کمد دیواری با میز تحریر، وقتی همه چیز با هم یکی می‌شود!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
تعداد رای‌دهندگان:
۲
۵

انواع مختلف کمد دیواری همراه با میز تحریر، متریال موردنیاز در ساخت کمد دیواری با میز تحریر، رنگ کمد دیواری با میز تحریر

اتاق خواب فقط فضایی برای خوابیدن و استراحت کردن نیست بلکه مهم است طوری طراحی و چیده شود که بتوان در آن حداکثر وسایل را با نظم و ترتیب و به دور از شلوغی جای داد. کمد دیواری با میز تحریر یکی از ایده‌های فوق‌العاده خوبی است که در این چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است که می‌توان در خانه‌های کوچک و بزرگ اجرا کرد.

 

کمد دیواری با میز تحریر

کمد دیواری با میز تحریر و تخت

کمد دیواری، کمدی است که به دیوار متصل شده و یا داخل فرو رفتگی دیوار قرار دارد که می‌توان در آن وسایل مختلفی را جای داد. کمد دیواری در اتاق خواب کودکان، نوجوانان، جوانان و زن و شوهر مورد استفاده قرار می‌گیرد یا حتی ممکن است در اتاقی که از آن در مواقع خاص استفاده می‌شود نصب شود.

در کمد دیواری وسایل مختلفی نظیر لباس، رختخواب، کتاب، کیف، کفش، ظروف، اسباب بازی و غیره چیده می‌شود که بستگی به فضا و فرد استفاده کننده از اتاق دارد. کودکان، محصلین و حتی افراد شاغل نیاز دارند که فضایی در اتاق را به میز اختصاص دهند تا کارهای خود را پشت آن انجام داده یا یا به مطالعه بپردازند اما یا فضای کافی برای آن وجود ندارد یا در صورت وجود فضا، باعث به هم ریخته شدن دکوراسیون اتاق می‌شود. در میز تحریر به تنهایی از فضای افقی استفاده می‌شود که با افزودن آن به کمد دیواری می‌توان از قسمت‌های بالایی آن استفاده کرد که ارتفاع خالی نمی‌ماند.

کمد دیواری با میز تحریر بهترین ایده‌ای است که می‌توان در اتاق‌ها اجرا کرد. در چنین حالتی فضایی از کمد دیواری تو خالی مانده و به میز اختصاص می‌یابد. ترکیب کمد با میز را به روش‌های مختلفی می‌توان اجرا کرد تا به زیبایی آن افزوده و از نظر کاربری مناسب باشد. اگر فضای اتاق کوچک باشد می‌توان به درب کمد دیواری آینه چسباند تا با انعکاس نور محیط را روشن‌تر و بزرگ جلوه دهد.

 

انواع کمد دیواری با میز تحریر

کمد دیواری با میز تحریر قهوه ای تیره

کمد دیواری که قرار است با میز تحریر ترکیب شود، در مدل‌های مختلف قابل سفارش و ساخت است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود:

 

کمد دیواری با میز تحریر در گوشه

کمد دیواری با میز تحریر در گوشه

کمد دیواری با میز تحریر با چوب براق

کمد دیواری با میز تحریر با درب باز

کمد دیواری که یک دیوار را اشغال کرده است می‌تواند طوری ساخته شود که قسمت انتهایی آن خالی بوده و به میز تحریر اختصاص یابد. در چنین حالتی میز تحریر در سمت چپ یا راست کمد قرار گرفته و سایر فضا متعلق به کمد دیواری است. حتی می‌توان میز تحریر را که در گوشه‌ای از کمد دیواری قرار دارد، گوشه دیگر یا وسط کمد دیواری را طوری ساخت که تختخواب هم بخشی از آن باشد. تختخواب نصب شده یک نفره یا دو نفره می‌تواند به صورت ثابت و همیشگی بوده یا اینکه به صورت تاشو باشد.

اگر قرار است دو نفر در اتاق از میز تحریر استفاده کنند می‌توان یک میز تحریر در سمت چپ و میز تحریر دیگری را در سمت راست ایجاد کرد. به طور کلی نصب کمد دیواری با میز تحریر محدودیت خاصی نداشته و با کمی ایده می‌توان آن را به شکل‌های مخلف در آورد.

 

کمد دیواری با میز تحریر در وسط

کمد دیواری با میز تحریر مدرن و مینیمال

گاهی فضای اتاق ایجاب می‌کند که میز تحریر در وسط کمد دیواری قرار گیرد. در چنین حالتی کمد دیواری به دو قسمت چپ و راست تقسیم می‌شود. میز تحریر ایجاد شده می‌تواند به اندازه یک نفر باشد یا اگر قرار است دو نفر به طور همزمان در اتاق به مطالعه بپردازند میز تحریر به درازا ساخته می‌شود که به طور همزمان دو یا حتی سه صندلی پشت آن قرار می‌گیرد.

اگر میز تحریر در وسط باشد می‌توان تختخواب‌ را در گوشه‌ای از کمد دیواری جا سازی کرد که ممکن است ثابت یا تاشو باشد. باید توجه داشت که هر فضایی برای میز تحریر یا تخت اضافه می‌شود، از فضای داخلی کمد می‌کاهد.

 

بخوانید: راهنمای انتخاب مناسب ترین میز کار | 30 مدل میز کار شیک

 

متریال موردنیاز در ساخت کمد دیواری با میز تحریر

نمایی زیبا از کمد دیواری با میز تحریر

کمد دیواری و قفسه با میز تحریر

برای ساخت کمد دیواری همراه با میز تحریر از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود. یکی از بهترین متریال‌ها برای ساخت کمد دیواری، ام دی اف است. ام دی اف چوبی سبک وزن با مقاومت قابل قبول بوده که ماندگاری بالایی دارد. ام دی اف‌ها در تنوع رنگی گسترده موجود هستند که آن را مناسب استفاده در اتاق‌های مختلف می‌سازد.

چوب راش مورد دیگری است که می‌توان از آن در ساخت کمد دیواری با میز تحریر استفاده کرد. راش ظاهر زیبایی داشته و در برابر فشار و ضربه مقاومت بالایی دارد. چوب گردو گزینه دیگری است که می‌توان از آن در ساخت کمد دیواری استفاده کرد که زیبایی نقش و گره‌های آن خیره کننده است. چوب گردو جزو چوب‌های گران قیمت بوده دوام و ماندگاری فوق‌العاده بالایی دارد.

چوب روسی نوع دیگری از چوب‌های مورد استفاده در ساخت کمد دیواری است که معمولا برای قسمت‌هایی استفاده می‌شود که به دیوار می‌چسبند زیرا سنگین وزن بوده و تکان نمی‌خورند. لترون یا همان ورق‌های نئوپان با روکش ملایمنه گزینه دیگری است که می‌توان از آن در ساخت کمد دیواری استفاده کرد که نسبت همه انواع چوب‌های نام برده شده قیمت کمتر و البته طول عمری کمتری هم دارد.

 

بخوانید: جدیدترین مدل کمد دیواری اتاق خواب کوچک 2023

 

رنگ کمد دیواری با میز تحریر

کمد دیواری با دو میز تحریر

کمد دیواری با میز تحریر و تختخواب

نمای سراسری اتاق با کمد دیواری و میز تحریر

انتخاب رنگ کمد دیواری کاملا سلیقه‌ای است اما برای ایجاد هماهنگی میان اجزای اتاق توصیه می‌شود از همان رنگ سرویس خواب یا در طیف مشابه با آن باشد تا زیبایی بی‌نظیری به وجود آید. کمد دیواری سفید، رنگ دیگری است که طرفداران بسیاری داشته و به راحتی می‌توان آن را با رنگ‌های دیگر ست کرد. حتی می‌توان رنگ کمد دیواری را مشابه دیوارها یا کاغذ دیواری انتخاب کرد تا زیبایی اتاق چند برابر شود. در انتخاب رنگ کمد دیواری هیچ محدودیتی وجود ندارد و حتی می‌توان آن را دو یا چند رنگ سفارش داد که مات یا براق هستند.

 

بخوانیدبهترین رنگ برای کمد دیواری چیست؟ ترکیب ... - بساز و بچین

 

کلام آخر

مدل‌های مختلف کمد دیواری با میز تحریر را می‌توان برای اتاق سفارش داد که ممکن است کاملا ساده بوده یا با ایده‌های دیگری ترکیب شوند. دیدن عکس‌ها در فضای مجازی، مراجعه به مجلات دکوراسیون و کمک گرفتن از طراح می‌تواند ذهن را باز کرده و تصویر روشن‌تری از آنچه مد نظر دارید به شما بدهد.

 

امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید