دکوری با نخ مکرومه | 50 ایده خلاقانه دکوری مکرومه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۵
۵

اگر شما هم عاشق دکوری با نخ مکرومه هستید، همراه ما باشید تا ایده های مکرومه بافی در دکوراسیون را مشاهده کنید و الهام بگیرید.

تا به حال از دیدن انواع دکوری با نخ مکرومه در عکس‌های مدرن، ویتنیج و بوهو استایل لذت برده‌اید؟

مکرومه بافی یک هنر دستی است که در آن از نخ‌های رنگی یا سفید برای ایجاد الگوها، طرح‌ها و تصاویر استفاده می‌شود. این هنر دستی معمولاً با استفاده از تکنیک‌های گره زدن اجرا می‌شود. در این تکنیک‌ها، نخ‌ها به شکل مکمل به یکدیگر جفت می‌شوند تا الگوها و طرح‌های متنوعی ایجاد شوند. مکرومه بافی معمولاً برای ساخت انواع محصولات دستی مانند دکوری‌های دیواری، پایه‌های شمع، تزیینات تولد یا جای آویز گلدان و غیره استفاده می‌شود. این هنر دستی از طراحی‌های ساده تا پیچیده‌ترین طرح‌ها و ترکیب‌های رنگی مختلفی را ممکن می‌سازد و امکان آزادی خلاقیت در انتخاب الگوها و رنگ‌ها را فراهم می‌کند.

با توجه به محبوب بودن اکسسوری‌های مکرومه، در این بخش از بساز و بچین قصد داریم به بررسی انواع دکوری با نخ مکرومه بپردازیم. اگر شما نیز عاشق دیدن عکس دکوری با نخ مکرومه هستید و می‌خواهید ایده های مکرومه بافی در دکوراسیون را مشاهده کنید، همراه ما باشید.

 

نقش مکرومه بافی در دکوراسیون داخلی

ساخت دکوری با نخ مکرومه

مکرومه بافی نقش مهمی در دکوراسیون داخلی فضاها ایفا می‌کند و می‌تواند به شکل ‌دهی و تزئین محیط‌های داخلی کمک کند.  دکوری با نخ مکرومه  به دلیل ایجاد حال و هوای جذاب، محبوبیت خاصی دارد. معمولا دکوری با نخ مکرومه با هنر دست آمیخته می‌شود و ارزشمندی بیشتری نسبت به هر اکسسوری صنعتی دیگر دارد. این هنر دستی زیبا می‌تواند جلوه‌ طبیعی، و دست سازی به فضا اضافه کند و حس و حال بی  نظیری را خلق نماید. از رایج‌ترین نمونه‌های دکوری با نخ مکرومه می‌توان به این موارد اشاره کرد.

  • تزیین دیوار: برجسته‌های دیواری مکرومه می‌توانند به عنوان تزیینات دیواری مورد استفاده قرار گیرند. این تزیینات می‌توانند فضای دیوار را جذاب‌تر کنند و به آن زیبایی و گرمای بیشتری اضافه کنند.
  • تزیین پنجره‌ها: مکرومه بافی می‌تواند به عنوان پرده‌های پنجره‌ها یا تزییناتی بر روی پنجره‌ها استفاده شود. این اکسسوری‌ها نور طبیعی را فیلتر کرده و جلوه‌ای دل‌نشین و اتاقی راجع‌آمده به اتاق می‌دهند.
  • تزیین میز و مبلمان: دکوری با نخ مکرومه می‌توانند بر روی میزهای جلو مبلمان، میز ناهار خوری یا میز تلویزیون قرار گیرند و به آن‌ها شکل و جلوه‌ی خاصی بدهند.
  • کوسن‌ها: کاورهای کوسن بافته شده با تکنیک مکرومه به تزیین کوسن‌ها کمک می‌کنند و می‌توانند نقطه تمرکزی  در اتاق باشند.
  • تزیین میز مخصوص مراسم‌ها: در مراسم‌ها و جشن‌های خصوصی، مکرومه بافی می‌تواند برای تزیین میزها و صندلی‌ها به کار رود و جلوهی منحصر به فردی به مراسم بدهد. این روزها در مراسم عقد ساحلی یا عقد با دکوراسیون روستیک، از این دیزاین استفاده می‌شود.
  • تزیین لامپ‌ها: تزیینات مکرومه می‌توانند به شکل جلوه‌ی دست ساز بر روی آباژورها یا سایر انواع لامپ‌ها استفاده شوند.
  • تزیین آینه‌ها: دکوری با نخ مکرومه بر روی آینه ها می‌توانند جلوه‌ خاصی به آینه‌ها بدهند.
  • تزیین شمعدان‌ها: پایه‌های شمع مخصوصاً در جشن‌ها یا میز شام می‌توانند با استفاده از مکرومه تزئین شوند. استفاده از شیشه های ساده و دیزاین شده با گره های هنرمندانه مکرومه، ایده رایجی است که محبوبیت زیادی دارد.
  • تزیین پایه‌های گلدان‌ها: اگر گلدان‌های شما نیاز به یک المان زیبا دارند، می‌توانید از تزیینات مکرومه برای تزیین پایه‌های آنها استفاده کنید. دکوری با نخ مکرومه و استفاده از آن به عنوان پایه گلدان یا آویز آن، ایده جذاب و یونیکی است که در فضای خانه حس و حال جالبی را ایجاد می کند.

با استفاده از مکرومه در دکوراسیون داخلی، می‌توانید فضایی دل‌نشین، گرم، و شخصی ایجاد کنید که به سلیقه‌ شما و سبک دکوراسیون منطبق باشد. این هنر دستی از طراحی‌ها و رنگ‌های مختلفی برخوردار است، بنابراین می‌توانید با انتخاب مناسب الگوها و ترکیب‌های رنگی، فضاهای داخلی را به شکلی منحصر به فرد و زیبا تزیین کنید.

 

مکرومه بافی در چه سبک دکوراسیونی رایج است؟

دکوری با نخ مکرومه و بافت آن

مکرومه بافی به طور عام در انواع مختلفی از سبک‌های دکوراسیونی رایج، مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابل تطابق با طرح‌ها و محیط‌های مختلف است. اما به طور خاص، مکرومه بافی به عنوان یک عنصر دکوراتیو در سبک‌های مختلف دکوراسیون درنظر گرفته شود، دکوری با نخ مکرومه معمولا برای سبک‌های زیر می‌تواند خودنمایی کند.

 

1. مکرومه بافی در سبک بوهمی (Bohemian)

اکسسوری مکرومه در  دکوراسیون بوهو

سبک بوهمی یکی از سبک‌هایی است که مکرومه بافی در آن بسیار پرکاربرد است. این سبک دکوراسیونی، از ترکیب متنوعی از المان‌های رنگارنگ، الگوهای مختلف، و عناصر خاص و قدیمی شناخته می‌شود. مکرومه بافی می‌تواند به عنوان اکسسوری های دیواری، پرده‌ها، تزیینات میز، و حتی مبلمان در این سبک مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: سبک بوهو چیست [معرفی دکوراسیون به سبک بوهو] + ویدیو

 

2. مکرومه در سبک التقاطی (Eclectic)

اکسسوری مکرومه در دکوراسیون گلچین

در سبک التقاطی، عناصر مختلف از سبک‌ها و دوره‌های مختلف ترکیب می‌شوند، به همین دلیل نام دیگر این سبک، گلچین است. مکرومه بافی به عنوان یکی از این عناصر می‌تواند به تنوع و زیبایی این سبک کمک کند.

 

3. سبک روستیک (Rustic) با مکرومه بافی

اکسسوری مکرومه در سبک روستیک

سبک روستیک از اجزاء طبیعی و راستی و ساده تشکیل شده است. مکرومه بافی با استفاده از نخ‌ها و جزئیات دست‌ ساخته می‌تواند به این سبک دکوراسیونی جان تازه ای ببخشد.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون روستیک را به خانه خود بیاورید + تصاویر

 

4. مکرومه و سبک ساحلی (Coastal)

اکسسوری مکرومه در دیزاین ساحلی

 در سبک ساحلی، عناصر مرتبط با ساحل و دریا به کار گرفته می‌شوند. مکرومه بافی می‌تواند با الگوها و رنگ‌های مرتبط با ساحل به عنوان تزیینات دیواری یا تزیینات میز مورد استفاده قرار گیرد. تلفیق این هنر در کنار صدف و گوش ماهی ایده جذابی است که اجازه می‌دهد تا برای سبک کوستال نیز از هنر مکرومه استفاده شود.

 

5. جایگاه دکوری های مکرومه در سبک مدرن (Modern)

اکسسوری مکرومه در دیزاین مدرن

 در سبک مدرن، اکثراً از رنگ‌های ساده و طراحی‌های شیک استفاده می‌شود. مکرومه بافی به عنوان یک عنصر دست‌ ساز و دل ‌نشین می‌تواند تضادی جالب در این سبک ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون منزل مدرن و شیک، اینجا کمتر بیشتر است!

 

6. دکوری مکرومه در سبک اسکندیناوی (Scandinavian)

اکسسوری مکرومه در دیزاین اسکاندیناوی

در سبک اسکندیناوی، سادگی و زیبایی با استفاده بهینه از فضا بسیار اهمیت دارند. مکرومه بافی با الگوهای ساده و رنگ‌های نیمه ‌کمرنگ می‌تواند در این سبک به عنوان یک المان برای دیزاین دیوار یا تزیینات میز استفاده شود.

 

7. مکرومه بافی در سبک کلاسیک (Classic)

دکوراسیون کلاسیک با مکرومه

مکرومه بافی با الگوها و طرح‌های کلاسیک و جذاب می‌تواند به عنوان تزیینات میز، پرده‌ها، یا تزیینات دیواری در این سبک مورد استفاده قرار گیرد.

به طور کلی، مکرومه بافی یک عنصر دکوراتیو چند منظوره است که می‌تواند به تنوع و زیبایی فضاهای داخلی کمک کند و با انتخاب مناسب الگوها و رنگ‌ها، به انطباق با سبک دکوراسیونی خاص منجر شود.

 

ایده های مکرومه بافی در دکوراسیون

ایده های مکرومه ای

ایده پردازی برای استفاده از دکوری با نخ مکرومه، می‌تواند به شما کمک کند تا همه چیز را به شکلی خاص و زیبا اجرایی کنید. ایده پردازی فضایی را فراهم می‌کند تا بتوانید خوب تصمیم بگیرید و با الهام از جزییات، دیزاینی بی نظیر را تدارک ببینید. در این بخش قصد داریم با انواع ایده دکوری با نخ مکرومه، شما را آشنا کنید تا از این ایده ها استفاده کنید و فضای خاص و یونیکی را خلق نمایید.

 

استفاده از دکوری آینه مکرومه ای به شکلی جذاب و زیبا! مناسب استفاده در دکوراسیون های مختلف با استایل های متفاوت و شیک.

آینه دکوری با نخ مکرومه

 

آینه دکوری با نخ مکرومه

 

استفاده از مکرومه برای ساختن هولدر چوب و مکرومه به شکلی کاربردی و جذاب! با استفاده از این ایده می توانید ساختاری خاص و منظم در خانه ایجاد کنید.

هولدر کتاب دکوری با نخ مکرومه

هولدر دکوری با نخ مکرومه

 

استفاده از مکرومه در دکوراسیون داخلی اتاق کودک به عنوان هولدر عروسک ها و اکسسوری های کودک.

دکوری با نخ مکرومه اتاق خواب

 

استفاده از مکرومه برای دیزاین شیشه های ساده مربا، سس و ... به منظور استفاده و کاربرد شمعدان یا هولدر ریسه های نورانی زیبا.

جاشمعیدکوری مکرومه

 

استفاده از دکوری مکرومه برای دیوار به اشکال مختلف ماه و ستاره یا دایره با بافت های خلاقانه و جذاب.

دکوری دیواری مکرومه

 

ایده خلاقانه استفاده از مکرومه برای ساخت جای خواب مناسب گربه یا هولدر بازی و استراحت گربه.

دکوری مکرومه ساده

 

دکوری مکرومه به شکل هولدر گربه

 

استفاده از نخ مکرومه و گره های هنرمندانه برای دیزاین پرده حمام در ناحیه بالا و پایین ایده جذابی است. وجود یک هولدر گلدان از جنس مکرومه نیز همه چیز را زیباتر کرده است.

دکوری مکرومه حمام

 

استفاده از نخ مکرومه برای بافت یک پادری شیک و زیبا مناسب هر فضایی از خانه! استفاده از این مدل پادری در نواحی مثل درب حمام نیز ایده جذابی است.

دکوری مکرومه پادری

 

استفاده از نخ مکرومه برای ساخت دکوری های مناسب برای میز ناهار خوری یا کانتر وسط آشپزخانه!

دکوری مکرومه شیک

 

استفاده از دکوری نخ مکرومه برای ساخت هولدرهای مخصوص نگهداری از کلاه که استایلی جذاب و شیک در فضای شما نیز خلق می کند!

هولدر کلاه مکرومه

 

هولدر کلاه مکرومه

 

ساخت هولدر میوه برای ایجاد دیزاین یونیک و جذاب در کنار نمایش دادن هنر دست در ناحیه آشپزخانه!

هولدر میوه مکرومه

آویز میوه مکرومه

استفاده از نخ مکرومه و اکسسوری مکرومه ای به عنوان یک رومیزی شیک و جذاب بافته شده با نخ مکرومه ! جالب است بدانید که نشیمن صندلی ها نیز با استفاده از نخ مکرومه دیزاین شده است.

رومیزی مکرومه

 

دیزاین میز مکرومه

 

دکوری با نخ مکرومه با استفاده از چوب برای فیکس کردن آن بر روی دیوار به شکل آویز ایده خوبی است.

مکرومه در دیزاین مینیمال

 

استفاده از دکوری با نخ مکرومه به شکل آویز گلدان یا شلف معلق ایده جالبی است تا نظم دهی به فضا را همراه با دیزاین شیک آن انجام دهید.

هولدر گیاه مکرومه

 

هولدر گیاه مکرومه

 

ایده بکر و جذاب برای استفاده از دکوری با نخ مکرومه در یک پوزیشن کاربردی که می تواند یک روشنایی مناسب بدون نمایان شدن سیم ایجاد کند.

روکش سیم مکرومه

 

دیزاین چراغ مکرومه

 

استفاده از دکوری با نخ مکرومه به شکل دیوار کوب برای نشان دادن زیبایی و جذابیت فضا در کنار لوازم چوب طبیعی و شیک.

لوستر مکرومه

 

دکوری با نخ مکرومه به شکل لوستر در انواع طرح و استایل برای نمایش دادن زیبایی و نور از بین تار به تار نخ های مکرومه.

مکرومه به شکل لوستر

 

لوستر مکرومه

 

آباژور مکرومه

 

لوستر مکرومه

 

استفاده از مکرومه برای دیزاین پرده ها و استفاده از آن به شکل هولدر مناسب پرده در کنار اکسسوری های دکوری به شکل سفره ماهی و عروس دریایی!

گیره پرده مکرومه

 

استفاده از دکوری با نخ مکرومه برای دیزاین صندلی های ساده به شکل پاف مناسب استفاده در فضاهای مختلف دکوراسیون!

صندلی مکرومه

 

ایده های متفاوت استفاده از دکوری با نخ مکرومه به شکل پادری، رومیزی و تاب دکوراتیو در خانه.

رومیزی مکرومه

 

استفاده از دکور دیواری از جنس مکرومه با بافت های متفاوت و امکان استفاده به عنوان یک پرده شیک و جذاب.

دیزاین دیواری مکرومه

 

دکوری آویز مکرومه  مناسب استفاده بر روی دیوار همراه با کاربرد هولدر مخصوص یا آویز عکس.

دیزاین دیواری مکرومه

 

استندهای مکرومه ای دیزاین شده قابل استفاده به عنوان پس زمینه در عکاسی یا برگزاری جشن تولد، نامزدی و فرمالیته!

استند مکرومه

 

استند تولد مکرومه

 

استفاده از دکوری با نخ مکرومه به عنوان زیر بشقابی یا زیر گلدانی ایده جذابی است.

زیر بشقابی مکرومه

 

شلف های خلاقانه با استایل جذاب و چیدمانی شیک همراه با ساختاری مناسب استفاده در فضاهای دکوراتی.

شلف مکرومه

شلف مکرومه

 

استفاده از دکوری با نخ مکرومه به عنوان پرده با کاربرد مطلوب در فضای باز و آلاچیق!

دکوراسیون مکرومه

 

کلام آخر

با الهام گرفتن از انواع ایده های مکرومه بافی در دکوراسیون، می‌توانید دست به کار شوید و هنر خودتان را نشان دهید. گاهی نیز با خرید یا سفارش انواع دکوری با نخ مکرومه، می‌توانید فضایی دلنشین و زیبا خلق کنید که از حضور در آن لذت می‌برید. دانستن سبک‌های مختلف دکوراسیون که مناسب استفاده از دکوری با نخ مکرومه هستند، ایده جذابی است که به شما اجازه می‌دهد تا هوشمندانه تصمیم بگیرید.

 

منبع: 20 Unique Macrame Decor Ideas for 2023 - Wonder Forest (thewonderforest.com)

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید