رنگ خانه مدرن، کاتالوگ بهترین ترکیب رنگها برای طراحی داخلی خانه

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۱ دقیقه تاریخ نگارش: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
تعداد رای‌دهندگان:
۰
۰

بهترین ایده های رنگ خانه مدرن را به همراه کاتالوگ ترکیب رنگ های محتلف مشاهده کنید و ایده بگیرید.

رنگ ابزار قدرتمندی است که می‌تواند تجربه شما از حضور در یک فضا را کاملاً متحول کند و به شدت بر روحیه تأثیر می‌گذارد. اگرچه برخی از افراد خیلی به رنگ اتاق، مبلمان یا دیوارها فکر نمی‌کنند، اما همین رنگ‌ها می‌توانند به سادگی هر روز بر روحیه و افکار تأثیر بگذارند. به همین دلیل است که انتخاب بهترین رنگ برای خانه که به عنوان پناهگاه شخصی درنظر گرفته می‌شود، بسیار مهم است. در واقع رنگ می‌تواند یک اتاق ساده معمولی را به فضایی جذاب و چشمگیر تبدیل کند و همچنین می‌تواند عیوب موجود در خانه را پنهان کرده و فضا را به کلی تغییر دهد. به شرطی که بهترین پالت رنگی یا ترکیب رنگ را برای خانه خود انتخاب کنید.

بنابراین اگر می‌خواهید با بهترین پالت‌های رنگ خانه مدرن آشنا شوید و از این طریق بهترین ترکیب رنگ را برای خانه خود انتخاب کنید، حتما در ادامه این بخش با بساز و بچین همراه بمانید تا با اصول اولیه رنگ آشنا شوید و از این طریق بتوانید بهترین رنگ خانه مدرن را برای فضای داخلی منزل خود انتخاب کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین رنگ مبل برای خانه های کوچک، از تاثیرش غافل نشوید!

 

رنگ خانه مدرن چیست؟

این روزها، کلمه "مدرن" به معنای چیزهای مختلف است، به خصوص وقتی صحبت از شروع یک پروژه جدید رنگ آمیزی داخلی می‌شود. برخی فکر می‌کنند رنگ سفید خالص تجسم مدرنیته است، در حالی که برخی دیگر رنگ‌های عمیق و دراماتیک را به عنوان رنگ مدرن خانه در نظر می‌گیرند. اما حقیقت این است که هر دو نوع رنگ این توانایی را دارند که فضاهای بی‌جان را به سطح جدیدی برسانند و ظاهری مدرن را برای ان فضا ایجاد کنند، بسته به اینکه کجا و چگونه استفاده می‌شوند. در واقع رنگ‌های مدرن لزوماً مختص معماری مدرن نیستند و فقط یک احساس و درک مدرن را ایجاد می‌کنند. 

بنابراین فرقی نمی‌کند چه به رنگ‌های ملایم و خنثی علاقه مند باشید و چه بخواهید یک رنگ جسورانه و خیره کننده را در فضای اتاق نشمین یا اتاق خواب خود داشته باشید، در هر صورت با انتخاب درست و اصولی پالت رنگ مورد نظر خود، می‌توانید یک ترکیب رنگ مدرن و جدید برای خانه داشته باشید که احساس رضایت و آرامش را برای شما ایجاد خواهد کرد.

اما به طور کلی لازم است در هنگام بهترین رنگ خانه مدرن حتما به سرد یا گرم بودن رنگ‌ها دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین رنگ را برای فضای مورد نظر خود انتخاب کنید.

رنگ‌های سرد فضایی آرام را به ارمغان می‌آورند و شامل آبی، بنفش و سبز می‌شوند. رنگ‌های گرم می‌توانند احساس گرمی را در افراد برانگیزند و می‌توانند انرژی فوری یا هجوم آدرنالین را ایجاد کنند. زرد، قرمز و نارنجی رنگ های گرم هستند. در هنگام انتخاب رنگ خانه مدرن باید ترکیب یک یا چند سایه مناسب از رنگ‌های سرد یا گرم را انتخاب کنید تا تاثیری که می‌خواهید را در آن فضا ایجاد کنید. 

به عنوان مثال، رنگ‌های روشن در مقایسه با رنگ‌های تیره، چشم‌نوازتر هستند و همچنین اتاق‌ها را روشن‌تر و بزرگ‌تر می‌کنند. از سوی دیگر، رنگ‌های تیره‌، حال و هوای پیچیده‌تری ایجاد می‌کنند و از این رو فضا را صمیمی‌تر می‌کنند و با استفاده از ترکیب مناسب از رنگهای تیره و روشن می‌توانید بهترین رنگ را برای هر فضایی انتخاب کنید.

به طور کلی، بهتر است در هنگام انتخاب رنگ خانه، فقط به دنبال چیزی که مد روز یا ترند است، نباشید و رنگی را انتخاب کنید که شخصیت شما را آشکار می کند. در نهایت، از رنگ هایی استفاده کنید که با هم کار کنند و ترکیبی دلپذیر ایجاد کنند.

 

پیشنهاد مطالعه: رنگ دیوار اتاق خواب، رایج‌ترین رنگ‌ها و تاثیرات آن‌ها

 

ترکیب رنگ آبی نیمه شب با رنگهای مکمل آن برای رنگ خانه مدرن

ترکیب رنگ آبی نیمه شب با رنگهای مکمل آن

این پالت رنگی، یک پالت رنگ جذاب برای ایجاد خانه لوکس و جسورانه است. بهتر است این رنگ را در مکانی که نور طبیعی زیادی وجود دارد امتحان کنید. بنابراین اگر به دنبال چیزی جدید و پیچیده هستید، این پالت رنگ آبی مدرن ممکن است پالت رنگی مناسب برای خانه شما باشد. می‌توانید رنگ آبی نیمه شب در کنار رنگ‌های مکمل آن، یک انتخاب خیلی مناسب برای فضای نشمین، آشپزخانه و یا اتاق خواب است و نتیجه بسیار چشمگیر و زیبایی خواهد داشت.

 

ترکیب رنگ قرمز با سفید و خاکستری برای خانه مدرن

ترکیب رنگ قرمز با سفید و خاکستری

این ترکیب رنگ زیبا با رنگهای قرمز، سفید و خاکستری ظاهری مینیمال و در عین حال شیک را برای فضای اتاق خواب یا اتاق نشمین ایجاد می‌کند. طرح رنگ قرمز نشان دهنده یک محیط پر انرژی است. هنری که رنگ قرمز و خاکستری دارد این است که به خوبی با کف چوبی و خاکستری ترکیب می‌شوند. همچنین در پالت های رنگی که رنگ سفید وجود دارد، استفاده از رنگ قرمز قوی، آن را موثر کرده و خسته کننده نمی‌کند.

 

ترکیب رنگ یاسی و بنفش، رنگ جذاب برای خانه مدرن

ترکیب رنگ یاسی و بنفش

چه کسی فکر می‌کرد یک طرح رنگ بنفش تک رنگ می‌تواند اینقدر خوب عمل کند؟ سایه‌های بنفش و اسطوخودوسی می‌توانند واقعا آرامش بخش باشند. در واقع پالت‌های رنگی مانند این، جادو به ارمغان می آورند؛ زیرا یاسی رنگی است که با دکور ساده و خطوط منظم به طرز شگفت انگیزی کار می‌کند. رنگ یاسی با بنفش ملایم مطابقت دارد و تعادل بصری ایجاد می‌کند و جز ترکیب رنگ‌های بسیار عالی برای اتاق نشمین، اتاق کودک و نوزاد هستند.

استفاده از رنگ سفید در کنار ترکیب رنگ یاسی و بنفش، به عنوان بهترین رنگ خانه مدرن خواهد بود و استفاده از جزئیات طلایی در کنار ان، ظاهری فوق العاده جذاب و خیره کننده را ایجاد می‌کند.

 

ترکیب رنگ آبی نیلگون، رنگ دیوار پذیرایی مدرن

ترکیب رنگ آبی نیلگون

استفاده از این پالت رنگ در اتاق نشیمن جلوه‌ای بسیار شاداب به آن می‌بخشد و فضایی آرام و دنج را برای خانه ایجاد می‌کنند. تطبیق پذیری این پالت رنگ زیبا اجازه می‌دهد تا رنگ‌ها و عناصر جدیدی را به آن اضافه کرده تا بتوانید سبک‌ها و فضاهای متفاوتی را خلق کنید و با اضافه کردن یک رنگ زیبا مانند تناژهای مختلف رنگ چوب، کمی گرما به ان اضافه کنید.

 

ترکیب رنگ روشن با رنگ‌های تیره، کاتالوگ رنگ دیوار پذیرایی

ترکیب رنگ روشن با رنگ‌های تیره

وقتی به این اتاق نشیمن نگاه می‌کنید، حسی هنری و مدرن به شما می‌دهد و امروزی است. اگرچه رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی در این پالت رنگ خانه مدرن استفاده شده است، اما افزودن رنگ‌های تیره مانند رنگ سیاه، خاکستری و خاکی باعث برجسته شدن اتاق می‌شود. بنابراین برای ایجاد یک پالت رنگی برازنده و ظریف مانند این، می‌توانید از رنگ بلوطی کم رنگ، خاکی و تناژهای رنگ طوسی نیز استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: ترکیب رنگ طوسی و کرم در دکوراسیون منزل، هم‌نشینی سرد و گرم

 

ترکیب رنگ صورتی، بهترین پیشنهاد رنگ در خانه جدید

ترکیب رنگ صورتی

این یکی از پالت‌های رنگی است که با رنگ سفید ساده روی دیوار، واقعا شیک به نظر می‌رسد و یک انتخاب خیلی عالی برای رنگ خانه مدرن است. با استفاده از ترکیب رنگ صورتی، طوسی، سرخابی و چوبی، اتاق نشیمن بسیار ملایم و گرم به نظر می‌رسد و این رنگ‌ها آن را دنج جلوه می‌دهند.

 

ترکیب رنگ سفید و مشکی، برای خانه های شیک و مدرن

ترکیب رنگ روشن با رنگ‌های تیره

ترکیب رنگ سفید و مشکی همیشه مد هستند. این سایه سفید سرد، رنگ اصلی در اتاق است و به روشی متفکرانه از آن استفاده شده است. در واقع این فضا دارای جزئیات سفید زیبایی مانند میز ناهار خوری، چراغ‌های آویز، میز وسط و میز تلویزیون است. این رنگ سفید زیبا را می‌توانید با رنگ‌هایی مانند آبی تیره، طوسی تیره و روشن، رنگ چوب و مشکی کامل کرده و یک ترکیب رنگ جاودانه ایجاد کنید. 

 

ترکیب رنگ فیروزه ای برای اتاق نشیمن مدرن

ترکیب رنگ فیروزه ای

فیروزه ای یکی از رنگ‌های مورد علاقه در بین طراحان است زیرا بسیار انعطاف پذیر بوده و تقریباً با هر رنگی در چرخه رنگ ترکیب می‌شود. همچنین یکی از رنگهای بسیار سرزنده است که می‌تواند به صورت ملایم، غنی یا پررنگ نیز استفاده شود. استفاده از رنگ‌های خاکی روشن و تیره باعث می‌شود تا این رنگها در کنار هم زیباتر و منسجم‌تر دیده شوند. 

 

ترکیب رنگ قهوه ای، برای خانه های شیک و امروزی

ترکیب رنگ قهوه ای

اگر به استفاده از مواد طبیعی و رنگ‌ها و الگوهای روشن علاقه مند هستید، احتمالا این ترکیب رنگ را می‌پسندید. یک پالت رنگی قهوه ای و سفید به عنوان رنگ‌های اصلی و همچنین مقداری نارنجی که به عنوان یک رنگ پاپ عمل می‌کند، می‌توانید فضایی کاملا مدرن و مد روز را برای خانه ایجاد کند. 

 

ترکیب رنگ خاکستری، بهترین گزینه برای رنگ خانه مدرن

ترکیب رنگ خاکستری

استفاده از رنگ خاکستری به عنوان رنگ اصلی در پالت رنگ باعث می‌شود تا فضایی دلپذیر و دنج برای خانه ایجاد شود. این فضا با الهام از سبک اسکاندیناوی، بیشتر از رنگ سفید بر روی دیوارها استفاده کرده که باعث شده تا فضا بازتر و جذاب‌تر دیده شود و استفاده از رنگ خاکی در تناژهای مختلف نیز گرمای دلپذیری را به آن اضافه کرده است.

 

ترکیب رنگ آبی برای خانه مدرن

ترکیب رنگ آبی

اگر به فکر تزئین اتاق نشیمن خود با سایه‌های مختلف رنگ آبی هستید، از این پالت رنگ آبی برای این منظور استفاده کنید. اگرچه رنگ آبی روی دیوار با فرش یکسان نیست اما هر دو رنگ به خوبی با هم کار می‌کنند تا جلوه‌ای منسجم به ارمغان بیاورند. برای افزایش گرما به محیط نیز می‌توانید کمی رنگ چوبی به آن اضافه کنید. در واقع با ورود رنگ‌های قهوه‌ای به فضا، رنگ آبی و سفید را در هم می‌شکند و حسی طبیعی به آن می‌دهد.

 

ترکیب رنگ خاکی برای طراحی داخلی خانه مدرن

ترکیب رنگ خاکی

اگر به استفاده از تناژهای مختلف رنگ خاکی و قهوه‌ای علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم این پالت رنگی را برای رنگ خانه مدرن خود امتحان کنید. دیوارها، کفپوش و مبلمان با رنگ خاکی و قهوه‌ای را با افزودن رنگ‌های زرد، سفید و کمی آبی متعادل کنید. این رنگهای سرد و گرم در کنار به طرز بسیار خوبی با هم ترکیب می‌شوند تا یک طرح رنگی لوکس و همچنین خانگی ایجاد کنند.

 

ترکیب رنگ سبز تیره، لوکس‌ترین انتخاب برای خانه مدرن

ترکیب رنگ سبز تیره

افزودن یک دیوار سبز رنگ کمک می‌کند تا کل ظاهر یک فضا را به هم بچسبانید و ظاهری مدرن و جذاب را برای خانه ایجاد کنید. به نظر می‌رسد که سایه‌های مختلف رنگ سبز همیشه با رنگ قهوه‌ای و خاکستری کامل می‌شوند و زمانی که به داشتن یک پالت رنگ مدرن  و گرم فکر می‌کنید، بهترین رنگ‌ها هستند.

 

پیشنهاد مطالعه: طرح رنگ دیوار، با این ایده‌ها نقاشی دیوار خانه را متفاوت کن

 

کلام آخر

اولین چیزی که قبل از انتخاب پالت رنگ خانه این است که متوجه شوید چه چیزی با شخصیت شما مطابقت دارد یا  رنگ مورد علاقه شما چیست؟ سپس می‌توانید این رنگ را به صورت تک رنگ و یا در ترکیب با رنگهای مکمل یا متضاد آن به کار بگیرید تا یک ترکیب رنگ عالی و منحصر به فرد برای فضای خانه خود ایجاد کنید. با ایده گرفتن از ترکیب رنگ‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم می‌توانید تصمیم گیری بهتری در این زمینه داشته باشید.

برچسب ها:
رنگ
امتیاز دهید: ۱ ۲ ۳ ۴ ۵
در حال گرفتن اطلاعات...
سفارش کالا و خدمات دکوراسیون
نظرات کاربران روی این مقاله
نظر خود را ثبت کنید