کمد دیواری اتاق کودک با تخت، ترکیب برنده برای فضای کوچک

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

اگر میخواهید با انواع کمد دیواری اتاق کودک با تخت آشنا شوید و مدل های مختلف را مشاهده نمایید، همراه ما باشید.

این روزها که فضای اکثر خانه‌ها محدود شده است و اتاق‌های خواب به شدت فضای کوچک‌تری را ارائه می‌کنند، باید از تکنیک‌هایی استفاده کنید که بالاترین میزان کاربرد از فضا را تجربه کنید. استفاده از کمد دیواری اتاق کودک با تخت یک ایده کاربردی و جذاب است که می‌توانید با استفاده از آن، از بیشترین میزان فضا در اتاق خواب استفاده کنید و فضای بازی مطلوبی برای کودک بسازید. در این مقاله از بساز و بچین قصد داریم به بررسی دقیق کمد دیواری اتاق کودک با تخت و مزایای استفاده از آن اشاره کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

 

ویژگی اتاق کودک چیست؟

اتاق خواب کودک

قبل از هرچیزی بهتر است بدانید که ویژگی اتاق کودک چیست؟ چرا یک اتاق کودک به شدت کاربردی است و باید فضاهای مختلفی را پوشش دهد؟ آگاهی از این موضوع کمک می‌کند تا بتوانید یک اتاق استاندارد با فضای مناسب را شناخته و متناسب با نیاز کودک آن را در اختیار او قرار دهید. اتاق کودک یک فضای خاص است که بر اساس نیازها و مشخصه‌های سنی کودکان طراحی می‌شود. نیاز کودکان در هر سن و سالی با توجه به علایق شخصی متفاوت است. اما یک اصول کلی را می‌توان برای آن مدنظر قرار داد.

  1. فضای بازی در اتاق کودک: اتاق کودک باید دارای فضایی باشد که کودکان بتوانند در آن بازی کنند و خلاقیت خود را توسعه دهند. این امکانات می‌تواند شامل وجود اسباب بازی متنوع، میز بازی، محدوده خاصی برای بازی و سایر اقلام سرگرمی باشد.
  2. فضای استراحت: در یک اتاق خواب استاندارد، همیشه نقطه‌ای برای استراحت و خوابیدن کودکان وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن، محیط استراحت و زندگی کودک را نشان دهید. وجود مبلمان  یا تخت خواب در این بخش ضروری است. معمولا در اتاق‌های کوچک یا اتاق خواب‌هایی که فضای بازی و فعالیت اهمیت بالایی دارد، از کمد دیواری اتاق کودک با تخت خواب استفاده می‌شود که قابلیت جمع شدن و باز شدن داشته باشد.
  3. فضای تجربه: در اتاق کودک باید فضایی را آماده کنید تا کودک امکان کسب تجربه داشته باشد. وجود یک فضای امن و راحت برای نقاشی روی دیوار، ساخت کار دستی و .. اهمیت بالایی دارد.
  4. فضای نظم دهی اسباب بازی: زندگی کودکانه پر از بازی و سرگرمی است! پس بدیهی است که داشتن سیستمی برای نظم دهی اسباب بازی کودکان به آن‌ها کمک می‌کند تا ضرورت رعایت قوانین و نظم در اتاق خواب را تجربه کنند. وجود قفسه، کمد یا سبد ایده جذابی برای این بخش ماجرا است.
  5. فضای نظم دهی لباس: دارا بودن کمد دیواری اتاق کودک با تخت خواب یک ایده جذاب برای یک تیر و دو نشان است. چرا که  یک قسمت از اتاق مخصوص نظم دهی لباس‌های کودکان است. آویزان کردن لباس‌ها، داشتن کمد یا سبد لباس و ایجاد یک نظم در این زمینه برای فضای زندگی کودک بسیار ضروری است.
  6. فضای کتابخانه: اگر بخواهیم کمی هوشمندانه اقدام کنید، قطعا ایجاد انگیزه برای کتابخوانی و مطالعه از کودکی ایجاد می‌شود. پس ایجاد یک ناحیه برای ذخیره سازی کتاب‌ها در کتابخانه ایده مناسبی است. شما می‌توانید با چیدمان کتاب‌ها حس و حال خوبی را تجربه کنید.

 

کاربرد کمد دیواری اتاق کودک با تخت

اتاق خواب کودک

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، استفاده از کمد دیواری اتاق کودک با تخت خواب، ایده بسیار جذابی است. این مدل کمد و تخت خواب که به تخت مورفی یا تخت جمع‌شونده و کم جا شهرت دارند، یک نوع تخت خواب بسیار کاربردی است که در دل کمد دیواری طراحی می‌شود. این مدل تخت خواب معمولا قابلیت جمع شدن دارد و استفاده حداکثری از فضا را فراهم می‌کند. این نوع تخت خواب برای اتاق خواب‌های محدود و کودک ایده بسیار جذابی است. در این بخش به کاربردهای کمد دیواری اتاق کودک با تخت اشاره می‌کنید.

 

1. استفاده در فضاهای کوچک

ساده ترین اتاق خواب کودک

کمد دیواری اتاق کودک با تخت، به دلیل قابلیت جمع شدن و طراحی هوشمندانه در دل کمد دیواری، برای اتاق‌ها یا فضاهایی که محدودیت ابعاد دارند، گزینه مناسبی به نظر می‌رسند. چرا که شما می‌توانید بهینه‌ترین استفاده را از فضا کرده و برای جمع کردن تخت خواب در مدل‌هایی که امکان آن وجود دارد، اقدام کنید. به این ترتیب سایر نواحی برای ارائه سرویس دهی به کودک، خالی می‌شود.

 

2. استفاده در اتاق‌های چند منظوره

شیک ترین اتاق خواب کودک

محدودیت فضا موضوعی جدی در خانه‌های امروزی است. زمانی که یک اتاق به شکل چند منظوره استفاده می‌شود، قطعا وجود کمد دیواری اتاق کودک با تخت ایده جذابی است. چرا که امکان استفاده از هر دو هدف را فراهم می‌کند. با باز شدن کمد و تخت خواب می‌توانید تجربه یک اتاق خواب را برای کودک ایجاد کنید و با جمع شدن آن فضایی برای بازی، استراحت و نشیمن اعضای خانواده فراهم نمایید.

 

3. استفاده خارج از اتاق خواب

ساده ترین اتاق خواب کودک

طراحی برخی فضاها به گونه‌ای است که امکان جداسازی و استفاده خاص از فضاها وجود ندارد. بنابر این استفاده از کمد دیواری اتاق کودک با تخت ایده جذابی است. چرا که در یک استودیو کوچک بدون دیوار، قطعا فراهم کردن فضایی برای کودک اهمیت بالایی دارد. در این شرایط می‌توانید از این ایده استفاده کنید و پس از باز کردن کمد دیواری، یک تخت خواب راحت برای او فراهم نمایید.

پیشنهاد مطالعه: کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک، یک ذره فضا هم هدر ندهید!

 

ویژگی کمد دیواری اتاق کودک با تخت

اتاق خواب کودک جمع شونده

کمد دیواری اتاق کودک با تخت برای اتاق کودکان ویژگی‌های خاصی را همراه دارد. آگاهی از این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصمیم بگیرید و یک امکان جدید به اتاق اضافه کنید.

  • صرفه‌جویی در فضا: تخت خواب‌هایی که در دل کمد دیواری طراحی می‌شوند، معمولا به دلیل قابلیت جمع شدن، امکان صرفه‌جویی در فضای اتاق را فراهم می‌کند. حتی در نمونه‌هایی که امکان جمع شدن وجود ندارد، باز هم طراحی به شکلی هوشمندانه و کاربردی است که می‌توانید بیشترین استفاده را از فضا تجربه کنید.
  • چندمنظوره بودن: تخت خواب‌هایی که همراه با کمد دیواری طراحی می‌شوند، معمولاً چند منظوره هستند و می‌تواند به عنوان یک محل خواب مطلوب در شب مورد استفاده قرار گیرند و در طول روز با کاربری میز یا فضای بازی و... عمل کنند.
  • طراحی جذاب برای کودکان: کمد دیواری اتاق کودک با تخت، طراحی بسیار جذابی دارد و نحوه جمع شدن یا قرار گیری آن برای کودکان بسیار دوست داشتنی است. به همین دلیل استفاده از آن بسیار هیجان انگیز محسوب می‌شود.
  • ساختار ایمن: خوشبختانه روند طراحی کمد دیواری اتاق کودک با تخت خواب‌های جمع شونده بسیار ایمن است. معمولا سازنده این مدل تخت خواب‌ها و کمدها، تمام جوانب را برای زندگی ایمن کودکان در این فضا مدنظر قرار می‌دهند.
  • خدمات اضافی: برخی از تخت‌های مورفی دارای خدمات اضافی مانند قفسه‌ها یا کمدهای نظم دهی به اسباب بازی و لباس‌های هستند. به این ترتیب یک تیر و چند نشان می‌زنید و برای یک فضای هوشمندانه می‌توانید تصمیم بگیرید.
  • مقاومت در برابر آسیب: در اغلب تخت‌ خواب‌هایی که همراه با کمد دیواری طراحی می‌شوند، استحکام اهمیت بالایی دارد. چرا که مقاومت بالا، طول عمر بیشتر و ممانعت از بروز مشکل در طول استفاده، از خط مشی‌های مهم در پروسه طراحی و تولید است.
  • سهولت در استفاده: کمد دیواری اتاق کودک با تخت خواب، معمولاً دارای سیستمی است که استفاده از آن‌ها را آسان می‌کند. این ویژگی برای والدین مهم است تا بتوانند به راحتی از تخت استفاده کودکان را مدیریت کنند. حتی در بعضی موارد این سیستم به شکلی طراحی شده است که خود کودک به راحتی امکان استفاده از تخت خواب را داشته باشد.

 

انواع کمد دیواری اتاق کودک با تخت

اتاق خواب کودک دخترانه

کمد دیواری‌هایی که به تخت متصل شده‌اند، می‌توانند به شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی طراحی شوند تا به اتاق کودکان کمک کنند که فضای کاربردی بیشتری را در اختیار بازی کودک قرار دهند. نحوه طراحی کمد دیواری وابسته به نیاز افراد و ایده‌ پردازی اولیه دارد. در بعضی موارد کمد دیواری به شکلی هوشمندانه فضا را برای تجربه مطلوب آماده می‌کند و بخش‌هایی مثل کتابخانه، کمد لباس، میز تحریر و... را نیز فراهم می‌کند. در این بخش به برخی از انواع کمد دیواری اتاق کودک با تخت اشاره می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه: تزیین اتاق کودک با وسایل ساده، این بار از خودش کمک بگیرید

 

1. کمد دیواری با تخت ترکیبی

 اتاق خواب کودک صورتی

یکی از رایج‌ترین انواع تخت و کمد متصل به هم،  این نوع از طراحی است. در این مدل کمدها، کمد دیواری دارای ترکیبی از قسمت تخت و کمد یا سیستم نظم دهی دیده می‌شود. معمولاً قسمت تخت روی کمد قرار گرفته و تمام این تشکیلات بر روی دیوار نصب و مهار می‌شود تا بتوانید ضمن استفاده از فضاهای ذخیره سازی، کتابخانه، تخت خواب و ...، امکان تامین ایمنی را داشته باشید.

 

2. کمد دیواری با تخت قابل جمع شدن

اتاق خواب کودک رنگارنگ و شیک

در برخی از انواع کمد دیواری و تخت خواب، امکان جمع شدن وجود دارد. ارائه طراحی این نوع کمد دیواری دارای تختی که قابلیت جمع شدن را فراهم کند، برای فضاهای کوچک به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد. در واقع شما می‌توانید هر زمان که میل به تجربه فضای کمد دیواری و تخت با قابلیت جمع شدن داشتید، آن را جمع نموده و از فضا استفاده کنید.

 

3. کمد دیواری با تخت و سیستم نظم دهی

اتاق خواب کودک کم جا

در این سبک طراحی، کمد دیواری دارای سیستم نظم دهی بیشتری است. وجود انواع قفسه‌ها، کشوها و فضاهایی برای آویزان کردن لباس در کنار تخت خواب قابل استفاده، می‌تواند پاسخگوی نیاز هر فردی در اتاق خواب باشد.

 

4. کمد دیواری با تخت و تخته سیاه

اتاق خواب کودک با تخته سیاه

آموزش و رشد کودکان در اتاق خواب نکته مهمی است که باید در پروسه آموزش به شدت مورد استفاده قرار گیرد. کمد دیواری با تخت و تخته سیاه، به شما فضایی می‌بخشد تا بتوانید ضمن فراهم کردن امکانات برای کودک، تخته سیاهی جهت سرگرمی، آموزش، فعالیت و تجربه کردن به کودک ارائه کنید. وجود چنین امکاناتی ضمن سرگرم سازی کودکان، فضا را به شکلی مطلوب و کاربردی ارائه می‌کند تا همه چیز برای رشد ذهنی و جسمی کودک فراهم شود.

 

5. کمد دیواری با تخت و میز ناهارخوری

اتاق خواب کودک با میز تخریر

ایده های طراحی دنیای بی انتهایی است که شرکت‌های خلاق از آن بهره می‌برند. در برخی طراحی‌ها، تخت و کمد دیواری با ایجاد فضایی شبیه به میز ناهارخوری یا میز تحریر، یک امکان جدید برای  کودک ایجاد نموده‌اند. در این فضا کودک می‌تواند با امکانات حداکثری مواجه شوید و برای بهبود عملکرد خود و سرگرمی، از آن استفاده کند.

 

6. کمد دیواری با تخت و فضای بازی

 کمد دیواری با تخت و فضای بازی

وجود کمد دیواری که فضای بازی کودک را گسترش دهد، ایده جذابی است. برخی از کمد دیواری‌ها دارای قسمتی هستند که به عنوان فضای بازی برای کودکان استفاده می‌شود. این فضا ممکن است شامل نواحی جذاب برای اسباب بازی‌ها باشد. گاهی نیز وجود یک فضای خاص برای آویزان شدن از بندهای مخصوص، بالا رفتن و ورزش کردن، ایده جذابی است.

 

کمد دیواری اتاق کودک با تخت خواب و کلام آخر

اگر شما نیز قصد دارید برای داشتن یک اتاق خواب کاربردی اقدام کنید، قطعا استفاده از کمد دیواری اتاق کودک با تخت خواب ایده جذابی است. با این ایده می‌توانید به راحتی برای داشتن یک اتاق با فضای خالی و بزرگ، برنامه ریزی کنید.

تجربه شما از کمد دیواری اتاق کودک و تخت خواب‌های کم جا چیست؟ برای ما بنویسید.

 

برچسب ها:
تخت خواب
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید