فنگ شویی آشپزخانه، می‌دانستید منبع ثروت خانواده اینجاست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰
دسته ها:

در این مطلب، اصول فنگ شویی آشپزخانه را آماده کردیم و مشاوره تخصصی در مورد هماهنگی بیشتر آشپزخانه خود با اصول فنگ شویی دریافت خواهید کرد.

وقتی صحبت از فنگ شویی برای فضای داخلی خانه می‌شود، آشپزخانه یکی از فضاهای مهمی است که باید به آن توجه خاصی داشته باشید. آشپزخانه نه تنها به عنوان مکانی برای آماده سازی و ذخیره مواد غذایی برای مصرف عمل می‌کند، بلکه فضایی است که انرژی‌های خوب و بد با آتش در تعامل هستند تا به تعادل برسند. بنابراین، برای داشتن یک سبک زندگی موفق و سالم، باید از برخی نکات فنگ شویی برای آشپزخانه پیروی کنید. در واقع زندگی زمانی بهتر است که انرژی آشپزخانه هماهنگ بوده و آزادانه در جریان باشد. به طور کلی، کارشناسان طراحی داخلی آشپزخانه بر این باورند که با گنجاندن اصول فنگ شویی در شیوه‌های طراحی مدرن، می‌توان فضاهایی را ایجاد کرد که نه تنها به طور خیره کننده‌ای زیبا باشند، بلکه به نیازها، اهداف و احساسات کاربر در محیط نیز توجه داشته باشند.

به همین منظور، در ادامه این بخش از بساز و بچین، اصول فنگ شویی آشپزخانه را آماده کردیم و مشاوره تخصصی در مورد هماهنگی بیشتر آشپزخانه خود با اصول فنگ شویی دریافت خواهید کرد. با ما همراه بمانید.

پیشنهاد مطالعه: فنگ شویی خانه، اصول فنگ شویی برای تمام فضاهای منزل

 

نکات کلیدی در رابطه با فنگ شویی آشپزخانه

هدف از اصول فنگ شویی، متعادل کردن انرژی فضاهای زندگی و بهبود کیفیت کلی زندگی افرادی است که در آن فضا زندگی می‌کنند. برای اینکه بدانید اصول و قوانین فنگ شویی آشپزخانه چیست، ادامه مطلب را با دقت بخوانید:

 

دستورالعمل های مثلث آشپزخانه را رعایت کنید

مثلث آشپزخانه

سینک، یخچال و اجاق گاز، سه وسیله مهم در هر آشپزخانه هستند و مثلثی را تشکیل می‌دهند که پایه و اساس هر آشپزخانه‌ای است که به خوبی طراحی شده است. برای کارایی بهینه و کاهش حرکات غیر ضروری، هر دستگاه را با فاصله کمتر از شش تا هشت فوت در آشپزخانه قرار دهید و سعی کنید یک حالت مثلثی بین این وسایل پرکاربرد در آشپزخانه وجود داشته باشد.

 

پاکسازی کامل و عمیقی از فضای آشپزخانه انجام دهید

آشپزخانه تمیز و مرتب

پاکسازی کامل و عمیق آشپزخانه و سازماندهی عالی و مرتب وسایل آشپزخانه، یکی از اصول مهم و اصلی در فنگ شویی آشپزخانه است. با تمیز کردن یخچال و کابینت مواد غذایی خود شروع کنید و اقلامی که تاریخ انقضای آنها گذشته است را دور بریزید. انجام این کار نه تنها فضا را خالی می‌کند، بلکه باعث ایجاد حس مثبت در آشپزخانه می‌شود. گرد و غبار یا کثیفی که ممکن است در این نواحی جمع شده باشد را نیز پاک کنید.

اجاق گاز نشان دهنده شغل، منابع و چگونگی دستیابی به موفقیت است. بنابراین، مهم است که اجاق گاز خود را روزانه تمیز کنید تا از شر هر گونه انرژی راکد در آشپزخانه خلاص شوید. عاری از خاک بودن اجاق گاز می‌تواند شغل را بهبود بخشد و جریان ثروت را افزایش دهد و همچنین منابع مفید را جذب کند.

علاوه بر این، لیوان‌ها و بشقاب‌های لب پر شده یا شکسته را دور بیندازید تا انرژی شکسته یا بدشانسی را دور نگه دارید. اگر چیزی در آشپزخانه قابل تعمیر شدن است، بهتر است آن را در سریعترین زمان ممکن تعمیر کنید، در غیر این صورت آن را از خانه خود خارج کنید.

یکی دیگر از نکات فنگ شویی آشپزخانه، تمیز کردن آشپزخانه با نمک و آب است. نمک به عنوان یک کریستال، انرژی‌های منفی و کهنه را از سطوح آشپزخانه جذب می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: طراحی آشپزخانه کثیف، از شر بهم‌ریختگی آشپزخانه اصلی رها شوید

 

رنگهای مناسب و ایده آلی برای آشپزخانه انتخاب کنید

رنگهای ایده آل برای آشپزخانه

به گفته کارشناسان فنگ شویی، استفاده از رنگ سفید در فضای داخلی آشپزخانه ایده آل است. به این دلیل که رنگ سفید، نشان دهنده خلوص و تمیزی است. همچنین بین غذاها و ظروف رنگارنگ که معمولاً در آشپزخانه یافت می‌شوند نیز تعادل برقرار می‌کند.

همچنین می‌توانید رنگ‌های مورد استفاده برای آشپزخانه را بر اساس پنج عنصر فنگ شویی انتخاب کنید. اگر به دنبال ظاهر و ثبات بیشتر هستید، از رنگ‌های خاکی مانند قهوه‌ای و زرد استفاده کنید. آبی و سبز با عنصر چوب مرتبط هستند و باعث رشد، سرزندگی و انعطاف پذیری می‌شوند. قرمز و نارنجی را برای شعله ور کردن اشتیاق و الهام اضافه کنید. برای ارتباطات اجتماعی و خرد بهتر، عنصر آب را از طریق رنگ‌های مشکی و آبی سرمه‌ای ترکیب کنید و برای تجربه شادی و وضوح از رنگ سفید و خاکستری متصل به عنصر فلزی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: اصول فنگ شویی رنگ ها در دکوراسیون داخلی + تصاویر

 

اجاق گاز را در موقعیت درست و مناسبی قرار دهید

موقعیت اجاق گاز در اشپزخانه

یک تمرین خوب فنگ شویی این است که اجاق گاز خود را در موقعیت فرماندهی آشپزخانه قرار دهید. اما چگونه می توان تشخیص داد که اجاق گاز در مکان درستی قرار گرفته است؟

اگر هنگام آشپزی به راحتی می‌توانید درب آشپزخانه یا ورودی را ببینید، یعنی اجاق گاز خود را در موقعیت مناسب قرار داده‌اید. با این حال، اجاق گاز نباید مستقیماً در راستای درب باشد. این تضمین می‌کند که شما مسئولیت زندگی و شغل خود را بر عهده دارید و همچنین راه را برای فرصت‌ها باز می‌کنید. اگر نمی‌توانید موقعیت اجاق گاز آشپزخانه خود را تغییر دهید، بهترین کار، قرار دادن آینه‌ای است که بتوانید انعکاس قسمت ورودی آشپزخانه را در حین پخت و پز ببینید.

همچنین اگر می خواهید ثروت، رفاه و خوش شانسی را در زندگی خود افزایش دهید، باید یک اجاق گاز با شعله‌های بیشتر خریداری کنید و در عین حال مطمئن شوید که اندازه آن برای آشپزخانه شما مناسب است. طبق اصول فنگ شویی، بهتر است اجاق گاز سه شعله را انتخاب کنید. با این حال، اگر به دنبال خرید یک اجاق گاز جدید نیستید، یک راه موثر برای دو برابر کردن تعداد شعله‌ها آویزان کردن آینه پشت اجاق گاز است. انعکاس این تصور را به وجود می‌آورد که اجاق گاز دارای دو شعله است و انرژی‌های مثبت، رفاه و موفقیت در شغل را دعوت می‌کند.

علاوه بر این، شما باید روزانه از اجاق گاز خود استفاده کنید، حتی اگر این کار شامل انجام کاری ساده مانند به جوش آوردن مقداری آب باشد. اینکار اطمینان حاصل می‌کند که ثروت همیشه در خانه شما جریان دارد. یکی دیگر از راه‌های جذب انرژی مثبت در آشپزخانه، استفاده از یک شعله متفاوت در هر روز است.

 

از کابینت‌های شیشه‌ای استفاده کنید

کابینت شیشه ای در اشپزخانه

در حالی که ترکیب رنگ‌های مختلف می‌تواند باعث رونق و تغذیه در زندگی شما شود، اما سایر مواد کابینت، مانند شیشه مات یا ساده نیز می‌تواند به شما کمک کند از مزایای فنگ شویی بیشتری بهره ببرید. در واقع، زیبایی کابینت‌های شیشه‌ای در این است که به دلیل شفاف بودن توهم عمق ایجاد می‌کند. می‌توانید اقلام جذابی مانند سرامیک‌های گران قیمت یا ظروف شیشه‌ای را در این کابینت‌های شیشه‌ای ذخیره کنید تا راحتتر بتوانید این اقلام را ببینید و برای استفاده کردن انتخاب کنید.

با این حال، به یاد داشته باشید که درهای کابینت شیشه‌ای را تمیز کنید و وسایل داخل آن را مرتب کنید.

 

از میوه ها یا گیاهان نگهداری کنید

سبد میوه در اشپزخانه

برای افزودن رنگ‌های فنگ شویی به آشپزخانه خود، یک کاسه میوه را بر روی جزیره آشپزخانه خود قرار دهید. این تمرین فوق العاده فنگ شویی نه تنها مواد مغذی لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد، بلکه ثروت را نیز افزایش می‌دهد. همچنین می‌توانید گیاهان فنگ شویی مانند بامبو یا گیاهان سبز را به آشپزخانه خود اضافه کنید. بهتر است گیاهی را برای آشپزخانه انتخاب کنید که احساس خوبی نسبت به آن دارید تا بتواند بهترین انرژی را برای فضای آشپزخانه نیز فراهم کند.

 

از وسایل هنری برای آشپزخانه استفاده کنید

استفاده از وسایل هنری در اشپزخانه

افزودن هنر به فضای داخلی آشپزخانه، راهی عالی برای شخصی سازی آن با رنگ‌های بیشتر است. با این حال، مطمئن شوید که این هنر در مورد غذا است یا صحنه‌هایی از یک کافه در فضای باز یا سرپوشیده را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید هنر انتزاعی، واقع گرایانه یا مصور را انتخاب کنید، به شرطی که مکمل شخصیت شما و فضای داخلی آشپزخانه باشد.

پیشنهاد مطالعه: فرش آشپزخانه، زیر و بم انتخاب بهترین فرش برای قلب خانه

 

نور کافی و مناسبی برای فضای آشپزخانه فراهم کنید

تامین نور کافی برای اشپزخانه

در آشپزخانه‌هایی که با اصول فنگ شویی طراحی و چیدمان شده‌اند، نور انرژی یانگ و تاریکی انرژی یین است. نور مناسب برای ایجاد حس گرم به آشپزخانه، به ویژه برای آشپزخانه‌های کوچک، ضروری است. تنظیمات روشنایی متفاوت را امتحان کنید و استفاده از لامپ‌های فلورسنت را به حداقل برسانید. آینه یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای آشپزخانه کوچک است تا توهم فضای بزرگ‌تری را برای آشپزخانه ایجاد کرده و نور بیشتری را وارد آشپزخانه کند.

 

از وسایل فلزی در آشپزخانه استفاده کنید

استفاده از وسایل فلزی در اشپزخانه

استفاده از بک اسپلش فلزی به بهترین وجه نشان دهنده نحوه ادغام مفاهیم فنگ شویی آشپزخانه و طراحی داخلی است. طبق اصول فنگ شویی، فلز باعث افزایش آرامش، شفافیت و بهره وری می‌شود.

 

دکوراسیون مناسبی برای آشپزخانه انتخاب کنید

دکوراسیون شیک برای اشپزخانه

راه های زیادی برای عمق بخشیدن به آشپرخانه و همچنین به کارگیری اصول فنگ شویی آشپزخانه در دکوراسیون این فضا وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از گل و گیاه سبز برای نماد رفاه استفاده کنید. میزهای گرانیتی یا مرمری برای در آغوش گرفتن اجزای زمین؛ سطوح فلزی روشن و رنگ‌های سفید، خاکستری و طلایی برای نشان دادن عنصر فلز، نور طلایی یا نقره‌ای برای نشان دادن عنصر فلزی؛ چوب‌های خام و تخته‌های چوبی برای نشان دادن ویژگی چوب و غیره همگی از جمله گزینه‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از ان، هم دکوراسیون زیبایی برای آشپزخانه ایجاد کنید و هم اصول فنگ شویی را به آشپزخانه خود بیاورید!

بیشتر بخوانید:

 

کلام آخر

اعتقاد بر این است که آشپزخانه به دلیل عملکرد تولید مواد غذایی، منبع ثروت یک خانواده است و به همین دلیل است که انرژی‌های موجود در این فضا، تأثیر مهمی بر شانس کلی خانواده دارند. بنابراین برای اینکه انرژی مثبت در فضای آشپزخانه و فضای کلی خانه در جریان باشد، بهتر است اصول فنگ شویی آشپزخانه را رعایت کنید.

شما کدام یک از این اصول را در طراحی و چیدمان آشپزخانه خود رعایت می کنید؟ به نظر شما اصول فنگ شویی چقدر در ایجاد فضای زندگی بهتر و راحتتر تاثیر دارد؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله