طرح رنگ دیوار، با این ایده‌ها نقاشی دیوار خانه را متفاوت کن

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

طرح رنگ دیوار با ایده‌های جدید و جذاب، ایجاد یک طاق نقاشی شده روی دیوار، طرح رنگ دیوار زیگزاگی، نقاشی دیوار به شکل راه راه و...

رنگ کردن دیوارها، یکی از روش‌های مرسوم و ساده برای ایجاد تغییر در فضای داخلی خانه و اتاق‌هاست که کمک می‌کند ظاهری متفاوت و تازه برای هر اتاقی ایجاد شود. اما اگر احساس می‌کنید رنگ ساده روی دیوار را نمی‌پسندید و به دنبال یک طرح رنگ دیوار خاص و متفاوت هستید، احتمالا الهام گرفتن از خلاقانه‌ترین ایده‌های نقاشی دیواری می‌تواند خانه شما را به سرعت و بدون هزینه‌های اضافی متحول کند.

شما می‌توانید به سادگی و با استفاده از نوار چسب، کمی ریسمان، استنسل و انتخاب رنگ مناسب، رنگ و رویی تازه و متفاوت به اتاق نشیمن، اتاق خواب، راهرو یا دیگر فضاهای خانه اضافه کنید.

در واقع بسیاری از تکنیک‌هایی که برای طرح رنگ دیوار استفاده می‌شوند بسیار ساده هستند و همه افراد به سادگی می‌توانند این مدل‌ها را بر روی هر دیواری که می‌خواهند که ان را رنگ کرده و یک تغییر چشمگیر روی دیوار ایجاد کنند، اجرا کنند. اما اگر احساس می‌کنید در رنگ کردن دیوار و ایجاد طرح رنگ دیوار مهارت ندارید، می‌توانید طرح و مدل مورد نظر خود را به نقاش نشان دهید تا مطابق با سلیقه و نظر شما اجرا شود.

بنابراین، همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از رنگ برای تغییر دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، در ادامه این بخش از بساز و بچین، ایده‌های نقاشی ساده و خلاقانه را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید با ایده گرفتن از این طرح های رنگ دیوار، سبک خانه‌تان را تقویت کرده و ظاهری جدید و خاص را برای فضایی که در اختیار دارید، ایجاد نمایید.

 

پیشنهاد مطالعه: ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی، جمع زیبایی‌ها در خانه!

 

ایده‌های جدید و خاص برای طرح رنگ دیوار

یکی از سریع‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای تغییر ظاهر اتاق‌ها و خانه، استفاده از یک لایه رنگ جدید است. اما پیشنهاد می‌کنیم به جای رنگ آمیزی ساده دیوارها، با کمی خلاقیت، یک طرح رنگ دیوار خاص و خیره کننده ایجاد و از این طریق زیبایی فضای خانه خود را چند برابر کنید. دیواری که با روش خاص نقاشی شده باشد، می‌تواند یک نقطه کانونی قابل توجه در فضا باشد. در واقع شما می‌توانید با کمی خلاقیت و الهام گرفتن از نمونه‌های طرح رنگ دیوار و نقاشی دیوار که در ادامه آماده کردیم، دیوارهای خود را کانون اصلی هر اتاق یا حتی کل خانه کنید:

 

ایجاد یک طاق نقاشی شده روی دیوار

ایجاد یک طاق نقاشی شده روی دیوار

ایجاد یک طاق نقاشی شده روی دیوار

برای اینکه دیوار ساده و با رنگ خنثی موجود در یک اتاق را زنده کنید، بهترین پیشنهاد این است که یک طاق نقاشی شده با رنگ بولد روی دیوار ایجاد کنید. این ایده برای اتاق بچه‌ها یا برای منطقه بندی بهتر فضای کاری در اتاق کار یا برای قسمت بالای تختخواب، بسیار عالی است. این دیوار برجسته را با استفاده از نوار چسب یا ریسمان، برای به دست آوردن قوس و منحنی عالی پوشش دهید و رنگ آمیزی را شروع کنید و بعد از پایان کار، نوار چسب را از روی دیوار جدا کنید و از نتیجه کار لذت ببرید.

 

طرح رنگ دیوار زیگزاگی

نقاشی دیوار زیگزاگی

نقاشی دیوار زیگزاگی

طرح رنگ دیوار زیگزاگی با ترکیب رنگ سفید و مشکی

برای ایجاد تنوع در فضای نشمین، می‌توانید قسمتی از دیوار را به شکل زیگزاگی و با دو رنگ مختلف که با سایر رنگهای موجود در دکوراسیون هماهنگ هستند، نقاشی کنید و ظاهری متفاوت و زیبا را برای دیوار ایجاد نمایید.

 

نقاشی دیوار به شکل راه راه

نقاشی دیوار به شکل راه راه

نقاشی دیوار به شکل راه راه ساه روشن

نقاشی دیواری راه راه سیاه و سفید

نقاشی دیوا راه راه کرمی و سفید

نقاشی دیوار راه راه با ترکیب رنگ سبز تیره و کرمی و سفید

ترکیب طرح رنگ دیوار با رنگ خردلی و سفید و نقاشی راه راه سبز تیره و سفید

اگر می‌خواهید یک طرح رنگ دیوار ساده و راحت را امتحان کنید، بهترین پیشنهاد این است که نقاشی دیواری به شکل راه راه را امتحان کنید. برای این مدل نقاشی، میتوانید از رنگ‌هایی که تناژ نزدیک به هم دارند و یا رنگهای کاملا متضاد استفاده کنید و ظاهر یکی از دیوارها را به زیباترین شکل ممکن تغییر دهید.

 

پیشنهاد مطالعه: صفر تا صد رنگ آبی در دکوراسیون داخلی را اینجا بخوانید

 

طرح رنگ دیوار به شکل افقی

نقاشی دیوار با دو رنگ متضاد

طرح رنگ دیوار با سه رنگ مختلف

طرح رنگ دیوار با دو رنگ بژ و سبز تیره

رنگ کردن دیوار با دو رنگ مختلف، از جمله مدل‌هایی است که همیشه مورد توجه بوده و در بسیاری از خانه‌ها از ان استفاده شده است. شما می‌توانید با انتخاب رنگ‌های مکمل و یا متضاد و تقسیم بندی دیوار به شکل افقی، این رنگها را روی دیوار اجرا کنید و زیبایی دیوارها را چند برابر کنید.

 

طرح رنگ خاص و خیره کننده برای دیوار پشت تخت خواب

نقاشی زیبا و خاص روی دیوار پشت تختخواب با رنگ سبز تیره

نقاشی گلهای زیبا برای دیوار پشت تختخ خواب

نقاشی هندسی ب ترکیب رنگ زرد و طوسی و مشکی برای دیوار پشت تختخواب

دیوار پشت تختخواب، معمولا دیوار کانونی در اتاق خواب است که می‌توانید با استفاده از یک نقاشی خاص و جذاب برای این دیوار، دکوراسیون اتاق خواب خود را چند درجه ارتقا دهید و ظاهری شیک و چشمگیر را برای این فضا ایجاد کنید.

 

استفاده از دو رنگ برای نقاشی دیوار و سقف

نقاشی روی دویار و سقف با دو رنگ متفاوت

با این مدل از نقاشی دیوار و سقف، زیبایی فضایی داخلی بیشتر خواهد شد. استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ دیگری که با سایر رنگهای موجود در دکوراسیون تناسب و هماهنگی دارد، می‌تواند فضایی کاملا متفاوت و شیک را ایجاد کند.

 

قاب بندی دیوار با رنگ آمیزی خاص

طرح رنگ دیوار با رنگ سبز تیره و قاب طلایی

قاب بندی دیوار، یکی از ترندهای محبوب برای افزایش زیبایی و ظرافت روی دیوار است که می‌توانید آن را با یک رنگ دیوار خاص، زیباتر کنید. در این تصویر، دیوارهای قاب بندی شده با رنگ سبز تیره نقاشی شده و قاب‌های دیوار، با رنگ طلایی درخشان پوشش داده شده‌اند و ظاهری لوکس و زیبا برای دیوارها ایجاد کرده‌اند.

 

نقاشی دیوار با رنگ‌های بولد و به اشکال هندسی مختلف

نقشای دیوار رنگارنگ با اشکال زاویه دار

طرح رنگی خاص برای دیوار

ایده طرح رنگ دیوار با مثلثهای رنگی

طرح رنگ دیوار با اشکال هندسی شش ضلعی خاص و زیبا

نقاشی دیوار با طرح دایره های رنگی

برای ایجاد این مدل از طرح رنگ دیوار، باید قبل از رنگ آمیزی دیوارها، اشکال هندسی مورد نظر خود را روی دیوار با استفاده از مداد و نوار چسب مشخص کنید و سپس هر قسمت را با رنگ دلخواه رنگ کنید و در انتهای کار، نوار چسب ها را از روی دیوار جدا کنید و شاهد یک طرح رنگ دیوار فوق العاده جذاب و متفاوت باشید.

 

ایجاد طرح هندسی با نوار چسبهای طلایی و درخشان

رنگ دیوار خاص و تیره با خطوط هندسی طلایی

از دیگر گزینه‌های محبوب برای طرح رنگ دیوار این است که بعد از نقاشی دیوار به رنگ دلخواه خود، از نوار چسبهایی درخشان به رنگ طلایی و نقره‌ای برای ایجاد یک طرح هندسی خاص و متفاوت روی دیوار استفاده کنید و از این طریق، دیوار را سادگی خارج کنید.

 

ایجاد طرح بافت دار برای نقاشی دیوار

طرح رنگ دیوار ساده و بافت دارنقاشی دیواری با رنگ تیره و طرح بافت دار

اگر نمی‌خواهید از طرح و رنگ خاصی برای دیوارها استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم به جای ایجاد رنگ ساده و یکدست روی دیوار، رنگ مورد نظر خود را به شکل بافت دار روی دیوار بزنید و مطمئن باشید اینکار، زیبایی و خاص بودن دیوارها بعد از نقاشی شدن، چند برابر خواهد شد.

 

نقاشی حرفه‌ای روی دیوار

طرح رنگ دیوار به شکل سایه روشن

طرح رنگ دیوار خاص به شکل نقاشی سایه روشن با رنگهای زیبا

طرح رنگ دیوار به شکل نقاشی سایه روشن شبیه به غروب دریا

اگر در نقاشی کردن مهارت دارید، می‌توانید یکی از دیوارها را به زیباترین شکل ممکن نقاشی کنید و یک طرح رنگ دیوار فوق العاده خیره کننده و زیبا برای یکی از دیوارها ایجاد کنید. استفاده از رنگهای مکمل و ایجاد نقاشی سایه روشن، می‌تواند جذابیت این نقاشی روی دیوار را چند برابر کند.

 

استفاده از استنسل برای طرح رنگ دیوار

طرح رنگ دیوار با استنسلنقاشی دیواری با الگوی تکرارشونده و زیبا

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید برای نقاشی دیوار از ان استفاده کنید، انواع استنسل یا شابلون‌های مخصوص رنگ آمیزی دیوار است که به شما این امکان را می‌دهد تا یک طرح زیبا و مطابق با سلیقه خود را روی دیوار ایجاد کنید. برای استفاده از استنسل ابتدا باید یک رنگ ساده به عنوان رنگ زمینه روی دیوار بزنید و سپس استنسل را با دقت روی دیوار قرار دهید و با رنگ متضاد از رنگ زمینه، روی آن را رنگ کنید تا طرح استنسل روی دیوار ایجاد شود.

 

پیشنهاد مطالعه: ترکیب رنگ دکوراسیون نشیمن، سلیقه شما کدام است؟

 

کلام آخر

رنگ کردن دیوارها، بهترین و هیجان انگیزترین کار برای ایجاد تغییر در خانه است و اگر می‌خواهید ظاهر دیوارها را کمی تغییر دهید و از این طریق، زیبایی فضای داخلی خانه و اتاق‌ها را کمی تغییر دهید، بهترین پیشنهاد این است که از نمونه‌های طرح رنگ دیوار که در این بخش اماده کردیم ایده بگیرید و مطمئن باشید با کمترین هزینه، بهترین و خاص‌ترین تغییرات را برای فضایی که در اختیار دارید، ایجاد خواهید کرد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید