چگونه لباس های بلند را در کمد جا کنیم؛ ترفندهای ساده

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه تاریخ نگارش: ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
تعداد رای‌دهندگان:
۱
۵

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه لباس های بلند را در کمد جا کنیم و روش های آویزان کردن لباس های بلند در کمد چگونه است، همراه ما باشید.

جا دادن لباس های بلند در کمد یک چالش جدی است! معمولا این لباس‌ها باعث می‌شوند تا ظاهر کمد به هم ریخته باشد. حتی گاهی به دلیل آویزان بودن و کشیده شدن در کف کمد، لباس‌ها دچار آسیب می‌شوند. معمولا در خانه‌هایی که کمک به منظور سامان دهی لباس‌ها طراحی شده است و فضا محدود بوده، کمد ارتفاع کامل ندارد و در پایین آن قفسه و کشو قرار گفته است. همین موضوع موجب می‌شود تا برای نگهداری از لباس‌های بلند، مجلسی و پیراهن یا دامن‌های بلند دچار مشکل شوید. با درک این موضوع در این مقاله از بساز و بچین قصد داریم روش‌هایی برای جا دادن لباس های بلند در کم ارائه کنیم.

پس اگر شما نیز به دنبال کشف پاسخ سوال چگونه لباس های بلند را در کمد جا کنیم هستید، تا پایان همراه ما باشید.

 

چرا باید برای قرار دادن لباس بلند در کمد به دنبال راهکار باشید؟

لباس بلند در کمد

آویزان کردن لباس‌های بلند برای بسیاری از افراد مشکلاتی را ایجاد کرده است. بلند بودن لباس در مقابل ارتفاع محدود کمد، اصلی‌ترین دلیل ایجاد مشکل است. به همین دلیل باید برای آن راه حلی کشف کنید. برای جا دادن لباس‌های بلند در کمد، باید به دنبال راهکارهای مختلف باشید. چرا که یافتن بهترین تکنیک کمک می‌کند تا وضعیت کمد را سر و سامان دهید. با این کار بهبود دسترسی به لباس‌ها را تجربه می‌کنید. در واقع با داشتن روش‌های مناسب برای جای دادن لباس‌های بلند، شما به راحتی می‌توانید هر لباسی که نیاز دارید را در کوتاه ترین زمان ممکن کشف کنید. این امر زمان‌ صرف شده برای جستجوی لباس‌ها را کاهش می‌دهد. در واقع با این کار انتخاب‌های نادرست شما به دلیل عدم یافتن لباس اصلی نیز کاهش می‌یابد. نکته مهم بعدی، مراقبت از لباس های بلند است. با داشتن روش‌های مناسب برای نگهداری لباس‌های بلند، از شکنندگی، پارگی، چروک‌، تغییر رنگ و موارد این‌چنینی پیشگیری می‌کنید. جالب است بدانید که آویزان کردن لباس‌ها در کمد، موجب می‌شود تا بتوانید خیلی راحت فضا را مدیریت کنید و بدون اعمال فشار و خرابی کمد، همه لباس‌ها را جای دهید. بهسازی کمد و مدیریت آن با استفاده از تکنیک‌های به روز برای لباس های بلند می‌تواند همه چیز را بهتر کند و فضای قابل استفاده را گسترش دهد. در کل این تکنیک‌ها کمک می‌کند تا بتوانید از تمام لباس‌ها در زمان مقرر استفاده کنید و بدون گم کردن لباس یا خریدهای تحمیلی لباس، بیشترین استفاده را داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: چیدمان کمد دیواری، با این ترفندها هیچی گم نمی‌کنید!

 

چگونه برای دسترسی آسان به لباس‌ها برنامه ریزی کنید؟

آویزان کردن لباس بلند در کمد

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، دسترسی آسان به لباس اهمیت زیادی دارد. چرا که مانع از خریدهای هیجانی می‌شود و کاربرد لباس‌ها در زمان مقرر را بیشتر می‌کند. برای دسترسی آسان‌تر به لباس‌ها، می‌توانید لباس‌های داخل کمد را بر اساس نوع، رنگ یا فصل دسته‌بندی کنید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا لباس مورد نیاز خود را به‌راحتی پیدا کنید و حداکثر استفاده را از آن ها داشته باشید. نکته مهم دیگر، جابجایی لباس های فصلی است که کمک می‌کند تا فضای کمد بازتر شود و لباس‌های آویز تنها لباس‌های قابل استفاده برای آن فصل باشند. تمام این اقدامات ضمن نظم دهی به فضای کمد شما، در بهبود استایل‌تان نیز موثر است. حتی در نگهداری طولانی مدت و بدون مشکل از لباس‌ها نیز تاثیر چشم گیری دارد.

 

چگونه لباس های بلند را در کمد جا کنیم؟

روش های آویزان کردن لباس بلند در کمد

آیا شما نیز دغدغه آویزان کردن لباس‌های بلند در کمد را تجربه کرده اید؟ آیا لباس‌های بلند در کمدتان به شدت کلافه کننده شده‌اند و مراقبت از آن‌ها مشکل است؟ آیا لباس‌های کوتاه و بلندتان در کمد شلوغی و بی نظمی ایجاد کرده است؟

اگر پاسخ‌تان به این سوالات مثبت باشد، قطعا شما نیز درگیر پیدا کردن پاسخ این سوال هستید که " چگونه لباس های بلند را در کمد جا کنیم؟"  ما اینجا هستیم تا جزییات و نحوه نگهداری و آویزان کردن لباس‌های بلند را برای شما شرح دهیم. در ادامه کافی است با دقت به جزییات توجه کنید تا بتوانید روش آسان برای این کار را یاد بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: مدل کمد دیواری لوکس برای خانه‌های بزرگ و جادار

 

1- کمد لباس بلند و کوتاه تدارک ببینید

 کمد لباس بلند و کوتاه تدارک ببینید

اگر در شرف طراحی کمد هستید، حتما برای سازمان دهی لباس‌های بلند و کوتاه پیش بینی کنید! در طراحی کمد اگر فضایی برای لباس‌های کوتاه و فضایی برای لباس‌های بلند در نظر گرفته شود، تمام مشکلات‌تان حل می‌شود. پس اگر در حال خرید کمد یا سفارش آن هستید، به این نکته توجه کنید.

 

2- نصب میله آویز در ناحیه بالای کمد

نصب میله آویز در ناحیه بالای کمد

در بعضی کمدهای لباس، میله در ناحیه میانی نصب شده است. همین موضوع موجب می‌شود تا پس از قرار دادن چوب لباسی مخصوص لباس‌های بلند، شاهد این باشید که لباس به کف کمد کشیده می‌شود یا فرم بهم ریخته‌ای دارد. اگر میله چوب لباسی را در ناحیه بالاتری نسبت کنید، می‌توانید این مشکل را رفع نمایید. پس سعی کنید با این اقدام بخشی از کاستی‌های کمد را رفع نمایید.

 

3- از دو چوب لباسی استفاده کنید

از دو چوب لباسی استفاده کنید

یک تکنیک جذاب دیگر وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید لباس های بلند را در کمد آویزان کنید! در این روش باید دو عدد چوب لباسی داشته باشید. بالاتنه لباس را بر روی یکی از چوب لباسی‌ها فیکس کنید و دامن یا پایین تنه لباس را بر روی چوب لباسی دوم در ناحیه میله افقی آن آویزان نمایید. به این ترتیب می‌توانید بدون دردسر و نگرانی، پایین لباس را در یک ارتفاع برابر نسبت به سایر لباس‌ها قرار داده و بر روی میله کمد قرار دهید. این کار از کشیده شدن دامن لباس بر روی کف کمد و افزایش احتمال آسیب آن جلوگیری می‌کند. شما برای انجام این کار نیاز به یک فضای کافی در کمد لباس دارید! چرا که به ازای هر یک لباس بلند، دو عدد چوب لباسی بر روی میله قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: کمد دیواری برای اتاق خواب کوچک، یک ذره فضا هم هدر ندهید!

 

4- آویز جداگانه نصب کنید

آویز جداگانه نصب کنید

اگر دسترسی به ارتفاع بالاتری در کمد دارید، حتما آویز مجزایی نصب کنید که چند پیراهن بلندتان را بر روی آن قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا بدون دردسر بتوانید لباس‌های بلند را آویزان کرده و از شر مشکلات ناشی از کشیدن لباس روی زمین و کمد خلاص شوید. این کار حتی به وسیله یک میخ ساده نیز امکان‌پذیر است.

 

5- تکنیک تا کردن لباس روی چوب لباسی

 تکنیک تا کردن لباس روی چوب لباسی

یکی درگیر از روش‌هایی که به شما اجازه می‌دهد تا بدون دردسر لباس‌تان را بر روی چوب لباسی فیکس کنید، استفاده از تکنیک تا کردن لباس است. به این ترتیب لباس را پهن می‌کنید، سپس چوب لباسی را در میانه آن قرار می‌دهید. یادتان باشد که لباس باید از کناره‌ها به اندازه عرض چوب لباسی تا شده باشد. سپس پایین لباس را از چوب وسط چوب لباسی آویزان کرده و اندازه آن را تنظیم می‌کنید. سپس چوب لباسی را به آرامی بالا کشیده و ناحیه بالاتنه را در قسمت شانه‌ها وارد چوب لباسی می‌کنید. به این ترتیب لباس در ارتفاع یک شومیز ساده قرار می‌گیرد و جا دهی آن در کمد به راحتی انجام خواهد شد.

 

6- استفاده از کاور لباس

 استفاده از کاور لباس

یکی از روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا برای آویزان کردن لباس های بلند دچار مشکل نشوید، استفاده از کاور لباس است. شما باید به ارتفاع کمدتان کاور لباس تهیه کنید. پس از این مرحله کاور لباس را باز کرده و پیراهن را بر روی چوب لباسی داخل آن فیکس می‌کنید. پس از آویزان کردن، پایین پیراهن را بالا آورده از از چوب داخل چوب لباسی رد می‌کنید. این اقدام موجب می‌شود تا قد لباس کاملا فیکس شود. در آخر کافی است زیپ کاور لباس را بسته و آن را داخل میله چوب لباسی قرار دهید. این اقدام نظم بسیار چشم گیری در فضا ایجاد می کند.

 

7- استفاده از گیره لباس

استفاده از گیره لباس

اگر می‌خواهید لباس های بلند را ساماندهی کنید، کافی است یک چوب لباسی مناسب برداشته و لباس را بر روی آن قرار دهید. سپس لباس را از پایین‌ترین قسمت به سمت بالا آورده و به سیله گیره لباس، آن را بر روی ناحیه بالایی لباس فیکس کنید. در این روش باید حتما به نوع گیره توجه داشته باشید. گیره نباید رنگی باشد تا ریسک تغییر رنگ لباس را ایجاد کند. نکته مهم دیگر، ایجاد خط در تار و پود پارچه است. توجه به این جزییات موجب می شود تا بدون دردسر بتوانید از لباس‌های بلند در داخل کمد استفاده کنید.

 

8- جعبه های مخصوص لباس تهیه کنید

جعبه های مخصوص لباس تهیه کنید

برخی لباس‌ها دارای تزیینات خاص هستند که با تا کردن و آویزان کردن یا در کنار سایر لباس‌ها بودن، دچار آسیب می‌شوند. به همین دلیل باید حتما از جعبه‌های مخصوص برای نگهداری آن ها استفاده کنید. این جعبه‌ها به شکل عمودی ساخته می‌شوند و استایلی شبیه به کاور لباس دارند. با قرار دادن لباس داخل جعبه و آویزان کردن آن، ریسک آسیب به لباس کاهش می‌یابد.

 

9- استفاده از قفسه‌های تاشوی لباس

 استفاده از قفسه‌های تاشوی لباس

استفاده از قفسه‌های تاشو یک روش عالی برای سازماندهی لباس‌های بلند در کمد هستند. این قفسه‌ها به شما امکان می‌دهند تا لباس‌های بلند را به‌طور مرتب و عمودی در داخل کمد آویزان کنید. پس از آویزان کردن، قفسه تاشو در دو طرف لباس از آن محافظت کرده و مانع از آسیب یا چروک لباس می‌شود. این روش معمولا بسیار پر هزینه است و اکسسوری‌ کمدی آن با قیمت بالایی عرضه می‌شود. به همین دلیل تنها در فروشگاه‌های برند و خانه‌های خاص از آن استفاده می‌شود.

 

10- استفاده از جالباسی عمودی

استفاده از جالباسی عمودی

برخی از جالباسی‌ها با طراحی مورب و عمودی می‌توانند فضا را به شکلی بهینه مدیریت کنند. در این مدل جا لباسی تمام چوب لباسی‌ها وارد سوراخ مربوطه می‌شوند و انتهای جالباسی از یک طرف به دیواره کمد و از سوی دیگر به ناحیه بالایی متصل می‌شود. همین موضوع موجب می‌شود تا ارتفاع مناسی ایجاد شود و همه چیز در بهترین حال ممکن نمایش داده شود.

 

11- استفاده از ارگانایزر لباس

استفاده از ارگانایزر لباس

یکی دیگر از روش‌های سازمان دهی لباس های بلند در کمد، استفاده از ارگانایزرهای مخصوص است. با کمک این اکسسوری‌ها می توانید لباس‌ها را چندتایی داخل یک ارگانایزر قرار دهید و بدون اعمال فشار و ریسک آسیب، درون کمد آویزان کنید. حتی اگر در این شرایط لباس در کف کمد خم شده باشد، باز هم امکان اسیب وجود ندارد.

 

خلاصه مطلب

برای مدیریت لباس‌ها باید از روش‌های جدید استفاده کنید. کشف پاسخ این که چگونه لباس های بلند را در کمد جا کنیم، کمک می‌کند تا بتوانید با یک برنامه ریزی مناسب، لباس های مورد نیازتان را در کمد جا داده و از جذابیت یافتن لباس‌ها و مدیریت فضا لذت ببرید.

شما چه روشی برای آویزان کردن لباس های بلند سراغ دارید؟ حتما برای ما بنویسید.

منابع:
Our Solution For Hanging Long Dresses - Between Carpools
Elegant Evening Solutions: How to Hang Long Dresses and Keep Your Closet Organized - Bark and Chase

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید