کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک، یک ذره فضا هم هدر ندهید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۹ دقیقه تاریخ نگارش: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

ایده های کاربردی و عالی برای طراحی کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک و استفاده حداکثری از فضای موجود در اتاق خواب کوچک

اگرچه امروزه آپارتمان‌های مدرن، بسیار شیک و زیبا ساخته می‌شوند اما اغلب دارای مشکلات فضایی هستند و معمولا اتاق خواب کوچک برای این آپارتمان‌ها طراحی می‌شود! بنابراین اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که با اندازه و فضای اتاق خود مشکل دارید و از چیدمان وسایل در اتاق خواب کوچک خسته شده‌اید و می‌خواهید فضای بیشتری برای قدم زدن در اتاق داشته باشید، به ما اعتماد کنید و از این نکات و توصیه‌ها برای طراحی کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک استفاده کنید.

در واقع شما نمی‌توانید سایز و اندازه اتاق خواب را تغییر دهید، اما می‌توانید با طراحی ایده آل کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک و انتخاب مبلمان مناسب برای اتاق خواب خود، فضای کوچک و محدود اتاق خواب را به خوبی مدیریت کنید و احساس کمبود فضا نداشته باشید.  بنابراین با توجه به این موضوع که مشکلات امروزی نیازمند راه حل‌های مدرن هستند، در ادامه این بخش از بساز و بچین، چند ایده عالی برای طراحی کمد دیواری اتاق کوچک را آماده کردیم که صرفه جویی در فضا را برای اتاق خواب کوچک ارائه می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه: جالباسی ورودی منزل، فانتزی و کمجا یا کمدی و جاگیر؟

 

کمد دیواری را از کف تا سقف طراحی کنید

کمد دیواری از کف تا سقف در اتاق خواب کوچک

بهترین و مناسب‌ترین راه برای صرفه جویی در فضای اتاق خواب کوچک این است که بر روی طراحی کمد دیواری از کف تا سقف که به صورت چند منظوره طراحی شده است، سرمایه گذاری کنید. کمد دیواری از کف تا سقف با فضای ذخیره سازی اضافی همراه است که به طور هوشمندانه از طول عمودی اتاق استفاده می‌کند. اگر این کمد دیواری را به گونه‌ای طراحی کنید که به عنوان میز آرایش یا میز تلویزیون نیز کاربرد داشته باشد، انگاه یک کمد دیواری چند منظوره دارید که کمک می‌کند در استفاده از فضای اتاق خواب کوچک خود، صرفه جویی کنید و فضای بیشتری در اتاق خواب کوچک برای قدم زدن و یا قرار دادن سایر مبلمان و وسایل ضروری داشته باشید. در واقع، کل واحد کمد دیواری، مکان شما را بدون شلوغی و منظم نگه می‌دارد و به شما امکان می‌دهد بقیه فضای اتاق را در اختیار داشته باشید.

 

کمد دیواری را در اطراف درب ورودی اتاق خواب طراحی کنید

طراحی کمد دیواری در اطراف درب ورودی اتاق خواب کوچک

یکی از بهترین مکان‌های طراحی کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک، فضای اطراف درب ورودی اتاق است. در واقع این فضا به شما این امکان را می‌دهد تا یک کمد دیواری با عمق مناسب در اتاق خواب داشته باشید و به بهترین شکل ممکن از فضای اتاق خواب استفاده کنید. اگر طراحی کمد دیواری را با توجه به تم کلی اتاق خواب کوچک انجام دهید، کمد دیواری شبیه به یک دیوار جذاب در اتاق خواب دیده خواهد شد و زیبایی اتاق خواب را چند برابر می‌کند. درست مانند این تصویر!

 

از قسمت بالای تختخواب برای طراحی کمد دیواری استفاده کنید

طراحی کمد دیواری در قسمت بالای تختخواب در اتاق خواب کوچک

اگر فضای اتاق خواب واقعا محدود و کوچکی دارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک کمد دیواری یا واحد ذخیره سازی در قسمت بالای تختخواب طراحی کنید و از این فضا نیز به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید. بهتر است درب این کمدها را به شکل کشویی طراحی کنید تا در هنگام باز و بسته کردن درب کمد با مشکل مواجه نشوید. 

 

کمد دیواری و میز تحریر را در کنار هم طراحی کنید

کمد دیواری با میز تحیریر در اتاق خواب کوچک

این ایده کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک، نه تنها به شما فضای اضافی در اتاق خواب می‌دهد، بلکه یک کمد لباس چند منظوره نیز هست. در واقع با طراحی یک کمد دیواری از کف تا سقف هم از ارتفاع عمودی اتاق استفاده می‌کنید و با طراحی یک میز تحریر متصل به کمد دیواری، یک قفسه باز و یک واحد مطالعه یا میز کار بسیار عالی نیز خواهید داشت. البته بهتر است درب این کمد دیواری را نیز به شکل کشویی در نظر بگیرید تا باز و بسته کردن درب‌ها به راحتی انجام شود.

بیشتر بخوانید: کمد دیواری با میز تحریر، وقتی همه چیز با هم یکی می‌شود!

 

با انتخاب آینه برای در کمد دیواری، فضای اتاق خواب کوچک را بزرگتر نشان دهید

کمد دیواری با درب آینه ای برای اتاق خواب کوچک

اگر اتاق کوچکی دارید، می‌توانید با استفاده از آینه یا هر سطح بازتابنده دیگری، این توهم را ایجاد کنید که فضای اتاق خواب بزرگ است! این کمد با طراحی از کف تا سقف و آینه‌های متصل باعث صرفه جویی در فضا برای اتاق خواب کوچک می‌شود و آینه‌ها نیز به ایجاد توهم فضای اضافی در اتاق کمک می‌کنند. البته بهتر است که از آینه‌های بزرگ استفاده کنید، زیرا یک آینه خیلی کوچک ممکن است اتاق شما را کوچکتر نشان دهد. بنابراین، باید به اندازه آینه و همچنین طراحی توجه داشته باشید.

 

کمد دیواری به همراه تختخواب تاشو را برای اتاق خواب کوچک در نظر بگیرید

کمد دیواری به همراه تختخواب تاشو را برای اتاق خواب کوچک

همانطور که قبلا نیز به این موضوع اشاره کردیم، کمدهای چند منظوره بهترین راه برای صرفه جویی در فضا در اتاق خواب کوچک هستند و این مدل طراحی کمد دیواری به همراه تختخواب تاشو، می‌تواند بهترین گزینه برای اتاق خواب کوچک باشد!

کمد دیواری از کف تا سقف که دارای درب‌های شیشه‌ای کاملاً پوشیده شده است و توهم فضای اضافی کاملی را در اتاق ایجاد می‌کند و طراحی تختخواب تاشو در کنار این کمد دیواری می‌تواند در اتاق‌های کوچک بسیار مفید باشد. چراکه در صورت عدم استفاده از تختخواب، می توانید تخت را بالا بکشید و فضای بیشتری در اتاق داشته باشید.

به طور کلی، این مدل از طراحی کمد دیواری، از دیواره کناری تخت استفاده می‌کند و راه حل مدولار مناسبی را برای جادار نگه داشتن فضای اتاق خواب، بدون به هم ریختگی ایجاد می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: مدل کمد دیواری لوکس برای خانه‌های بزرگ و جادار

 

کمد دیواری را همرنگ با رنگ دیوارهای اتاق خواب طراحی کنید

کمد دیواری همرنگ با رنگ دیوارهای اتاق خواب

از دیگر ایده‌هایی که می‌توانید در هنگام طراحی کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک از آن استفاده کنید این است که رنگ کمد دیواری را با دیوارها ترکیب کنید. در واقع تطبیق رنگ کمد دیواری با دیوارهای اتاق خواب، می‌تواند توهم طراحی عالی برای اتاق‌های کوچک باشد. همانطور که در این تصویر مشاهده می‌کنید، کمد لباس سفید از کف تا سقف با دیوارها ترکیب شده که گویی بخشی از دیوار است. علاوه بر این، کمد دیواری دارای عرض باریک و درهای بلند است که ظاهری مینیمال به اتاق اضافه کرده است. 

 

از در کشویی برای کمدی دیواری استفاده کنید

درب کشویی برای کمد دیواری اتاق خواب کوچک

درهای لولایی کمد دیواری می‌تواند فضای زیادی از اتاق خواب کوچک را اشغال کند. بنابراین بهترین پیشنهاد این است که برای طراحی کمد دیواری اتاق خواب کوچک، حتما از در کشویی استفاده کنید. چراکه این یک روش هوشمندانه برای حفظ فضا است و ظاهر شیک‌تری نیز دارد.

 

از فضاهای ناخوشایند و قناس برای طراحی کمد دیواری استفاده کنید

طراحی کمد دیواری در فضاهای ناس

در یک اتاق خواب کوچک، نمی‌توان از هر گونه فضاهای نامناسب یا عجیب و غریب چشم پوشی کرد و لازم است در هنگام طراحی اتاق خواب، از این فضاهای ناخوشایند و قناس برای ایجاد ظاهری یکپارچه، استفاده کرد. بهترین پیشنهاد این است که کمد دیواری اتاق خواب را در این فضاها طراحی کنید تا هم ظاهر یکپارچه و مرتبی برای فضای داخلی اتاق خواب ایجاد کنید و هم یک فضای ذخیره سازی عالی داشته باشید. 

حتی می‌توان طراحی کمد دیواری را در اطراف پنجره‌ها انجام داد و یک فضای نشیمن با فضای ذخیره‌سازی و کمدهای تعبیه شده در هر طرف پنجره داشت.

در واقع طراحی سفارشی کمد دیواری به شما این امکان را میدهد تا بتوانید تمام زوایای ناخوشایند و فرورفتگی‌ها را به زیباترین شکل ممکن پوشش دهید، به گونه‌ای که انگار هیچ فضای ناقص و نازیبایی در اتاق خواب وجود ندارد.

برای طراحی کمد دیواری می‌توانید با مجریان و فروشندگان کمد، کابینت و پارتیشن که دارای پروفایل در بساز و بچین هستند همکاری داشته باشید و یک کمد دیواری سفارشی و عالی برای اتاق خواب کوچک خود طراحی و اجرا کنید. برای هماهنگی بیشتر درخواست خود را در اینجا نیز می‌توانید ثبت کنید.

 

کلام آخر

اگر از فضا حداکثر استفاده را ببرید، اتاق خواب‌های کوچک همچنان می‌توانند کاربردی باشند. با استفاده از پیشنهادهایی که در این مقاله از بساز و بچین برای طراحی و ساخت کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک داشتیم، می‌توانید از فضای کوچک و محدود اتاق خواب خود بهترین استفاده را داشته باشید و یک اتاق خواب شیک و زیبا و کاربردی برای خود ایجاد کنید.

شما چه پیشنهادی برای طراحی کمد دیواری در اتاق خواب کوچک دارید؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید