در کنار فضای نشیمن و مطالعه هرکدام به شکلی مطلوب نیازهای کودک را برآورده میکنند.

 

4- الگوهای جذاب و بافت های مناسب استفاده کنید

بافت و الگوهای متنوع در اتاق کودک

استفاده از الگوهای جذاب در تزیین اتاق کودک، به شما اجازه میدهد تا حس و حال خاصی را در این فضا القا نمایید. به همین دلیل توصیه میکنیم با انتخاب پارچه های طرح دار و دارای پترن خاص، یک فضای بی نظیر را خلق کنید و از آن لذت ببرید. یادتان باشد در انتخاب این الگوها، باید حتما به هارمونی رنگ و پالت رنگی توجه کنید.

 

5- دست سازهای کودک را در اتاق استفاده کنید

اصول مهم تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

اگر فضای کافی دارید، حتما یک دیوار مجزا یا میز ساده برای قرار دادن دست ساز های کودک اختصاص دهید. این فضا باید امکان تخلیه هنری را برای کودک فراهم کند. به این ترتیب میتوانید یک منطقه خاص و  دوستانه برای کودک ایجاد نمایید. ارائه فضایی به فرزندتان برای رنگ‌آمیزی و خلق آثار هنری، میتواند ضمن ایجاد فضایی سرگرم کننده، محیطی برای تخلیه روانی کودک ایجاد کند و خلاقیت و ایده پردازی او را رشد دهد. شما نه تنها او را مشغول نگاه می‌دارید، بلکه میتوانید به توسعه جسمی و ذهنی او نیز کمک کند. وقتی فرزندتان بزرگ‌تر شود، یک فضای کاری شخصی نیز می‌تواند کارایی مشابهی داشته باشد

 

6- از کودک نظرخواهی کنید

دیزاین اتاق کودک با وسایل ساده

شاید باورتان نشود اما ذهن کودکان خلاقیتی نامحدود دارد. برای تزیین اتاق کودک با وسایل ساده میتوانید از کودک نظرخواهی کنید و بخشی از نظرات او را با صحبت و تعامل ساخته و پرداخته نمایید. به این ترتیب میتوانید هویتی از ذهن و روح کودک را در فضا پیاده سازی نمایید. همین اقدام به شما کمک میکند تا فضایی دلپذیر برای کودک خلق نمایید تا از استراحت و حضور در آن لذت ببرد.

برای طراحی و تزیین اتاق کودک با وسایل ساده، می‌توانید با ثبت درخواست در بساز و بچین از طراحان نیز کمک بگیرید.

 

آخرین نکته از تزیین اتاق کودک با وسایل ساده

تزیین اتاق کودک با وسایل ساده به شما کمک میکند تا هوشمندانه فضایی آرام، امن، زیبا و سرگرم کننده برای کودک ایجاد کنید. به این ترتیب همه چیز برای داشتن یک فضای دل انگیز فراهم میشود! سعی کنید از ایده هایی که در بالا اشاره شد استفاده نمایید و برای همه چیز برنامه ریزی کنید. این کارها موجب میشود تا پروژه تزیین اتاق کودک با وسایل ساده به خوبی اجرایی شود.

شما چه ایده ای برای دیزاین اتاق کودک دارید؟ حتما با ما مطرح کنید.

منابع:
38 Cool Kids’ Room Ideas - How to Decorate a Child’s Bedroom (elledecor.com)
8 Tips for Designing Better Kids' Rooms (thespruce.com)

 

برچسب ها:
اتاق کودک
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید
فهرست موضوعات