کاغذ دیواری پتینه، این طرح‌ها به همه جای خانه می‌آید!

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه تاریخ نگارش: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

پتینه چیست؟ انواع طرح کاغذ دیواری پتینه، انواع کاغذ دیواری پتینه در فضاهای مختلف خانه مثل اتاق خواب، نشیمن و پذیرایی و اتاق کار

به عنوان یک صاحب خانه، پیدا کردن سبک دکوری که متناسب با طراحی داخلی و سلیقه شخصی شما باشد، اغلب میتواند بسیار سخت و گیج کننده باشد. از خطوط تمیز و رنگ‌های مات و مینیمالیسم گرفته تا رنگ‌ها و مبلمان با طراحی‌های مدرن و کلاسیک، سبک‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد و برای اینکه تمام این عناصر در کنار هم زیبا و شیک دیده شوند، لازم است طرح و رنگ زیبایی را برای دیوارها انتخاب کنید.

در چند سال اخیر، کاغذ دیواری پتینه از جمله پرطرفدارترین نمونه‌های کاغذ دیواری است که تقریبا تمام افراد با هر سلیقه‌ای که باشند، آن را می پسندند و تقریبا با هر سبک از دکوراسیون نیز تناسب دارد. برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با کاغذ دیواری پتینه کسب کنید و نمونه‌های مختلف از کاغذ دیواری پتینه را در فضاهای مختلف خانه ببینید، در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید.

 

پتینه چیست؟

طرح پتینه

پتینه (patina) عبارتی است که برای توصیف یک سطح فلزی که حالت قدیمی دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از ترکیب اسید و نمک بر روی فلزاتی مانند فولاد، مس، برنز یا نقره، می‌توان یک واکنش عمدی ایجاد کرد و ترکیب رنگی که در این مواقع ایجاد می‌شود جلوه بسیار متفاوت و خاص که حالت کهنگی یا زنگ زدگی دارد، خواهد داشت. پتینه نامی است که به این ترکیب رنگ ایجاد شده در فلزات بعد از این واکنش اطلاق می‌شود.

در واقع طرح و رنگ پتینه، به طور خاص، می‌تواند از یک مجموعه آبی درخشان تا یک مجموعه سبز پر جنب و جوش در برابر فلز مورد نظر شما متفاوت باشد. در حالی که پتینه واقعی بر روی سطوح فلزی یافت می‌شود، اما این سبک هر چیزی را با ظاهر یا احساس هوازده، در بر می‌گیرد. به طور کلی، ایجاد جلوه فرسوده روی چوب یا مواد دیگر را نیز می‌توان در راستای سبک پتینه در نظر گرفت.

امروزه برای اینکه این ظاهر را بتوان بر روی دیوارها داشت، نمونه‌های مختلفی از کاغذ دیواری پتینه در رنگ‌های متنوع و جذاب طراحی و تولید شده تا همه افراد با هر سلیقه‌ای که هستند، بتوانند بهترین طرح و رنگ از کاغذ دیواری پتینه را برای فضای مورد نظر مورد استفاده قرار داده و جذابیت خیره کننده‌ای را برای دیوارها ایجاد کنند. ترکیب پتینه با جزئیات متالیک می‌تواند تأثیر بصری قابل توجهی از برجسته کردن جزئیات معماری گرفته تا برجسته کردن نقاط کانونی ایجاد کند. 

پیشنهاد مطالعه: انواع کاغذ دیواری را قبل از خرید بشناسید [جنس، طرح و شیوه نصب]

 

انواع طرح کاغذ دیواری پتینه

کاغذ دیواری طرح پتینه

با توجه به استقبالی که از کاغذ دیواری طرح پتینه ایجاد شده، انواع مختلفی از این محصول در طرح و رنگ متنوع و زیبا طراحی و تولید شده تا پاسخگوی سلیقه تمام افراد باشد. از جمله پرطرفدارترین طرح های کاغذ دیواری پتینه عبارتند از:

  • کاغذ دیواری طرح پتینه فلزی یا متالیک
  • کاغذ دیواری طرح پتینه چوبی
  • کاغذ دیواری طرح پتینه سنگی
  • کاغذ دیواری طرح پتینه به سبک روستایی یا روستیک
  • کاغذ دیواری طرح پتینه به سبک صنعتی
  • کاغذ دیواری طرح پتینه به سبک وینتیج

به طور کلی، شما می‌توانید طرح‌های مختلف و متنوع از کاغذ دیواری پتینه را با یکدیگر ترکیب کنید و در طراحی داخلی منزل یا محل کار خود مورد استفاده قرار دهید و ظاهری منحصر به فرد و جذاب برای این فضاها ایجاد کنید و از این طریق خلاقیت و سلیقه خود را در طراحی داخلی خانه به نمایش بگذارید. بنابراین فرقی نمی‌کند چه دکوراسیون کلاسیک را برای فضای خانه خود اجرا کرده باشید و یا فکر ایجاد یک دکوراسیون مدرن و امروزی باشید، در هر صورت می‌توانید با استفاده از مدل‌های زیبا و خاص از کاغذ دیواری طرح پتینه، دکوراسیون داخلی منزل خود را چند درجه ارتقا دهید و جذابیت ویژه‌ای را برای آن ایجاد کنید.

علاوه بر این، از آنجایی که ایجاد طرح پتینه بر روی دیواها بسیار وقت گیر است و نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد، بنابراین استفاده از کاغذ دیواری طرح پتینه گزینه‌ای بسیار بهتر و سریعتر خواهد بود و به شما این امکان را می‌دهد تا در کوتاهترین زمان ممکن و با هزینه مناسب طرح پتینه زیبایی را بر روی دیوارها ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه: کندن کاغذ دیواری، با این روش هیج ردی روی دیوار نمی‌ماند!

 

انواع کاغذ دیواری پتینه در فضاهای مختلف خانه

اگر شما نیز به طرح پتینه علاقه مند هستید و می‌خواهید با روشی ساده و آسان این طرح را بر روی دیوارهای مختلف در خانه خود داشته باشید، بهترین پیشنهاد این است که از کاغذ دیواری پتینه استفاده کنید. در ادامه نمونه های مختلفی از کاربرد کاغذ دیواری طرح پتینه برای فضاهای مختلف را برای ایده گرفتن شما همراهان عزیز آماده کردیم:

 

کاغذ دیواری طرح پتینه برای فضای اتاق خواب

شما می‌توانید از کاغذ دیواری طرح پتینه بر روی یکی از دیوارهای اتاق خواب، یا دیواری که پشت تختخواب قرار می‌گیرد یا دیوار مقابل تخت خواب، استفاده کنید و ظاهر کلی اتاق خواب خود را به زیباترین شکل ممکن تغییر دهید. همچنین می‌توانید  آیتم‌های دکوری و تزئینی موجود در اتاق خواب را با رنگ‌هایی موجود در طرح کاغذ دیواری، ست کنید و یک چیدمان عالی و منسجم برای فضای اتاق خواب ایجاد کنید. در ادامه چند نمونه کاغذ دیواری طرح پتینه برای اتاق خواب را مشاهده کنید:

 

کاغذ دیواری طرح پتینه سبز و طوسی برای اتاق خواب

کاغذ دیواری پتینه خاکستری و طوسی زیبا برای اتاق خواب

طرح کاغذ دیواری پتینه زیبا با ترکیب رنگ آبی و طوسی

 

کاغذ دیواری پتینه طوسی و زیبا برای اتاق خواب

خاص ترین مدل طرح کاغذ دیواری پتینه برای دیوار پشت تختخواب

کاغذ دیواری پتینه به رنگ زرشکی و مشکی برای دیوار اتاق خواب

خاص ترین مدل کاغذ دیواری پتینه با ظاهر متالیک برای اتاق خواب

کاغذ دیواری پتینه ساده به رنگ سفید برای اتاق خواب

کاغذ دیواری پتینه ساده برای دیوار اتاق خواب

پیشنهاد مطالعه: انواع مدل کاغذ دیواری اتاق خواب مستر [لاکچری، ساده و گلدار ]

 

کاغذ دیواری طرح پتینه برای اتاق نشیمن

دیوار کانونی یا دیوار پشت تلویزیون یکی از بهترین مکان‌ها برای استفاده از کاغذ دیواری طرح پتینه در اتاق نشیمن هستند که می‌توانید طرح و رنگ کاغذ دیواری را با توجه به رنگ مبلمان و فرش‌ها انتخاب کنید تا یک ترکیب خیره کننده و زیبا را برای این فضا داشته باشید.

 

کاغذ دیواری پتینه خاص و زیبا با ترکیب رنگ سفید و خاکستری برای اتاق نشمین

کاغذ دیواری پتینه برای سقف اتاق نشمین

کاغذ دیواری پتینه زیبا برای دیوار پشت مبل

کاغذ دیواری پتینه جذاب با جلوه متالیک برای اتاق نشمین

کاغذ دیواری طرح پتینه با ترکیب رنگ قهوه ای برای اتاق غذا خوری

شیک ترین نمونه از کاغذ دیواری پتینه با جلوه فلزی

طرح کاغذ دیواری پتینه زیبا و ساده برای فضای نشمین

شیک ترین نمونه از طرح کاغذ دیواری پتینه با جزئیات متالیک

کاغذ دیواری پتینه به رنگ خاکستری برای اتاق نشمین

شیک ترین مدل طرح کاغذ دیواری پتینه برای فضای نشمین

 

کاغذ دیواری طرح پتینه برای اتاق کار

اگر می‌خواهید فضای اتاق کار، خسته کننده و یکنواخت نباشد، بهترین پیشنهاد این است که یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری طرح پتینه بپوشانید و زیبایی بیشتری را برای این اتاق فراهم کنید.

 

کاغذ دیواری طرح پتینه برای دیوار پشت میز کار

کاغذ دیواری طرح پتینه ساده و شیک برای فضای کار

کاغذ دیواری طرح پتینه برای فضای کار

 

کلام آخر

کاغذ دیواری پتینه، یکی از انواع کاغذ دیواری است که امروزه بسیار پرطرفدار شده و به دلیل رنگ، بافت و الگوهای متنوعی که دارد، می‌تواند به راحتی فضای هر اتاقی را متحول کرده و به آن شخصیت دهد. در واقع طرح پتینه، لایه نازکی است که بر روی سطح فلزات، چوب، سنگ یا مواد دیگر به دلیل کهنگی یا هوازدگی ایجاد می‌شود و طرح و رنگ جذاب و متنوعی را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از کاغذ دیواری طرح پتینه برای فضاهای مختلف در خانه یا محیط‌های اداری استفاده کنید و ظاهری متفاوت و خیره کننده ایجاد کنید.

برچسب ها:
کاغذ دیواری
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید