انواع کابینت برای آشپزخانه های پنجره دار، نکات و ایده‌های طراحی

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

نکات کلیدی برای طراحی مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار، نمونه‌های جدید و مدرن از مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار

آشپزخانه، قلب خانه است که رونق زیادی دارد و برای استفاده مداوم، باید بسیار روشن و مطبوع بماند. شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد به وجود پنجره در آشپزخانه اهمیت می‌دهند و تمایل دارند که آشپزخانه پنجره دار داشته باشند.

به طور کلی، یک پنجره آشپزخانه که به خوبی طراحی و اجرا شده باشد، به شما این امکان را می‌دهد که در آشپزخانه خود احساس راحتی کنید و بهترین مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار را طراحی و اجرا کرده و یک آشپزخانه فوق العاده روشن و کاربردی داشته باشید.

در طراحی مدرن آشپزخانه، پنجره آشپزخانه ممکن است در قسمت‌های مختلف آشپزخانه قرار گیرد و به همین دلیل لازم است مدل کابینتی که برای آشپزخانه پنجره دار انتخاب می‌کنید، کاملا با محل قرار گیری پنجره‌ها تناسب داشته باشد تا هم بتوانید از حداکثر فضا برای قرار گرفتن کابینت‌ها بهره مند شوید و هم نور طبیعی که از پنجره به داخل آشپزخانه تابیده می‌شود را به خوبی حفظ کنید.

در ادامه این بخش از بساز و بچین، نمونه‌های جدید و مدرنی از مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار را آماده کردیم که می‌توانید برای طراحی کابینت آشپزخانه خود از این نمونه‌ها ایده بگیرید و یک طراحی عالی و منحصر به فرد را برای آشپزخانه پنجره دار خود داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه: انواع صندلی اپن برای دکوراسیون آشپزخانه منزل یا محل کار شما

 

نکات کلیدی برای طراحی مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار

هنگام طراحی کابینت برای آشپزخانه پنجره دار لازم است چند نکته مهم را در نظر بگیرید. در ادامه به این نکات اشاره کردیم:

 

نحوه قرار دادن کابینت جلوی پنجره چگونه باید باشد؟

احتمالا در هنگام طراحی مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار این سوال برایتان ایجاد می‌شود که آیا می‌توان یک کابینت را جلوی پنجره قرار داد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که بله می‌توان اینکار را انجام داد، اما لازم است به اندازه و شکل پنجره، کابینت و فضای موجود نیز توجه داشته باشید. در واقع باید اندازه کابینت را در مقایسه با پنجره در نظر بگیرید، مطمئن شوید که هر دو به خوبی در فضا قرار می‌گیرند.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که با توجه به اندازه پنجره، اگر کابینت خیلی بزرگ باشد، ممکن است پنجره به طور کامل باز نشود. علاوه بر این، دور نگه داشتن کابینت از قاب پنجره نیز می‌تواند به بهبود گردش هوا کمک کند.

بهترین ایده‌ای که برای کابینت زیر پنجره وجود دارد این است که یک کابینت یا کشو کوتاه برای قسمت زیر پنجره قرار بگیرید و روی کابینت را با قرار دادن بالشتک، به یک فضای نشمین عالی و خاص در آشپزخانه تبدیل کنید.

 

طراحی کابینت به شکل نیمکت در زیر پنجره

 

بین کابینت و پنجره آشپزخانه چقدر فاصله باید وجود داشته باشد؟

هنگام برنامه ریزی برای نصب کابینت آشپزخانه، مهم است که میزان فاصله‌ای که برای جا دادن کابینت‌ها نیاز دارید را در نظر داشته باشید. به طور معمول، حداقل فاصله مورد نیاز 3 سانتی متر در دو طرف کابینت و 2.5 سانتی متر در بالا و پایین است. این فاصله، این به نصاب اجازه می‌دهد تا درهای کابینت، کابینت‌ها، کشوها و قفسه‌ها را در حین نصب تنظیم کند تا اطمینان حاصل شود که به درستی جا می‌شوند و ظاهری یکپارچه و بدون درز ایجاد می‌کنند.

با توجه به اندازه و سبک کابینت‌ها و نحوه باز شدن پنجره نیز ممکن است برای باز و بسته شدن درها و کشوها نیز به فضای خالی بیشتری نیاز داشته باشید. بنابراین برای اطمینان از نصب موفقیت آمیز و حرفه ای باید تمام این اندازه گیری ها در نظر گرفته شود.

 

چه نوع کابینتی را می‌توان در جلوی پنجره کم ارتفاع آشپزخانه قرار داد؟

پنجره‌های کم ارتفاع آشپزخانه می‌توانند فضایی جذاب و روشن در آشپزخانه ایجاد کنند، اما در مورد دکوراسیون و برنامه ریزی برای انتخاب مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار نیز می‌توانند چالش برانگیز باشند. بهترین راه برای استفاده حداکثری از فضای اطراف پنجره‌های کم ارتفاع آشپزخانه، انتخاب وسایل و مبلمان متناسب با فضای محدود است.

برای مثال، کابینت‌ها و صندلی‌های کوچک‌تری را انتخاب کنید که می‌توانند زیر پنجره قرار بگیرند. برای میزها و کابینت‌ها، به دنبال قطعاتی باشید که می‌توانند از فضای عمودی استفاده کنند، مانند قفسه‌های گوشه، کابینت‌های دیواری و کشوهای عمیق و کم ارتفاع.

اگر فضای کافی وجود دارد، حتی ممکن است نصب یک میز صبحانه یا جزیره کوچک آشپزخانه را در زیر پنجره در نظر بگیرید. کارهای تکمیلی مانند آویزان کردن پرده‌ها برای ایجاد نرمی به آشپزخانه یا قرار دادن کاغذدیواری های برجسته در صورت لزوم نیز می‌تواند کمک زیادی کند تا مطمئن شوید فضای اطراف پنجره آشپزخانه عالی به نظر می‌رسد.

طراحی کابینت مناسب برای زیر پنجره به شکل میز دو نفره

آیا سینک آشپزخانه باید زیر پنجره باشد؟

به طور کلی، اولین موردی که در هنگام طراحی مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار به ذهن می رسد این است که سینک آشپزخانه در زیر پنجره قرار گیرد، اما این مدل طراحی ممکن است برای همه آشپزخانه‌ها مناسب نباشد.

قرارگیری بهینه سینک آشپزخانه کاملاً به اندازه و چیدمان آشپزخانه و همچنین ترجیحات شخصی بستگی دارد. اما اغلب سینک در نزدیکی پنجره قرار می‌گیرد، زیرا نور طبیعی فضا را فراهم می‌کند و برخی از افراد هنگام شستن ظرف‌ها، مشاهده منظره یک باغ در فضای باز را ترجیح می‌دهند.

با این حال، سینک آشپزخانه را می‌توان در مکان‌های دیگر نیز قرار داد و همچنان می‌تواند به همان اندازه کاربردی باشد.ر برای آشپزخانه‌های کوچک‌تر، قرار دادن سینک در گوشه‌ای می‌تواند در به حداکثر رساندن فضای میز و فضای بیشتری برای سایر لوازم ضروری کمک کند. علاوه بر این، بسته به سیستم لوله کشی خانه، ممکن است اجرای لوله‌ها و خروجی آب در مکان‌های خاص آسان‌تر باشد.

بنابراین، مهم است که قبل از نصب، تمام لوله‌کشی‌ها، سیم‌ها، دیوارها و درها را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که سینک با عناصر مهم آشپزخانه تداخل ندارد و بهترین و مناسب‌ترین قسمت از آشپزخانه را برای قرار دادن سینک انتخاب کنید.

مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار، سینک زیر پنجره

ارتفاع پنجره پشت سینک آشپزخانه چقدر باید باشد؟

اگر بعد از بررسی‌های لازم تصمیم گرفتید که سینک آشپزخانه را در زیر پنجره قرار دهید، باید بدانید که ارتفاع پنجره پشت سینک باید چقدر باشد.بنابراین هنگام انتخاب ارتفاع پنجره پشت سینک آشپزخانه، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. به طور کلی، پنجره باید حداقل 35 سانتی متر بالاتر از سینک قرار گیرد تا شستشوی ظروف و سایر کارها به راحتی انجام شود.

علاوه بر این، بالای پنجره نباید بیشتر از 135 سانتی متر، بالاتر از کف قرار گیرد تا طراحی ارگونومیک حفظ شود و اطمینان حاصل شود که هنگام انجام وظایف در قسمت سینک، می‌توان پنجره را به راحتی مشاهده کرد.

اگر به دلیل محدودیت فضای آشپزخانه این موضوع امکان پذیر نباشد، ممکن است از یک پنجره کم ارتفاع استفاده شود که بالای پنجره تا 162 سانتی متر بالاتر از کف قرار گیرد.

فاکتور مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود، محل قرار گیری پریزهای برق است. اگر پنجره خیلی پایین قرار گرفته باشد و خروجی را مسدود کند، باید تا حد امکان بالا برده شود تا ایمنی و راحتی به خطر نیفتد.

 

کدام مدل پنجره برای آشپزخانه مناسب است؟

پنجره‌های کشویی یکی از آسان‌ترین سبک‌های پنجره در طراحی پنجره‌های آشپزخانه هستند زیرا روی یک مسیر کشویی کار می‌کنند. همچنین کنترل بهتری بر میزان گردش هوا در اتاق به شما می‌دهند که می‌توانید با تصمیم‌گیری اینکه چقدر از پنجره کشویی شما باز نگه داشته می‌شود، جریان هوا به داخل آشپزخانه را کنترل کنید.

پنجره کشویی و سرتاسری در آشپزخانه

 

پیشنهاد مطالعه: 7 اشتباه در بازسازی آشپزخانه که خرج اضافی رو دست‌تان می‌گذارند!

 

نمونه‌های جدید و مدرن از مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار

جدیدترین و شیک‌ترین نمونه‌ها از مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار را در ادامه ببینید و ایده بگیرید:

 

طراحی کابینت سفید و شیک در آشپزخانه پنجره دار با سینک زیر پنجره

 

شیک ترین مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار با کابینت های های گلاس سفید و قهوه ای و پنجره بزرگ و گوشه ای

 

طراحی کابینت سفید و ساده در آشپزخانه پنجره دار

 

مدل کابینت سفید کلاسیک با صفحه کابینت چوبی در آشپزخانه پنجره دار

 

طراحی مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار به رنگ سفید و سیلور

 

پیشنهاد مطالعه: دکوراسیون آشپزخانه حصیری، همه چیز سبد حصیری نیست!

 

مدل کابینت کلاسیک و سفید برای آشپزخانه پنجره دار

 

طراحی کابینت مدرن با ترکیب رنگ چوبی و مشکی در آشپزخانه پنجره دار

 

طراحی کابینت کلاسیک و شیک به رنگ سفید در آشپزخانه پنجره دار

 

مدل کابینت ام دی اف ساده و شیک برای آشپزخانه پنجره دار

 

شیک ترین مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار به رنگ سفید

 

طراحی کابینت شیک و جدید برای آشپزخانه پنجره دار

 

طراحی نیمکت غذاخوری در زیر پنجره آشپزخانه

 

خاص ترین نمونه از مدل کابینت برای آشپزخانه پنجره دار

 

طراحی کابینت ساده و شیک برای آشپزخانه پنجره دار کوچک

 

مدل کابینت ساده و جددید برای آشپزخانه پنجره دا

 

زیباترین مدل کابینت آشپزخانه بزرگ با پنجره های سرتاسری

 

مدل کابینت شیک با رنگ خاص برای آشپزخانه پنجره دار

 

طراحی کابینت شیک و عالی برای آشپزخانه بزرگ با پنجره های بزرگ

 

مدل کابینت مدرن به رنگ سیلور برای آشپزخانه پنجره دار

 

پیشنهاد مطالعه: 30 مدل چیدمان دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

 

کلام آخر

وجود پنجره در آشپزخانه علاوه بر اینکه نور طبیعی و زیبایی را برای فضای آشپزخانه فراهم می‌کند بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا در هنگام طراحی مدل کابینت آشپزخانه پنجره دار کمی خلاقانه‌تر عمل کنید و کابینت‌های شیک و خاصی را برای فضای اطراف پنجره آشپزخانه طراحی کنید و فضایی فوق العاده گرم و دلنشین را برای آشپزخانه خود فراهم نمایید.

شما هم دوست دارید آشپرخانه پنجره دار داشته باشید؟ کدام مدل از طراحی کابینت برای آشپزخانه پنجره دار را بیشتر می‌پسندید؟

 

برچسب ها:
کابینت
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید