مبل کودک، مهم‌ترین اصول خرید مبل برای کوچولوهاتون

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

برای آشنایی با انواع مدل‌های مبل کودک و نکات کلیدی و مهم در انتخاب مبلمان کودک، این مطلب را مطالعه کنید.

دغدغه اصلی هر پدر و مادری شادی فرزندشان است. شما به عنوان والدین، ضروری است که اتاق کودک مساعدی را برای شادی و آسایش کودک خود ایجاد کنید. این امر از اسباب‌بازی‌ها و مکان‌های بازی تا انتخاب و خرید بهترین مبل کودک را شامل می‌شود.

در ظاهر، ممکن است خرید مبل کودک به سادگی رفتن به فروشگاه و انتخاب آنچه نیاز دارید به نظر برسد، اما در واقعیت، چندین جنبه وجود دارد که لازم است در هنگام خرید مبلمان برای کودکان در نظر بگیرید. در واقع باید علاوه بر انتخاب رنگ و طرح عالی، به تعدادی از جزئیات ضروری دیگر نیز توجه داشته باشید.

به همین منظور، در ادامه این بخش از بساز و بچین، به چند نکته کلیدی و مهم در رابطه با انتخاب بهترین مبل کودک اشاره کردیم تا بتوانید با در نظر گرفتن این نکات، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را برای فرزند خود داشته باشید.

 

مبلمان کودک شامل چه آیتم‌هایی است؟

مبلمان کودک

هنگام تجهیز اتاق خواب کودک، قطعات خاصی از مبلمان برای یک فضای راحت و کاربردی ضروری است. از تخت‌خواب‌ و کمد گرفته تا گهواره، صندلی و میز تحریر، همگی جز آیتم‌هایی هستند که در دسته بندی مبلمان کودک قرار می‌گیرند. انواع مبلمان کودکی که انتخاب می‌کنید می‌تواند تفاوت زیادی در نحوه استفاده و لذت بردن کودک از اتاق خواب خود ایجاد کند.

در ادامه، چند قطعه از مبلمان ضروری برای اتاق کودک را معرفی کردیم که لازم است در هنگام تجهیز اتاق خواب کودک خود در نظر بگیرید:

 

تخت خواب کودک

تخت یکی از مهم‌ترین مبلمان برای هر اتاق خواب است و در مورد مبلمان بچه‌ها نیز همینطور است. تختی را انتخاب کنید که اندازه مناسب کودک شما باشد و مطمئن شوید که راحت است. 

 

کمد لباس

کمد یکی دیگر از اقلامی است که در دسته بندی مبلمان قرار دارد و برای اتاق بچه‌ها مهم است. یک کمد با اندازه مناسب برای اتاق کودکتان انتخاب کنید و مطمئن شوید که کشوهای زیادی برای قرار دادن لباس، اسباب بازی و سایر وسایل دارد.

 

میز تحریر کودک

میز برای هر اتاق کودک ضروری است، زیرا مکانی برای مطالعه، انجام تکالیف، نقاشی کردن و بازی را فراهم می‌کند. بهتر است یک میز با اندازه مناسب برای کودک خود انتخاب کنید و مطمئن شوید که فضای زیادی برای نگهداری کتاب، لوازم و سایر اقلام دارد.

 

مبل راحتی کودک

امروزه انواع مدل‌های مبل کودک طراحی و تولید شده‌اند که می‌توانید از آن به عنوان یک آیتم تزئینی یا کاربردی در اتاق کودک مورد استفاده قرار دهید. سایز و اندازه این مبل‌ها به گونه‌ای است که برای استفاده کودک مناسب بوده و اگر از نمونه‌های باکیفیت و عالی تهیه شود، این امکان را فراهم می‌کند تا چندین سال توسط کودک مورد استفاده قرار گیرد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نکات انتخاب و خرید بهترین مبل کودک، حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید.  

 

قبل از خرید مبل کودک، حتما برنامه ریزی کنید

اتاق خواب کودک

مبل کودک به همراه میز

واقعاً هیجان انگیز به نظر می‌رسد که وارد یک فروشگاه مبلمان مجلل شوید یا وارد یک فروشگاه آنلاین شوید و یک تخت خواب شیک، مبل راحتی یا میز تحریر را برای کودک خود بخرید. اما بهتر است چند لحظه صبر کنید و تصمیم بگیرید که چه نوع مبلمانی را می‌خواهید داشته باشید و چگونه می‌خواهید از آن استفاده کنید. همچنین باید فکر کنید که چقدر انتظار دارید کودکتان از مبلمان استفاده کند.

همانطور که می‌دانید این روزها، طیف و تنوع مبلمان کودک بسیار گسترده و خیره کننده است، بنابراین داشتن یک برنامه ریزی دقیق و بودجه مناسب به شما کمک می‌کند تا گزینه‌های خود را محدود کنید و به سراغ مبلمانی بروید که واقعا کاربردی بوده و فضای مناسبی را از اتاق کودک اشغال می‌کنند.

 

اولویت را به ویژگی‌های ایمنی مبلمان کودک بدهید

تخت خواب کودک

مبل کودک با ایمنی

هنگام خرید مبلمان برای کودکانتان ایمنی باید دغدغه اصلی شما باشد. اطمینان حاصل کنید که مبلمانی که انتخاب می‌کنید محکم و خوش ساخت و مطابق با استانداردهای ایمنی فعلی باشد. بچه‌ها اغلب روی تخت خود می‌پرند، پشت میز یا مبل پنهان می‌شوند و در هنگام بازی کردن از مبلمانی که در اتاقشان وجود دارد، استفاده می‌کنند. به طور خلاصه، آنها از مبلمان به روشی استفاده می‌کنند که شما یا تولیدکنندگان حتی تصورش را هم نمی‌کردید! این بدان معناست که تخت‌ها، صندلی‌ها، میزها و سایر قطعات اتاق آن‌ها باید برای بازی و حرکت آن‌ها ایمن باشد. 

برای شروع، مطمئن شوید که مبلمانی که انتخاب می کنید لبه های تیز یا سطوح لغزنده نداشته باشد. همچنین به نفع شماست که از خرید محصولات ساخته شده از مواد مضر و سمی خودداری کنید. علاوه بر این، به دنبال مواردی با ویژگی های ایمنی اضافی باشید. به عنوان مثال، اگر تخت دوطبقه را انتخاب می کنید، به دنبال تختی باشید که دارای ریل برای محافظت از کودک شما باشد.

 

کیفیت و دوام را فراموش نکنید

میز و صندلی کودک

مبل کودک مخصوص طبیعت گردی

ممکن است بعد از دیدن یک صندلی یا مبل کودک زیبا عاشق آن شده باشید، زیرا با قیمتی فوق‌العاده  و با تخفیف فروخته می‌شود. اما صبر کنید، آیا به کیفیت کالا توجه کرده اید؟ آیا این صندلی یا مبل کودک، از متریالی ساخته شده است که برای استفاده توسط کودک مناسب و بادوام و ایمن باشد؟

به طور کلی، در هنگام خرید و انتخاب مبلمان کودک، کیفیت را هرگز نباید نادیده گرفت و می‌توان گفت که کیفیت بیشترین اهمیت را دارد.

یک قطعه باکیفیت اگرچه ممکن است هزینه و قیمت بالاتری داشته باشد اما می‌تواند شما را از دردسرهای زیادی در آینده نجات دهد. همچنین، بهتر است مبلمانی که انتخاب می‌کنید برای استفاده طولانی مدت به اندازه کافی بادوام باشد.

به عنوان مثال، اگر قصد خرید تختخواب برای کودک دارید و می‌خواهید که کودک شما تا پنج سال آینده از آن استفاده کند، باید اطمینان حاصل کنید که تخت به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند وزن کودک شما را با بزرگ شدن تحمل کند.

 

بودجه خود را برای خرید مبلمان کودک تعیین کنید

مبل کودک مناسب مطالعه

مبل کودک با اشکال حیوانات

هنگام طراحی اتاق کودک، باید یک محدوده بودجه را تعیین کنید. بودجه‌ای که برای خرید مبلمان اتاق کودک در نظر گرفته‌اید را برای خرید اقلام ضروری که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، صرف کنید. زیرا برخلاف مبلمان ارزان قیمتی که در مدت زمان کوتاهی فرسوده می‌شوند، مبلمان باکیفیت سال‌ها به کودک شما خدمت می‌کنند.

 

سبک و استایل مناسبی از مبل کودک را تهیه کنید

مبل کودک به شکل دایناسور

مبل کودک مدرن

مبل کودک راحتی

مبل کودک کلاسیک

وقتی صحبت از سبک و استایل به میان می‌آید، باید مبلمانی را انتخاب کنید که با ظاهر کلی اتاق مطابقت داشته باشد. طرح رنگ، دکوراسیون و اندازه اتاق را در نظر بگیرید تا قطعاتی را بیابید که در فضا قرار می‌گیرند بدون اینکه آن را تحت تأثیر قرار دهند. همچنین ممکن است بخواهید قطعات همه کاره را انتخاب کنید، مانند تخت‌هایی که می‌توانند به تخت‌ نوجوان یا میزهایی تبدیل شوند که می‌توانند به عنوان ایستگاه کاری یا میز بازی استفاده شوند.

برای اینکه طراحی منحصر به فرد و کاربردی برای اتاق کودک خود داشته باشید می‌توانید از تجربه و تخصص بهترین طراحان دکوراسیون داخلی اتاق کودک و نوجوان که مورد تایید بساز و بچین هستند بهره مند شوید.

 

کلام آخر

مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، تنها چند نکته است که باید هنگام خرید مبلمان کودک به خاطر داشت. بهترین پیشنهاد این است که برای خرید مبل کودک وقت بگذارید و قطعاتی را انتخاب کنید که راحت، ایمن و مناسب سن کودک شما باشد. با انتخاب و خرید مبلمان مناسب، اتاق کودک شما می‌تواند فضای سرگرم کننده و جذابی باشد که سالیان سال از آن لذت خواهد برد.

شما چه نکاتی را در هنگام خرید مبل کودک در نظر می‌گیرد؟ تجربیات خود را در قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید