دکوراسیون اتاق خواب دوقلو (دخترانه، پسرانه، نوزاد و کودک)

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۳

وقلو بودن پدیده‌ای هیجان انگیز است . بسیاری از پدران و مادران صاحب فرزندانی دوقلو می‌شوند که اقدام به تزئین و دکوراسیون اتاق خواب دوقلو می‌کنند.

دوقلو بودن پدیده‌ای هیجان انگیز است که هرکس با شنیدن نام آن به وجد می‌آید. بسیاری از پدران و مادران صاحب فرزندانی دوقلو می‌شوند که اقدام به تزئین و دکوراسیون اتاق خواب دوقلو می‌کنند. عموما چون فرزندان با هم به دنیا آمده و بزرگ می‌شوند معمولا در سال‌های اول زندگی به یکدیگر وابستگی زیادی دارند از این رو در یک اتاق مشترک هستند. این اتاق خواب می‌تواند تا سال‌های سال مشترک مانده یا اینکه در نهایت روزی تک نفره شود.

 

دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها

مبحث دکوراسیون اتاق خواب دوقلوها همیشه جالب است. معمولا اولین چیزی که در دکوراسیون اتاق خواب دوقلو به ذهن می‌رسد این است که وسایل هماهنگ هستند. گاهی هماهنگی میان اجزا و وسایل به راحتی انجام می‌شود اما بعضی وقت‌ها هماهنگی و ست کردن آن نیاز به چالش دارد. مهم‌ترین چیزی که در دکوراسیون چنین اتاق‌هایی باید در نظر گرفته شود، درست چیده شدن وسایل با توجه به متراژ اتاقو وجود درب و پنجره است. از این رو سایت بساز و بچین با ارائه ایده‌هایی شما را در چیدمان بهتر وسایل برای داشتن اتاق خواب با دکوراسیونی زیبا یاری خواهد کرد.

 

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دوقلو | دکوراسیون اتاق خواب دختران نوجوان دوقلو

به دلیل اینکه در دکوراسیون اتاق خواب دوقلو دو نفر همزمان در اتاق صاحب وسایل خواهند شد نیاز است از فضا به طور بهینه استفاده‌ شود. عموما تخت خواب‌هایی که دارای کشو یا جک هستند برای چنین اتاق‌هایی بسیار مناسب هستند زیرا از فضای زیرین تخت خواب هم می‌توان استفاده کرد. تخت خواب‌ها باید به گونه‌ای چیده شوند که ظاهر اتاق خواب شلوغ و دلگیر به نظر نرسد. اگر قرار است تخت خواب‌ها به هم نزدیک شوند بهتر است فضای خالی به وجود آمده توسط میز یا عسلی پر شود تا بتوان از آن برای قرار دادن وسایل استفاده کرد. همچنین تخت‌ خواب‌ها می‌توانند در امتداد یکدیگر و یا رو به روی یکدیگر قرار گیرند.

 

رنگ اتاق خواب دوقلوهای دختر یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی است که به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. می‌توانید از یک رنگ برای چیدمان اتاق خواب استفاده کنید یا اینکه از رنگ‌های روشن مانند صورتی، گلبهی، شیری، استخوانی و غیره استفاده شود تا هم از ترکیب رنگ‌ها استفاده شود و هم اینکه فضای اتاق خواب به زیبایی تمام آراسته شود.

 


دکوراسیون اتاق خواب 9 متری پسرانه و دخترانه جدید 2022

 

 

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه دوقلو | دکوراسیون اتاق خواب پسران نوجوان دوقلو

دکوراسیون اتاق خواب دوقلو پسرانه نیز همانند دختران شیرین و جذاب است. به راحتی می‌توان از تخت خواب‌های پسرانه یا خنثی برای چیدمان استفاده کرد. کافی است تخت خواب‌ها را با توجه به متراژ اتاق به صورت عمودی یا افقی کنار یکدیگر چید. همچنین می‌توان از تخت خواب‌های دو طبقه یا کشویی استفاده کرد که فضای کمتری را اشغال می‌کند.

یکسان بودن طرح و رنگ روتختی‌ها به ایجاد دکوراسیونی هماهنگ می‌افزاید. از سویی دیگر می‌توان از کمد، شلف، قفسه، کتابخانه و غیره برای جاسازی وسایل استفاده کرد. بهتر است این عناصر به گونه‌ای باشند که قابلیت استفاده در سنین مختلف را داشته باشند. زیرا در هر سنی یک یا چند آیتم جذاب بوده که ممکن است عمده فضا به آن اختصاص داده شود اعم از: کتاب، سی دی، اسباب بازی، اکسسوری و ...

 

 

معمولا گفته می‌شود که پسران به رنگ‌های تیره علاقه بیشتری دارند که چنین چیزی همیشه صحیح به نظر نمی‌رسد زیرا سلیقه‌ها با یکدیگر متفاوت است. اگر قصد استفاده از رنگ تیره در دکوراسیون اتاق خواب دوقلو را دارید به چهار حالت می‌توانید آن را عملی کنید:

  1. دیوارها تیره بوده و وسایل رنگ روشنی داشته باشند (مانند سرمه‌ای و سفید)
  2. همه آیتم‌ها تیره بوده و فقط یک یا دو آیتم به صورت چشمگیر رنگ روشنی داشته باشد تا توجه‌ها به آن جلب شود
  3. دیوارها روشن بوده و وسایل تیره رنگ باشند
  4. دیوارها روشن بوده و وسایل تیره باشند.

 

ممکن است علاقه‌ای به رنگ تیره نداشته باشید و خواهان استفاده از رنگ روشن باشید. به طور کلی تعدادی از رنگ‌های پیشنهادی برای دکوراسیون اتاق خواب دوقلو پسرانه عبارتند از:

  • سفید با هر رنگی
  • طوسی و زرد
  • سبز و طوسی
  • آبی روشن و خاکستری
  • سبز و قهوه ای
  • آبی و قهوه‌ای
  • آبی و زرد
  • آبی و مرجانی
  • قرمز و بنفش
  • طیف رنگ قهوه‌ای
  • آبی و سرمه‌ای

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال جدید ویژه 2022

 

 

دکوراسیون اتاق خواب کودک دوقلو

کودکان دنیای جالبی دارند. هر آنچه را که بخواهند تصور می‌کنند و حتی در خیالات خود زندگی می‌کنند. گاهی این فکر و خیال‌ها جای خود را به واقعیت می‌دهند. زیرا امروزه از نظر طراحی و ساختار وسایل اتاق خواب محدودیتی وجود ندارد. عموما دنیای کودکان در اسباب بازی، کتاب و حتی لباس خلاصه می‌شود. بدیهی است که بیشترین وقت خود را در اتاق بگذرانند. بنابراین دکوراسیون اتاق خواب دوقلو مبحثی ویژه است که توجه والدین را به خود جلب کرده است.

والدینی که کودکان دوقلو دارند به خوبی اهمیت فضا را درک کرده‌اند زیرا به قدری تعداد وسایل زیاد است که جاسازی همه آن‌ها نیاز به مکانی ویژه دارد. از سویی دیگر کودکان بزرگ شده و روزی به مدرسه خواهند رفت. بنابراین پس از مدتی نیاز به فضایی ویژه برای جاسازی وسایل مدرسه دارند.

بهتر است برای کودکان دوقلو تخت خواب‌های دو طبقه یا کشویی تهیه شود تا بتوان باقی فضای اتاق را برای چیدن میز، کمد و غیره استفاده کرد. میز تحریر باید به گونه‌ای باشد که دو کودک بتوانند همزمان از آن استفاده کنند بنابراین یا میز تحریرهای بزرگ که به درازا کشیده شده‌اند و قابلیت جاسازی دو صندلی را دارند به کار می‌آید یا اینکه دو میز تحریر جداگانه تهیه شود.  صندلی‌های میز تحریر باید از هم جدا باشند تا کودکان بتوانند جداگانه روی آن بنشینند. صندلی‌هایی که به شکل نیمکت ساخته شده‌اند گزینه مناسبی نیستند زیرا امکان تحرک آزادانه را از فرد سلب می‌کنند.

اسباب بازی‌ها جزو وسایلی هستند که شاید تعداد آن‌ها به قدری زیاد شود که نتوان همه آن‌ها را در کمد جاسازی کرد. می‌توانید دیواری را به این وسایل اختصاص دهید. تنها کافی است از شلف دیواری یا قفسه برای طبقه بندی آن‌ها استفاده کنید. اگر هم بخواهید روزی وسایل را دور بیندازید یا آن‌ها را با چیز دیگری جایگزین کنید قفسه یا شلف از قبل برای جایگزینی وسایل جدید آماده است.

 

 

دکوراسیون اتاق خواب نوزاد دوقلو

در دکوراسیون اتاق خواب دوقلو برای نوزادان معمولا به جنبه آرامبخش بودن آن توجه می‌شود زیرا بر روحیه آن‌ها در دروان نوزادی، کودکی و حتی بزرگسالی تاثیر می‌گذارد. فلز عنصری است که در سبک مدرن کاربرد دارد اما در اتاق خواب نوزادان به هیچ عنوان از فلز نباید استفاده کرد. بهترین متریالی که می‌توان برای کمد، تخت، میز، دراور و غیره استفاده کرد چوب است. چوب انواع و اقسام مختلف داشته که بر روی کیفیت، زیبایی و قیمت آن تاثیر می‌گذارد. بنابراین وسایل چوبی اتاق خواب نوزاد را می‌توان با بودجه‌های مختلف تهیه کرد.

 

 

اگر نوزادان همجنس و دختر هستند می‌توانید دکوراسیون اتاق را با رنگ‌های گلبهی، صورتی، هلویی، زرد، سفید و غیره تزیین کنید. برای دوقلوهای پسر نیز می‌توان از رنگ‌های طوسی، آبی، سرمه‌ای، سبز، سفید، کرم و قهوه‌ای استفاده کرد. اگر هم دوقلوها غیر همجنس هستند بازی با رنگ‌ها می‌تواند ترکیب ایده آلی را به وجود آورد. می‌توانید در کل فضای اتاق از چندین رنگ استفاده کنید یا اینکه نیمی از اتاق را با یک رنگ و نیمی دیگر را با رنگی دیگر پوشش دهید. در هر حالت می‌توان دکوراسیون اتاق خواب نوزادان دوقلو را می‌توان با طراحی خاص و متفاوت انجام داد.

 

توصیه می‌شود از آنجایی که نگهداری دوقلوها نسبت به نوزادان تک سخت‌تر است صندلی در اتاق قرار داده شود تا شخصی که به نگهداری از آنان می‌پردازد فرصتی برای نشستن و استراحت کردن داشته باشد. نورپردازی یکی از ایده‌هایی است که می‌توان آن را اجرایی کرد اما باید توجه داشت که میزان نور طوری تنظیم شود که ملایم بوده تا چشم را اذیت نکند و همچنین مستقیم به چشم نوزاد نتابد.

 

 

پنتری چیست ؟ | پنتری روم، آشپزخانه ، اتاق خواب و ...

 

دکوراسیون اتاق خواب دوقلو با بساز و بچین

بساز و بچین سایتی ایده آل در زمینه دکوراسیون است بهترین‌ها را جمع آوری کرده تا بتوانید با نگاه کردن به تصاویر، فیلم‌ها و خواندن مطالب راهکارهای جدید را در منزل یا محیط کار خود اجرا کنید. این ایده ها را می‌توانید برای استفاده دکوراسیون اتاق خواب دوقلو نیز استفاده کنید. اگر نظر یا سوالی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید، شاید مطلب بعدی همان چیزی باشد که دنبال آن هستید.

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید