ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی، جمع زیبایی‌ها در خانه!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

نکات کلیدی برای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی، نمونه‌های جدید و زیبا از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی

استفاده از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی و فضای داخلی منزل، یکی از مواردی است که تاثیر بسیار زیادی در افزایش زیبایی طراحی و دکوراسیون فضای داخلی منزل دارد. در واقع ایجاد یک نقطه کانونی شیک در پذیرایی با یک دیوار مشخص کاغذ دیواری شده و استفاده از یک رنگ ساده برای سایر دیوارها و سقف که مکمل یا متضاد رنگ‌های به کار رفته در کاغذ دیواری است، کمک می‌کند تا زیبایی چشمگیری برای اتاق پذیرایی یا نشمین ایجاد شود.

کاغذ دیواری‌ها ابزاری فوق العاده برای تزریق جو و بافت به خانه هستند و استفاده از رنگ‌های مکمل یا متضاد در کنار آن، می‌تواند عمق و جذابیت واقعی را به طراحی داخلی منزل اضافه کند. بنابراین چه رنگ‌های هماهنگ و پر جنب و جوش را انتخاب کنید، چه رنگ‌های خنثی یا مکمل و یا یک کنتراست خاص ایجاد کنید، ایده‌های الهام‌بخشی را برای جفت کردن و ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی وجود دارد که می‌توانید از انها ایده بگیرید و یک ترکیب عالی و منحصر به فرد را برای خانه خود انتخاب نمایید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین، نکات کلیدی برای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی را بخوانید و نمونه‌های جدید و خاص از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی را ببینید و ایده بگیرید.

 

پیشنهاد مطالعه: کاغذ دیواری یا رنگ، کدام یک اقتصادی تر است؟

 

نکات کلیدی برای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی

برای انتخاب بهترین ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی یا اتاق نشمین، لازم است این نکات را در نظر داشته باشید:

 

یک رنگ خنثی را برای کامل کردن هر طرح و رنگ از کاغذ دیواری انتخاب کنید

ترکیب رنگ خنثی در کنار کاغذ دیواری

هنگامی که به ترکیب کردن رنگ و کاغذ دیواری در فضای خود فکر می‌کنید، ابتدا باید منطقه‌ای را که می‌خواهید کاغذ دیواری یا رنگ کنید را در نظر بگیرید و به اندازه و موقعیت پنجره‌ها، بزرگی اتاق و میزان استفاده از آن فکر کنید.

اگر اتاق کوچکی دارید که نور طبیعی زیادی دریافت نمی‌کند، افزودن یک کاغذ دیواری با رنگ‌های روشن و پررنگ ممکن است برای این فضا مناسب نبوده و فضا را کوچکتر و حتی تیره‌تر نشان دهد. در این مواقع، یک پالت رنگ خنثی ممکن است بهترین گزینه شما باشد تا اتاق روشن‌تر به نظر برسد. به طور کلی، رنگ‌های خنثی را می‌توانید با مدل‌ها و طرح‌های مختلف از کاغذ دیواری‌ترکیب کنید، بنابراین حتی اگر یک طراحی کاغذ دیواری خاص و جسورانه را انتخاب کنید، می‌توانید با استفاده از رنگ‌های خنثی برای سایر دیوارها و سقف، یک نقطه کانونی خاص و خیره کننده برای فضای پذیرایی داشته باشید. در واقع باید از رنگ‌های هماهنگ و روشن به گونه‌ای استفاده کنید که سبک شخصی شما را بیان کرده و یک محیط دعوت کننده برای مهمانان ایجاد کنید.

 

از رنگ‌های غالب در کاغذ دیواری برای انتخاب رنگ دیوار استفاده کنید

کاغذ دیواری گلدار با رنگ غالب سبز و رنگ سبز برای دیوار مجاور

یکی از رویکردهای ساده و کاربردی که به شما کمک می‌کند تا یک ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی را بسیار عالی و زیبا داشته باشید این است که از رنگ‌های غالب در کاغذ دیواری، برای انتخاب رنگ دیوار استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر کاغذ دیواری مورد نظر شما دارای یک طرح گل برجسته است، می‌توانید رنگ را با رنگ برگ‌ها هماهنگ کنید و یا اگر رنگ غالب‌تر پس‌زمینه طرح کاغذ دیواری باشد، برای انتخاب رنگ سایر دیوارها نیز می‌توانید از ان رنگ استفاده کنید تا هماهنگی و زیبایی بیشتری را داشته باشید.

 

رنگ را با توجه به رنگ‌های تاکیدی و خاص در کاغذ دیواری انتخاب کنید

کاغذ دیواری با طرح درخشان در کنار رنگ نقره ای

یک گزینه جایگزین این است که رنگ‌های برجسته طرح کاغذ دیواری را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، اگر در طرح کاغذ دیواری، یک رنگ خاص و زیبا وجود دارد که رنگ غالب در کاغذ دیواری نیست اما عاشق ان هستید، می‌توانید برای انتخاب رنگ برای سایر دیوارها از ان رنگ استفاده کنید و زیبایی فضای پذیرایی را با یک رنگ خاص، افزایش دهید.

در واقع، انتخاب رنگی که چندان غالب نباشد به شما این امکان را می‌دهد که رنگ و کاغذ دیواری خود را بدون اینکه در استفاده از یک رنگ خاص، بیش از حد اغراق کنید، مطابقت دهید. بنابراین با انتخاب یک رنگ برجسته، می‌توانید این رنگ را در مبلمان یا لوازم داخل اتاق، بدون اینکه رنگ بیش از حد در دکوراسیون داخلی تسلط داشته باشد، اضافه کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: مناسب ترین طرح و مدل کاغذ دیواری برای دکوراسیون منزل

 

یک رنگ متضاد با کاغذ دیواری انتخاب کنید

رنگ دیوار طوسی تیره در کنار کاغذ دیواری سفید با طرح گل قرمز

اگر بازی بر اساس قوانین را دوست ندارید، بهترین پیشنهاد این است که به جای مطابقت دادن رنگ دیوارها با رنگ‌های موجود در کاغذ دیواری، رنگی را انتخاب کنید که مکمل یا متضاد آنها باشد. به یک چرخه رنگ نگاه کنید، سپس رنگی را انتخاب کنید که در انتهای مخالف رنگ غالب در کاغذ دیواری است. 

برای مثال، رنگ‌های آبی و زرد تضاد خوبی با هم دارند، اما سبز و آبی به خوبی با هم کار نمی‌کنند. وقتی رنگ متضاد خود را انتخاب می‌کنید، باید مطمئن شوید که فوکوس را از ویژگی اصلی کاغذ دیواری حذف نمی‌کند. زیرا معمولا دیوارهایی که کاغذ دیواری می‌شوند به عنوان نقطه کانونی یک اتاق در نظر گرفته می‌شوند و انتخاب کنتراست بیش از حد برای دیوارهای رنگ شده، می‌تواند باعث از بین رفتن تمرکز در طراحی شود.

 

سقف را رنگ کنید

رنگ سقف متناسب با رنگ کاغذ دیواری

سقف ها اغلب از روی عادت سفید رنگ می‌شوند. اما تغییر رنگ سقف و ادغام آن با طرح کاغذ دیواری، می‌تواند تاثیر عمیقی بر فضای داخلی داشته باشد و یک فرصت عالی برای ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی است. برای این منظور، میتوانید یک سایه مکمل از داخل طرح کاغذ دیواری را برای رنگ سقف انتخاب کنید تا به اتاق شما حسی منسجم و سراسری بدهد.

 

نیمی از دیوار را رنگ کرده و نیم دیگر را کاغذ دیواری کنید

دیوار با نیمه کاغذ دیواری و نیمه رنگ شده

بسیاری از اتاق های پذیرایی یا نشیمن دارای صندلی یا سایر تزئینات دیوار هستند. اگر اتاق شما نیز این وسایل را دارد، یک ایده این است که از آنها به عنوان یک خط جداکننده طبیعی روی دیوار خود استفاده کنید، کاغذ دیواری را بالای خط قرار دهید و زیر آن را رنگ کنید تا جلوه‌ای چند لایه ایجاد کنید. 

 

کاغذ دیواری سقف را امتحان کنید

کاغذ دیواری سقف

شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد! اما اگر می‌خواهید فضایی خاص و منحصر به فرد برای اتاق پذیرایی و نشمین داشته باشید و در عین حال دیوارها را کاملا ساده نگه دارید، شاید استفاده از کاغذ دیواری سقف بتواند بهترین گزینه‌ای که باشد که بتوانید آن را اجرا کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: کاغذ دیواری سقف، بهترین ایده‌های دیزاین دیوار پنجم

 

نمونه‌های جدید و زیبا از ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی

 

کاغذ دیواری با طرح طوسی و سفید و دیوار با رنگ طوسی

 

کاغذ دیواری تیره در کنار دیوار و سقف روشن

 

کاغذ دیواری با طرح سیاه و سفید در کنار دیوارهای سفید

 

کاغذ دیواری با زمینه تیره و طرح پرنده در کنار دیواری به رنگ روشن

 

کاغذ دیواری با طرح گل طوسی در زمینه سفید در کنار دیوار صورتی و طوسی

کاغذ دیواری رنگی رنگی در کنار دیوار سفید

 

کاغذ دیواری طرح ابر و بادی در کنار دیوار سفید

 

کاغذ دیواری با طرح برگ آبی و طلایی در کنار دیوار سفید

 

رنگ دیوار سورمه ای در کنار کاغذ دیواری با طرح هندسی سورمه ای و سفید

 

تی وی وال با کاغذ دیواری تیره و دیوارهای سفید در اطراف آن

کاغذ دیواری کلاسیک به رنگ طلایی در کنار دیوارهای ساده طلایی و سقف سفید

 

کاغذ دیواری طرح دار بژ در کنار دیوار ساده به رنگ کرمی روشن

 

دیوارهای ساده به رنگ صورتی ملایم در کنار کاغذ دیواری خال خالی سفید و صورتی

 

کاغذ دیواری کلاسیک و راه راه طلایی در کنار دیوار رنگ شده استخوانی

 

کاغذ دیواری طرح دار یاسی در کنار دیوار بنفش و یاسی روشن

 

کاغذ دیواری طرح برگ هاوایی در کنار دیوار آجری سفید

 

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی با کاغذ دیواری طرح گل درشت و رنگ دیوار تیره

 

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی با کاغذ دیواری طرح گل طوسی در زمینه سفید و دیوارهای روشن

 

ترکیب کاغذ دیواری طرح برگ سبز  با رنگ دیوار سبز روشن و ملایم

 

ترکیب کاغذ دیواری پوستری و قاب شده در کنار دیوار رنگ شده روشن

 

کاغذ دیواری قاب شده زیبا به رنگ صورتی با رنگ دیوار صورتی روشن

 

ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی با طرح زیبا و رنگ ملایم

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی کوچک + مدل های جدید

 

کلام آخر

کاغذ دیواری و رنگ دیوار هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند و وقتی از هر دو این موارد در مکان مناسب و با ترکیب رنگ و طرح مناسب، استفاده شود، زیبایی کاملی را ارائه می‌دهند. در واقع ترکیب کاغذ دیواری و رنگ در پذیرایی که به خوبی یکدیگر را تکمیل می‌کنند، می‌تواند فضای داخلی شما را به سطح جدیدی برساند. اما نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که در حین تغییر دکوراسیون خانه، کاری را انجام دهید که راحت‌تر و مطابق با سلیقه شما باشد، اما شاید با کمک نکاتی که در اینجا ارائه کرده‌ایم، این روند کمتر دلهره‌آور باشد.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید