مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک مربع [طرح و رنگ و سبک]

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

انواع طراحی کابینت آشپزخانه کوچک مربع، بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک مربع، بهترین سبک و متریال کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک مربع

آشپزخانه‌های مربع شکل یکی از محبوب‌ترین مدل‌‌های پلان آشپزخانه بوده که در بسیاری از خانه‌ها و حتی ادارات و شرکت‌ها دیده می‌شوند. فضای مربع شکل به دلیل داشتن طول و عرض یکسان شرایط ایده‌آلی داشته و باعث می‌شود بتوان از سبک چیدمان مختلف برای کابینت در آشپزخانه بهره‌مند شد. اگر می‌خواهید بیشتر با مدل کابینت برای آَشپزخانه کوچک مربع آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این بخش از سایت بساز و بچین با ما همراه بمانید.

 

آشپزخانه مربع شکل

آشپزخانه کوچک مربع

آشپزخانه‌های مربع شکل یکی از بهترین مدل آشپزخانه‌ها بوده که در بسیاری از خانه‌های کوچک شاهد آن هستیم. فرم مربع شکل نه تنها مناسب خانه‌های کوچک بلکه برای خانه‌هایی با متراژ بالا نیز مناسب است. چنین آشپزخانه‌هایی به دلیل طول و عرض یکسان قابلیت چیدمان مختلف داشته و می‌توان کابینت‌ها را به طور متفاوت از آشپزخانه مستطیلی شکل طراحی کرد که به جذابیت کل خانه می‌افزاید.

آشپزخانه کوچک مربع شکل به دلیل پایین بودن متراژ باید به نحو هوشمندانه طراحی شود که جادار بوده و بتوان علاوه بر جایگذاری صحیح وسایل اساسی نظیر یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی موارد دیگری مانند ظروف، مواد غذایی، خوراکی و وسایل برقی کوچک را به راحتی در آن جاسازی کرد و بتوان به آسانی به آن‌ها دسترسی داشت. در نتیجه علاوه بر فضا، دسترسی باید زیبایی را هم در نظر گرفت. به همین دلیل در تیم بساز و بچین تصمیم گرفتیم به مدل کابینت برای آشپزخانه کوچک مربع اشاره کرده و بیشتر با آن آشنا شویم.

 

طراحی و دکوراسیون آشپزخانه کوچک مربع

آشپزخانه‌های مربع کوچک که در سال‌های اخیر محبوب‌تر شده‌اند جلوه بسیار زیبایی داشته به شرط اینکه مدل کابینت برای چنین آشپزخانه‌هایی به طور جذاب و خلاقانه انتخاب و اجرا شده باشند، نظیر:

 

طراحی U، بهترین مدل چیدمان کابینت آشپزخانه کوچک مربع

آشپزخانه U شکل

آشپزخانه U شکل

طراحی U همانطور که از نام آن پیداست در سه جهت آشپزخانه مربع شکل کابینت نصب می‌شود. کابینت‌های نصب شده در چنین آشپزخانه‌هایی نسبت به سایر مدل‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد بیشتر بوده در نتیجه فضای ایده‌آلی را برای چیدمان وسایل به وجود می‌آورد. آشپزخانه‌های U شکل این امکان را می‌دهند که در وسط آشپزخانه میز یا جزیره گذاشته شود که منجر به استفاده بهینه از کمترین فضا می‌شوند.

 

پلان G، یکی از جذاب‌ترین‌ها در انتخاب مدل کابینت آشپزخانه مربع کوچک

آشپزخانه G شکل

پلان G شبیه آشپزخانه‌های U شکل بوده که در این پلان چیدمان آشپزخانه یک دیوار دیگر هم وجود دارد و معمولا این دیوار نصفه است و حالت اپن به وجود می‌آورد. گاهی برای اینکه طرح فضای آشپزخانه ایده‌آل باشد دیوار پلان G کوتاه بوده تا بتوان از آن به عنوان میزکار با صندلی‌های اپن استفاده کرد.

آشپزخانه‌های G شکل برای متراژ‌های متوسط بیشتر کاربردی هستند با این حال از آن در آشپزخانه‌های کوچک هم می‌توان استفاده کرد. زیر دیوار کوتاه بهتر است خالی بوده تا بتوان از زیر آن به عنوان مکانی برای نصب کابینت و کشو استفاده کرد.

 

طراحی L، محبوب‌ترین طراحی برای آشپزخانه مربع با متراژ کم

آشپزخانه L شکل

یکی از محبوب‌ترین مدل کابینت آشپزخانه کوچک مربع استفاده از طراحی L برای نصب کابینت‌ها است. در طراحی L، تنها در دو سوی دیوار متصل به هم کابینت نصب می‌شود که فقط نصف آشپزخانه اشغال شده و برای فضای باقی مانده می‌توان تصمیم‌های دیگری گرفت. به عنوان مثال می‌توان میزناهارخوری را به دیوار چسباند یا اینکه از شلف در آن سوی دیوار استفاده کرد که هم وسایل تزئینی و هم وسایل قابل استفاده در آشپزخانه روی طبقات شلف چیدمان می‌شوند.

طراحی L شکل در آشپزخانه‌های کوچک مربع تعداد کابینت کمتری دارد از این رو بهتر است برای ایجاد فضای بیشتر کابینت‌ها از بالا به پایین به صورت سراسری نصب شوند و فضای بین کابینت‌ها جز نزدیک گاز و سینک ظرفشویی خالی نماند.

 

طراحی خطی از رایج‌ترین مدل‌های کابینت در آشپزخانه کوچک مربع

آشپزخانه با طراحی خطی

اگر خانه‌ای بسیار کوچک باشد برای اینکه بتوان آشپزخانه و سالن نشیمن را کنار یکدیگر به خوبی چیدمان کرد معمولا از طراحی خطی استفاده می‌شود. در طراحی خطی فقط یک دیوار از آشپزخانه کابینت دارد که بهتر است از ارتفاع استفاده شده و کابینت‌ها را تا سقف امتداد داد. در چنین حالتی بهینه‌ترین حالت ممکن فراهم آمده و برای جداسازی آشپزخانه از دیگر فضاها می‌توان از یک میز ناهارخوری کوچک ترجیحا مستطیلی شکل استفاده کرد.

 

طراحی راهرویی برای آشپزخانه کوچک مربعی پنجره دار

آشپزخانه راهرویی

گاهی یک دیوار از آشپزخانه دارای پنجره بوده یا درب آن رو به بالکن باز می‌شود در نتیجه فقط دو دیوار از آشپزخانه قابل استفاده است. در چنین حالتی طراحی راهرویی توصیه می‌شود که کابینت ها در دو سوی آشپزخانه به موازات یکدیگر نصب می‌شوند. به آشپزخانه‌هایی با مدل چیدمان کابینت راهرویی، آشپزخانه پلان آزاد هم گفته می‌شود که برای منازل با متراژ پایین بسیار مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: انواع کابینت برای آشپزخانه های پنجره دار، نکات و ایده‌های طراحی

 

بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه کوچک مربع

کابینت رنگ روشن برای آشپزخانه کوچک مربع

مدل نصب کابینت‌ها در آشپزخانه‌های کوچک مربع شکل به هر نحوی که باشد باید به رنگ آن نیز دقت کرد. رنگ کابینت‌ها باید طوی باشد که آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان دهد زیرا در فضاهای کوچک تاکید بر بزرگنمایی است. رنگ‌های روشن بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های کوچک مربع شکل هستند که در بین تمامی رنگ‌ها طیف‌های مختلف سفید و کرم طرفداران بیشتری دارد.

همچنین استفاده از کابینت‌های تک رنگ به چند رنگ ترجیح داده می‌شود. در صورت تمایل به استفاده از رنگ‌های مختلف بهتر است رنگ‌های نزدیک به هم انتخاب شوند. رنگ‌های نزدیک به هم از شلوغی و بی نظمی جلوگیری کرده و آشپزخانه را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهند.

بخوانید: رنگ کابینت جدید، رنگ‌هایی که قهوه‌ای و سفید را از یادتان می‌برد!

 

بهترین سبک کابینت برای آشپزخانه‌های کوچک مربع

کابینت سبک مدرن برای آشپزخانه کوچک مربع

مدل چیدمان و نصب کابینت‌های آشپزخانه مربع کوچک به هر شکل و رنگی که باشد بهترین سبک در درجه اول، سبک مدرن است. سبک مدرن فاقد طرح بوده که کاملا ساده و از شلوغی به دور است. در سبک‌ مدرن هدف سادگی است از این رو در آن به صورت جزئی از خطوط و نقش‌های مینیمال استفاده شده است. دومین سبکی که می‌توان در چنین آشپزخانه‌هایی استفاده کرد، سبک کلاسیک است. سبک کلاسیک دارای خطوط، کنده کاری و منبت کاری‌های جزئی بوده که بیشتر برای آشپزخانه‌های کوچک رو به متوسط مناسب است.

 

بخوانید:

 

بهترین متریال مورد استفاده در کابینت آشپزخانه کوچک مربع

طراحی آشپزخانه کوچک مربع با متریال های گلاس

مناسب‌ترین متریالی که می‌توان از آن در ساخت کابینت‌های آشپزخانه کوچک مربع شکل استفاده کرد، کابینت‌های براق است که با انعکاس نور فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. کابینت‌های هایگلاس جزو بهترین کابینت‌ها برای چنین آشپزخانه‌ای هستند. علاوه بر هایگلاس می‌توان از ممبران، ام دی اف و ... نیز استفاده کرد.

بخوانید: نحوه تمیز کردن کابینت های گلاس، نذار از ریخت بیفته!

 

کلام آخر

آیا آشپزخانه شما هم کوچک و مربع شکل است؟ کابینت‌های خود را به گروه مجریان و فروشندگان در بساز و بچین بسپارید که با استفاده از با کیفیت‌ترین متریال‌ها بهترین کابینت‌های مناسب آشپزخانه کوچک مربع را ساخته و اجرا می‌کنند.

 

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله