جالباسی ورودی منزل، فانتزی و کمجا یا کمدی و جاگیر؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

ایده‌های مختلف جالباسی ورودی منزل برای تمام سبک‌های دکوراسیون، توصیه‌هایی برای بهتر دیده شدن جالباسی ورودی منزل

داشتن جالباسی در هر گوشه‌ای از خانه نعمت است زیرا لباس‌ها بر روی آن آویخته شده و از چروک شدن و به وجود آمدن بی‌نظمی جلوگیری می‌شود. جالباسی همیشه یک فضای ساده با چند آویزه برای آویختن لباس‌ها نیست بلکه می‌توان ایده‌های متنوع به کار برد. جالباسی ورودی منزل یکی از پرکاربردترین فضاهایی است که به دلیل قرار گرفتن در بخش ابتدایی ورودی و خروجی منزل بسیار مهم و با اهمیت است.

 

ایده‌های مختلف جالباسی ورودی منزل

جالباسی ورودی منزل سفید

جالباسی ورودی منزل ساده دیواری

ورودی منزل در خانه‌های آپارتمانی یا ویلایی می‌تواند از راهرو شروع شود یا اینکه راهرویی وجود نداشته باشد. برای اینکه بتوان به جلوی درب ورودی منزل نظم داد تا هنگام آویزان کردن لباس‌ها منظره جالب و دلنشینی به وجود آید، ایده‌های متنوعی وجود دارد، از جمله:

 

جالباسی ورودی مدل ساده و مدرن

جالباسی ورودی منزل مدرن

در هر خانه‌ای از سبک مشخصی برای دکوراسیون پیروی می‌شود. برای بهتر دیده شدن فضای منزل بهتر است اجزای مختلف با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. یکی از سبک‌های متداول و دوست داشتنی مدرن است که در آن اجزا از سادگی پیروی می‌کنند. مدل جالباسی مناسب برای چنین دکوراسیون‌هایی، مدل ساده و مینیمال است که در آن جزئیات چندان زیادی وجود ندارد.

 

جالباسی کلاسیک و سلطنتی

جالباسی ورودی منزل کلاسیک

سبک کلاسیک، سبک دیگری است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دیده می‌شود. در این سبک اجزا چندان ساده نیستند و در آن کنده کاری‌های جزئی دیده می‌شود بنابراین در جالباسی انتخاب شده باید جزئیاتی از حکاکی و منبت کاری وجود داشته باشد. در سبک سلطنتی مهم است نمای جالباسی فاخر و شیک باشد که در آن کنده کاری‌های فراوان و طرح‌های قرینه دیده می‌شود.

 

بخوانید: دکوراسیون چوبی مدرن را چگونه به خانه بیاوریم؟

 

جالباسی ورودی منزل مینیمال و کمجا

جالباسی ورودی منزل پایه دار مینیمال

جالباسی ورودی منزل ساخته شده از میله فلزی

طرح جالباسی ورودی منزل را می‌توان با توجه به سلیقه و فضا انتخاب کرد که ممکن است دیواری یا زمینی باشد. طرح‌های دیواری همانطور که از نام آن پیداست به دیوار نصب می‌شوند و چون در ارتفاع قرار دارند روی زمین را اشغال نمی‌کنند در نتیجه برای فضاهای کوچک مناسب هستند. طرح‌های دیواری می‌توانند ساده باشند یا در ساخت آن‌ها ایده‌های مختلف به کار رود. به عنوان مثال گیره‌های آویز لباس می‌تواند طرح ستاره دریایی، توپ، دایره، هلالی و ... باشد. حتی ممکن است از ابزارهای دیگر مانند لوله، شیر آلات و ... در ساخت آن استفاده شود.

طرح‌های دیگر پایه دار بوده که روی زمین قرار می‌گیرند که بسته به نوع پایه می‌تواند فضای کم تا زیاد را اشغال کنند. ساده‌ترین طرح پایه دار جالباسی به صورت یک میله عمودی بوده که در قسمت بالایی آن فضاهایی برای آویختن لباس قرار دارد.

 

جالباسی ورودی منزل درب دار

جالباسی ورودی منزل درب دار همراه با آینه

جالباسی‌هایی که درب دار هستند یک مزیت بسیار عالی دارند و آن این است که لباس‌ها درون آن مخفی شده و فضا شلوغ و به هم ریخته دیده نمی‌شود. جالباسی‌های درب دار معمولا طوری ساخته شده‌اند که در گوشه‌ای از ورودی منزل قرار گرفته و به صورت عمودی بخشی از ارتفاع را اشغال می‌کنند که می‌توان لباس ها را از گیره آن آویزان کرد.

درب کمد جالباسی می‌‌تواند کامل ساده بوده یا اینکه آینه دار باشد تا بتوان قبل از خروج از آرhستگی ظاهری مطمئن شد. برخی از جالباسی‌های درب دار طوری ساخته شده‌اند که دارای قفسه و باکس بوده که می‌توان در کنار آن کفش، کیف، چتر و ... را هم قرار داد. این باکس، شلف، کشو و ... ممکن است بیرون جالباسی بوده یا اینکه در فضای داخلی آن تعبیه شده باشد.

 

جالباسی ورودی خانه بدون درب

جالباسی ورودی منزل در گوشه

جالباسی ورودی منزل ترند شده این روزها

جالباسی ورودی منزل روی دیوار آجری

جالباسی ورودی منزل نیم طبقه

نوع دیگری از جالباسی‌ها وجود دارند که در گوشه‌ای از ورودی منزل قرار گرفته اما جلوی آن درب وجود ندارد بنابراین تمام وسایل به طور کامل قابل دیده شدن هستند. چنین جالباسی‌هایی ممکن است کاملا ساده باشند یا اینکه در بخشی از آن (گوشه، بالا و پایین) از باکس، کمد کوچک، کشو، شلف و ... استفاده شده باشد تا بتوان بعضی از وسایل مانند واکس کفش، کلید، کفش، کیف و ... را در آن‌ها جاسازی کرد.  

 

جالباسی ورودی منزل با جای نشستن

جالباسی ورودی منزل نشیمن دار

جالباسی ورودی منزل نشیمن دارد کنار درب آبی

جالباسی ورودی منزل ساده و مینیمال

نوع دیگری از جالباسی‌ها وجود دارند که در آن نشیمنگاهی تعبیه شده است تا افراد بتوانند روی آن بنشینند. وجود نشیمن روی جالباسی ایده‌ای بسیار کاربردی برای تعویض کفش‌ها، انتظار کشیدن و ... است. نشیمن گاه می‌تواند کاملا ساده باشد یا اینکه از کوسن‌هایی برای گرم و نرم شدن آن استفاده کرد. با توجه به محیط و فضا نشیمن‌گاه تک نفره یا به صورت کاناپه چند نفره طراحی شده است.

 

جالباسی‌ ورودی منزل فانتزی

جالباسی ورودی منزل با چوب

جالباسی ورودی منزل فانتزی

زیبایی جالباسی ورودی منزل با ریسه های نوری

جالباسی ورودی منزل کوتاه

در ساخت جالباسی فانتزی، خلاقیت حرف اول را می‌زند. در ساخت چنین جالباسی‌هایی می‌توان از چوب درختان،  پیچ، مهره، سنگ و ... استفاده کرد. برای ساخت چنین جالباسی‌هایی می‌توان از اینترنت که بزرگ‌ترین منبع اطلاعات است کمک گرفت و با کمی تفکر ایده و خلاقیت‌های دیگری را با آن ترکیب کرد.

اگر در منزل همراه افراد بزرگسال یک یا چند کودک زندگی می‌کنند می‌توان جالباسی ورودی را طوری ساخت که کمی پایین بوده تا قد کودکان به آن رسیده و بتوانند از آن به راحتی برای آویزان کردن لباس های خود استفاده کنند.

 

بخوانیدمدل های بوفه چوبی جدید و لوکس

 

توصیه‌هایی برای بهتر دیده شدن جالباسی ورودی منزل

نظم و ترتیب در جالباسی ورودی منزل

برای اینکه جالباسی‌های بدون درب مرتب و منظم دیده شود، می‌توان از چوب لباسی استفاده کرد. چوب لباسی‌ها اگر یک شکل و یک رنگ باشند جلوه زیباتری به وجود می‌آورند. نوع دیگری از چوب لباسی‌ها طبقاتی بوده که فضای ذخیره سازی بیشتری را به وجود می‌آورند.

رنگ جالباسی نیز بهتر است با فضای کل خانه و دکوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشد تا زیبایی بیشتری به وجود آید. محبوب‌ترین رنگ‌های امروزی مورد استفاده در ساخت جالباسی عبارتند از:

  • کرم
  • سفید
  • عاجی
  • شیری
  • مشکی
  • طوسی
  • قهوه‌ای
  • استخوانی

 

بخوانید:

میز تلویزیون چوبی و مدرن جدید و شیک [2022 - 1401]
کنسول چوبی چیست؟ دست ساز همراه با هنر نقاشی

 

کلام آخر در باب انتخاب جالباسی ورودی خانه

تصوریری از جالباسی ورودی منزل

جالباسی ورودی منزل سفید با قفسه سفید مینیمال

جالباسی ورودی منزل با میله فلزی

وجود جالباسی نزدیک درب ورودی یکی از وسایل ضروری است تا بتوان حین ورود و خروج وسایل‌هایی نظیر کیف، پالتو، شال و ... را از روی آن برداشت یا روی آن گذاشت. انواع جالباسی‌ها مخصوص جلوی درب ورودی منزل قرار دارد که می‌توان مناسب‌ترین نوع آن را برای منزل تهیه کرد.

انتخاب شما کدام است؟ از بین تصاویر کدام یک از جالباسی‌ها بیشتر مورد پسند شما واقع شد؟

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید