دکوراسیون داخلی اتاق خواب با اصول فنگ شویی + تصاویر

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر عاشق فنگ شویی هستید، با ما همراه باشید تا نکات آن در دکوراسیون را بدانید، زیرا در ادامه به اصول علم فنگ شویی در اتاق خواب پرداخته‌ایم.

اتاق خواب از بخش‌های مهم هر خانه‌ای است که چیدمان و دکوراسیون داخلی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا برخی بیشتر وقت خود را در آن سپری می‌کنند و برخی دیگر با گذراندن یک روز پرکار برای به‌دست آوردن آرامش به آن پناه می‌برند.

برای رسیدن به دکوراسیون ایده‌آل در اتاق خواب و آرامش لازم در آن اصول باستانی چینی به نام ((فنگ شویی)) به کمک شما آمده‌است تا با رعایت کردن اصول و نکاتی که گفته‌است به چیدمانی درست و صحیح برسید و محیطی دلنشین و آرامش‌بخش در اتاق خواب خود طراحی کنید.

اگر به‌دنبال انرژی همراه با آرامش، حس خوب و دلنشین در اتاق خواب خود هستید، دوست‌دارید روابط عاطفی‌تان بهتر از قبل شود و خوابی آسوده و آرام را تجربه کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اصول فنگ شویی را در دکوراسیون داخلی اتاق خوابتان رعایت کنید.

ما در این مقاله به اصول صحیح فنگ شویی در اتاق خواب پرداخته‌ایم تا با رعایت آن به اتاق خوابی ایده‌آل برسید.

همراه ما باشید.

 

♦ اتاق خواب را همیشه تمیز نگه‌دارید.

فنگ شویی اتاق خواب

تصویر یک ( اتاق خواب با دکوراسیون مرتب و تمیز)

 

یکی از اصول مهم در فنگ شویی اتاق خواب تمیز و مرتب بودن اتاق خواب است. پس سعی کنید اتاقی همیشه مرتب داشته‌باشید. انرژی همراه با پاکیزگی و تمیزی است پس در اتاق خواب نامرتب و کثیف انرژی جایی ندارد.

 

تخت خواب را اصولی در اتاق خواب قرار دهید.

چیدمان اصولی تخت خواب در اتاق

تصویر دو ( چیدمان اصولی تخت خواب در دکوراسیون اتاق)

 

در فضای اتاق خواب با توجه به نیاز هرکس وسایل گوناگونی وجود دارد که ((تخت خواب)) از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن است که در کمتر اتاقی ممکن است وجود نداشته باشد. در زیر نکاتی را برای قرارگیری تخت خواب قرار داده‌ایم؛ سعی‌کنید را رعایت کردن آن‌ها آرامش و انرژی را برای همیشه مهمان اتاق خوابتان کنید تا خوابی راحت و آسوده را تجربه کنید.

  • اگر تخت خوابتان از بالا (تاج تخت خواب) یا از کناره‌های به دیوار متصل‌است آن را به‌اندازه 5 سانتی‌متر فاصله دهید تا انرژی در جریان باشد.
  • تخت خواب را روبه‌روی در اتاق خواب قرار ندهید. این اتفاق باعث کم شدن آرامش در فضا می‌شود.
  • زیر تخت خواب خود را خالی نگه‌دارید! این‌کار باعث جریان انرژی در فضا می‌شود و شما با قرار دادن وسایل مختلف در زیر تخت خواب مانع این‌کار می‌شوید.
  • اگر امکانش را دارید از تخت خواب چوبی استفاده کنید زیرا چوب یکی از عناصر 5 گانه (چوب، خاک، آتش، آب و فلز) فنگ شویی است.
  • تشک‌های سالم و استاندارد خریداری کنید تا خوابی راحت و آسوده را تجربه کنید. در غیر این صورت علاوه بر اینکه مانع از دریافت انرژی می‌شوید خوابی آسوده نخواهید داشت و در طی روز کسل خواهید‌بود.
  • تخت خواب خود را روبه‌روی آینه قرار ندهید. 
  • تمامی درهای (کمد دیواری، در ورودی، در حمام یا سرویس بهداشتی و...) موجود در اتاق خوابتان را در هنگام خواب ببندید. این‌کار باعث جمع شدن انرژی در اتاق در هنگام خواب می‌شود.
  • تخت خواب را زیر پنجره قرار ندهید. این کار مانند اتلاف انرژی از اتاق است.
  • تمامی وسایل الکتریکی، اعم از: تلویزیون، موبایل، لپ‌تاپ، کامپیوتر و... را از اتاق دور کنید. اگر این امکان را ندارید سعی کنید آن‌ها را از محل تخت خواب خود در هنگام خواب دور نگه‌دارید یا آن‌ها را بپوشانید.

 

حتما بخوانید: انواع سرویس خواب ارزان و شیک + تصاویر

 

♦ مناسب ترین رنگ برای اتاق خواب در فنگ شویی چیست؟

اصول چدیمان اتاق خواب در فنگ شویی

تصویر سه (انتخاب رنگ آبی در کنار رنگ سفید برای اتاق خواب)

 

((رنگ))، نشان‌دهنده سلیقه و روحیه شماست پس باید در انتخاب آن نهایت دقت را به‌کار ببرید. همچنین، از آن‌جایی که تمامی وسایل و دیوارها رنگ دارند و بر انسان تاثیرگذار هستند با انتخاب درست و صحیح به‌راحتی می‌توانند تمامی حس‌های خوب را در اتاق جاری کنند.

برای اینکه در اتاق خواب آرامش وجود داشته‌باشد بهتر است از رنگ‌های خنثی و ملایم (خاکستری، سفید، بژ و...) استفاده‌کنید. اما برای اینکه فضا کسل‌کننده و یکنواخت نشود به‌صورت لکه‌ای از رنگ‌هایی چون: آبی، سبز، قهوه‌ای و گاهی نارنجی و قرمز استفاده‌کنید.

رنگ‌ها به شما در ایجاد آرامش در اتاق خواب و دکوراسیون داخلی هر فضای دیگری خیلی کمک می‌کنند.

 

حتما بخوانید: اصول فنگ شویی رنگ ها در دکوراسیون داخلی + تصاویر

 

 

 در اتاق خواب تعادل و تقارن ایجاد کنید.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

تصویر چهار (ایجاد تقارن و تعادل با چیدمان مبلمان در اتاق خواب)

 

((تعادل و تقارن)) در دکوراسیون داخلی هر فضایی ناخودآگاه به ذهن شما آرامش می‌دهد و این موضوعی یکی از اصول فنگ شویی در اتاق خواب است. پس سعی کنید مبلمان و وسایل موجود در اتاق خواب را به‌گونه‌ای بچینید که تقارن در آن احساس شود. برای مثال کوسن‌هایی برای تخت خواب خریداری کنید که بتوانید آن‌ها را به‌اندازه مساوی بر روی تخت بچینید به‌گونه‌ای که تعادل و قرینه بودن را ببینید.

 

حتما بخوانید: جذاب ترین رنگ ها برای اتاق خواب دخترانه + تصاویر 2020

 

♦ از گیاهان و کتابخانه در اتاق خواب استفاده نکنید.

چیدمان اتاق خواب در فنگ شویی

تصویر پنج (چیدمان اصولی اتاق خواب با علم فنگ شویی)

 

معمولا اکثر شما دوست دارید در دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود از انواع گیاهان و طراحی یک کتابخانه استفاده کنید. زیرا هر کدام از آن‌ها در طی روز به شما احساس خوبی می‌دهند اما غافل از آنکه در هنگام شب برای خواب، آرامش را از شما می‌گیرند. همانطور که می‌دانیم گیاهان، موجودات زنده‌ای هستند که با خود زندگی، شادی و طراوت را همراه دارند که کارشناسان فنگ شویی معتقد هستند این انرژی فعال در گیاهان در خواب شما اختلال ایجاد می‌کنند و این موضوع برای کتاب‌ها و کتابخانه نیز صادق است. 

سعی‌کنید تا جایی که امکانش را دارید گیاهان را خارج از اتاق خواب در محلی که کسی در آن استراحت نمی‌کند، نگهداری کنید. همچنین کتابخانه خود را در فضایی طراحی کنید که روزانه در آن رفت‌وآمد دارید تا در روز انرژی آن‌ها را دریافت کنید، ساعت خوبی را بگذرانید و پیشرفت خود را با رعایت این نکته درک خواهیدکرد.

 

حتما بخوانید: بهترین گلهای آپارتمانی برای دکوراسیون خانه + تصاویر

 

 نکاتی دیگر برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب در فنگ شویی

اصول دکوراسیون اتاق خواب در فنگ شویی

تصویر شش (نادیده گرفتن علم فنگ شویی با طراحی میز کار در کنار تخت خواب)

  • در فضای اتاق خواب از آکواریم استفاده نکنید.
  • سعی کنید از مبلمانی که زوایای تیز دارند استفاده نکنید و آن‌ها را با وسایلی که لبه‌های نرم و گرد هستند جابه‌جا کنید. زیرا زاویه گرد امواج منفی را از بین می‌برد و بالعکس زاویه‌های تند و تیز امنیت اتاق را کاهش می‌دهد.
  • اگر چیدمان فعلی اتاق خواب به شما آرامش نمی‌دهد سعی کنید آنقدر آن را جابه‌جا کنید تا احساس آرامش را دریافت کنید.
  • اگر این امکان را دارید فضای کار و فضای خواب را کاملا از یک‌دیگر جدا کنید. زیرا این اتفاق به شما در هنگام خواب استرس می‌دهد، ذهن شما را مشغول می‌کند و اجازه خواب آرامش‌بخش نمی‌دهد.
  • وسایل و مبلمان کهنه و قدیمی را از اتاق خارج کنید. این اتفاق در علم فنگ شویی کار نادرستی است.
  • بهتر است در دو طرف تخت از عسلی به همراه آباژور استفاده کنید. این کار در فضای اتاق تعادل ایجاد می‌کند.
  • از آینه استفاده نکنید زیرا آینه نیز انرژی را در دکوراسیون اتاق بازتاب می‌کند و آرامش لازم برای خواب را از بین می‌برد.
  • از تاج تخت یکپارچه استفاده کنید. زیرا اگر تاج تخت دارای فرم‌های پر و خالی باشد، امنیت اتاق را کاهش می‌دهد.
  • سعی کنید هوای اتاق را مطبوع نگه‌دارید. هر روز بعد از خواب پنجره را بازکنید تا هوای خوب در اتاق خواب به جریان بیافتد.
  • سعی کنید از دکوری‌هایی که به آن علاقه‌مند هستید و به شما آرامش می‌دهد در فضای اتاق استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: 8 ایده جذاب و ساده برای دکور بالای تخت خواب + تصاویر

 

 سخن آخر

فنگ شویی علمی است که با خود قوانینی به‌همراه دارد تا با رعایت کردن آن، چیدمانی درست طراحی کنید و انرژی و آرامش را مهمان فضایتان کنید. در بالا به اصول دکوراسیون داخلی و چیدمان اتاق خواب در فنگ شویی اشاره شد. شاید با خواندن این نکات نگاهی به اتاق خواب خود بکنید و متوجه شوید که خیلی از نکات یا شاید همه‌ی آن را رعایت نکرده‌اید. همچنین، شرایط رعایت کردن تمامی نکات را نیز ندارید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم نکاتی که می‌توانید آن‌ها را در اتاق خواب رعایت کنید را انجام دهید و تا جایی که می‌شود به خواب با آرامش خود توجه کنید. خواب عمیق و با آرامش به شما کمک می‌کند در طی روز با انرژی زیادی به تمامی کارهایتان برسید.

 

حتما بخوانید: 20 نمونه جذاب از دکوراسیون داخلی اتاق خواب زیرشیروانی

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید