رنگ سال 2024 از نگاه بنجامین مور و معروف‌ترین برندهای جهانی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

رنگ سال 2024 چیست؟چگونه می‌توانیم این رنگ را به دکوراسیون داخلی خانه و فضاهای کاری خودمان وارد کنیم؟

هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال میلادی و آغاز سال جدید، صحبت از رنگ سال به یکی از موضوعات بحث‌برانگیز در دنیای حرفه‌ای معماری و دکوراسیون داخلی تبدیل می‌شود. اما رنگ سال 2024 چیست؟ چگونه می‌توانیم این رنگ را به دکوراسیون داخلی خانه و فضاهای کاری خودمان وارد کنیم؟ در مقاله پیش رو، به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

 

رنگ سال 2024 چیست؟

رنگ سال 2024 چیست؟

کمپانی pantone هر سال در زمانی مشخص، رنگ سال را انتخاب کرده و آن را به‌صورت رسمی معرفی می‌کند. این موضوع برای افرادی که در زمینه طراحی گرافیک، صنعت مد و دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، اهمیت بسیاری دارد. اما تا امروز هنوز این شرکت معروف، رنگ 2024 را معرفی نکرده است. به همین دلیل، در ادامه به بررسی پیش‌بینی رنگ سال 2024 توسط شرکت‌های مطرح جهانی خواهیم پرداخت.

پیشنهاد مطالعه: قوانین رنگ در دکوراسیون داخلی، 13 قانون که همیشه باید دنبال کنید

 

رنگ Blue Nova؛ رنگ سال شرکت Benjamin Moore

رنگ Blue Nova؛ رنگ سال 2024شرکت Benjamin Moore


برند Benjamin Moore رنگ آبی Nova 825 را به‌عنوان رنگ 2024 معرفی کرد. این رنگ جذاب، ترکیبی از رنگ آبی و بنفش است و می‌تواند برای ابعاد مختلف فضایی، از قطعه‌ای برجسته تا سقف نقاشی‌شده و رنگ کل دیوار اتاق، استفاده شود. رنگ Blue Nova افراد را به ماجراجویی و داشتن تجربه‌های جدید تشویق می‌کند. این رنگ برای ایجاد ترکیبی از سبک مدرن و سنتی که در حال حاضر، سبکی محبوب در دکوراسیون داخلی خانه محسوب می‌شود، انتخاب شده است.

برند Benjamin Moore توصیه می‌کند که این رنگ آبی را در کنار رنگ‌های پویا و متضادی مانند نارنجی قرار دهید تا فضایی تاثیرگذار و آسمانی ایجاد کنید.

 

رنگ Thermal؛ رنگ سال 2024 کمپانی C2

رنگ Thermal؛ رنگ سال 2024 کمپانی C2


رنگ سال 2024 شرکت C2، رنگ Thermal است. این رنگ آبی یادآور آسمان صاف پاییزی و مناظر دنج زمستانی است. رنگ Thermal که یادآور آسمان در یک روز صاف است، می‌تواند حس آرامش را به هر فضایی ببخشد و به همین دلیل می‌تواند انتخابی عالی برای فضاهای بزرگ باشد. می‌توانید از این رنگ در سراسر آشپزخانه، فضای پاتوق و استراحت و یا رنگ‌آمیزی اتاق‌خواب استفاده کنید و از این طریق، فضایی آرامش‌بخش ایجاد نمایید.

پیشنهاد مطالعه: رنگ دیوار اتاق خواب، رایج‌ترین رنگ‌ها و تاثیرات آن‌ها

 

رنگ Bluebird؛ رنگ 2024 کمپانی Krylon

رنگ Bluebird ؛ رنگ 2024 کمپانی Krylon


انتخاب Krylon برای رنگ سال، ترکیبی از محبوبیت رنگ‌های کم‌رنگ و پاستلی و رنگ‌های پررنگ و روشن است. رنگ Bluebird به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند رنگی نشاط‌آور باشد و در قسمتی از خانه، چه فضای داخلی و چه خارج آن، شادی را ایجاد کند.

Bluebird رنگی است که به‌راحتی با رنگ‌های گرم و سرد هماهنگ می‌شود و ایجاد تعادل را در ترکیب رنگ مبلمان‌های قدیمی و عناصر مدرن تسهیل می‌کند.

 

رنگ Upward؛ رنگ سال 2024 Sherwin-Williams

رنگ Upward؛ رنگ سال 2024 Sherwin-Williams


رنگ سال 2024 Sherwin-Williams ، آبی روشن و ملایمی است که برای القای آرامش در هر فضایی طراحی شده است. این رنگ، یادآور انرژی روز آفتابی و بی‌دغدغه‌ای است که مفهوم رضایت و آرامش را با خود به همراه دارد. از این رنگ آبی مانند یک رنگ خنثی در فضای داخلی استفاده کنید. به‌عنوان نمونه می‌توانید دیوارها را با این رنگ آبی روشن رنگ‌آمیزی کنید و قسمت‌هایی از آن را با رنگ‌های روشن و خاکی برجسته کرده و بر آن تاکید کنید.

پیشنهاد مطالعه: طرح رنگ دیوار، با این ایده‌ها نقاشی دیوار خانه را متفاوت کن

 

رنگ Bay Blue؛ رنگ 2024 Minwax

رنگ Bay Blue؛ رنگ  2024 Minwax


به‌تازگی این رنگ الهام گرفته از اقیانوس، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. رنگ Bay Blue در تقاطع بین سبک کلاسیک و معاصر قرار گرفته است. این رنگ می‌تواند روی هر سطح چوبی خانه، از کف اتاق تا قفسه‌های داخلی کتابخانه، استفاده شود، به زیبایی با آن ترکیب شود و دکوراسیون جذابی را برایتان به ارمغان بیاورد.

 

رنگ Limitless؛ رنگ سال 2024 Glidden

رنگ Limitless؛ رنگ سال 2024 Glidden


رنگ سال 2024 Glidden یک رنگ خنثی گرم و تقریباً زرد است که می‌توان گفت با هر رنگی قابل ست‌کردن است. این رنگ مدرن خنثی که می‌تواند با هر رنگ سرد و گرمی ترکیب شود، جایگزین رنگ‌های خنثی و سرد سال گذشته شده است. اگر برای پروژه بعدی خود یا بازسازی اتاقتان به رنگ خاکستری فکر می‌کنید، بهتر است به‌جای آن رنگ Limitless را در نظر بگیرید.

این رنگ به‌اندازه‌ای همه‌کاره است که می‌توانید از آن برای رنگ کردن سطوح بزرگی مانند کابینت و دیوار آشپزخانه استفاده کنید؛ اما این کمپانی پیشنهاد می‌کند که از رنگ Limitless برای مناطق کوچک‌تری همچون قرنیز و سقف نیز استفاده نمایید. از آنجایی که این رنگ هم روشن و هم گرم است، می‌تواند فضاها را بزرگ‌تر، روشن‌تر و دلپذیرتر کند.

پیشنهاد مطالعه: ترکیب رنگ دکوراسیون نشیمن، سلیقه شما کدام است؟

 

رنگ Renew Blue؛ رنگ 2024 Valspar

رنگ Renew Blue؛ رنگ 2024 Valspar


Valspar رنگ Renew Blue (8003-37D) که یک آبی آسمانی ملایم و آرامش‌بخش است را به‌عنوان رنگ سال 2024 انتخاب کرده است. این رنگ، رنگی همه‌کاره و برای تمام فصول است که هر فردی می‌تواند از آن برای فضای خانه خود استفاده کند. به‌عنوان نمونه می‌توانید این رنگ را با رنگ سفید روشن در آشپزخانه ست کنید تا ظاهری شفاف و تمیز با رنگ‌های عالی داشته باشید.

 

رنگ Cracked Pepper؛ رنگ سال 2024 Behr

رنگ Cracked Pepper؛ رنگ سال 2024 Behr


رنگ Cracked Pepper (PPU18-1) که یک رنگ زغالی مایل به سیاه است، به‌عنوان رنگ سال Behr انتخاب شده است. افزودن رنگ مشکی ملایمی مانند Cracked Pepper ، حس اعتمادبه‌نفس و فردیت را برمی‌انگیزد که Behr می‌خواهد همه مشتریانش پس از اتمام پروژه، این حس را احساس کنند.

این رنگ به‌اندازه‌ای خنثی است که می‌تواند با هر سبک طراحی سازگار شود. علاوه بر این، رنگ Cracked Pepper می‌تواند با بافت‌ها و عناصر مختلفی همچون مبلمان مجلل، فرشی لطیف یا عناصر معماری اکسپوز به‌راحتی ست شود.

پیشنهاد مطالعه: ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی، جمع زیبایی‌ها در خانه!

 

رنگ Ironside؛ رنگ سال Dutch Boy

رنگ Ironside؛ رنگ سال Dutch Boy


رنگ Ironside به‌عنوان رنگ سال 2024 Dutch Boy انتخاب شده است. این رنگ، یک رنگ زیتونی پررنگ و خنثی است که می‌توانید آن را برای فضاهای استراحت دنج، اتاق‌خواب و اتاق نشیمن در نظر بگیرید. رنگ Ironside الهام گرفته از طبیعت بوده و نشان‌دهنده پذیرش آرامش، انتخاب سبک فردی و زندگی در لحظه است.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله به پیش‌بینی رنگ سال 2024 از نگاه معروف‌ترین برندهای جهانی، بررسی رنگ‌های پیشنهادی و کاربرد آن‌ها در دکوراسیون داخلی پرداختیم.

پیش‌بینی شما از رنگ سال چیست؟ تمایل دارید چه رنگی به‌عنوان رنگ 2024 انتخاب شود؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید