پوستر اتاق کودک، مدل‌های جذاب برای فرزند دلبندتان

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

پوستر اتاق کودک چیست؟ تاثیر پوستر اتاق کودک بر چیدمان، پوستر اتاق کودک دخترانه و پسرانه، نحوه چسباندن پوستر اتاق کودک، تفاوت پوستر اتاق کودک با کاغذ دیواری

در روانشناسی توصیه می‌شود به کودکان همانند بزرگسالان در انتخاب، خرید، چیدمان و ... بها داده شود زیرا هر کودکی شخصیت منحصر به فرد داشته و نیاز است روی اعتماد به نفس او کار شود. جذاب کردن اتاق کودکان توسط رنگ، کاغذ دیواری، پوستر و ... امکان پذیر است. یکی از بهترین ایده‌ها استفاده از پوستر اتاق کودک است که برای کودکان بسیار خوشحال کننده خواهد بود.

کودکان بالای سه سال با انتخاب پوستر برای دیوار اتاق خواب، آنجا را تبدیل به مکانی جذاب برای خود خواهند کرد که این امر به کمک والدین امکان‌پذیر است که می‌توان به طور غیر مستقیم با مشارکت فرزندان در انتخاب طرح و نقش روی اعتماد به نفس و شخصیت آنان کار کرد.

 

پوستر اتاق کودک چیست؟

پوستر اتاق کودک  اسب تک شاخ

پوستر اتاق کودک همچون کاغذ دیواری دارای شکل و اندازه‌های مختلفی است که در هر سایزی قابل سفارش است. بر روی پوستر تصاویر مختلفی چاپ می‌شود که معمولا الهام گرفته از تصاویر کارتونی هستند تا با اتاق کودک همخوانی داشته باشد. به جز تصاویر کارتونی می‌توان از انیمیشن‌ها، طبیعت، عروسک، ماشین، طبیعت، اشکال هندسی و ... برای پوستر استفاده کرد.

کیفیت تصاویر چاپ شده بر روی پوستر بالا است طوری که از بهترین و مرغوب‌ترین جوهرها در آن استفاده شده تا تصویر وضوح بالایی داشته باشند و بتوان به مدت طولانی از آن استفاده کرد. معمولا پوسترها قابل شستشو بوده که با استفاده از یک دستمال نرم یا اسفنج مرطوب می‌توان به راحتی آن را تمیز کرد و در صورت نیاز از محلول آب و کف استفاده کرد.

پوسترها معمولا طوری هستند که پوستر اصلی یک دیوار را به طور کامل می‌پوشاند و سایر به عنوان فرعی در دیوارهای دیگر به کار می‌روند. حتی می‌توان فقط یک دیوار را پوستر زد و بقیه دیوارها به حالت رنگ یا کاغذ دیواری باقی بمانند. پوسترها به دلیل طرح و نقشی که دارند روی دیوار اصلی نصب می‌شوند تا جلوه بهتری به اتاق ببخشند. پوسترهای کودکانه نه تنها در اتاق خواب بلکه در مهد کودک‌ها نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

کودکان بالای سه سال قدرت تصمیم گیری خوبی دارند و به دلیل آشنایی نسبی با رنگ‌ها و شخصیت‌های کارتونی می‌‌توانند برای انتخاب پوستر اتاق خواب خود تصمیم بگیرند. تیم بساز و بچین توصیه می‌کند به دلیل اینکه قرار است اتاق خواب کودک با پوستر کردن زیباتر و تبدیل به جایی بهتر برای کودکان شود در این امر کودکان خود را همراهی کنید تا دنیایی زیباتر برای آن‌ها بسازید. برای کودکان زیر سه سال نیز والدین تصمیم گیرنده خواهند بود.

 

تاثیر پوستر اتاق کودک بر چیدمان

پوستر اتاق کودک  رنگین کمان

وجود پوستر در اتاق کودک باعث می‌شود حال و هوایی دیگر در اتاق به وجود آمده و فضای اتاق از حالت یکنواختی و کسل کنندگی خارج شود. پوستر می‌تواند طرحی ملایم داشته باشد تا اتاق خواب تبدیل به مکانی آرام‌بخش شده یا اینکه نقش و طرح‌های شاد در آن به رفته باشد تا اتاق را پر شور و جذاب نماید. پوستر به هر دیواری از اتاق خواب که نصب شود آن را تبدیل به نقطه کانونی اتاق می‌کند در نتیجه بهتر است جلوی آن وسایل زیادی چیده نشود تا نمای آن کامل مشخص باشد.  

پوستر اتاق خواب تاثیر زیادی روی روحیه و خلق و خوی کودک می‌گذارد بنابراین نیاز است در انتخاب آن هوشمندانه عمل کرد. پوستر اتاق سبک وسایل و نحوه چیدمان را معین می‌کند. معمولا در اتاق کودکان از سبک مدرن و گاه کلاسیک استفاده می‌شود. اگر متراژ اتاق خواب بالا باشد می‌توان سبک سلطنتی را استفاده کرد اما در چنین سبکی می‌بایست پوستر با وسایل اتاق کودک همخوانی داشته باشد که تقریبا امری سخت است. بچه‌ها غرق در دنیای کودکانه خود هستند بنابراین بهترین سبک، مدرن و پس از آن کلاسیک است. اتاق سلطنتی را بهتر است با پوستر دیواری ساده پوشاند تا همخوانی بیشتری به وجود آید. 

 

پوستر اتاق کودک سه بعدی

پوستر اتاق کودک  انیمیشن ماشین ها

بعضی از انواع پوسترهای اتاق کودک سه بعدی هستند. سه بعدی بودن باعث می‌شود یک یا چند مورد به کار رفته در پوستر، نسبت به بقیه عناصر موجود در تصویر برجسته‌تر باشند طوریکه احساس می‌شود از تصویر بیرون زده‌اند. هرچقدر متراژ دیوار در نظر گرفته شده بزرگ‌تر باشد طرح سه بعدی موجود بر روی پوستر نمای بهتری خواهد داشت. پوسترهای سه بعدی را می‌توان در اتاق خواب کودکان دختر و پسر بدون هیچگونه محدودیت نصب کرد.

 

پوستر اتاق کودک دخترانه

پوستر اتاق کودک  دخترانه

پوستر اتاق کودک  آنا و السا

کارتون‌هایی وجود دارند که در آن دختران نقش‌های اصلی را به عهده دارند از این رو طبیعی است کودکان به آن‌ها علاقمند شوند. آنا و السا در کارتون Frozen، راپانزل در گیسو کمند (ژولیده)، مریدا در دلیر و ... از محبوب‌ترین شخصیت‌ها هستند که ممکن است کودکان خواهان نصب پرتره یا تصویر تمام قد از آنان در اتاق خواب خود باشند. ممکن است شخصیت‌های پسر یا حتی حیوانی نیز مورد پسند دختر بچه‌ها باشد که در این صورت گزینه‌های زیادی برای انتخاب کردن وجود دارد.

 

پوستر اتاق کودک پسرانه

پوستر اتاق کودک  بالن

پوستر اتاق کودک  شخصیت های کارتونی

پوستر اتاق کودک  سگ های نگهبان

پوستر اتاق کودک  سه بعدی انیمیشن ماشین ها

علاءالدین، گارفیلد، اولاف (فروزن)، کریستوفر (فروزن)، نیک وایلد (زوتوپیا)، جیمز پی. سالیون (شرکت هیولاها)، رایا (رایا و آخرین اژدها)، بیترز (بره ناقلا)، نمو (در جستجوی نمو) و ... از شخصیت‌هایی هستند که ممکن است پسر بچه‌ها به آن‌ها علاقمند بوده که می‌توان پوسترهای کارتونی آن را برای اتاق خواب تهیه کرد. حیوانات، اشکال هندسی، نقاشی‌های آزاد، کاریکاتور و ... ایده‌های دیگری هستند که می‌توان آن‌ها را به عنوان پوستر برای اتاق خواب کودکان پسر تهیه کرد.

 

نحوه چسباندن پوستر اتاق کودک

پوستر اتاق کودک  بالن سفید و آبی

برای چسباندن پوستر به دیوار اتاق کودک همچون کاغذ دیواری نیاز است دیوارها زیرسازی شوند یعنی ابتدا اضافه‌ها و ناصافی‌های موجود بر روی دیوار برطرف شده و دیوار کاملا تمیز شود. سپس به کمک چسب مخصوص و با استفاده از غلتک، کاردک و کاتر و ... عملیات چسباندن را آغاز کرد.

از آنجایی که پوستر قرار است یک دیوار را به طور کامل بپوشاند بهتر است از متخصصان این امر کمک گرفت. نصاب پوستر با توجه به دوره‌ها و مهارت‌های کسب شده می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صورت تمیز و اصولی پوستر را بر دیوار نصب کند.

 

بخوانید:

 

تفاوت پوستر اتاق کودک با کاغذ دیواری

پوستر اتاق کودک  مینیمال

پوستر اتاق کودک  UP

فرق پوستر با کاغذ دیواری در چیست؟

کاغذ دیواری و پوستر هر دو پوشاننده دیوار هستند اما کاغذ دیواری‌ها دارای طرح متناوب بوده که مدام پشت سر هم تکرار می‌شوند تا تصویری یکدست خلق کنند اما پوستر یک صفحه کامل با عکس بزرگ بوده که خود به تنهایی یک دیوار را می‌پوشانند. نصب پوستر طوری انجام می‌شود که تصویری یکپارچه به وجود آید اما در کاغذ دیواری هرچقدر هم نصب به صورت تمیز و دقیق انجام شود، شیارهایی بر روی آن معلوم خواهد بود.

 

بخوانید:

 

کلام آخر

نصب پوستر در اتاق کودک یکی از ایده‌های بسیار محبوب و دوست داشتنی است که می‌توان سال‌ها از آن بدون هیچ نگرانی استفاده کرد یا اینکه پس از مدتی برای ایجاد تغییر و تحول آن را کند و طرح یا متریال دیگری را جایگزین کرد.

شما چه ایده‌ای برای تزئین دیوار اتاق خواب کودک خود دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید و با طلایی کردن ستاره‌ها به ما در بساز و بچین امتیاز دهید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید