دیزاین اتاق نوزاد دختر، لذت چیدمان اتاق نوزاد یه چیز دیگه‌ست!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
تعداد رای‌دهندگان:
۱۶
۴.۸

چیدمان اتاق نوزاد دختر، تخت، فرش، کمد، بوفه در دیزاین اتاق نوزاد دختر، زیبایی سقف اتاق نوزاد دختر با لوستر، تزئین اتاق نوزاد دختر با پرده، عکس سیسمونی اتاق نوزاد دختر

دیزاین اتاق نوزاد نوزاد دختر به قدری هیجان انگیز است که هر پدر و مادری ناخودآگاه از قبل به جستجوی عکس و خواندن مطالب می‌روند تا با توجه به اندازه و شکل اتاق، بهترین نوع آن را انتخاب کنند. دکوراسیون مناسب در خلق و خوی نوزاد تاثیر گذاشته و باعث شکل گیری بخشی از شخصیت او در آینده می‌شود بنابراین به جز جذابیت، چیدمان آن در مبحث روانشناسی نیز مهم است.

بساز و بچین سایتی پر بازدید در زمینه دکوراسیون، چیدمان، مبلمان، طراحی و معماری، تاسیسات و تجهیزات ساختمان سازی است که در این بخش به معرفی چگونگی دیزاین اتاق نوزاد دختر پرداخته است تا پاسخگوی سوالات احتمالی و نیازهای شما عزیزان باشد.

 

چیدمان اتاق نوزاد دختر

چیدمان اتاق نوزاد دختر

هنگامی که متوجه می‌شویم جنسیت جنین دختر است شادی بیش از اندازه‌ای به وجود می‌آید. دیزاین اتاق نوزاد دختر یکی از هیجان انگیزترین قسمت چینش هر دکوراسیونی است که جا دادن وسایل در اتاق‌ها و ایجاد نظم مهارت خاصی می‌طلبد. شاید همان ابتدا نوزاد اهمیتی به دیزاین اتاق ندهد اما افرادی که به اتاق رفت و آمد می‌کنند آن را می‌بینند و با بزرگ‌تر شدن نوزاد وسایل اطراف او مهم شده و برای کودک اهمیت و جذابیت خاصی می‌یابد؛ به همین دلیل است که سرپرست‌های کودک می‌کوشند بهترین‌ها را در حد توان برای نوزاد فراهم کنند.

 

تخت در دیزاین اتاق نوزاد دختر

تخت در دیزاین اتاق نوزاد دختر

اتاق نوزاد دختر به رنگ صورتی

تخت یکی از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که در اتاق نوزاد وجود دارد. تخت علاوه بر اینکه مکانی برای خوابیدن به شمار می‌رود از نوزاد در برابر آسیب‌های احتمالی ناشی از رفت و آمد اطرافیان محافظت می‌کند. تخت خواب نوزاد دختر دارای حفاظ بوده و در طراحی اتاق خواب با توجه به وسایل دیگر در گوشه یا مرکز اتاق خواب قرار می‌گیرد. تخت انتخاب شده می‌تواند سایز نوزادی بوده یا اینکه قابلیت تبدیل به سایز بزرگ‌تر در حد نوجوان را داشته باشد.

 

کمد، بوفه و کشو در چیدمان اتاق نوزاد دختر

کمد، بوفه و کشو در چیدمان اتاق نوزاد دختر

بوفه در اتاق نوزاد دختر با رنگ‌های خنثی

در دیزاین اتاق نوزاد دختر وجود کمد، بوفه و کشو بسیار مهم است زیرا قرار است در خود وسایل بسیاری را جای دهند. بهتر است کمد انتخاب شده دارای طبقات مختلفی باشد تا بتوان هر طبقه را به وسایلی جداگانه اختصاص داد. بوفه نیز فضایی را به وجود می‌آورد که می‌توان درون آن کتاب، اسباب بازی و ... را چیدمان کرد. کشو یا دراور تعداد طبقات مختلفی داشته که درون آن تعداد زیادی لباس و گاهی وسایل دیگر مانند ساک، پوشک، ... جاسازی می‌شود. جنس کمد، بوفه و کشو می‌بایست با تخت خواب همخوانی داشته باشد.

بین کمد، کشو و بوفه کدام یک مهم‌تر است؟

اگر به دلیل محدودیت فضای اتاق میان آیتم‌های کمد، بوفه و کشو مردد هستید تیم بساز و بچین توصیه می‌کند از کمد و کشو غافل نشوید. در غیاب بوفه در فضای بالایی کمد و کشو و حتی داخل آن‌ها می‌توان اسباب بازی و کتاب جایگزین کرد.

حتما بخوانید:

 

فرش در دیزاین اتاق نوزاد دختر

فرش در دیزاین اتاق نوزاد دختر

طراحی اتاق نوزاد دختر با رنگ سبز

فرش یکی دیگر از مهم‌ترین وسایل در اتاق نوزاد دختر است. فرش به اتاق نما بخشیده باعث ایجاد گرما در اتاق می‌شود. از سویی دیگر فرش انتخاب شده قرار است تا چندین سال روی زمین پهن باشد و پس از راه افتادن کودک از وی محافظت کند. فرش انتخاب شده از نظر رنگ و سبک باید با وسایل چوبی نظیر کمد، تخت، بوفه و کشو همخوانی داشته باشد.

بهترین نوع فرش برای اتاق نوزاد، فرشی است که نرم و لطیف بوده و پرز ندهد. به جای فرش برای پوشش سراسری اتاق می‌توان از موکت‌های کودک استفاده کرد. چنین موکت‌هایی حجیم و نرم بوده که سراسر اتاق را می‌پوشانند. تاتامی گزینه دیگری است که می‌توان از آن برای پوشاندن زمین استفاده کرد.

 

زیبایی سقف اتاق نوزاد دختر با لوستر

لوستر سقف اتاق نوزاد دختر

لوستر مکرومه در طراحی اتاق نوزاد دخترانه

لوستر وسیله‌ای است که از آن برای ایجاد روشنایی اتاق استفاده می‌شود. سبک دیزاین اتاق نوزاد دختر می‌تواند مدرن (اسپرت)، سلطنتی (استیل) یا کلاسیک باشد. لوستر نیز باید با سبک اتاق خواب همخوانی داشته باشد از این رو با توجه به سبک در جنس‌های مختلف چوبی، فلزی، پلاستیکی و ... قابل تهیه است. علاوه بر لوستر می‌توان از دیوارکوب و آباژور استفاده کرد که هرکدام از آن‌ها در ایجاد روشنایی و زیبایی سهم دارند.

بیشتر بخوانید: لوستر اتاق کودک، وقتی سقف اتاقش براش قصه می‌گه!

 

تزئین اتاق نوزاد دختر با پرده

تزئین اتاق نوزاد دختر با پرده

طراحی اتاق نوزاد دخترانه با رنگ نارنجی

پرده جزو وسایلی است که پنجره را پوشانده و مانع از اتلاف انرژی سرمایی و گرمایی می‌شود. از سویی دیگر وجود پرده اجازه تابش مستقیم آفتاب به درون اتاق را نمی‌دهد. پرده انتخاب شده می‌تواند کوتاه یا بلند باشد که باید با سبک اتاق خواب همخوانی داشته باشد. پرده اتاق خواب را بهتر است اگر اتاق شلوغ است از نوع ساده و در صورت خلوت بودن اتاق از نوع طرحدار و تصویری انتخاب کرد. برای ایجاد هماهنگی بیشتر و آرامش می‌توان پرده اتاق را ساده انتخاب کرد تا با دیزاین خلوت همخوانی بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: پرده دخترانه [کودک، نوجوان و جوان]، برای اتاق خوابی به زیبایی سلیقه او

 

سایر المان‌ها در اتاق نوزاد دختر

دیزاین اتاق نوزاد

صندلی مادر در اتاق نوزاد دختر

وجود المان‌های دیگر نظیر تابلو، صندلی مادر و ... اختیاری است که الزامی به بودن آن‌ها وجود ندارد. بهتر است برای چیدمان وسایل غیر ضروری متراژ اتاق را در نظر گرفت. اتاق خواب‌هایی که بزرگ هستند معمولا از 16 متر مربع به بالا بوده که راحت‌تر می‌توان درون آن وسایل مختلف را با فاصله از یکدیگر جاسازی کرد. فضای شلوغ و خفه اتاق دلگیر بوده که نه تنها اتاق را زشت کرده بلکه امکان رفت و آمد راحت را از افراد سلب می‌کند.‌

 

رنگ در دیزاین اتاق نوزاد دختر

رنگ در دیزاین اتاق نوزاد دختر

طراحی اتاق نوزاد دختر با صورتی ملایم و طوسی

دوست دارید اتاق نوزاد چه رنگی باشد؟

رنگ به کار رفته در اتاق نوزاد شامل دیوار و وسایل می‌شود. دیوار اتاق را می‌توان کاغذ دیواری یا پارکت کرد و یا از رنگ آمیزی به عنوان پوشش دیوار استفاده کرد. در انتخاب رنگ برای اتاق نوزاد دختر محدودیتی وجود ندارد اما بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده نشود. رنگ شاد، ملایم و پاستلی بهترین گزینه هستند. رنگ‌های مونوکروم طرحی هستند که تنها از یک رنگ تشکیل شده که تنها ممکن است از نظر پر رنگ و کم رنگ بودن با یکدیگر کمی تفاوت داشته باشند. چنین رنگ‌هایی مورد علاقه بعضی از والدین هستند.‌

پر استقبال‌ترین رنگ‌ها در اتاق نوزاد دختر عبارتند از:

  • صورتی
  • سفید
  • کرم
  • خاکستری

که به جز رنگ‌های نام برده شده می‌توان از بنفش، زرد، سبز، آبی، گلبهی و ... به صورت تکی یا ترکیبی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

 

عکس سیسمونی اتاق نوزاد دختر

در ادامه این بخش از سایت بساز و بچین شما را به تماشای تعدادی تصویر از دیزاین اتاق نوزاد دختر دعوت می‌کنیم:

اتاق نوزاد دختر

اتاق نوزاد دختر

اتاق نوزاد دختر

اتاق نوزاد دختر

تزیین دیوار اتاق نوزاد دختر

دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

طراحی داخلی اتاق نوزاد دخترانه

کلام آخر

دیزاین اتاق نوزاد دختر به قدری شیرین و سرگرم کننده است که کلمات یاری نمی‌کنند بیش از این چیزی بنویسیم. از طرف تیم بساز و بچین پیشاپیش تولد نوزاد دختر را تبریک گفته و آرزوی سلامتی برای کودک دلبند شما داریم.

با گروه مجریان و فروشندگان در بساز و بچین می‌توانید هر آنچه برای سیسمونی و دیزاین اتاق نوزاد دختر لازم است را تهیه نمایید.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید